servicelampe på Picasso
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-07-05 15:37

hvordan kan man få en servicelampe på en citroen picasso til at stoppe med
at blinke (uden at pille lampen ud eller smadre den eller fjernesikringen) ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter Weis

Dato : 28-07-05 16:04

Johnny B [2000] wrote:
> hvordan kan man få en servicelampe på en citroen picasso til at stoppe med
> at blinke (uden at pille lampen ud eller smadre den eller fjernesikringen) ?

Tænker du på den lille skruenøgle?

Der er en kombination af at trykke på knappen yderst på visker-stilken
og dreje startnøglen samtidigt e.lign.
Jeg husker ikke kombinationen, men jeg mener den har været beskrevet her
i gruppen for et år eller to siden. Prøv at søge på google.

mvh
Peter

Fra : Rasmus

Dato : 28-07-05 18:18

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in message
> hvordan kan man få en servicelampe på en citroen picasso til at stoppe med
> at blinke (uden at pille lampen ud eller smadre den eller fjernesikringen)
?

Slå tændingen fra
Hold knappen ved serviceindikatoren nede
Sæt tænding på
Hold knappen nede i 10sek

Så skulle der gerne stå 0 i displayet og symbolet slukkes

/Rasmus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-07-05 18:31

Johnny B [2000] wrote:
> hvordan kan man få en servicelampe på en citroen picasso til at stoppe med
> at blinke

Kør den til service...

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 18:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in

> Kør den til service...

Hvad nu hvis "service" er hjemme i garagen? :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-07-05 20:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad nu hvis "service" er hjemme i garagen? :)

Hvis man har tjek nok på sin bil til selv at lave service på den, så
burde man også vide hvordan man nulstiller serviceindikatoren. I hvert
fald når det kan gøres som på Citroën'erne, uden at skulle rode i
diverse computere. Der står ganske givet hvordan man gør i modellens
Haynes-manual - ikke at man nødvendigvis behøver en Haynes for selv at
lave service.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 20:30

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in news:42e92ca1$0$18641
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvis man har tjek nok på sin bil til selv at lave service på den, så
> burde man også vide hvordan man nulstiller serviceindikatoren.

Ikke nødvendigvis - hvis det nu er første gang man laver service på den så
er det ikke sikkert man lige kender til dens spidsfindigheder.

> [...]
> diverse computere. Der står ganske givet hvordan man gør i modellens
> Haynes-manual - ikke at man nødvendigvis behøver en Haynes for selv at

En Haynes er guld værd for os perlegrusmekanikere :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : ChipMIK

Dato : 28-07-05 21:23

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> er det ikke sikkert man lige kender til dens spidsfindigheder.

> En Haynes er guld værd for os perlegrusmekanikere :)

Det stod i manualen til min PUG i 2000 så det gør det nok oss i den her

ChipMIK

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-07-05 19:22

min ven har ikke 4-5k ....

tak for hjælpen

prøver lige

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-07-05 20:07

Johnny B [2000] wrote:
> min ven har ikke 4-5k ....

Det var også mest en joke - de andre havde jo allerede skrevet hvordan
man gør :)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 28-07-05 20:00

Tryk knappen ind til nulstilling af triptælleren, sæt tænding på og lad
bilen tælle til 10
Så er den ged barberet

M.v.h. Ole Frederiksen