Cisco - NAT ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 28-07-05 11:49

Hej,

Jeg sidder og roder med en Cisco 2811 med et 4-port ethernet-switch kort
i - og forsøger at få noget NAT til at køre på den, men har ikke det store
held...

Config'en ser i grove træk såden her ud:

interface FastEthernet0/0
description Internt netvaerk
ip address 192.168.162.1 255.255.255.0
ip nat inside
no ip route-cache
duplex half
speed auto
no mop enabled

interface FastEthernet0/0/0
switchport access vlan 20
no ip address

interface Vlan20
description Dette er ydersiden (som giver videre adgang mod internet)
ip address 192.168.100.66 255.255.255.0
ip nat outside

ip default-gateway 192.168.100.11
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.100.11

ip nat inside source list 10 interface Vlan20 overload
access-list 10 permit 192.168.162.0 0.0.0.255

Er der nogen, der lige umiddelbart kan se, hvad jeg gør galt ??

/Brian

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 28-07-05 12:43

"Brian Ipsen" <noone@home.net> wrote in message
> [...]
> ip classless
> ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.100.11
>
> ip nat inside source list 10 interface Vlan20 overload

Mit gæt ville være at lave overload mod et Vlan.... men det er selvfølgelig
bare et gæt.
(Jeg har ikke fået en 2800 og rode så meget med endnu )

> access-list 10 permit 192.168.162.0 0.0.0.255
>

> Er der nogen, der lige umiddelbart kan se, hvad jeg gør galt ??
>
> /Brian

Som sagt har jeg ikke fået fingre i en 2800 med et switch modul i.
Men jeg ville da bruge de to fa0/0 og fa0/1 til WAN og så smide data mod min
"switch".

/Thomas

Fra : Brian Ipsen

Dato : 28-07-05 13:34

"Thomas O. Thomsen" <chip@fscl.nospam.(dk)> wrote in message

> Mit gæt ville være at lave overload mod et Vlan.... men det er
> selvfølgelig bare et gæt.
> (Jeg har ikke fået en 2800 og rode så meget med endnu )

Fejlen er fundet (det, man først bliver blind på, er øjnene ).. I
factory-default konfigurationen har cisco indsat:

no ip routing

Den havde jeg lige overset... Det hjælper lidt at slå ip routing til

/Brian

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 28-07-05 17:56

> [...]
>
> no ip routing
>
> Den havde jeg lige overset... Det hjælper lidt at slå ip routing til

Ha ha sjovt .. den tror jeg ikke jeg har oplevet endnu.

/Thomas