Tysk frikendelse af SS-slogan(JP 28jul). J~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-05 10:03

- så mærkeligt overskriftes selvom SS ikke har eksisteret siden 1945 og
nynazier der skrev om
"Waffen SS's berømmelse og ære" netop har fået dom for at ,
da nazierne aldrig brugte dette slogan, er det straffrit.

Jødernes Centralråd for Tyskland skruer sig op i det helt vanlige ,
superantidemokratiske, censur-fanatiske oprør imod dommen

NB: Det er kun få europæiske jøder, der ikke deler verdensdelens glæde ved
ytringsfrihed - men de få fascistiske er stærkt organiserede, som ses i DK
hvor disse arbejder for øget muslim-indvandring, så der kan skabes
moralisering og sagsbehandlerstillinger og borgerkrig

Ære er smagssag, og berømmelse for elite-kampenheder var stor også uden for
Tyskland under WW2. Så der er intet usandt i "sloganet". Og hvorfor ikke
tillade folk at sige hvad de tænker?
Alt der tvinges under overfladen, øges i skadelighed.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-07-05 10:55

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>sagsbehandlerstillinger og borgerkrig
>
>Ære er smagssag, og berømmelse for
>elite-kampenheder var stor også uden for

---

De Danske Frivillige på Østfrontern der kæmpede mod Kommierne var
og er Helte i ordets virkeligste form, også er det, det!

Adam

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-07-05 11:28

"Claudio Adam (slet TSVXT)" <kraka@TSVXTc.dk> skrev i en
meddelelse

> De Danske Frivillige på Østfrontern der kæmpede mod
> Kommierne var
> og er Helte i ordets virkeligste form, også er det, det!

Sieg Heil! ????

--
ahw

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-07-05 12:30

--

Kan du være så venlig at ud-dybe dit svar?

Adam

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-07-05 16:21

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Claudio Adam (slet TSVXT)" <kraka@TSVXTc.dk> skrev i en
> meddelelse

> Sieg Heil! ????

Eet eller andet sted er det jo temmeligt grotesk, at danskere, der
meldte sig frivilligt i SS for at kæmpe imod Stalin og kommunisterne
ivrigt blev forfulgt som "landsforræddere" for deres gerninger, når man
tænker på, hvordan Danmarks sikkerhedsmæssige situation så ud EFTER 1945
- og helt frem til 1990.

Vi har det jo med at se begivenhederne "i bagklogskabens ulideligt klare
lys", som en vis tidligere kriminel entrepenør siger, når vi idag på
allerværste anakronistiske manér bedrevidende tillægger samtlige
frikorps-frivillige at være direkte pro-nazistiske, om end de egentlig
blot hovedsageligt var borgerlige anti-kommunister, der så at sige var
"forud for deres tid", hvad angik frygten for sovjetisk invansion og
dertil hørende marionetstyre og mindst lige så anti-demokratisk
undertrykkelse, som det jo netop sås i de af Sovjet "befriede" lande
efter WWII (primært i Prag og Budapest).

Desuden bør det jo betænkes at mange af disse frivillige var sønderjyder
af tysk afstamning, som ganske forståeligt stillede sig til rådighed for
"Das Vaterland" i forbindelse med Operation Barbarossa, hvor de følte at
der var brug for dem.

Jo, der er ingen tvivl om at SS direkte af Nazitoppen blev pålagt at
begå grufulde krigsforbrydelser imod civile, især på Østfronten med den
dertilhørende vederstyggelige etniske udrensning, som delvist - og KUN
delvist! - motiveredes af angsten for infiltrerende kommunistiske
5.kolonnepartisoldater, der kunne etablere egentlig militær modstandf
men det er altså for mig at se ganske forståeligt at unge konservative
indtil Vendepunktet ved Stalingrad meldte sig i SS for at bekæmpe den
fælles fjende, Stalin. Man kan jo bare se på, hvor tæt vi rent faktisk
var på at miste Bornholm, som sovjetrusserne ikke ville give slip på ved
Befrielsen i 1945, ligesom vi indtil medlemskabet af NATO i 1949 måtte
leve i angst for at blive besat. Dét udløste som bekendt panikken i
påskedagene i 1948, hvor det var lige oppe over, mens vi panisk prøvede
at forhandle et Nordisk Forsvarsforbund på plads med de hyklerisk
"neutrale" svenskere, som jo altså egentlig bestemt ikke var så
neutrale, at det gjorde noget, når det endelig kom til stykket.

Uden at begå dèn plathed at gribe til at fortolke "Hamilton"-romaner som
historiske kildedokumenter, har jeg da alligevel diskret ladet mig
fortælle ganske nuttede historier om svensk deltagelse på allieret side
i NATO-øvelser i Østersøen under den Kolde Krig, af folk, som var
udstationeret på danske u-både dengang. Fra endnu andre kilder har jeg
faktisk også hørt om noget så eksotisk som danske elitesoldaters
deltagelse i selveste Vietnamkrigen (på amerikansk side, selvfølgelig).
Det skal nok komme frem engang, når - og især hvis - vi historikere får
officiel adgang til arkiverne...

Men dèt kan jeg sgu' ligesom ikke rigtig have så forfærdeligt ondt i
røven over, når jeg tænker på, hvor mange af de kommunistisk besatte
landes militære eliteenheder som SELVFØLGELIG også blev ivrigt anvendt
af russerne med meget større grad af tvang.

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-07-05 16:57

--

Hørt Hørt!
Adam

Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-05 21:51

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> på at miste Bornholm, som sovjetrusserne ikke ville give slip på ved
> Befrielsen i 1945, ligesom vi indtil medlemskabet af NATO i 1949 måtte

Selv om vi havde været så allieret med tysierne som italienerne var, havde
vi ikke blevet straffet med sen optagelse i FN og NATO (det blev Italien
ikke) og vi havde aldrig risiko for at miste Bornholm.

USA behøvede et USSR-fjendebillede, så rustningsindustrien kunne florere.
Derfor opstod det glubske Stalin-Rusland, som dog aldrig truede os.

Som en uskyldig lærestreg valgte man ved Jalta/Potsdam at vi skulle drilles
med at undvære Bornholm et år

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-07-05 22:10

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> USA behøvede et USSR-fjendebillede, så rustningsindustrien kunne
> florere. Derfor opstod det glubske Stalin-Rusland, som dog aldrig truede

Mærkelige ord fra en erklæret Nazi-revisionist, der selv har søgt at
legitimere SS- og især Einsatzgruppernes folkedrab på Østfronten med
angsten for Stalins - og jeg citerer forhåbentlig hermed dig selv
nogenlunde sandfærdigt - "barbariske mongolske horder".

Det glubske Stalin-Rusland eksisterede skam allerede og var en ganske
reel trussel:

Husk De Baltiske Lande samt Vinterkrigen imod Finland 1939-40.

Sovjettruslen var reel allerede reelt eksisterende dengang.

Og har du da helt glemt hvordan Stalin systematisk påtvang såkaldt
"befriede" lande kommunistisk marionetstyre?

Jeg troede ellers at du var Holocaust-apologetisk Fremskridtsmand og
ikke een af Enhedslistens latterlige Stalin-dyrkere?

> Som en uskyldig lærestreg valgte man ved Jalta/Potsdam at vi skulle
> drilles med at undvære Bornholm et år.

Jeg tror netop snarere at Jalta-konferencens enighed stoppede ved bla.
den sovjetiske besættelse af Bornholm.

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 09:38

skrev i en meddelelse
> ikke een af Enhedslistens latterlige Stalin-dyrkere?

Ovenstående fortjener en tur i filteret - Wilstrups law, du
ved, den om at kalde folk for stalinister når man mangler
argumenter.

--
ahw

Fra : Alucard

Dato : 30-07-05 09:46

On Sat, 30 Jul 2005 10:37:52 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

>Ovenstående fortjener en tur i filteret - Wilstrups law, du
>ved, den om at kalde folk for stalinister når man mangler
>argumenter.

Der skal sgu ikke meget til at komme i AHW's filter... )))

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-08-05 02:18

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>

> Ovenstående fortjener en tur i filteret - Wilstrups law, du
> ved, den om at kalde folk for stalinister når man mangler

Det er jo almindeligt kendt at f.eks. Frank Aaen tilhørte den
stalinistiske fløj i DKP før sin karriere i Enhedlisten, så hvad er det
dog, du pludselig bliver så pokkers forarget over? At det måske ikke
passer ind i din egen totalitarismeapologetiske,
kommunist-revisionistiske historieopfattelse? Jeg kan altså ligesom ikke
rigtig tage mig af at du ikke kan styre dit latente storhedsvanvid, når
du åbenbart føler dig gået for nær...

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 31-07-05 15:17

--

Nu er Revisionisme vel endnu ikke Forbudt?
Eller hvad?

Adam

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 17:05

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Claudio Adam (slet TSVXT)" <kraka@TSVXTc.dk> skrev i en meddelelse

> Sieg Heil! ????

Internationale !!!

Thorkild

Fra : AJC

Dato : 30-07-05 00:44

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in news:42ea04b3$0
$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Claudio Adam (slet TSVXT)" <kraka@TSVXTc.dk> skrev i en
> meddelelse

> Sieg Heil! ????

Ja selvfølgelig, hvad ellers?

Fra : G B

Dato : 30-07-05 00:53

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen

> Ja selvfølgelig, hvad ellers?

Gider du ikke indstille din XNews, så den ikke genererer en ny tråd, hver
gang du fyrer en af dine perler af?

På forhånd tak.

FUT newsreader-gruppen.

GB

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-05 01:27

Mener Hr. Wamming at det at begå folkedrab har noget med elitesoldater
og ære at gøre ?

Mvh
Rasmus

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-05 06:03

"Rasmus" <rkan67@yahoo.dk> wrote in message
Mener Hr. Wamming at det at begå folkedrab har noget med elitesoldater
og ære at gøre ?

BW: Jeg har ikke viden om at SS begik folkedrab værre end amerikanske
bombefly over Japan og Tyskland.

Krig er krig.

Faktisk tror jeg kun de dræbte på slagmarken og en vis kollektiv
afstraffelse af terrorister i stil med hvad DK, USA og UK gør idag.
Tyfusbefængte arbejdslejre var modbydelige og der var vist nogle andre SSer
som fangevogtere, men de var næppe mere brutale end hvad er normalt - værst
var nok polske løsarbejdere , hvis antisemitisme overgik tyskernes.

Mht soldaterfærdigheder tror jeg at Waffen-SS var så imponerende teknisk og
socialt dygtige, at det er 100% accetabelt at tale om "berømmelse og ære" -
de allierede vandt kun på enormt overskud af industriresourcer

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-05 09:19

Jeg ved ikke om man ikke kan kalde udryddelsen af flere millioner
jøder for folkedrab, og det var jo ikke ligefrem på slagmarken det
forgik eller hvad ?

Hvordan var det lige det gik over i Rusland Hr. Wamming, vil du kalde
det professionelt ?

MVH
Rasmus

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-07-05 12:41

"Rasmus" <rkan67@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om man ikke kan kalde udryddelsen af flere millioner
> jøder for folkedrab, og det var jo ikke ligefrem på slagmarken det
> forgik eller hvad ?

Det var strengt taget ikke Waffen-SS, der stod for jødeudrydelsen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 13:13

> "Rasmus" <rkan67@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det var strengt taget ikke Waffen-SS, der stod for jødeudrydelsen.

men de stod for en stor del af folkedrabet i Rusland . . .

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-07-05 14:57

"Alf Blume" <alfblume(a)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> men de stod for en stor del af folkedrabet i Rusland . . .

Kan du dokumentere det? Jeg har ikke noget særligt forhold til Waffen-SS,
men synes blot, organisationen ofte får skudt overgreb i skoene, der
muligvis ikke er belæg for. De fleste overgreb i Rusland blev begået af
SS-folk, der ikke indgik i Waffen-SS, og som var hvervet i randstaterne
(Ukraine, Rumænien, Baltikum m.fl.).

Fra : Claudio Adam

Dato : 30-07-05 16:09

Alf Blume <alfblumehotmaildotcom> (a) skrev:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>men de stod for en stor del af folkedrabet i Rusland . . .

--

Og hvad er så et Folkedrab?
Er Krig i Øvrigt Retfærdig?

Adam

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-05 18:43

"Claudio Adam (slet 3OD04)" <kraka@3OD04c.dk> wrote in message

> Og hvad er så et Folkedrab?

Folkedrab er når man vil udrydde et helt folk, målrettet og ikke som redskab
til at vinde en krig.
Briternes udryddelse af tasmanerne er et af de få eksempler.

Tysk hær og einsatzgrupper ved og bag Østfronten udførte helt normal
krigsførsel, og når Stalins kommisærer, der ofte var jødiske, udførte
sabotage mod forsynlingslinier, så straffede man helt nødvendigt KOLLEKTIVT
de landsbyer, der havde hjulpet partisanerne - helt som USA gjorde i
Vietnam.

Arbejdslejre med stor dødelighed havde intet med folkedrab at gøre, selvom
man i propagandaen i mangel på rigtige sejre, fandt på at nævne at jøderne
var skyld i krigen og blev effektivt straffet.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 19:12

"Claudio Adam (slet 3OD04)" <kraka@3OD04c.dk> skrev i en
meddelelse
> De Danske Frivillige der kæmpede på Østfronten, kæmpede
mod
> Kommunismen og det for Danmark!

Hvori bestod der en officiel tilladelse til at danskere
kunne gå i fremmed krigstjeneste og kæmpe mod et andet lands
hær? selv de spaniensfrivillige blev jo straffet for deres
deltagelse i fremmed krigstjeneste svjv.

I øvrigt begik de spaniensfrivillige ikke landsforræderi ved
at kæmpe på besættelsesmagtens side sådan som Frikorps
Danmark gjorde det.

--
ahw

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-05 20:03

> [...]
>
> I øvrigt begik de spaniensfrivillige ikke landsforræderi ved at kæmpe på
> besættelsesmagtens side sådan som Frikorps Danmark gjorde det.

Spaniensfrivillige var stalinister og langt mere fascistiske og skadelige
end andre kommunister, og i stigende grad værdsætter spanioler idag
redningsmanden Franco

Selvom Fogh fedter for USA og retfærdiggør Irakkrig ved at angribe
samarbejdspolitikken, så viste folketingsvalget i 1942 at et extremt samlet
og enigt dansk folk stod bag den af Stauning,Munck,Scavenius længe før
krigen valgte fredsbesættelse.
Så der var intet landsforrædderi ved at følge kongens og ministrenes
positive holdninger til kamp mod Stalin sammen med tyskerne

Fra : Claudio Adam

Dato : 31-07-05 01:16

--

Hvad i alverden er det for engang Hestepis at fyre af?

Du mener kort sagt at et Kommunistisk styre ville være fuldt ud
beretiget, i eksempelvis Danmark!

Kære mand: Satellit Staterne var jo ikke andet end et stort
Sovjetisk opmarch områder i tilfælde af skærmydsler!

Uanset hvad der kagles om i dag, er det utroligt at Sovjet ikke
nappede resten af Tyskland under den kolde krig, alene deres antal
af Bælte køretøj kunne have gjort udslag, ved en form for
Blitzkrieg,

Næppe havde USA lunet siloerne på og ved et sådan grundlag.
( Vel snarere se på det som en slags buffer zone. )

Adam

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 09:45

"Claudio Adam (slet 8AQHF)" <kraka@8AQHFc.dk> skrev i en
meddelelse
> --
>
> Hvad i alverden er det for engang Hestepis at fyre af?
>
> Du mener kort sagt at et Kommunistisk styre ville være
> fuldt ud
> beretiget, i eksempelvis Danmark!

ja - kommunisterne var fuldt lovlige medlemmer af
Folketinget - noget lignende kunne nazisterne ikke mønstre -
de overfaldt Danmark og besatte landet, slog danske
statsborgere ihjel og opførte sig som en umiskendelig
herskerrace over for danske statsborgere. Hvem inviterede
den tyske krigsmaskine til et neutralt land som Danmark?
Hvem gav den såkaldte tyske "værnemagt" beføjelser til at
bestemme over landets love, internere kommunister i
kz-lejre, indføre dødsstraf etc.?

> Kære mand: Satellit Staterne var jo ikke andet end et
> stort
> Sovjetisk opmarch områder i tilfælde af skærmydsler!

Vrøvl.

> [...]
> deres antal
> af Bælte køretøj kunne have gjort udslag, ved en form for

Det viser dit udkendtskab til historien.

> Næppe havde USA lunet siloerne på og ved et sådan
> grundlag.
> ( Vel snarere se på det som en slags buffer zone. )

sidstnævne er volapyk for mig -hvad mener du ?

--
ahw

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-08-05 07:56

--

Jeg tænker du lige skal slå op hvor stort et antal køretøjer W.
Pagten lå inde med i sine kronede dage, okay?

Ligeledes vil det være en fordel for dig at forstå at USA højst
sandsynligt ikke ville starte en Nuclear konflikt: hvis
VestTyskland var blevet overtaget!

Og så med hensyn til 2. Verdenskrig:
Jah De Danske Frivillige på Østfronten,
kæmpede både For Danmark og Mod Kommunismen.
Er det for indviklet?

Adam

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-08-05 09:05

"Claudio Adam (slet 0L2BH)" <kraka@0L2BHc.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg tænker du lige skal slå op hvor stort et antal
> køretøjer W.
> Pagten lå inde med i sine kronede dage, okay?

WaPa blev dannet EFTER krigen.

> Ligeledes vil det være en fordel for dig at forstå at USA
> højst
> sandsynligt ikke ville starte en Nuclear konflikt: hvis
> VestTyskland var blevet overtaget!

??? Hiroshima og Nagasaki?

> Og så med hensyn til 2. Verdenskrig:
> Jah De Danske Frivillige på Østfronten,
> kæmpede både For Danmark og Mod Kommunismen.
> Er det for indviklet?

De kæmpede ikke "for" Danmark , men var IMOD Danmark og FOR
nazismen.
Tænk hvordan Danmark og andre demokratiske lande ville have
set ud, hvis de havde vundet. Men det er vist dit ønske,
ikke sandt?

--
ahw

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-08-05 19:09

--

Så er alt jo i skønneste orden,
farvel

Adam

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-08-05 20:17

> [...]
>Tænk hvordan Danmark og andre demokratiske lande ville have
>set ud, hvis de havde vundet. Men det er vist dit ønske,

Alt er som sædvanlig i skønneste orden,
jah det er tungt føre det ved jeg,
- dinne hedder det farveleder, er vanskelige at tage stilling til,
- fortæl mig som en anden side af sagen:
en ting hvems side repræsenter du?

--
Adam

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-05 16:32

"Claudio Adam (slet 7CAZX)" <kraka@7CAZXc.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> - dinne hedder det farveleder, er vanskelige at tage
> stilling til,
> - fortæl mig som en anden side af sagen:

forstår ikke ovenstående - selv med min bedste vilje.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 10:08

> [...]
>

> Og hvad er så et Folkedrab?
> Er Krig i Øvrigt Retfærdig?
> De Danske Frivillige der kæmpede på Østfronten, kæmpede mod

Nej slet ikke - men fortsæt du bare ud af nazi-linien.

Mvh Alf

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-08-05 07:57

Alf Blume <alfblumehotmaildotcom> (a) skrev:

>"Claudio Adam (slet 3OD04)"
><kraka@3OD04c.dk> skrev i en meddelelse
>text.news.tele.dk...

>Nej slet ikke - men fortsæt du