Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Macro og lidt godt lys
Fra : Hans Kruse

Dato : 28-07-05 20:04

Var lige ude i dag her i Sverige og se på blomsterne og insekterne.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1574225
og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original

Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker
det?
--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-07-05 20:19

> Var lige ude i dag her i Sverige og se på blomsterne og insekterne.
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1574225

Den sidder godt nok lige i skabet. Bravo!

> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original

Billeder ser i mine øjne meget "mærkeligt" ud, da den lille DOF fermhæver
benene og det øje på en mærkelig måde.

> Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker
> det?

Bestemt

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-07-05 21:51

> Den sidder godt nok lige i skabet. Bravo!

Tak, var det mest vellykkede efter min mening.

> Billeder ser i mine øjne meget "mærkeligt" ud, da den lille DOF fermhæver
> benene og det øje på en mærkelig måde.

Ja, ville nok være bedre med lidt vinkling of bedre fokus på øjenene og
mindre på benene. Hvad med denne her?
http://www.pbase.com/hkruse/image/46857456/original

Ellers faldt jeg over denne lille charmerende fyr i dag
http://www.pbase.com/hkruse/image/46857302/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 21:58

In article <42e945a4$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...
://www.pbase.com/hkruse/image/46857456/original

> Ellers faldt jeg over denne lille charmerende fyr i dag
> http://www.pbase.com/hkruse/image/46857302/original

Når katte snitter løg ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-07-05 22:51

> Når katte snitter løg ;0)

Jeg syntes eller den lille fyr havde glimt i øjet efter den joke ...
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-07-05 12:38

>Bestemt en godt billede, men jeg synes blomsten er for meget i fokus.

>LOL! Godt timet! Rigtig godt billede. Kan i øvrigt godt lide farverne i
dine
>billeder. Man skal tro du skød med Fuji

Jeg inkluderer lige hele dit svar, som du sendte via e-mail, da jeg går ud
fra det var en fejl.

Jeg har brugt ETC-V200-LoSat profilen fra Etcetera, som jeg synes giver lidt
varmere farver en standard profilen i Capture One for 20D.
Mvh, Hans

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-07-05 13:02

> [...]
> lidt
> varmere farver en standard profilen i Capture One for 20D.

Ja ups. "Svar til afsender knappen" sidder der hvor svar til gruppen sad i
Thunderbird. Sorry!

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 14:12

Hans Kruse wrote:

> Ellers faldt jeg over denne lille charmerende fyr i dag
> http://www.pbase.com/hkruse/image/46857302/original

Opfatter du godt nok det som makro?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-07-05 15:09

Fra : Jakob

Dato : 29-07-05 15:14

In article <42ea2b3f$0$89194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Opfatter du godt nok det som makro?

Det kan jo være den var meget lille :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 20:29

In article <42e92c8f$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...
> [...]
> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original
>
> Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker

Jeg synes klart det virker på

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1574225

Det står dælme godt synes jeg, rigtigt flot det virker da som en pænt
skarp optik. Det andet er tilgengæld ikke så godt. Jeg synes det er en
skam at fokus lander på benene og ikke øjet. På det første er kræet også
superfedt isoleret fra baggrunden, det kikser mere på det andet.

Begynderspørgsmål, 50 mm. er det ikke usædvanligt for et macroobjektiv
?? Billedet minder mig foriøvrigt om nogle andre jeg tilfældigvis faldt
over på photosig taget med et inverteret 50 mm objektiv. De var
superskarpe simpelthen fantastiske synes jeg. Anede ikke det var muligt
:0) men det er vel ikke det du har haft gang i her eller ???

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-07-05 21:39

> [...]
> skam at fokus lander på benene og ikke øjet. På det første er kræet også
> superfedt isoleret fra baggrunden, det kikser mere på det andet.

Denne Sigma er noget af det skarpeste man kan få og jeg er enig i at det
første er det mest vellykkede. Det er svært med den meget begrænsede DOF at
få landet det helt rigtigt, men sjovt.

> [...]
> superskarpe simpelthen fantastiske synes jeg. Anede ikke det var muligt
> :0) men det er vel ikke det du har haft gang i her eller ???

Macroobjektiver findes fra 50mm til 180mm typisk. Ulempen ved Sigma'en er
egentlig kun at man skal så tæt på for at få 1:1. Og så er det ikke HSM og
lidt langsomt til at fokusere, men ellers et aldeles fremragende objektiv og
meget skarpt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-07-05 21:54

Hans Kruse skrev:
> [...]
> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original
>
> Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker

Normalt synes jeg macro er kedeligt, men din første her gør noget - fint
billede, kompos/farver/u-& skarp - jeps

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Michael

Dato : 29-07-05 00:46

Hans Kruse wrote:
> [...]
> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original
>
> Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker

#1574225 pefekt!
#46853676 Jeg synes dybdeskarpheden er lille. Begge motiver har en flot
baggrund.

Mvh. Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-05 08:47

Hans Kruse wrote:

> [...]
> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original
>
> Begge er taget med f/2.8 med vilje for at få lille dybdeskarphed. Virker

Hmm... det første billede har "noget", de gule kronblade skaber en
god komposition, men der er dog alt for meget uskarp bagrund i
forhold til relativt lille skarpe område.

Det andet billede fungerer slet ikke, der er for lidt skarphed.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 14:11

Hans Kruse wrote:
> Var lige ude i dag her i Sverige og se på blomsterne og insekterne.
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1574225

Ja, dette virker - blikket bliver tvunget hen i retningen af fluens hovede.

> og en mere her http://www.pbase.com/hkruse/image/46853676/original

Dette her synes jeg slet ikke fungerer.
Uskarpe makrobilleder mister for mig let en del af facinationskraften.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.