CSS i frontpage
Fra : Carlsen

Dato : 28-07-05 13:04

Hej NG...
Undskyld hvis min forespørgsel er for "dum"!
I frontpage ser en ny side sådan ud:

<head>
<title>Ny side 1</title>
</head>

Jeg har læst diverse css-tutorials på nettet men kan ikke rigtig komme igang
alligevel, derfor denne henvendelse:

Jeg vil gerne lære at style siderne med CSS, men hvor skal koderne sættes
ind?, og er der en som vil vise hvordan jeg laver en enkelt celle på 800 x
400 pixels i midten af skærmen med en øvre margin på 50 pixels (så ville jeg
blive rigtig glad, og så vil jeg lege videre derfra).

Er det iøvrigt lige meget hvad man definerer først??
(rammer/skrifttype/farver osv, eller skal det gøres i en bestemt
rækkefølge?).

Regnvåde hilsner
-LC
--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : jnm

Dato : 29-07-05 12:00

Prøv at købet et af de små hæfter udgivet af IDG. Niels Skriver har skrevet
et hæfte Style Sheets - lærd et selv. Det har jeg haft megen glæde af. Det
er jordnært og let forståeligt.
God læselyst og glæd dig til at anvende teknikken.
Jørgen

Fra : Carlsen

Dato : 29-07-05 14:12

jnm wrote:
> [...]
> glæde af. Det er jordnært og let forståeligt.
> God læselyst og glæd dig til at anvende teknikken.

Det vil jeg gøre...jeg har hørt at CSS skulle være helt i top, så jeg glæder
mig til at få det lært :)
-LC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-05 15:01

Carlsen skrev:

>Det vil jeg gøre...jeg har hørt at CSS skulle være helt i top, så jeg glæder
>mig til at få det lært :)

Du kan nu lave meget af det i FP, især hvis du bruger 2003.

Hvordan kan du sikkert læse i hjælp ellers burde der være nogen,
der kender FP bedre end mig, der kan hjælpe.

Det er iøvrigt altid en god ide, når man har spørgsmål, at
fortælle hvilken version, man bruger, der er meget stor forskel
på de forskellige versioner.
--
Knud

Fra : Carlsen

Dato : 30-07-05 07:31

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Du kan nu lave meget af det i FP, især hvis du bruger 2003.

Det gør jeg.

> Det er iøvrigt altid en god ide, når man har spørgsmål, at
> fortælle hvilken version, man bruger, der er meget stor forskel
> på de forskellige versioner.

Det vil jeg huske, tak.

-LC