Hvad finder der af billige hubs?
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 04-06-01 22:51

Hej.
Jeg leder efter en billig og god hub for at få netværk på mine to computere.
Findes der nogle der både kan fås i en butik på fyn og er billige og som
samtidig heller ikke behøver at kunne have to huller til at tilslutte
computere i?

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : KlausF

Dato : 05-06-01 05:52

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> Findes der nogle der både kan fås i en butik på fyn og er billige og som
> samtidig heller ikke behøver at kunne have to huller til at tilslutte

En hub til at forbinde to computere der samtidig ikke behøver at have to
huller til at tilslutte computere i?

Jeg er lettere forvirret!

Hvis det er en hub med 2 porte du søger, kan du nøjes med et krydset kabel
mellem de to computere.

Prøv ellers at kigge på www.proconsult.dk der endda har forretning i Odense.
Før du kigger der, kan du vist med sindsro fordybe dig lidt her:
www.net-faq.dk

Mvh Klaus Franzmann

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-06-01 08:03

Det må du undskylde, det gik lidt hurtigt med at skrive den besked igår.
Det var nemlig ret sent og jeg var søvnig.
Jeg skal have netværk på mine to computere men jeg skal have det til at køre
igennem en hub fordi at jeg vha. uplink porten på huben skal have sat mit
kabel tv modem til så det hele kan køre igennem samme ledning.
Jeg spørger altså om der findes en god billig hub som der ikke skal have
mere end 2 porte.
Og så skal den kunne købes i en butik på fyn.

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 05-06-01 08:38

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote:

> Jeg spørger altså om der findes en god billig hub som der ikke skal have
> mere end 2 porte.
> Og så skal den kunne købes i en butik på fyn.

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-hub/nethub10/netep-1005m.html

Bemærk det er en 10Mbit hub.

Hvis du ikke lige bor i Odense er jeg sikker på din lokale edb-biks har
noget liggende også.

- Ulrik

P.S. Jeg arbejder i PROconsult

Fra : rea

Dato : 06-06-01 07:01

> [...]
> mere end 2 porte.
> Og så skal den kunne købes i en butik på fyn.

med kun 2 maskiner,
hvorfor ikke bare bruke MS ICS eller annen proxy
og slippe utgiftene til hub.

hilsen
rea

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-06-01 08:21

Hvad mener du med det?

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : rea

Dato : 06-06-01 15:55

> Hvad mener du med det?

forstod det slik at prisen var viktig for deg,
med kun 2 computere behøver du ikke bruke hub,
du kan droppe denne helt.

dersom du velger å lage ditt nettverk uten hub,
så kan du gjøre dette ved hjelp av coax kabel, og samtidig
ha mulighet til å utvide ditt nettverk til flere maskiner.
Evnt så kan du bruke krysset TP kabel mellom 2 maskiner.
Den eneste forskjellen er at den komuteren som er tilknyttet
Internett må være slått på for at komputer no.2 skal kunne være på
internett.
Dersom du bruker Hub slipper denne maskinen å være på.
Dette er også den eneste praktiske forskjellen for deg.
Ett slikt nettverk er begrenset til 10Mbit,
Du kan ved hjelp av hub få denne hastigheten
opp i 100Mbit, dersom din hub + nettverkskort støtter dette.
Uansett så er 10Mbit mer enn nok.

hilsen
rea