»Jeg er dansker«
Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 14:05

I dagens JP kan man på:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3173384

se følgende læserbrev:

==

Offentliggjort 28. juli 2005 03:00

Jeg er dansker
--------------

Af Ulla Rasmussen, Lollandsgade 46, Århus C
UNDER overskriften "Vi er alle israelere" 26/7 viser JP en ensidighed ud
over alle grænser. Et forsvar for staten Israel, som om denne
gennemmilitariserede stat er from som et lam. At det er "simpet
selvforsvar", Israel udøver.

Glemt - i hvert fald ikke nævnt - er Jenin, der verden over (muligvis
undtagen JP) blev omtalt som israelsk massakre på en palæstinensisk by.
Glemt er myrderierne i de palæstinensiske flygtningelejre Shatila og
Shabra, som Ariel Sharon tillod. Og glemt er den angst for bomber,
palæstinenserne dagligt må leve med.

Fordømmelse af terror, ja. Og samtidig en fordømmelse af Israels
statsterrorisme over for palæstinenserne - og fordømmelse af Israels
"simple selvforsvar", der sætter verdensfreden på spil.
==

Indlægget må vist vise topmålet i uvidenhed og propaganda. Ikke alene
skal Israels statsminister gøres ansvarlig for de kristne massakrer i
Sabra og Chatila {passivt folkemord, fordi han ikke sendte den israelske
hær ind for at stoppe dem}, han skal også gøres ansvarlig for at Israel
reagerer på palæstinaarabisk terror, som selvmordsbombere og
Qassam-raketter sendt fra Gaza-striben.

der aldrig har fundet sted - noget også Amenesty International har
fundet frem til.

--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 28-07-05 14:10

> [...]
> ud over alle grænser. Et forsvar for staten Israel, som om denne
> gennemmilitariserede stat er from som et lam. At det er "simpet
Per:
> Indlægget må vist vise topmålet i uvidenhed og propaganda.

Så du mener, at den israelske politik over for palæstinenserne bare er
fin-fin. Der er ingen ridser i lakken der? Israel forsvarer sig mod en
overmagt af palæstinænsere og er på ingen måde agressor i konflikten?

Uvidenhed og propaganda...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 14:23

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> [...]
> fin-fin. Der er ingen ridser i lakken der? Israel forsvarer sig mod en
> overmagt af palæstinænsere og er på ingen måde agressor i konflikten?

Nå Mads Sputnik, kender du loven om aktion - reaktion ?

Thorkild

Fra : Maz Spork

Dato : 28-07-05 14:49

Thorkild Poulsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Nå Mads Sputnik, kender du loven om aktion - reaktion ?

Er det noget med, at hvis de andre er dumme, så skal man selv være endnu
dummere - eller hvad?

Fra : Tim

Dato : 28-07-05 16:20

> Er det noget med, at hvis de andre er dumme, så skal man selv være endnu
> dummere - eller hvad?

Det er muligt den lov gælder i dit univers, men det betyder nu, at man skår
igen, hvis man bliver slået.

Tim

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:14

Tim wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Det er muligt den lov gælder i dit univers, men det betyder nu, at
> man skår igen, hvis man bliver slået.

Så er mit univers mindre primitivt.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 09:27

> Så er mit univers mindre primitivt.

Du er vist meget ung.

Thorkild

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:47

Thorkild Poulsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Du er vist meget ung.

Likewise. Jeg lægger mærke til at du ikke kan argumentere, og at du giver
folk sjove øgenavne, når du alligevel føler, du skal svare. Det er jo spild
af tid.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 10:21

> Likewise. Jeg lægger mærke til at du ikke kan argumentere, og at du giver
> folk sjove øgenavne, når du alligevel føler, du skal svare. Det er jo
> spild
> af tid.

Mon ikke det startede med du selv skrev under pseudonym. Og så er jeg
generelt en af dem der bringer flest argumenter til torvs, tilmed argumenter
der går lidt ud over den etnocentrisme der præger dine ungdommelige indlæg.

Thorkild

Fra : Maz Spork

Dato : 11-08-05 14:53

?

> Og så er jeg
> generelt en af dem der bringer flest argumenter til torvs, tilmed
> argumenter der går lidt ud over den etnocentrisme der præger dine
> ungdommelige indlæg.

Det er ikke sket i debatter mod mig.

-- maz

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 14:25

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sket i debatter mod mig.

Jo - hvis man opfatter løse påstande, ekstrapolationer og trosbestemte
vildfarelser som argumenter, har du med statsgaranti.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-07-05 11:11

> [...]
> og at du giver
> folk sjove øgenavne, når du alligevel føler, du skal

Det er så din nye erfaring, som jeg deler -Thorkild
argumenterer aldrig -han påstår og kan han ikke få ret,
forsyner han folk med nedsættende bemærkninger -for der
findes kun to paragraffer i Thorkilds univers - §1. Thorkild
har altid ret § 2. skulle Thorkild ikke have ret, så træder
§ 1 automatisk i kraft.

Derfor er han i mit filter. (blandt andet)

--
ahw

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 17:04

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> så træder § 1 automatisk i kraft.
>
> Derfor er han i mit filter. (blandt andet)

Eftersom jeg mener Arne er fuldstændig bindegal, er det kun naturligt jeg er
i hans filter.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 29-07-05 18:22

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> Eftersom jeg mener Arne er fuldstændig bindegal, er det kun naturligt jeg
> er i hans filter.

Sammen med et par hundrede andre.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 16:29

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Er det noget med, at hvis de andre er dumme, så skal man selv være endnu
> dummere - eller hvad?

Nej, det er noget med at reagere på et angreb fra modstanderen, ikke blot se
på.

Thorkild

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:13

Thorkild Poulsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Nej, det er noget med at reagere på et angreb fra modstanderen, ikke
> blot se på.

Se, det er forenklinger som disse, der gør konflikter uløselige.

Man skulle tro, at nogle mennesker ønsker krig og vold.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 09:25

> Se, det er forenklinger som disse, der gør konflikter uløselige.
>
> Man skulle tro, at nogle mennesker ønsker krig og vold.

Det primitive syn på den sag må du vist tage på egen kappe. At forvente
Israel blot skal acceptere modstanderens intention om at smide dem i havet
og tilmed acceptere de udøver terror, det er simpelthen for stupidt.

Thorkild

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:46

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
> forvente Israel blot skal acceptere modstanderens intention om at
> smide dem i havet og tilmed acceptere de udøver terror, det er

Meget enig.

Så igen har vi stupiditeten eksponeret: Enten bliver vi smadret eller også
må vi smadre de andre.

Det er rigtig konstruktivt.

-- maz

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 10:18

> Meget enig.
>
> Så igen har vi stupiditeten eksponeret: Enten bliver vi smadret eller også
> må vi smadre de andre.
>
> Det er rigtig konstruktivt.

Aktion - Reaktion.

Så længe palæstinenserne udøver deres terror, kommer vi ingen vegne. De
seneste terror udgydelser kom tilmed midt under en planlagt rømning af Gaza.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 29-07-05 11:30

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Se, det er forenklinger som disse, der gør konflikter uløselige.

Næh. Israelerne skal bare smide en bombe på palæstinenserne, der er stor
nok. Så er der ingen problemer med dem længere.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 14:47

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> fin-fin. Der er ingen ridser i lakken der? Israel forsvarer sig mod en
> overmagt af palæstinænsere og er på ingen måde agressor i konflikten?

Og hvilke »massakrer« var det så der fandt sted i Jenin?
--
Per Erik Rønne

Fra : Rune

Dato : 28-07-05 15:01

> Og hvilke »massakrer« var det så der fandt sted i Jenin?

Massakren på en troværdig presse?

Fra : Rune

Dato : 28-07-05 15:08

> Massakren på en troværdig presse?
Kan i øvrigt varmt anbefale denne dokumentar om hvordan myten om "Jenin
massakren" blev skabt: The Road to Jenin, af Pierre Rehov.
http://www.pierrerehov.com/jenin.htm

Fra : Maz Spork

Dato : 28-07-05 15:13

Per Rønne wrote:

> Og hvilke »massakrer« var det så der fandt sted i Jenin?

Har jeg skrevet det? Jeg forholder mig til den daglige undertrykkelse af det
palæstinæntiske folk. Ligesom jeg forholder mig til ekstremistiske
palæstinenseres terror. Men Israel er en stat, palæstinæntiske
selvmordsbombere er individer.

Fra : Tim

Dato : 28-07-05 16:21

> [...]
> palæstinæntiske folk. Ligesom jeg forholder mig til ekstremistiske
> palæstinenseres terror. Men Israel er en stat, palæstinæntiske

De er ikke individer ret længe, forhåbentlig.

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 16:25

> [...]
> palæstinæntiske folk. Ligesom jeg forholder mig til ekstremistiske
> palæstinenseres terror. Men Israel er en stat, palæstinæntiske

Så "Islamisk Jihad" og "Hamas" er individer?

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:15

Knud Larsen wrote:
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Så "Islamisk Jihad" og "Hamas" er individer.

skrev jeg det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-05 10:04

> skrev jeg det?

Nej, du håbede vel at folk ikke vidste, at selvmordsbomberne blev uddannet
af de to grupper?

Fra : Tim

Dato : 28-07-05 16:18

> [...]
> Per:
>
> Så du mener, at den israelske politik over for palæstinenserne bare er

Næh. Den er _langt_ fra hård nok!

De gennemkorrupte voldelige palæstinensere skal bare fjernes fra det stykke
sand, og det kan _kun_ gå for langsomt.

Så kan de fise ud i ørkenen og kaste med sten efter hinanden dér.

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 29-07-05 08:27

Tim <thpetersen@hotmail.com> skrev:
> [...]
>>

>Næh. Den er _langt_ fra hård nok!
>
>De gennemkorrupte voldelige
>palæstinensere skal bare fjernes fra det stykke

.... endnu et stykke gennemarbejdet politik ...

Fra : Maz Spork

Dato : 29-07-05 09:15

Tim wrote:
> [...]
> stykke sand, og det kan _kun_ gå for langsomt.
>
> Så kan de fise ud i ørkenen og kaste med sten efter hinanden dér.

Konstruktivt.

Fra : Tim

Dato : 29-07-05 11:31

> Konstruktivt.

.... og effektivt.

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 29-07-05 19:19

Tim <thpetersen@hotmail.com> skrev:
>"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
>.sunsite.dk...

>... og effektivt.
>
>Tim

Umiddelbart gætter jeg på, at det må være kommet som et stort chok
for dig, da du fandt ud af, at det ikke var julemanden der kom med
gaverne.

Fra : Tim

Dato : 30-07-05 00:59

"Peter Bang (slet U8EWF)" <peterbang@U8EWFprivat.dk> wrote in message

> Umiddelbart gætter jeg på, at det må være kommet som et stort chok
> for dig, da du fandt ud af, at det ikke var julemanden der kom med
> gaverne.

Næh.

Tim