Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Talentløst knipseri eller bare et alm. ked~
Fra : Lars

Dato : 28-07-05 14:36

Hej,

Er der nogle herinde som kan lide dette billede ? (1504X1000 ca. 1,5 mb.)
http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9

Jeg er nybegynder indenfor dslr fotografering, så konstruktive kommentarer
modtages gerne :)

M.v.h.
Lars

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-07-05 14:57

> Er der nogle herinde som kan lide dette billede ? (1504X1000 ca. 1,5 mb.)
> http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9

Det er i hvert fald for stort til at gider vente på det

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Morten Mortensen

Dato : 28-07-05 15:12

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> wrote in message

> Det er i hvert fald for stort til at gider vente på det
>

> --
> Thomas Schreiber
> http://fish.iddx.net - no more bs

Og selv om man venter er det stadigt for stort, for jeg kan simpelt hen ikke
se det hele på min skærm.

Sååå lars:
Må jeg give dig et godt råd som jeg selv fik da jeg startede med at sende
billeder hertil for ca. 3 uger siden. Hold dine billeder i omkring 800-900
pixels i breden, og at det ikke fylder mere end 200-300kb.

Mvh.

Morten

Fra : Lars

Dato : 28-07-05 15:44

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
> [...]
> billeder hertil for ca. 3 uger siden. Hold dine billeder i omkring 800-900
> pixels i breden, og at det ikke fylder mere end 200-300kb.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Taget til efterretning.

Ny størrelse 294kb. Men jeg syntes billedet taber (alt) for meget kvalitet i
denne størrelse.
Men indrømmet, jeg har en forkærlighed for store billeder. Men sådan er vi
så forskellige :)

Så nyt link:
http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-13

Eftersom at kvaliten er kraftig nedsat, er udbrændtheden mere tydelig i
midten *piv*

M.v.h.
Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-07-05 16:35

Lars wrote:

> [...]
> denne størrelse.
> Men indrømmet, jeg har en forkærlighed for store billeder. Men sådan er vi

Hmm... gode billeder siger mere end tusind ord, men det billede som
du henviser til, siger ikke mig noget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 28-07-05 14:52

Lars wrote:

> Er der nogle herinde som kan lide dette billede ? (1504X1000 ca. 1,5 mb.)
> http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9

Prøv at reducer størrelsen til max. 1024 på den horisontale led. Så er
der en chance for, at hele billedet kan ses på én gang, hvilket jo giver
et lidt bedre indtryk af billedet. Når man skal sidde og scrolle
billedet frem og tilbage, så synes man nemt, at det er noget juks uden
at det måske er det.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-05 15:44

"Lars" <blow_me@anytime.cume> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9
>
> Jeg er nybegynder indenfor dslr fotografering, så konstruktive kommentarer

+++++++++++++++++

Jeg får bare denne besked når jeg prøver dit link "Det valgte album/den
valgte fil eksister ikke ! "

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Lars

Dato : 28-07-05 16:20

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in message
> Jeg får bare denne besked når jeg prøver dit link "Det valgte album/den
> valgte fil eksister ikke ! "
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej Jørgen,

Måske din newsserver ikke er opdateret, men under svaret til Hols, Thomas og
Morten
er der et nyt link.
http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-13

/Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-05 17:21

> [...]
>
> Hej Jørgen,
>
> Måske din newsserver ikke er opdateret, men under svaret til Hols, Thomas

++++++++++++++++++

Hej Lars.

Ja nu virker det. Synes faktisk at det er et meget godt billede, men de
udbrændte pletter sprænger lige i øjnene. Jeg kunne også godt tænke mig at
stenen i forgrunden ikke var så mørk, bare min mening

Fra : Lars

Dato : 28-07-05 22:52

Hej Jørgen,
> Ja nu virker det. Synes faktisk at det er et meget godt billede,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tak tak

> men de udbrændte pletter sprænger lige i øjnene.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg er 110% enig, men det skyldes den hårde JPG komprimering, hvis det ikke
var komprimeret så hårdt, ser man det næsten ikke. Men nok til at det
fanger...

> Jeg kunne også godt tænke mig at stenen i forgrunden ikke var så mørk,
> bare min mening
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja, desværre var "vandhullet" i skygge da jeg kom forbi. og vagter i sådanne
nogle underholdningsparker blive sure hvis man flytter rundt på udstillingen
:)

M.v.h.
Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-07-05 17:42

Lars skrev:

>http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9

Fejl
Det valgte album/den valgte fil eksister ikke !

http://huse-i-naestved.dk

Fra : per

Dato : 28-07-05 18:19

Lars wrote:
> Jeg er nybegynder indenfor dslr fotografering, så konstruktive
> kommentarer modtages gerne :)

Jeg synes at motivet ikke er klart:
Hvis det er vandfaldet, der er motivet, mangler noget
Hvis det er noget andet er kompositionen mindre spændende

mvh per

Fra : Lars

Dato : 28-07-05 23:42

Hej Per,

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg synes at motivet ikke er klart:
> Hvis det er vandfaldet, der er motivet, mangler noget
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Min hensigt var at vande pjaskeriet skulle være hovedmotivet.
Det er så ikke lykkedes mig at overbevise dig om det. Men smag og behag er
mere eller mindre umuligt at diskutere :)

> Hvis det er noget andet er kompositionen mindre spændende
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Her er vi så helt enige :)

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 21:24

Du ved bedst selv om du bare kom til at knipse på knappen eller der var
en eller anden form for talent-agtig overvejelse med.

> Er der nogle herinde som kan lide dette billede ? (1504X1000 ca. 1,5 mb.)
> http://www.hector.amatorfotografen.dk/displayimage.php?pos=-9

Jeg kan godt lide billedet.
Hvis jeg lige ser bort fra at det er et vandfald, ligner det et klip midt i en spændende film.
"Du står i lastrummet på det synkende skib" eller "en alien der kæmper i en underjordisk syre-sø"

> Jeg er nybegynder indenfor dslr fotografering, så konstruktive kommentarer
> modtages gerne :)

Nogle af de kloge (kunsthistorikere) siger at et "kvadrat på spidsen" understøtter "kaos"
Med lidt god vilje har billedet bunden af et "kvadrat på spidsen"

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Lars

Dato : 28-07-05 23:36

Hej Peter,

"PH" <peter(snabel-a)cgi-shop.dk> wrote in message
> Du ved bedst selv om du bare kom til at knipse på knappen eller der var
> en eller anden form for talent-agtig overvejelse med.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det er korrekt :) Jeg kan (sjovt nok) godt selv godt lide det.

> Jeg kan godt lide billedet.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tak.

> [...]
> i en spændende film.
> "Du står i lastrummet på det synkende skib" eller "en alien der kæmper i
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*S* - ja synkene skib. Den havde jeg ikke lige tænkt over. og da slet ikke
alien versionen.

Aha, så lærte jeg det :)

/Lars