/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Dødsensfarligt ønske om at forstå
Fra : Tina T.


Dato : 28-07-05 09:02

Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.

http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302

Tina T.



 
 
Martin Kristensen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 28-07-05 09:13

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message
news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.

Ja, det har vi. Specielt for vores egen dumhed og naivitet.



jodem (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 28-07-05 09:50


"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:42e89389$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message
> news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>
> Ja, det har vi. Specielt for vores egen dumhed og naivitet.

tak tsk



Peter Bang (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-07-05 09:33

Tina T. <tina-t@hotmail.com> skrev:
>Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være
bange.
>
>http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>
>Tina T.

Har du købt konserves og tørmælk?


Tina T. (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Tina T.


Dato : 28-07-05 10:00


"Peter Bang (slet VR5BB)" <peterbang@VR5BBprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:11225397710.406327997971957@dtext.news.tele.dk...
> Tina T. <tina-t@hotmail.com> skrev:
>>Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være
> bange.
>>
>>http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>>
>>Tina T.
>
> Har du købt konserves og tørmælk?
>
Hvad mener du?

Tina T.



Peter Bang (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 28-07-05 10:05

Tina T. <tina-t@hotmail.com> skrev:
>
>"Peter Bang (slet VR5BB)"
><peterbang@VR5BBprivat.dk> skrev i en meddelelse
>news:11225397710.406327997971957@dtex
>t.news.tele.dk...
>> Tina T. <tina-t@hotmail.com> skrev:
>>>Læs denne leder, og fortæl mig så
>>>om vi har grund til at være
>> bange.
>>>
>>>http://www.berlingske.dk/grid/leder :aid=606302
>>>
>>>Tina T.
>>
>> Har du købt konserves og tørmælk?
>>
>Hvad mener du?

ja, til overlevelse ?!

>
>Tina T.


jodem (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 28-07-05 09:33


"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>
> http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>
> Tina T.


Den leder burde GWB bestemt læse. Han lever jo under den vildfarelse, at han
bekæmper terrorismen gennem krigen i Irak.

Det er da også et lille fremskridt, hvis den har bragt dig til at indse at
der ingen sammenhæng var mellem angrebet på Irak og 11/9. Kregstilhængerne
gør virkelig fremskridt.

Derimod tror jeg Berlingeren tager fejl at angrebet kaster benzin på
terrorbålet, men avisen kan jo blive klogere, og noget skal man jo finde på
for art forsvare regeringens tåbelige udenrigspolitik.



Sirannon (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 28-07-05 10:19


"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse
news:42e89847$0$99616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det er da også et lille fremskridt, hvis den har bragt dig til at indse at
> der ingen sammenhæng var mellem angrebet på Irak og 11/9. Kregstilhængerne
> gør virkelig fremskridt.

heh

> Derimod tror jeg Berlingeren tager fejl at angrebet kaster benzin på
> terrorbålet, men avisen kan jo blive klogere, og noget skal man jo finde
> på for art forsvare regeringens tåbelige udenrigspolitik.

På den ene side er jeg enig med berlingeren, det er ikke *kun* Irak og
Afghanistan, der gør Al Qaida lidt gnavne på os. På den anden side hjælper
en fuldstændig dæmonisering af terroristerne heller intet. Berlingeren er på
linie med Bush i hans argumentation om at de hader os pga vores frihed og
lignende ævl. På den måde leder man bare befolkningen ind i en tro på at de
er det absolutte onde og ikke rigtige mennesker med rigtige (omend
vanvittige)følelser. Pointen er ikke at søge appeasement som berlingeren
skriver, men at undgå at hælde benzin på bålet, så vi undgår en endnu større
generation af terrorister. De der allerede er faldet i fælden er jeg bange
for er "lost causes".



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 10:25

Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:

> Berlingeren er på linie med Bush i hans argumentation om at de hader os
> pga vores frihed og lignende ævl.

Det synes jeg nu ikke at Berlingske Tidende skriver. De hader os fordi
vi endnu ikke er erobret af muslimerne, og tvunget til at leve efter
islamisk lov. De glemmer ikke nederlagene ved Konstantinopel 718,
Poitiers 732, Lepanto 1571 og Wien 1683. Og husker med begejstring
sejrene i Spanien 711 og ved Konstantinopel 1453.
--
Per Erik Rønne

Sirannon (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 28-07-05 10:42


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h0eq6q.18zmit7cloq9bN%spam@husumtoften.invalid...
> Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:
>
>> Berlingeren er på linie med Bush i hans argumentation om at de hader os
>> pga vores frihed og lignende ævl.

Det kan godt være jeg har læst den lidt som Fanden læser biblen. Jeg tolkede
denne sætning:
"Islamisterne hader ikke Vesten for noget, vi gør. De hader os for det, vi
er." som en budskab i den retning. Men du har ret i at de bliver beskrevet
som arabiske imperialister.



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 10:48

Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1h0eq6q.18zmit7cloq9bN%spam@husumtoften.invalid...
> > Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Berlingeren er på linie med Bush i hans argumentation om at de hader os
> >> pga vores frihed og lignende ævl.
>
> Det kan godt være jeg har læst den lidt som Fanden læser biblen. Jeg tolkede
> denne sætning:
> "Islamisterne hader ikke Vesten for noget, vi gør. De hader os for det, vi
> er." som en budskab i den retning. Men du har ret i at de bliver beskrevet
> som arabiske imperialister.

Og det vi er er ikke noget med »frihed«, som er noget ret nymodens måde.
Det er vores /kristne/ kulturelle fundament, som de ønsker erstattet af
islam i al dens gru.
--
Per Erik Rønne

jodem (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 28-07-05 11:05


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h0eq6q.18zmit7cloq9bN%spam@husumtoften.invalid...
> Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:
>
>> Berlingeren er på linie med Bush i hans argumentation om at de hader os
>> pga vores frihed og lignende ævl.
>
> Det synes jeg nu ikke at Berlingske Tidende skriver. De hader os fordi
> vi endnu ikke er erobret af muslimerne, og tvunget til at leve efter
> islamisk lov. De glemmer ikke nederlagene ved Konstantinopel 718,
> Poitiers 732, Lepanto 1571 og Wien 1683. Og husker med begejstring
> sejrene i Spanien 711 og ved Konstantinopel 1453.
> --
> Per Erik Rønne

Ja, hvis jeg ku' se mit snit til det, så skulle svenskerne også have på
skrinet efter 1658, tyskerne skulle have en røvfuld som hævn for 1864, og
jeg ligger søvnløs og tænker på hvordan jeg kan gengælde englændernes
civilbombardement af København i 1807. Den uendelige række af nederlag, som
spanierne har tilføjet os - specielt i fodbold - bør heller ikke glemmes.

Hvis ikke din måde at bruge historien på i det hele taget var urimelig,
mener jeg, at du glemmer en lang, række ydmygelser af araberne i dette
århundrede. Men de finder jo sted i mellemøsten og tegner ikke det billede
du ønsker af deres imperialisme og hævngerrighed.







Rune (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 28-07-05 11:11

> Ja, hvis jeg ku' se mit snit til det, så skulle svenskerne også have på
> skrinet efter 1658, tyskerne skulle have en røvfuld som hævn for 1864, og
> jeg ligger søvnløs og tænker på hvordan jeg kan gengælde englændernes
> civilbombardement af København i 1807. Den uendelige række af nederlag,
> som spanierne har tilføjet os - specielt i fodbold - bør heller ikke
> glemmes.
>
> Hvis ikke din måde at bruge historien på i det hele taget var urimelig,
> mener jeg, at du glemmer en lang, række ydmygelser af araberne i dette
> århundrede. Men de finder jo sted i mellemøsten og tegner ikke det billede
> du ønsker af deres imperialisme og hævngerrighed.

Ja vi kan godt blive enig i det er noget absurd. Men det er immervæk sådan
islamisterne tænker. De taler jo netop konstant om det skulle lide under fra
korsfarernes side, de overgreb muslimer led under den spanske reconquista og
at det land der en gang har været islamisk skal være islamisk til evig tid.
Terrorist angrebet i Spanien blev netop til dels begrundet i som straf for
reconquista'en.



jodem (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 28-07-05 11:33


"Rune" <@.> skrev i en meddelelse
news:42e8af25$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja, hvis jeg ku' se mit snit til det, så skulle svenskerne også have på
>> skrinet efter 1658, tyskerne skulle have en røvfuld som hævn for 1864, og
>> jeg ligger søvnløs og tænker på hvordan jeg kan gengælde englændernes
>> civilbombardement af København i 1807. Den uendelige række af nederlag,
>> som spanierne har tilføjet os - specielt i fodbold - bør heller ikke
>> glemmes.
>>
>> Hvis ikke din måde at bruge historien på i det hele taget var urimelig,
>> mener jeg, at du glemmer en lang, række ydmygelser af araberne i dette
>> århundrede. Men de finder jo sted i mellemøsten og tegner ikke det
>> billede du ønsker af deres imperialisme og hævngerrighed.
>
> Ja vi kan godt blive enig i det er noget absurd. Men det er immervæk sådan
> islamisterne tænker. De taler jo netop konstant om det skulle lide under
> fra korsfarernes side, de overgreb muslimer led under den spanske
> reconquista og at det land der en gang har været islamisk skal være
> islamisk til evig tid. Terrorist angrebet i Spanien blev netop til dels
> begrundet i som straf for reconquista'en.

Det er en underlig grønthandler, du har.



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 11:54

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> "Rune" <@.> skrev i en meddelelse
> news:42e8af25$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> Ja, hvis jeg ku' se mit snit til det, så skulle svenskerne også have på
> >> skrinet efter 1658, tyskerne skulle have en røvfuld som hævn for 1864, og
> >> jeg ligger søvnløs og tænker på hvordan jeg kan gengælde englændernes
> >> civilbombardement af København i 1807. Den uendelige række af nederlag,
> >> som spanierne har tilføjet os - specielt i fodbold - bør heller ikke
> >> glemmes.

> >> Hvis ikke din måde at bruge historien på i det hele taget var urimelig,
> >> mener jeg, at du glemmer en lang, række ydmygelser af araberne i dette
> >> århundrede. Men de finder jo sted i mellemøsten og tegner ikke det
> >> billede du ønsker af deres imperialisme og hævngerrighed.

> > Ja vi kan godt blive enig i det er noget absurd. Men det er immervæk sådan
> > islamisterne tænker. De taler jo netop konstant om det skulle lide under
> > fra korsfarernes side, de overgreb muslimer led under den spanske
> > reconquista og at det land der en gang har været islamisk skal være
> > islamisk til evig tid. Terrorist angrebet i Spanien blev netop til dels
> > begrundet i som straf for reconquista'en.

> Det er en underlig grønthandler, du har.

Grøntbutikken i Ishøj Bycenter plejede at være danskejet. I dag er den
islamisk ejet, og med borgmesteren i spidsen udstedte bandbulle mod den
nye grønthandler, med opfordring til at boykotte ham, da han havde sat
en plakat op i sin butik med opfordringer til at støtte Hizb-ut-Tahrir.
Det er måske ikke sådan en grønthandler du har?
--
Per Erik Rønne

Knud Larsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 28-07-05 16:48


"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:42e8b45e$0$1229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Rune" <@.> skrev i en meddelelse
> news:42e8af25$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Ja, hvis jeg ku' se mit snit til det, så skulle svenskerne også have på
>>> skrinet efter 1658, tyskerne skulle have en røvfuld som hævn for 1864,
>>> og jeg ligger søvnløs og tænker på hvordan jeg kan gengælde englændernes
>>> civilbombardement af København i 1807. Den uendelige række af nederlag,
>>> som spanierne har tilføjet os - specielt i fodbold - bør heller ikke
>>> glemmes.
>>>
>>> Hvis ikke din måde at bruge historien på i det hele taget var urimelig,
>>> mener jeg, at du glemmer en lang, række ydmygelser af araberne i dette
>>> århundrede. Men de finder jo sted i mellemøsten og tegner ikke det
>>> billede du ønsker af deres imperialisme og hævngerrighed.
>>
>> Ja vi kan godt blive enig i det er noget absurd. Men det er immervæk
>> sådan islamisterne tænker. De taler jo netop konstant om det skulle lide
>> under fra korsfarernes side, de overgreb muslimer led under den spanske
>> reconquista og at det land der en gang har været islamisk skal være
>> islamisk til evig tid. Terrorist angrebet i Spanien blev netop til dels
>> begrundet i som straf for reconquista'en.
>
> Det er en underlig grønthandler, du har.

Gik tråden ikke på at forstå terrorister? Og er det ikke rigtigt, at DE
ustandselig skriver om hvad der skete i år 630 og under korstogene? Men
generelt taler muslimer jo utrolig ofte om hvad Profeten gik og rodede med,
og som om det skete i går, og det er ikke bare én hist og pist, du finder
det mange steder.





Tim (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 28-07-05 16:25

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:42e89847$0$99616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>>
>> http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>>
>> Tina T.
>
>
> Den leder burde GWB bestemt læse.

Hvorfor? Han er jo netop klar over situationen.

Det kniber tilgengæld for jer tågehoveder.

Tim



jodem (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 28-07-05 16:45


"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e8f8aa$1$89275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
> news:42e89847$0$99616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>>>
>>> http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>>>
>>> Tina T.
>>
>>
>> Den leder burde GWB bestemt læse.
>
> Hvorfor? Han er jo netop klar over situationen.
>
> Det kniber tilgengæld for jer tågehoveder.
>
> Tim
Det kan være, din pottetræner kan forklare dig det.



Tim (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 28-07-05 19:33

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:42e8fd65$0$95890$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42e8f8aa$1$89275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
>> news:42e89847$0$99616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:42e8905f$0$661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>>>>
>>>> http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302
>>>>
>>>> Tina T.
>>>
>>>
>>> Den leder burde GWB bestemt læse.
>>
>> Hvorfor? Han er jo netop klar over situationen.
>>
>> Det kniber tilgengæld for jer tågehoveder.
>>
>> Tim
> Det kan være, din pottetræner kan forklare dig det.

Jeg er heller ikke i tvivl. Det er som sagt kun jer tågehoveder der ikke
fatter en brik.

Tim



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 09:40

Tina T. <tina-t@hotmail.com> wrote:

> Læs denne leder, og fortæl mig så om vi har grund til at være bange.
>
> http://www.berlingske.dk/grid/leder:aid=606302

[Den faktiske leder:]

> Det dødsensfarlige ønske om at forstå
>
> Terrorismen er drevet af målet om Vestens ødelæggelse, intet mindre, og
> Irak er kun en biting
>
> Det er en påfaldende iver, nogle medier, politikere og kommentatorer
> lægger for dagen, når det handler om at kæde den aktuelle terrorbølge
> sammen med Irak-krigen. Bestræbelserne må skyldes en idé om, at hvis
> terroristerne begrunder deres drab på uskyldige civile med henvisning til
> de vestlige tropper i Irak, så falder der nogle brikker på plads. For så
> har vi - Vesten - alligevel en rationel modstander, der bare prøver at
> råbe os op (ganske vist med nogle ret så spektakulære midler). Hvorefter
> vi så kan drage et lettelsens suk, eftersom der jo findes en løsning: Vi
> skal bare bringe terroristerne den indrømmelse at trække os ud af Irak. Så
> får vi fred.
>
> Ræsonnementet er et selvbedrag. Og potentielt livsfarligt, fordi det
> indeholder en forventning om, at man kan »imødekomme«, ja, ligefrem »tale
> fornuft« med den islamistiske terrorismes bagmænd. Men lad os kort gå ind
> på tankegangen: Har terroren noget at gøre med fjernelsen af Saddam
> Hussein i Irak og af Taleban-regimet i Afghanistan? Ja, i det omfang
> terroren begrundes med andet end det, der er alle jihad-gruppernes
> strategiske mål, nemlig den totale nedkæmpelse af Vesten og
> tilintetgørelsen af alle dens værdier, så er det da rigtigt, at der i
> nogle af gruppernes erklæringer også henvises til »korsfarernes« og
> »jødernes« tilstedeværelse i Irak og Afghanistan. Men førte islamisterne
> ikke krig mod Vesten før invasionerne, der fjernede despotierne i de to
> lande? Jo, det véd alle, at de gjorde. Det hidtil blodigste angreb fandt
> som bekendt sted 11. september 2001, altså mens de to lande endnu havde
> mødet med vestligt militær til gode.

Ingen af disse ting er nu helt rigtige. Fra Europa var allerede
Alexander den Store i Mesopotamien, og Irak blev oprettet som stat af
briterne.

Derudover kom det første angreb på den vestlige civilisation allerede i
634, ved slaget ved Ajnadain. 638 faldt Jerusalem, 711 Spanien og 1453
Konstantinopel. Så sent som i 1683 belejrede tyrkerne Wien, som kun blev
frelst af den polske indgriben under valgkongen Jan Sobieskis ledelse.

Og der var adskillige slag mellem europæere og islamiske algrebsstyrker,
der var langt blodigere end angrebet 11. september 2001. Søslaget ved
Lepanto i 1571 mellem tyrkerne og en alliance mellem Spanien, Venezia og
Kirkestaten, det blodigste siden søslaget Octavian og Marcus Antonius
ved Actium 31 fKr, var således langt blodigere end angrebet på World
Trade Center.

http://www.nafpaktos.com/battle_of_lepanto.htm

> Danmark blev, for nu at kigge på det helt nære, såmænd ramt af terror med
> bomber mod bl.a. synagogen i København allerede for tyve år siden, helt
> nøjagtigt den 22. juli 1985. Det var et lykketræf, at kun ét menneske blev
> dræbt ved angrebet, som en gruppe ved navn Jihad al Islami tog ansvaret
> for.

Og som også omfattede en bombe mod en jødisk børnehave i København, en
bombe der dog heldigvis blev opdage i tide.

> Ikke desto mindre: Det er da klart, at Irak-krigen leverer et
> øjeblikkeligt påskud blandt mange andre for islamisterne. Men for nu at
> replicere, som det britiske tidsskrift The Economist gjorde forleden i
> samme anledning: Og hvad så? Hvis de ikke bruger det ene påskud, så vil de
> bruge det andet. Det afgørende er og bliver: Islamisterne hader ikke
> Vesten for noget, vi gør. De hader os for det, vi er.
>
> Et banalt tjek-spørgsmål til alle dem, der nærer illusionen om, at vi på
> grund af Irak på en eller anden måde »selv er ude om det«, kunne være:
> Tror I, at islamistisk terror i Vesten vil ophøre, hvis vi øjeblikkeligt
> trak os ud af Irak og sagde undskyld? Tænk igen. Det betyder imidlertid
> ikke, at Vesten skal forblive i Irak til evig tid blot for at trodse
> islamisterne. Men det betyder, at de, der leger med tanken om en slags
> appeasement over for terroristerne, bevæger sig ud på et blindspor, der
> formentlig vil føre til endnu mere terror i stedet for mindre.

--
Per Erik Rønne

G B (28-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 28-07-05 12:12

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen
news:1h0enkw.1nryckv1x5nx71N%spam@husumtoften.invalid:

>> Danmark blev, for nu at kigge på det helt nære, såmænd ramt af terror
>> med bomber mod bl.a. synagogen i København allerede for tyve år
>> siden, helt nøjagtigt den 22. juli 1985. Det var et lykketræf, at kun
>> ét menneske blev dræbt ved angrebet, som en gruppe ved navn Jihad al
>> Islami tog ansvaret for.
> Og som også omfattede en bombe mod en jødisk børnehave i København, en
> bombe der dog heldigvis blev opdage i tide.

Desuden var der det tyrkiske rejsebureau ved Vesterport, som blev blæst i
luften - af hvem og hvorfor husker jeg ikke.

--
Med venlig hilsen
GB

Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 12:17

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen
> news:1h0enkw.1nryckv1x5nx71N%spam@husumtoften.invalid:

> >> Danmark blev, for nu at kigge på det helt nære, såmænd ramt af terror
> >> med bomber mod bl.a. synagogen i København allerede for tyve år
> >> siden, helt nøjagtigt den 22. juli 1985. Det var et lykketræf, at kun
> >> ét menneske blev dræbt ved angrebet, som en gruppe ved navn Jihad al
> >> Islami tog ansvaret for.

> > Og som også omfattede en bombe mod en jødisk børnehave i København, en
> > bombe der dog heldigvis blev opdage i tide.

> Desuden var der det tyrkiske rejsebureau ved Vesterport, som blev blæst i
> luften - af hvem og hvorfor husker jeg ikke.

Var det ikke bomben ud for Pan Am, et nu krakket amerikansk flyselskab?
En forbipasserende cyklist blev dræbt.
--
Per Erik Rønne

Malene P (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 28-07-05 12:28


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h0evj6.giqpy15va8g2N%spam@husumtoften.invalid...

> Var det ikke bomben ud for Pan Am, et nu krakket amerikansk flyselskab?

Jo


> En forbipasserende cyklist blev dræbt.

Ja, en forbicyklende algierer døde efterfølgende af sine forbrændinger.

Malene P



Sten Schou (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 29-07-05 11:31


"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42e8c193$0$55709$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja, en forbicyklende algierer døde efterfølgende af sine forbrændinger.

Det var to "svenskere", der udførte handlingen, "svenskere" med nogle sjove
navne, de er sikkert på fri fod idag.
Mærkeligt, at de allerede for 20 år siden var klar over, at man ville
invadere Irak, for at smide Saddam på porten..............

Hilsen Sten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste