Octavia RS erfaringer
Fra : Brizz

Dato : 29-07-05 16:39

Er der nogen der har erfaringer med Skoda octavia RS fra 02-04 ca?

Der findes jo både en 150hk og en 180hk. Er den ene at foretrække frem
for den anden?

Benzin økonomi?
andre fordele eller ulemper?

Havde godt nok en plan om at købe diesel igen men diesel koster jo
næsten lige så meget som benzinen idag så det er et fedt!

Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Without fuel, pilots are pedestrians

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 15:42

Brizz skriver:

> Havde godt nok en plan om at købe diesel igen men diesel koster jo
> næsten lige så meget som benzinen idag så det er et fedt!

Diesel er ca en krone billigere pr liter (eller mere) Men dieselbilerne
kører lige en tand længere på literen, det er der forskellen
ligger......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 29-07-05 16:45

On Fri, 29 Jul 2005 16:42:29 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det er dér, forskellen ligger......

Du kan da umuligt sammenligne en Octavia RS med en TDI - uanset
boxtuning, og hvad ved jeg...

Mvh
Mogens...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 17:01

Mogens skriver:

> Du kan da umuligt sammenligne en Octavia RS med en TDI - uanset
> boxtuning, og hvad ved jeg...

Forskellen mellem benzin og diesel er ikke brændstoffets pris, men km/l.

En af mine (bilgale) kolleger var ude at trille i Fabia RS, han var
vældigt begejstret.

Fra : Mogens

Dato : 29-07-05 17:28

On Fri, 29 Jul 2005 18:00:58 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Forskellen mellem benzin og diesel er ikke brændstoffets pris, men km/l.

Der er lige en undervogn mm. til forskel - km/l er jo ikke alt i denne
verden.

>En af mine (bilgale) kolleger var ude at trille i Fabia RS, han var
>vældigt begejstret.

IMO er der forskel på Octavia og Fabia RS?

Mvh
Mogens...

Fra : Brian

Dato : 29-07-05 17:44

Mogens wrote:

> IMO er der forskel på Octavia og Fabia RS?

Ja, den ene er benzin, den anden diesel, så det er da en
spøjs sammenligning..

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 17:58

Brian skriver:

> Ja, den ene er benzin, den anden diesel, så det er da en
> spøjs sammenligning..

STOOOP

Det var ikke specifikt Ocatavia med 150 eller 180 HK jeg kommenterede,
men bevægggrundende til, hvorfor man til/fravælger diesel.

Fra : Janner

Dato : 31-07-05 12:54

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Brian skriver:

> STOOOP
>
> Det var ikke specifikt Ocatavia med 150 eller 180 HK jeg kommenterede,
> men bevægggrundende til, hvorfor man til/fravælger diesel.

Jeg har en TDI 1,9 org. 90 hk men med en boks fra Landberg www.bokstuning.dk
........ med boksen har den 125 diesel hk som absolut føles af langt mere.
Bilen kører 18-21 km literen ved blandet kørsel, går det blot lige ud af
lande vejen trækker den gerne afsted med en forbrug som en Lupo 3L.

Så om du skal vælge benz eller dielsen afhænger jo af dit kørsels mønster,
du kunne jo prøve en 140 hk diesen der nemt kan komme op på meget mere med
en boks .. og så det ihvertfald farvel 150 hk benz bil ......

Gensalgs værdien på en diesel vil nok oxo være højere det er til stadighed
folks opfattelse at en diesel motor kører langt flere km. inden den skal
adskilles.

Alt i alt er det en lidt svær sammenligning du vil lave , prøv begge
modeller og dan dig et indtryk, personligt ville jeg vælge diesel pga.
momentet, når man triller i Octaviaen med boksen er der altid et godt kraft
overskud og det føles nærmere som om man befinder sig i en 2,5 V6'er eller
noget i den stil..... Dog ryger man tilbage fra drømmen når man tanket efter
900 km og fylder ca. 40 liter diesel på *S*

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-05 09:10

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> Så om du skal vælge benz eller dielsen afhænger jo af dit kørsels mønster,
> du kunne jo prøve en 140 hk diesen der nemt kan komme op på meget mere med
> en boks .. og så det ihvertfald farvel 150 hk benz bil ......

Hold op med det klyt med en boks, for så overholder den jo ikke de
specifikationer som fabrikken har designet ud fra, slitage, "følsomhed" over
for driftsforhold som temperatur og lufttryk, forurening etc. etc. . Enhver
turbo kan chippes, også en benziner, men der gælder det samme. Hvis du vil
have mere power køb en bil som har det ab. fabrik.... .

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-05 09:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> forurening etc. etc. . Enhver turbo kan chippes, også en benziner,
> men der gælder det samme. Hvis du vil have mere power køb en bil som

*blah blah blah*

Alle ved at det slider mere på bilen hvis den chippes eller tunes,
så det er folks eget vlag om de vælger at smide flere penge efter
den løbende i vedligehold eller smider flere penge efter bilen ved
købet.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-05 09:53

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> *blah blah blah*

Er det ikke bare et sprgs. om at "sende "aben" videre"- at sige "det gælder
for andre end MIG"?.... .

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-05 10:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Er det ikke bare et sprgs. om at "sende "aben" videre"- at sige "det
> gælder for andre end MIG"?.... .

Næh? "Alt" i verden er da personlige valg. At du vælger som du gør,
har jeg da fuld forståelse for, bare du ikke pådutter det overfor andre.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-05 15:29

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en
meddelelse

, bare du ikke pådutter det overfor andre.

Pådutter?, det er da bare at sige min mening, sådan er usenet.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 17:26

> , bare du ikke pådutter det overfor andre.
>>
> Pådutter?, det er da bare at sige min mening, sådan er usenet.

Hvad så i de tilfælde, hvor en diesel ikke udnytter sodgrænsen - ab fabrik.
Mener du da også at det er "forkasteligt", at man vælger at få dén
chip-optimeret, op til sodgrænsen?

Fra : ChipMIK

Dato : 01-08-05 13:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> turbo kan chippes, også en benziner, men der gælder det samme. Hvis du vil
> have mere power køb en bil som har det ab. fabrik.... .

En "større" model koster ofte 50.000 mere....lad os nu antage at boksen
gør din motor/kobling/gearkasse/trækaksler/bremser holder 10%
mindre....så skal du se så er en boks sku nok en billig løsning i den
sidste ende alligevel. Jeg har ALDRIG hørt om en bil der kun bokstunet
har smidt en motor !

Og hvad miljø angår.....BULLSHIT...hvis danske politikere VIRKELIG
interesserede sig for miljø...hehe...så var der ingen afgifter på biler
i dag...så glem det miljøbræk...det er da KUN CASH det drejer sig om du!

Mange gange har bilfabrikkerne interesse i elektronisk at begrænse
visse modeller (eks. volvo 140-170 HK) således de med en anden "map" i
computeren kan hente eks. 20-50.000 kr. ekstra hjem (ok...inc. reg. afgift)

ChipMIK

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-05 16:00

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

Jeg har ALDRIG hørt om en bil der kun bokstunet
> har smidt en motor !

Men det har været debatteret XX gange: De samme mennesker som fortæller ved
enhver lejlighed at, deres yder 130% af pålydende, indrømmer, de ALDRIG vil
røre en brugt bil, hvis de ved den har været chippet. Hvorfor ikke ??.

så var der ingen afgifter på biler
> i dag...så glem det miljøbræk...

Hvad mener du?. Ifbm. typegodkendelsen skal bilerne overholde nogle krav mht
til forurening, derfor blev vi fx. belemret men en KAT. . Og godt det
samme, for hvis du kan huske hvordan det var at færdes i byområder den gang,
kan du **'e det, med det, som trafikmængden er vokset siden da, det ville
være u-udholdeligt :(((. Det som pt. er opnået ved "regulering", bliver
ødelagt når alle pludselig "kortslutter" den, ved at benytte chippning.
Allerede i dag er det 30-50% af samtlige diesler, nogle TDI,HDIø-modeller
mere!!!!!. Det eneste der sker, er at der bliver krævet ekstra kontrol ifbm.
periodisk-syn. Og gæt hvem som skal betale det?, skatten bliver ikke hævet
af den grund ;).

> visse modeller (eks. volvo 140-170 HK) således de med en anden "map" i
> computeren kan hente eks. 20-50.000 kr. ekstra hjem (ok...inc. reg.
> afgift)

Og + ekstra udstyr?.

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-08-05 18:56

> Og + ekstra udstyr?.

Og her er problemet - du kan ikke "nøjes" med at få en større motor og
betale merprisen - næææh, du skal sørme også lige have den større udstyrs
pakke for at få lov til at få den større motor og dermed bliver merprisen
meget højere end nødvendigt er.

Så det er egentlig importørerne/fabrikkerne der skal klandres for med deres
prispolitik at tvinge folk til egenhændigt at få den bil, de gerne vil have.

Hvis det nu kun kostede fx 10-15.000 kr at få en større motor UDEN at man
fik mere udstyr - så ville boks/chip producenterne ikke have meget at leve
af.

Stadig mere end en chip/boks, men mere rimeligt.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-05 20:44

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det nu kun kostede fx 10-15.000 kr at få en større motor UDEN at man
> fik mere udstyr - så ville boks/chip producenterne ikke have meget at leve
> af.

Enig... .

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-08-05 09:04

> Enig... .

Nu er jeg dog selv lettere dobbeltmoralsk, idet jeg har smidt en boks på min
Lupoi 1.4TDi - vel vidende at der ikke findes en Lupo model med en større
motor og derfor vil jeg ikke bruge min egen argumentation i dette tilfælde

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 20:48

> [...]
> pakke for at få lov til at få den større motor og dermed bliver merprisen

Tja, jeg har lige kigget på en ægte mondeo ST200 som koster den nette sum af
194.000 Kr mod min egen til omkring 50.000. Det er da faldstændig vanvittig
at motoren + recaro sæder skal udgøre så meget merpris.....de andre små
forskelle er sådan noget med 17" alu, blå speedometer og alugearknop og
lign. Men for f.. 150.000 Kr bare for lidt motor....min ligner jo ellers
ST200 temmelig meget

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-05 21:26

Tom wrote:
> [...]
> speedometer og alugearknop og lign. Men for f.. 150.000 Kr bare for
> lidt motor....min ligner jo ellers ST200 temmelig meget

Har du et regsnakb over hvad alt dit ekstraudstyr har kostet?

Og hvordan hvis du skulle have købt delene fra nyt?

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 22:00

> Har du et regsnakb over hvad alt dit ekstraudstyr har kostet?

Jeg har det hele samlet i en mappe, men vil ikke regne på hvad det har
kostet, det har været alt for dyrt

> Og hvordan hvis du skulle have købt delene fra nyt?

Det meste er købt som nyt

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-05 22:11

Tom wrote:
> Jeg har det hele samlet i en mappe, men vil ikke regne på hvad det har
> kostet, det har været alt for dyrt

Så smid lige afgifterne oveni de priser, og se hvor tæt du så er på
den rigtige ST200?

> Det meste er købt som nyt

Du har da så vidt jeg husker også samlet en del fra eBay/Tyskland?

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 23:24

> Så smid lige afgifterne oveni de priser, og se hvor tæt du så er på
> den rigtige ST200?

> Du har da så vidt jeg husker også samlet en del fra eBay/Tyskland?

Jep. 2 stk dobbelt udstødning og en masse andet skrammel som man ikke kan
undvære i de 6 min. det tager at køre på arbejde

--
Tom

Fra : ChipMIK

Dato : 02-08-05 11:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> røre en brugt bil, hvis de ved den har været chippet. Hvorfor ikke ??.

Bare den stadig var det havde jeg intet prob. med at overtage en sådan...

Men realistisk kan du ikke afgøre det idag om en bil tidligere har været
tunet eller ej. Simple as that
> [...]
> periodisk-syn. Og gæt hvem som skal betale det?, skatten bliver ikke hævet

Var der ikke afgift på bilerne var det nok kommet noget før, og hvorfor
kom der ikke krav om eftermontering af katten ?...og hvad angår
syn...tjat det tager ca. 30 sec. at pille en boks af / montere den
igen...sååå det er da vist kun hvis man helt skulle glemme at der er
monteret boks he he

> Og + ekstra udstyr?.

Ja hvad med det ?? det kan der ikke proppes mere ind af i min
model...fuldt hus ! og jeg kører med største motor men vil stadig gerne
ha mere...

Har du nogensinde så meget som PRØVET en bil med boks....eller kørt
bagved en ?? du snakker somom du mener bokstunede biler ryger som en
koldstartet russisk trawler !!! Og ja....hvad med at smide
partikelfilter på tog & skibe.... hvorfor gør man ikke det ??? fordi det
koster virksomhederne penge CrASH CrASH

ChipMIK...glæder sig til hun får rundet lidt km, SÅ boks´er vi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-05 13:43

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Men realistisk kan du ikke afgøre det idag om en bil tidligere har været
> tunet eller ej. Simple as that

Rigtigt, men hvis de får valget, vil de have den "on the rocks". Hvorfor,
når de samme siger "det betyder NADA, og den kan SAGTENS holde" ;):

> Var der ikke afgift på bilerne var det nok kommet noget før,

Hvad mener du?. Fabrikkerne indføre da ikke ekstra omkostninger frivilligt
;)).

> Har du nogensinde så meget som PRØVET en bil med boks...

Nej, men jeg ikke i tvivl om effekten. Det er måde den er opnået på. Hvis
det betyder NADA, hvoff' er det så ikke gjort ab fabrik?1?.

..eller kørt
> bagved en ?? du snakker somom du mener bokstunede biler ryger som en
> koldstartet russisk trawler !!!

Jeg har kørt bagved mange, også nye biler, hvor jeg ikke var i tvivl. Netop
af den grund du beskriver. Og du skal ikke belære mig om hvornår en bil må
ryge ;).

....hvad med at smide
> partikelfilter på tog & skibe.... hvorfor gør man ikke det ??? fordi det
> koster virksomhederne penge CrASH CrASH

Det er rigtigt....., og DK. er bare underlagt nogle internationale
konventioner, som ikke gælder i vore byområder- hvor biler belaster mest og
skibe mindst. Det kommer os selv, og den generation som skal overtage vor
samfund, til gode, hvis vi "styre vort handicap". Hvis vi ikke selv gør det,
gør dem som træffer de overordnede beslutninger, det, men "aben", læs;
regningen, bliver sendt videre :(.

Fra : ChipMIK

Dato : 04-08-05 15:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Rigtigt, men hvis de får valget, vil de have den "on the rocks". Hvorfor,
> når de samme siger "det betyder NADA, og den kan SAGTENS holde" ;):

bil1 = stadig tunet, bil 2 = tidligere tunet, tuning demont nu, bil 3 =
altid kørt original

Min rækkefølge = 1, 3, 2

Jeg mener så havde forbrugerne nok købt ny bil NOGET før end man skifter
idag

> [...]
>

> Nej, men jeg ikke i tvivl om effekten. Det er måde den er opnået på. Hvis
> det betyder NADA, hvoff' er det så ikke gjort ab fabrik?1?.

De vil da langt hellere have mig til at snuppe en større model der er 1
sec hurtigere end levere varen i en billigere bil + over 3500 får
dieselbiler prob. med forbrændingshastighed kontra RPM når de skal
overhold mioljønorm. Derfor må du lave et "map" der ikke pludseligt
dykker der. (selvom man i mange biler tydeligt mærker at festen ER
overstået ved 3500 RPM)
> [...]
> af den grund du beskriver. Og du skal ikke belære mig om hvornår en bil må

tåber der skruer for højt op på deres dyse-forlængnings-bokse, gir intet
ekstra, udover os...men du ville forstå det hvis du havde prøvet at
skrue på en boks ;)...og belære...det må du ligesom selvom om du vil
belæres eller ej LOL
> [...]
> gør dem som træffer de overordnede beslutninger, det, men "aben", læs;

Ligesom vi alle vel burde køre el-biler... 100% forureningsfri fremtid
ikke ?

ChipMIK

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-05 07:14

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> bil1 = stadig tunet, bil 2 = tidligere tunet, tuning demont nu, bil 3 =
> altid kørt original
>
> Min rækkefølge = 1, 3, 2

Du er undtagelsen, den 1. som siger sådan. De fleste andre vil selv være den
1., ellers ved de ikke hvor mange tæsk den har fået før. Hvem sagde
dobbelt-moral? ;).

over 3500 får
> dieselbiler prob. med forbrændingshastighed kontra RPM når de skal
> overhold mioljønorm.

Du INDRØMMER altså at chippede biler ikke overholder samme normer som dem
ab. fabrik. Det er jo det jeg hele tiden har påstået

Derfor må du lave et "map" der ikke pludseligt
> dykker der.

Hvis du kan, hvorfor gør fabrikkerne det ikke?. Lur mig om det ikke er fordi
du ikke checker, er ligeglad med flere parametere, som fabrikkerne må have
med for at få bilen typegodkendt.

> Ligesom vi alle vel burde køre el-biler... 100% forureningsfri fremtid
> ikke ?

Ikke pt., men når teknologien bliver udviklet nok fx.i form af.
brændsels-celler, andre batterityper etc, bliver det fremtiden.

Fra : ChipMIK

Dato : 05-08-05 09:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du er undtagelsen, den 1. som siger sådan. De fleste andre vil selv være den
> 1., ellers ved de ikke hvor mange tæsk den har fået før. Hvem sagde
> dobbelt-moral? ;).

Jeg sparer jo boksen/chipningen hvis det er gjort i forvejen ;)

> over 3500 får

> Du INDRØMMER altså at chippede biler ikke overholder samme normer som dem
> ab. fabrik. Det er jo det jeg hele tiden har påstået

Ja absolut da...mere diesel ind, mere "udstødningluft" ud...
> [...]
> du ikke checker, er ligeglad med flere parametere, som fabrikkerne må have
ja, eller også kan de stadig det, men bilfabrikkerne er ikke
interesseret i deres modeller skal yde mere, for så er der ikke plads
til at hæve effekten på deres motorer ved kommende modeller.....du
tænker på bilfabrikkerne er nogle store venlige "ting" der kun tænker på
miljøet....de tænker KUN på penge.... kan de sælge en model med 20%
færre HK end der kan presses ud af den (og stadig overholde div.
miljøkrav) jamen så vil de da gøre det, således der er reserver når en
konkurrent skruer op for Hk! (eks. HDi 110 opgraderet til 136 Hk)

Jeg kan ikke se mere røg !

> Ikke pt., men når teknologien bliver udviklet nok fx.i form af.
> brændsels-celler, andre batterityper etc, bliver det fremtiden.

Jamen de batterier skal jo oplades...for at oplade kræves der i DK
fossilt brændstof.........

Nå jeg skaol til at gøre klart til den årlige sommerfestival & skal se
Brian McFadden i aften & shakie stevens! i morgen...hygge & go weekend :)

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 10:30

ChipMIK skriver:

> [...]
> miljøet....de tænker KUN på penge.... kan de sælge en model med 20%
> færre HK end der kan presses ud af den (og stadig overholde div.

Tror du selv på den ?

Hvor nemt ville det være at give konkurrenterne baghjul totalt med 20%
ekstra heste, helt gratis ?

Du ser bilfabrikanterne som stor stygge pengegriske sataner der kun er
ud på at snyde dig for mest muligt.

> således der er reserver når en
> konkurrent skruer op for Hk! (eks. HDi 110 opgraderet til 136 Hk)

Og VW 1,9TDI med alt fra 90 til 130 Hk ?

> Jeg kan ikke se mere røg !

Ud af baksepejlet ?

> Jamen de batterier skal jo oplades...for at oplade kræves der i DK
> fossilt brændstof.........

Gider du lige !

Klaus (ansat i Vestas)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ChipMIK

Dato : 05-08-05 13:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ChipMIK skriver:

> Tror du selv på den ?
JA

> Hvor nemt ville det være at give konkurrenterne baghjul totalt med 20%
> ekstra heste, helt gratis ?
>
> Du ser bilfabrikanterne som stor stygge pengegriske sataner der kun er
> ud på at snyde dig for mest muligt.
Eller virksomheder der på lige fod med eks. Vestas søger optimalt udbytte!

> Og VW 1,9TDI med alt fra 90 til 130 Hk ?

150 ++

> Ud af baksepejlet ?

øhh

> Gider du lige !
>
> Klaus (ansat i Vestas)
øh, ikke fattet

Nå god weekend

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 13:31

ChipMIK skriver:

> Eller virksomheder der på lige fod med eks. Vestas søger optimalt udbytte!

Tro mig, kunne der hives 20% ekstra ud af en vindmølle, blot ved at
justere på en parameter, blev det gjort......
Er du klar over, hvilket marked det kunne give at hive 20 % ekstra
kroner ind på kundens konto uden at prisen var højere ???

> 150 ++

Det er jo slet heller ikke samme motor.

> øhh

Ja vha bakspejlet på din egen bil kan du ikke se mere røg ???

> øh, ikke fattet

Vindmøller er ikke fossilt brændstof.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-05 21:38

ChipMIK <Michael@migfjern.kallnet.fo> wrote in

> [...]
> interesserede sig for miljø...hehe...så var der ingen afgifter på
> biler i dag...så glem det miljøbræk...det er da KUN CASH det drejer

Som jeg altid har sagt: Money talks, bullshit walks.

Hvis vi ingen reg. afgift havde, så var vi ikke "tvunget" til at køre i
gamle biler, men havde råd til nye som ikke forurenede så meget.

Men nej nej, staten skal tjene MESTERSLATTEN på bilismen og fuck da om det
skader miljøet.

Som andre er inde på med at staten gør meget for miljøet blandt andet med
KAT osv... op i røven med det - det har INTET med sagen at gøre - det er
udelukkende, som du selv siger, cool cash det drejer sig om.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 17:28

> [...]

> skal du se så er en boks sku nok en billig løsning i den sidste ende
> alligevel. Jeg har ALDRIG hørt om en bil der kun bokstunet har smidt en

Var der ikke noget med Søren Wind's HDi'er "stod af"?

> Og hvad miljø angår.....BULLSHIT...hvis danske politikere VIRKELIG
> interesserede sig for miljø...hehe...så var der ingen afgifter på biler i
> dag...så glem det miljøbræk...det er da KUN CASH det drejer sig om du!

Helt enig.

> [...]
> modeller (eks. volvo 140-170 HK) således de med en anden "map" i
> computeren kan hente eks. 20-50.000 kr. ekstra hjem (ok...inc. reg.

Ved den nævnte Volvo, er det dog ikke et spørgsmål om en anden "map", men
derimod ganske enkelt et fjernelse af en blokering i det elektroniske
spjæld.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-08-05 21:39

> Var der ikke noget med Søren Wind's HDi'er "stod af"?

Det var vist ikke "kun en chipning"..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:06

> Det var vist ikke "kun en chipning"..

Hvis, nok måske osv.
Hvor er Wind egentlig ?
Igang med at arrangere et for
publikum, billigt arrangement på Vandel ? *S*

Fra : Peter Weis

Dato : 10-08-05 22:14

Jan W Nielsen wrote:

> Det var vist ikke "kun en chipning"..

Den var vist behandlet mere grænsesøgende end som så, og grænsen blev
fundet.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 29-07-05 17:57

On Fri, 29 Jul 2005 18:44:00 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Ja, den ene er benzin, den anden diesel, så det er da en
>spøjs sammenligning..

Pointen var, at Ovtavia RS er ændret på en række køretekniske områder,
mens Fabia RS blot har lidt lir...

Mvh
Mogens...

Fra : Brizz

Dato : 30-07-05 04:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brizz skriver:

> Diesel er ca en krone billigere pr liter (eller mere) Men dieselbilerne
> kører lige en tand længere på literen, det er der forskellen
> ligger......

Nu ligger landet sådan at jeg bor i sverige og betaler ca 6x så meget
for en diesel bil som for en benzinbil til vägvärket så det spiller også
en del ind. Har kørt Passat 130hk TDI før og havde en bmw 530D i
tankerne men kunne umiddelbart godt finde på at købe en octavia RS som
jeg vil kunne få ca 2 år nyere og med langt færre km på klokken.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-05 06:56

Brizz skriver:

> Nu ligger landet sådan at jeg bor i sverige og betaler ca 6x så meget
> for en diesel bil som for en benzinbil til vägvärket så det spiller også
> en del ind.

Fy for sata....

Herhjemme er det billigere at køre en diesel end en benzin (ihvertfalt i
golf klassen).

> Har kørt Passat 130hk TDI før og havde en bmw 530D i
> tankerne men kunne umiddelbart godt finde på at købe en octavia RS som
> jeg vil kunne få ca 2 år nyere og med langt færre km på klokken.

Så snuppede jeg sku Octavia'en.

Benzin ovre hos dig koster det samme som her....

Fra : Mogens

Dato : 30-07-05 07:52

On Sat, 30 Jul 2005 07:56:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>SÃ¥ snuppede jeg sku Octavia'en.

Hvis man er bilentusiast, bør man vel tænke sig om 2 gange, inden man
lige farer ned til forhandleren og køber en Skoda. Der var måske en
RÆKKE andre biler, der ligger mere til højrebenet end dén...
(læs f.eks. min tråd om Passat W8)

Mvh
Mogens...

Fra : Broegger

Dato : 30-07-05 10:59

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev

> [...]
> man lige farer ned til forhandleren og køber en Skoda. Der var måske
> en RÆKKE andre biler, der ligger mere til højrebenet end dén...

Ikk forstået. Hvad er der galt i at en bilentusiast vælger en Skoda?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-07-05 11:38

On 30 Jul 2005 09:58:39 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

>Ikk forstået. Hvad er der galt i at en bilentusiast vælger en Skoda?

Ta'r du pis på mig?

Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Fra : TDN

Dato : 30-07-05 12:45

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Ta'r du pis på mig?
>
> Mvh
> Mogens
> www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala

Skoda Octavia er en udemærket bil og ny- og brugtbiltest roser den til
skyerne (næsten).

Hvad med Camero'en ? Chevrolet er i USA et af de "billigste" mærker og
kvaliteten er derefter. De test jeg kan huske at have set af Cameroen, har
den udmærket sig ved en stor motor og kan køre hurtigt ligeud men sportlig
svingkørsel er undervognen ikke til. Om de nye undervogne er ligeså
slatne(USA komfort opsatte) ved jeg dog ikke.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 30-07-05 12:57

On Sat, 30 Jul 2005 13:45:03 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>Skoda Octavia er en udemærket bil og ny- og brugtbiltest roser den til
>skyerne (næsten).

Jeg har intet imod en Skoda !

> [...]
>svingkørsel er undervognen ikke til. Om de nye undervogne er ligeså
>slatne(USA komfort opsatte) ved jeg dog ikke.

Jeg har en Camaro af helt andre årsager end ovennævnte. Om den er
"billig" eller ej, er mig komplet ligegyldigt.

Når jeg flytter til udlandet, er det også for at udleve mine
bildrømme. Det kan næppe være en Skoda, der i dén forbindelse står
øverst, når man er bilentusiast. Sidstnævnte var netop mit
udgangspunkt i den posting jeg smed afsted, hvis du læser den
korrekt...

Fra : BJ

Dato : 30-07-05 13:38

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når jeg flytter til udlandet, er det også for at udleve mine
> bildrømme.

Ups ... flytter du til udlandet og i så fald hvor..?

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Mogens

Dato : 30-07-05 18:48

On Sat, 30 Jul 2005 14:37:35 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Ups ... flytter du til udlandet og i så fald hvor..?

Rolig nu - "NÅR" jeg flytter. Det kan være "imorgen" eller når jeg
skal pensioneres :)
Indtil videre er huset sat til salg for at flytte et andet sted hen...

Fra : BJ

Dato : 30-07-05 20:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu - "NÅR" jeg flytter. Det kan være "imorgen" eller når jeg
> skal pensioneres :)

Okay, okay..;)

> Indtil videre er huset sat til salg for at flytte et andet sted hen...

Det er vist også lige tiden at sælge huse i dit nabolag. Priserne kan næsten
ikke blive højere.

Vi kan evt. tage den videre snak pr. e-mail.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Broegger

Dato : 30-07-05 23:06

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev

> Ta'r du pis på mig?

Nope. Jeg er selv ret vild med biler, og den næste bliver en Skoda. Der
får man da i det mindste noget for pengene.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mogens

Dato : 31-07-05 07:05

On 30 Jul 2005 22:06:06 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

>Nope. Jeg er selv ret vild med biler, og den næste bliver en Skoda.

Men du bor i DK? - og dét er forskellen.

Fra : Mogens

Dato : 31-07-05 08:16

On Sun, 31 Jul 2005 08:05:16 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Men du bor i DK? - og dét er forskellen.

Yderligere forklaring - hvorfor SKoda ikke er valget for en
bilentusiast, som jég ser det:
Kigger jeg på bilparken her i gruppen, og hvor jeg bor, er der jo
mange som har biler for 400.000 kr. Boede jeg i Sverige, ville jeg for
dé penge kunne købe:
En rød Ferrari 348 TS m/beigefarvet læder og 50.000 km
En '02 VW Passat W8 m/ALT udstyret, kørt 98.000 km
(jég ville vælge et andet fabrikat, men VW er valgt blot for
sammenligningens skyld)

Fra : Broegger

Dato : 31-07-05 09:16

> [...]
> En '02 VW Passat W8 m/ALT udstyret, kørt 98.000 km
> (jég ville vælge et andet fabrikat, men VW er valgt blot for

Godt ord igen. For 400K får man den store Octavia 2,0 PD med alt i udstyr
og plørekasse.... Og det er i DK.
En af mine medarbejdere er Svensker, og man bliver noget misundelig når
man hører om deres bilpriser.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-07-05 08:10

Hey,

>Fy for sata....

De lider af partikel-forskrækkelse herovre. Der er "tale om" at sænke
afgiften for biler med filter, men noget konkret har de ikke kunnet
tage sig sammen at gøre.

>Herhjemme er det billigere at køre en diesel end en benzin (ihvertfalt i
>golf klassen).

Men hvis man kører nogen kilometer (jeg pendler i alt 200 km om dagen)
er det nu stadig billigere med en diesel. Min BMW 530DA koster cirka
8.000 kr/år i vægtafgift, jeg kører 14 km/L i snit, 60.000 km om året
det bliver groft regnet 4500 liter diesel.

4500 * 8.62 = 38.790 kr + 8000 kr = 46.790 kr/år

Havde jeg en BMW 530iA koster den så vidt jeg husker 1800 kr/år (altså
ikke 6 gange mindre) og kører vel 10 km/L i snit. Det giver så 6000
liter benzin.

6000 * 9.85 = 59.100 kr + 1800 kr = 60.900 kr/år

Det giver da stadig en forskel - i det mindste for mit vedkommende

** Lars

Fra : Brizz

Dato : 30-07-05 14:36

> [...]
>
> 6000 * 9.85 = 59.100 kr + 1800 kr = 60.900 kr/år
>

> Det giver da stadig en forskel - i det mindste for mit vedkommende

Nu er det sådan at jeg ikke ved hvor jeg kommer til at arbejde når jeg
kommer hjem heroppe fra verdens top. Men kommer jeg op på de 120km+ hver
dag så bliver det jo nok en diesel.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-05 22:29

Brizz skriver:

> Nu er det sådan at jeg ikke ved hvor jeg kommer til at arbejde når jeg
> kommer hjem heroppe fra verdens top.

Hvor højt er du oppe ?

Fra : Brizz

Dato : 31-07-05 17:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brizz skriver:

> Hvor højt er du oppe ?

Thule

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-05 17:01

Brizz skriver:

> Thule

Okay, trode at det var i Sverige at du var lige nu.....

Fra : Brizz

Dato : 31-07-05 21:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brizz skriver:

> Okay, trode at det var i Sverige at du var lige nu.....

Nej men til sommer 06 er jeg der igen og skal shoppe bil.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Claus

Dato : 29-07-05 16:54

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
| Er der nogen der har erfaringer med Skoda octavia RS fra 02-04 ca?
|
| Der findes jo både en 150hk og en 180hk. Er den ene at foretrække frem
| for den anden?

En RS har altid 180hk og (del?)læder indtræk m.m.
1,8T har 150 hk og elegance udstyr.

Andre fordele/ulemper ? Prøv at søge efter A3, Golf, Leon, Toledo som har
næsten identisk mekanik. Forslag: www.autobild.de, www.fdm.dk (kræver
medlemsnummer).

Vh. Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-05 10:13

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes jo både en 150hk og en 180hk. Er den ene at foretrække frem for
> den anden?

De 180 hk. vil jeg tage med forbehold, det kræves sikkert at der køres på
98- for at opnå den effekt. Jeg har læst om en der fik hans "rullet", med
dårligt resultat, hvor efter han klagede til Skoda.DK, som oplyste at "de
syntes det som var opnået, var OK, når der "kun" var brugt 95-".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 12:15

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> [...]
> "rullet", med dårligt resultat, hvor efter han klagede til Skoda.DK,
> som oplyste at "de syntes det som var opnået, var OK, når der "kun"

Det er ikke helt uinteressant - måske jeg skulle prøve at køre en tankfuld
eller 2 med Oktan98..

Det siges jo, at være den "bedste" type til Turbo-biler fremfor Oktan95.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : TDN

Dato : 30-07-05 12:55

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller 2 med Oktan98..
>
> Det siges jo, at være den "bedste" type til Turbo-biler fremfor Oktan95.

Hej !

Ifølge bilmagasinet har de testet en Audi a4 2.0 turbo til 207,9 hk. på alm.
95 oktan og 219,8 hk 97 V-Power, så det kan endda være 98 oktan giver endnu
mere end de knap 6% ekstra ved 97 oktan.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 13:18

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> Ifølge bilmagasinet har de testet en Audi a4 2.0 turbo til 207,9 hk.
> på alm. 95 oktan og 219,8 hk 97 V-Power, så det kan endda være 98
> oktan giver endnu mere end de knap 6% ekstra ved 97 oktan.

Det skal ihvertfald prøves - de få kroner en tankfuld bliver dyrere skal
ikke afskrække mig.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brizz

Dato : 30-07-05 14:33

> Ifølge bilmagasinet har de testet en Audi a4 2.0 turbo til 207,9 hk. på alm.
> 95 oktan og 219,8 hk 97 V-Power, så det kan endda være 98 oktan giver endnu
> mere end de knap 6% ekstra ved 97 oktan.

Shells V-power er idag så tæt på 98 oktan du kan komme uden at være 98
oktan så med mindre det er en gammel test får du nok ikke mere ud af at
køre på 98 oktan end v-power.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : TDN

Dato : 30-07-05 14:39

> Shells V-power er idag så tæt på 98 oktan du kan komme uden at være 98
> oktan så med mindre det er en gammel test får du nok ikke mere ud af at
> [...]

Testen er fra det nyeste nummer af bilmagasinet. De fleste højtydende
motorer med turbo/chippede yder mere ved højere oktan, men om man kan mærke
6% flere hk er nok en anden sag. Mon ikke moderne motorstyringer selv mærker
efter hvad oktan den kører med, siden de kan køre med 92/95 men yder bedst
med 98 oktan.

Mvh
Thomas

Fra : Jonas R.

Dato : 30-07-05 19:17

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message SNIP
> efter hvad oktan den kører med, siden de kan køre med 92/95 men yder bedst
> med 98 oktan.

Det er jo ikke kun ydelsen men også at nedsat oktan tal giver lettere
tændingsbanken og ikke alle tuningschip kan køre på lavere oktan.

Min egen s2 fra 1992 kører kun på 98.

/Jonas R.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 17:43

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke kun ydelsen men også at nedsat oktan tal giver lettere
> tændingsbanken og ikke alle tuningschip kan køre på lavere oktan.
>
> Min egen s2 fra 1992 kører kun på 98.

Gammelt skrammel.

Kørende i en '93 der selv justerer optimalt efter oktantallet!

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 17:42

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorer med turbo/chippede yder mere ved højere oktan, men om man kan
> mærke 6% flere hk er nok en anden sag. Mon ikke moderne motorstyringer

Har netop været en tur i Italien. Hér kørte jeg på Shell V-Power 100 oktyan
(kører normalt oktan 95 i DK). Og jeg skal garantere dig, at jeg kunne mærke
forskel...

Fra : BJ

Dato : 10-08-05 17:45

KLIP

> Har netop været en tur i Italien. Hér kørte jeg på Shell V-Power 100
> oktyan (kører normalt oktan 95 i DK). Og jeg skal garantere dig, at jeg
> kunne mærke forskel...

Jeg tanker Shell V-Power oktan 100 det sekund, jeg kører ind i Tyskland.

Jeg kan også mærke en betragtelig forskel.

Det tager lige en 10 til 20 kilometers tid. Så går den med fuld skrue.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-05 18:25

> Jeg tanker Shell V-Power oktan 100 det sekund, jeg kører ind i Tyskland.
>
> Jeg kan også mærke en betragtelig forskel.
>
> Det tager lige en 10 til 20 kilometers tid. Så går den med fuld skrue.

Jep. Den skal lige tilpasse adaptionen.

Fra : Brian

Dato : 30-07-05 13:48

TDN wrote:

> Ifølge bilmagasinet har de testet en Audi a4 2.0 turbo til 207,9 hk.
> på alm. 95 oktan og 219,8 hk 97 V-Power, så det kan endda være 98
> oktan giver endnu mere end de knap 6% ekstra ved 97 oktan.

Nu er den 2.0 turbo også en FSI, ikke ?
Det har vel næppe den store forskel på alm. motorer (undskyld, Martin )
der ikke er udviklet til at køre 98 oktan.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 13:57

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Nu er den 2.0 turbo også en FSI, ikke ?
> Det har vel næppe den store forskel på alm. motorer (undskyld, Martin
> ) der ikke er udviklet til at køre 98 oktan.

Hehe.

Men jeg mener nu faktisk at min er udviklet til at yde optimalt på 98, men
at den i "nødstilfælde" kan køre 92/95.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 30-07-05 15:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Men jeg mener nu faktisk at min er udviklet til at yde optimalt på
> 98, men at den i "nødstilfælde" kan køre 92/95.

Den ændrer vel tændingen efter oktantallet, det gør min da, og det
er jo ikke en high-tech Saab motor

Jeg har dog aldrig hældt 92 på min, det er der ingen grund til med
den ubetydelige prisforskel. Springet op til 98 er vel på 28-30 øre,
så begynder det da at kunne ses på kvitteringen når man tanker
50-60 liter. Men 98 oktan problematikken er man ude over når man
bor i Horsens - der er sgutte nogen der har skidtet

Men der var jo noget snavs omkring de FSI motorer da de blev
lanceret, fordi de ikke ydede som de skulle _før_ de blev fodret
med 98 oktan.

/Brian

Fra : TDN

Dato : 30-07-05 15:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men der var jo noget snavs omkring de FSI motorer da de blev
> lanceret, fordi de ikke ydede som de skulle _før_ de blev fodret

Mht. til FSI motorerne var det ikke oktanen der var problemet men et eller
andet tilsætningsstof der først blev ændret i DK i 2005 engang. Jeg kan ikke
huske helt præcist hvad forskelen på den tyske og danske benzin var men
måske en anden kan hjælpe.

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 30-07-05 15:41

TDN wrote:

> [...]
> Jeg kan ikke huske helt præcist hvad forskelen på den tyske og danske
> benzin var men måske en anden kan hjælpe.

Såvidt jeg husker var der for meget svovl i den danske benzin.
Men det ændrer ikke på at FSI motorerne skal have 98 oktan for at
leve op til fabriksangivelserne.

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-07-05 17:25

> Mht. til FSI motorerne var det ikke oktanen der var problemet men et eller
> andet tilsætningsstof der først blev ændret i DK i 2005 engang.

Det var BÅDE oktantallet og svovlen.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 15:47

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42eb8ea0$0$18649$14726298
@news.sunsite.dk:

> Den ændrer vel tændingen efter oktantallet, det gør min da, og det
> er jo ikke en high-tech Saab motor

Jo jo den justerer lystigt. Det gør FSI'en vel også og alligevel yder den
ringere.

> Jeg har dog aldrig hældt 92 på min, det er der ingen grund til med
> den ubetydelige prisforskel.

Heller ikke her.

> Men der var jo noget snavs omkring de FSI motorer da de blev
> lanceret, fordi de ikke ydede som de skulle _før_ de blev fodret
> med 98 oktan.

Ja det husker jeg tydeligt ved lanceringen - uha et "bøvl" der var med
folk.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 30-07-05 15:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo jo den justerer lystigt. Det gør FSI'en vel også og alligevel yder
> den ringere.

Jaja, ellers ville FSI'erne vel køre rundt og sige sjove lyde.
Men de er udviklet med 98 for øje, det er de færreste lidt
ældre motorer vel. Desuden kunne man jo forestille sig at VW
forhandlerene glemte at fortælle kunderne at de skulle tanke 98
oktan.

> Ja det husker jeg tydeligt ved lanceringen - uha et "bøvl" der var med
> folk.

Det er heller ikke sjovt at smide mesterslanten efter en Golf 2.0 FSI med
150 heste, og så opdage at man stadig bliver kørt agterud i alle lyskryds

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 16:04

> Jaja, ellers ville FSI'erne vel køre rundt og sige sjove lyde.
> Men de er udviklet med 98 for øje, det er de færreste lidt
> ældre motorer vel.

Jeg mener bestemt at min "ældre" motor (som er langt forud for sin tid) er
udviklet med 98 for øje pga. Turboen.

Ret mig en eller anden hvis jeg tager fejl :)

> Desuden kunne man jo forestille sig at VW
> forhandlerene glemte at fortælle kunderne at de skulle tanke 98
> oktan.

Man kan glemme meget i salgsøjemed

> Det er heller ikke sjovt at smide mesterslanten efter en Golf 2.0 FSI
> med 150 heste, og så opdage at man stadig bliver kørt agterud i alle
> lyskryds

Så kan man lære ikke at købe VW ))

(joke)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 30-07-05 16:12

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg mener bestemt at min "ældre" motor (som er langt forud for sin
> tid) er udviklet med 98 for øje pga. Turboen.

Det tror jeg gerne - hvis man kan stole på Henrik B's lovprisninger.
Ellers bliver det vel alligevel nødvendigt, når du får småtunet den lidt.

> Så kan man lære ikke at købe VW ))

Gu kan man så...

> (joke)

Nej - helt alvorligt... drop det VW pjat

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-05 17:13

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42eb98da$0$18639$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det tror jeg gerne - hvis man kan stole på Henrik B's lovprisninger.

Dem kan du vist roligt stole på - han har sat sig en del ind i det Saab-
halløj :)

> Ellers bliver det vel alligevel nødvendigt, når du får småtunet den lidt.

Ja uden tvivl. Dertil kommer en ny kobling - uff!

> Nej - helt alvorligt... drop det VW pjat

hehe

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-07-05 11:45

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Det siges jo, at være den "bedste" type til Turbo-biler fremfor Oktan95.

Ikke bare turbo, alle biler som kan kompensere for oktan'et, dvs. har
"banke-sensor", har bedre ydelse el. køre længe pr. l., turbo som sædvanlig
mest. Sådan er det ihvertfald med min 1.8V20, dvs. den samme motor bare uden
turbo ogaltdetgear ;).