Hvad koster det - FAKTA!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 11:11

Hvad koster det at begå ulovligheder i udlandet?

Ingen hear say - kun hvad du selv har oplevet!

Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver
aldrig betalt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob Madsen

Dato : 29-07-05 12:07

> Hvad koster det at begå ulovligheder i udlandet?
>
> Ingen hear say - kun hvad du selv har oplevet!
>
> Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver
> aldrig betalt :)

Og hvorfor så ikke det. Du har vel parkeret ulovligt eller for længe. Så må
du sgu da betale.
Vi vil da også helst have at turisterne her i landet betaler for de
ulovligheder de begår.
Bare fordi "der ikke sker noget ved at lade være" kan du da ikke bare nægte
at betale.
Jeg håber de sætte hjullås på din bil næste gang, så kan du lære det.

Hilsen Jacob

Fra : Henning Lund

Dato : 29-07-05 14:33

Jacob Madsen skrev:

> Og hvorfor så ikke det.

Jamen så vender vi også denne her, hvorfor skal ikke skandinaver så
heller ikke betale deres hastighedsoverskridelser i DK, prøv engang at
lægge mærke til hvor mange det drejer sig om en dag du er ude og køre.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 17:54

Henning Lund wrote:

> Jamen så vender vi også denne her, hvorfor skal ikke skandinaver så
> heller ikke betale deres hastighedsoverskridelser i DK, prøv engang at
> lægge mærke til hvor mange det drejer sig om en dag du er ude og køre.

Hvordan ser man at ikke-skandinaver ikke har betalt bøder når man er ude at
køre?

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 14:50

"Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor så ikke det. Du har vel parkeret ulovligt eller for længe. Så
> må du sgu da betale.

Kører du lige ned forbi den lokale politistation og betaler for at køre for
stærk? For at køre for tæt? Eller er du tilfældigvis en af dem der holder
loven til fulde?

> Vi vil da også helst have at turisterne her i landet betaler for de
> ulovligheder de begår.
> Bare fordi "der ikke sker noget ved at lade være" kan du da ikke bare
> nægte at betale.

Nej netop. Er du på vej?

> Jeg håber de sætte hjullås på din bil næste gang, så kan du lære det.

Når engang du kommer til Italien så prøv at finde et posthus i nærheden af
hvor du opholder dig. Alene det er en kunst. Prøv så at gå derhen for blot
at finde ud af at der er siesta. Kør så 30 km i kø hele vejen senere på
dagen.

Kort sagt - kom igen når du har fået noget erfaring i at holde ferie
udenlands.

PS: Ingen af jer har besvaret mit spørgsmål så der er ikke meget hjælp fra
jer.

--
Per, Esbjerg

Fra : Palle

Dato : 29-07-05 12:13

Det er da billigt for en P-bøde.

Den koster 510 kr. herhjemme.

Palle

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-07-05 14:14

> Hvad koster det at begå ulovligheder i udlandet?

Pudsigt spørgsmnål - men jeg ved, at man i store dele af europa giver
livstids fængsel for drab.

Butikstyverier straffes de fleste steder kun med bøder - vel i 500-1.000
kr.
klassen.

> Ingen hear say - kun hvad du selv har oplevet

Det med drab er ikke hear say - men jeg har ikke selv oplevet det.

Butikstyveri er jeg ikke blevet snuppet i - så det bliver en
fornemmelsessag.

> Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver
> aldrig betalt :)

Spøjs holdning - men husk, at der faktisk er indledt et rimeligt effektivt
samarbejde mellem de europæiske politimyndigheder, om inddrivelse af
parkeringsbøder og hastighedsbøder fra automatiske trakfikovervågninger!

Så nu hænger det kun på, om de italienske myndigheder gider/vil/kan finde
ud
af, at sende opkrævningen videre - men hvis det sker, skal du regne med,
at
der tillægges et ikke helt ubetydeligt gebyr for inddrivelse via dansk
politi.'

Måske en risiko der er værd at løbe - men en lidt spøjs holdning.

/Flemming U

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-07-05 14:32

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> samarbejde mellem de europæiske politimyndigheder, om inddrivelse af
> parkeringsbøder og hastighedsbøder fra automatiske trakfikovervågninger!

Nå det er da nyheder.

Jeg læste i dagspressen at politiet ikke ville opstille fartkontrol/kamera
op på visse strækninger langs den jyske vestkyst på tros af at lokale havde
klaget over meget høj hastighed.
Begrundelse: det er ikke muligt at indrive en hastighedsbøde fra andre
borgere end fra de nordiske lande.

Og det kalder de Schengensamarbejde... LOL!!

Italien for venter ikke at bøder til udenlanske gæster bliver betalt, når
der er udstedt et girokort.

Mvh AJH

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 30-07-05 08:47

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
havde
> klaget over meget høj hastighed.
> Begrundelse: det er ikke muligt at indrive en hastighedsbøde fra andre

Jamen så kan jeg da frisk fortælle, at politiet i Nederlandene (som de nu
vil have vi skal kalde det i fin stil fik Københavns Politi til at
ekspedere 2 stk. hastighedsbøder til mig, for 5 år siden - med
billeddokumentation og hele pivetøjet. Billedkvaliteten var faktisk bedre
end fra de danske fotofælder
Kedeligt, at man har fået sig et sammenligningsgrundlag.

Og til bøderne var lagt et ekspeditionsgebyr, der svarede til 500,- kr.
pr.
sag - med løfte om, at hvis jeg blev snuppet i en rigtig menneskekontrol i
NL, så ville de gamle sager tikke ind på deres computer, og så ville jeg
blive afkrævet rent bord, inden kørslen kunne fortsætte.

/Flemming U

Fra : K. H. Hansen

Dato : 31-07-05 01:07

> [...]
> NL, så ville de gamle sager tikke ind på deres computer, og så ville jeg
> blive afkrævet rent bord, inden kørslen kunne fortsætte.

SÅDAN!!!!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 14:51

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Det med drab er ikke hear say - men jeg har ikke selv oplevet det.

Ups - jeg vidste ikke det var jura det her. Hvad med bøder for overvægt,
hastighedsoverskridelse med campingvognen og andet relevant for gruppen?

tsk tsk!

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-07-05 18:20

> [...]
>
> Ups - jeg vidste ikke det var jura det her. Hvad med bøder for overvægt,
> hastighedsoverskridelse med campingvognen og andet relevant for gruppen?

OK så se dette link.

http://www.service.kabrasa.de/katalog.htm#oben

Der får du svaret.

Får du punkter eller kørselsforbud får du tilsendt et brev med hvor mange du
har fået.

Mvh AJH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 18:49

> http://www.service.kabrasa.de/katalog.htm#oben

Sandelig -. så forstår jeg hvorfor alle holder til venstre.

Bøderne er så små at de fuldt ud kompenserer for den ujævne vognbane i højre
spor.

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-07-05 19:57

> [...]
>
> Sandelig -. så forstår jeg hvorfor alle holder til venstre.
>
> Bøderne er så små at de fuldt ud kompenserer for den ujævne vognbane i

Ja, man skal dog være opmærksom på en overskridelse på over 26 km/t anden
gang inden for et år udløser 1 mdr kørselsforbud.

For en tysker er det mere vigtigt at kunne køre i sin bil end at have et
hus.

Mvh AJH

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 14:18

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver
> aldrig betalt :)

Det var dog utroligt fedtet!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 15:15

For nogle år siden (10?) fik jeg en bøde for ikke at køre uden
sikkerhedssele i Tyskland. 35 DM (det var før euroen).

Jeg havde ingen moralske overvejelser om den skulle betales, for jeg kom ind
i deres lille bus og jeg blev ikke lukket ud før jeg havde sluppet
slanterne. Alternativet var at de tog mig med på stationen.

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 15:19

.... for IKKE at køre MED sikkerhedssele .... sorry ....

(det kunne ellers være morsomt ....)

Bjarke

Fra : K. H. Hansen

Dato : 30-07-05 05:41

> [...]
>
> Ingen hear say - kun hvad du selv har oplevet!
>
> Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver

Ja man må da sige, at moralen hos dig, den sidder i det første hul fra
nakken.

Jeg håber du ikke får lov til at køre ind i landet når du kommer derned
igen.

Undskyldningen med, at man ikke kan finde et posthus i nærheden af det sted,
når du holder lovligt, jamen herregud, ben er da beregnet til at gå på.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-05 06:10

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja man må da sige, at moralen hos dig, den sidder i det første hul fra
> nakken.

Har du været på posthus i denne måned for at betale for de
hastighedsoverskridelser du har lavet?

Eller er din moral for høj til det?

--
Per, Esbjerg

Fra : K. H. Hansen

Dato : 31-07-05 01:05

> "K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du været på posthus i denne måned for at betale for de
> [...]
Nu har jeg for vane, at betale mine regninger, en bøde er en regning for
egen dumhed.

Parkeringsbøder er noget du selv anskaffer, og har du moralen i orden,
betaler du uden klynk.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 08:37

On Sat, 30 Jul 2005 06:41:05 +0200, "K. H. Hansen"
<kkarlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>når du holder lovligt, jamen herregud, ben er da beregnet til at gå på.

Stop så bare Hans Hellighed - nu har du vist hvor "retlinet" du er..

Verner

Fra : Johnny

Dato : 30-07-05 08:18

> Jeg fik en parkeringsbøde i Italien på 35 Euro - den er ikke og bliver
> aldrig betalt :)
>

> --
> Per, Esbjerg

Sådan en ville jeg heller ikke betale, når det er i Italien.
De snyder sig garanteret også til ikke at betale når de er her, når
reglerne
nu er som de er.

Ellers sidder den italienske betjent bare og griner sin R** i laser og
tænker "Die dummen danen"

Johnny, også Esbjerg

Det ku være at vi vestjyder bare er lidt mere fornuftige med vores penge

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-07-05 08:34

Johnny wrote:

> Det ku være at vi vestjyder bare er lidt mere fornuftige med vores
> penge

Nåe... Det må være det vi fra Sjælland kalder nærige...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 30-07-05 12:37

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Nåe... Det må være det vi fra Sjælland kalder nærige...
>

> --
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Hej Carsten
Velkommen hjem fra et billigt land med godt øl. God tur? I for vel ikke
vilde undevejs?
Fik i set det i ville? Var pladsen Ok

--
Hvorledes vænnede De Dem af med at ryge?
Uhyre let - jeg holdt op!

Hilsen Sten

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-07-05 14:12

Sten Bo wrote:

> Velkommen hjem fra et billigt land med godt øl.

Tak, Steen... Den der med godt øl, skal tages med et gran salt. OK, hvis man
nøjes med almindelig pilsnertype, så er det rigtig godt - men det bedste øl
er fra Belgien... Leffe, Chimay osv...

> God tur?

Bestemt, og det er ikke sidste gang vi var der.

> I for vel ikke vilde undevejs?

Nej da... Hjulpet af et godt kort, så fik vi ikke ufrivillige udflugter.

> Fik i set det i ville?

Ja da - og fandt ud af, at der er så meget mere...

> Var pladsen Ok

Vi kørte jo efter Oase eller Konopiste i første omgang, men der var
heldigvis ikke plads. Vi havnede så på en plads i Vrané, ca 5 km syd for
Prags centrum. Rigtig god plads lige ned til Moldaus bredder.

Jeg smider et par ord om det på Campingstuff senere.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 31-07-05 01:06

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Nåe... Det må være det vi fra Sjælland kalder nærige...

> [...]
Eller småsvindlere og lettere kriminelle

Fra : LS

Dato : 31-07-05 09:22

> Eller småsvindlere og lettere kriminelle

Ja nu skal man da passe på ikke at pudse glorien så meget at den blænder.

Småsvindler eller kriminel, kald mig hvad du vil men en fartbøde fra Italien
der dukker op med posten vil her i huset nok også blive lagt op på hylden så
jeg har noget at grine ad når svigersønnerne om mange år dukker op en lun
sommeraften.
Og skulle en Hollandsk betjent hive et synderegister frem med krav om
betaling inden man forlader landet så er det vel bare en påregnelig
ferieomkostning .

Og glorien - ja den ligger stille og roligt nede i min småkrimminelle lomme
Lidt kriminelle er vi vel allesammen, med og uden glorie og det at køre
for stærkt er vel når alt kommer til alt en småkrimminel handling i sig
selv, så det kan være vi mødes i spjældet K.H. Hansen