Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafetten uge 30: "GO!" Resultattråd (~
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 15:01

Emnet for uge 30 er GO!

http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=33

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.

Søndag mellem kl.10-20 diskuteres billederne.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag efter kl. 20.

Reglerne for fotostafetten findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Rigtig god fornøjelse!

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jacob

Dato : 28-07-05 18:28

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Reglerne for fotostafetten findes her
> http://www.fotostafetten.dk/Regler.php
>
> Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-126
er mit bud.

Billedet forestiller en P-38 (model)flyver i modlys og lav højde flyvende
direkte mod fotografen med lidt over 200km/t.
størrelsen på flyveren kan ses på www.modelfly.dk under Holgers hangar.

Jacob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 14:15

Jacob wrote:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-126
> er mit bud.

' No web site is configured at this address '

- og så har du glemt at sætte dit navn ind i emnelinien.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jacob

Dato : 29-07-05 17:24

> ' No web site is configured at this address '
>
> - og så har du glemt at sætte dit navn ind i emnelinien.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 21/7/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Ja jeg opdagede det med navnet. men det står øverst i kommentarerne.
hvad mener du med No web site is configured at this address?
den virker her hos mig
Kan man uploade billedet engang til for at få rettet emnelinien ?

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 19:47

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Billedet forestiller en P-38 (model)flyver i modlys og lav højde flyvende
> direkte mod fotografen med lidt over 200km/t.

Hej Jacob

Fint billede, fine farver. Savner måske en smule skarphed? Men jeg savner at
få fornemmelsen af fart! Du skriver at det flyver med lidt over 200 km/t,
men det kan jeg ikke rigtigt se. Billedet er komponeret meget romantisk med
solnedgang og skyer og hele baduljen, men det ska lnok have været oplevet,
for at huske lyd og fart.

Mvh. Claus Petersen

Fra : fam. Ager

Dato : 28-07-05 20:22

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Emnet for uge 30 er GO!

hey!..

jeg var i cirkus Arena i eftermiddags, og fik dette i kassen...Desværre sad
jeg ikke så den sprang hen imod mig øv:0)....

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-127

mvh torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-05 14:15

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 19:52

> [...]
>
> jeg var i cirkus Arena i eftermiddags, og fik dette i kassen...Desværre
> sad jeg ikke så den sprang hen imod mig øv:0)....

Det er sgu flot! Du har formået at få hest og rytter til at blive inden for
billedrammen, og har beskåret perfekt IMHO. Der er ikke andre publikummer at
se, og man har nærmest fornemmelsen af at sidde på foreste parket. Med så
meget bevægelse kan man ikke forlange at få større skarphed. Masser af
action, og bestemt inden for emnet. Det billede ville jeg gerne have taget

Mvh. Claus Petersen

Fra : blue

Dato : 28-07-05 22:09
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 19:59

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-128

Så er der da action for alle pengene! Masser af saft og kraft. En hel
kaskade af vand. Og bestemt inden for emnet! Måske har du overdrevet med
Shadow/Highlight. Der er ikke ret meget tegning i vandet. Det bliver en ret
ensfarvet grå flade, og det er synd. Pigen stråler af koncentration og
energi. Men solen har ikke været din ven i optagelsesøjeblikket. Men du har
nu alligevel fået et billede med masser af GO! i. Der mangler lige en prik
over i'et - nemlig sol.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Michael

Dato : 28-07-05 23:25

Claus Petersen wrote:
> [...]
>
> Reglerne for fotostafetten findes her
> http://www.fotostafetten.dk/Regler.php
>
> Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Her er mit bidrag:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=167325

Mvh.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 20:04

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit bidrag:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=167325
>
> Mvh.
>
> Michael

Hej Michael.

Dit forsøg med panning er både lykkedes og ikke lykkedes. Du har fået en del
fart over feltet, og der er bevægelse i cyklerne. Me nmåske har du lavet
lige lovlig meget panning? I hvert fald er cyklerne ved at blive overhalet
indenom af et træ, som kører endnu stærkere... Du har fået fine farver og en
god kontrast, men det er ikke lykkedes dig at få cyklisterne inden for
billedets rammer. Det er ikke godt at klippe et baghjul af den nærmeste
cyklist.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Food_life

Dato : 29-07-05 12:06

On Thu, 28 Jul 2005 16:01:26 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
bolignet-aarhus.dk> wrote:

http://images.fotopic.net/yarhi4.jpg

Det er så mit bud.

MVH

Mogens

Fra : Food_life

Dato : 29-07-05 12:51

bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Emnet for uge 30 er GO!

http://images.fotopic.net/yarhi4.jpg

Mit bud, desværre postet forkert første gang.

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 20:10

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> http://images.fotopic.net/yarhi4.jpg
>
> Mit bud, desværre postet forkert første gang.
>
> MVH
>
> Mogens

Hej Mogens

Ja, ham kender jeg godt. Sidst jeg ville fotografere ham, så blev han
snuppet af en kraftig vind og slæbt hele vejen tværs over dæmningen ud til
Kalø, igennem diverse kokasser, planter og stenvejen. Der måtte to turister
til at fange ham. Ja, der er da go! i dit billede. Masser af bevægelse. Fint
med den dybdevirkning, du får med den fjerne surfer. Men det kan altså gøres
bedre. Han er tæt på stranden. Han kommer mange gange frem og tilbage. Da
han er nogenlunde forudsigelig i sin placering, har du alle muligheder for
at få ham at se, så man får action i ansigtet også. Du her heller ikke været
heldig med lyset. Der mangler noget sol. Men der er komprimeret energi i den
tætte beskæring, og bestemt go! over dit billede.

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-07-05 09:20

Den er ikk fra Haribo, men der er GO i den.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575682
Alt for sent - ups - jeg deltager udenfor stafetten..

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 20:17

> Den er ikk fra Haribo, men der er GO i den.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575682
> Alt for sent - ups - jeg deltager udenfor stafetten..

Hej Max

Ja der er da go! i dit billede! Godt set, fint frosset. Og så på ét ben. Det
billede gør mig glad! Hvorfor skulle du nu også sende det for sent ind? Øv!
Men er vingerne ikke lovligt korte på den and? Det ser da ud til at den
undrer sig over at de ikke vil bære? Men du har været ramt at samme problem
som en del af de øvrige deltagere i denne uge. Du mangler også solen. Du
plejer ikke at sende så ferske billeder ind? Nå efter omstændighederne er
det altså et skønt billede! Sikken koncentration! Sikken power! Og den
ballance! Og med humor! Godt gået, Max!

Mvh. Claus Petersen