V for Vendetta
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-07-05 01:30

http://vforvendetta.warnerbros.com/trailer.html

Den her ting ser mildt sagt ud til at blive kontroversiel. Vi har et
scenarie hvor nazisterne har vundet 2. verdenskrig og London bliver
terrorbombet af frihedskæmpere som oprør mod en undertrykkende regering. Er
det meningen at det skal være en analogi eller hvad???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-05 02:19

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> writes:

> [...]
> terrorbombet af frihedskæmpere som oprør mod en undertrykkende regering. Er
> det meningen at det skal være en analogi eller hvad???

Nazisterne? Suk. Hvorfor kan en eller anden ikke _prøve_ at
filmatisere en Alan Moore-fortælling nogenlunde i tråd med oplægget.

V for Vendetta er fra Thatcher-tiden og opgøret er mod det totalitære
styre, som Moore antageligt mente, at Thatcher lagde op til.

Men hey, de fuckede både From Hell og League of Extraordinary
Gentlemen op, så hvorfor ikke fortsætte festen. Håber aldrig at den
Watchmen-film bliver til noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-05 02:28

> [...]

V for Vendetta er fra Thatcher-tiden og opgøret er mod det totalitære
styre, som Moore antageligt mente, at Thatcher lagde op til.

Jeg ved ikke, hvor du får ideen med nazisterne fra. Det vi ser i
traileren er vel et typisk facistisk lederskab og ikke specielt
nazistisk.

Umiddelbart ser den ud til at være forholdsvis tro mod
tegneserien. Men hey, de fuckede både From Hell og League of
Extraordinary Gentlemen op, så mon ikke det lykkes igen.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-07-05 04:05

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke, hvor du får ideen med nazisterne fra. Det vi ser i
> traileren er vel et typisk facistisk lederskab og ikke specielt
> nazistisk.

http://www.imdb.com/title/tt0434409/plotsummary
Muligvis har jeg forlæst mig, kender ikke pågældende tegneserie...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-05 10:38

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> writes:

> http://www.imdb.com/title/tt0434409/plotsummary
> Muligvis har jeg forlæst mig, kender ikke pågældende tegneserie...

Næh, "hvor Tyskland har vundet en kommende verdenskrig". Det er så
simpel chauvinisme overfor tyskerne. Jeg har svært ved at se, at den
slags er nødvendigt for at forestille sig et totalitært GB.
--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-07-05 15:36

> Næh, "hvor Tyskland har vundet en kommende verdenskrig". Det er så
> simpel chauvinisme overfor tyskerne. Jeg har svært ved at se, at den
> slags er nødvendigt for at forestille sig et totalitært GB.

Hmm. Good point.

Fra : John Hinge

Dato : 28-07-05 08:48

On 28 jul 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> Umiddelbart ser den ud til at være forholdsvis tro mod
> tegneserien. Men hey, de fuckede både From Hell og League of
> Extraordinary Gentlemen op, så mon ikke det lykkes igen.

Tjow.. Så vidt man kan forstå på nettet, så er Alan Moore blevet
så vred over filmen at han har råbt numse til DC comics, og har
taget sine tegneserier med sig til et lille forlag.
Han er ikke umiddelbart spor begejstret over hvad filmmagerne
har fået ud af hans tegneserie.
http://www.alanmoorefansite.com/

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-05 10:51

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> [...]
> taget sine tegneserier med sig til et lille forlag.
> Han er ikke umiddelbart spor begejstret over hvad filmmagerne

Hum-ti-dum. Efter at have læst det, bliver jeg mere og mere overbevist
om, at de gode ting ved den første The Matrix-film var et rent
lykketræf.

Magen til lusede amatører, hængerøve, hundehoveder og socialdemokrater
skal man lede længe efter.

Er en lille bitte smule research for meget at forlange? Guy Fawkes
angreb i 1905? Eggy in a basket? Friggin' FedCo???? Sheesh.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-07-05 20:57

Peter B. Juul wrote:
> Magen til lusede amatører, hængerøve, hundehoveder og socialdemokrater
> skal man lede længe efter.

Syntes nu at det i dette tilfælde lyder som om at Hr. Moore overreagerer
en smule.

> Er en lille bitte smule research for meget at forlange? Guy Fawkes
> angreb i 1905? Eggy in a basket? Friggin' FedCo???? Sheesh.

Det første blev sagt ved en pressemøde og selv om det er knap så smart
at lave en sådan brøler til et pressemøde så begår vi alle fejl.

Mht. de andre to ting så har du ret i at det er en smule kikset men
disse ting blev påpeget meget tidligt så der er stadig en chance for at
de har nået at fikse det inden filmen kommer ud.

Moore's store problem var at instruktøren havde udtalt et eller andet
der kunne tolkes som om at Moore havde sagt god for filmen og det havde
han ikke. Han bad så DC/Warner Bros. om at forlange at instruktøren trak
hans kommentar tilbage og da han ikke ville gøre dette besluttede Moore
at ophøre hans samarbejde med DC (eller rettere Warner Bros./Wildstorm)

Tenz.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-07-05 09:17

> [...]
> Er
> det meningen at det skal være en analogi eller hvad???

Det synes jeg ikke den virker til. For mig ser det ud til at Brødrene lige
skal forsøge sig med en tegneserie-filmatisering.
Og lur mig om det ikke var Hugo Weaving som havde hovedrollen?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-07-05 12:13

On Thu, 28 Jul 2005 10:16:52 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Det synes jeg ikke den virker til. For mig ser det ud til at Brødrene lige
>skal forsøge sig med en tegneserie-filmatisering.
>Og lur mig om det ikke var Hugo Weaving som havde hovedrollen?

Jo, det fremgår da tydeligt af Imdb, så nogen spoiler kan det vel ikke
være, når hans navn ligefrem kan slås op.

http://us.imdb.com/title/tt0434409/

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter G

Dato : 28-07-05 15:35

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Jo, det fremgår da tydeligt af Imdb, så nogen spoiler kan det vel ikke
> være, når hans navn ligefrem kan slås op.
>
> http://us.imdb.com/title/tt0434409/

Du har ikke læst tegneserien?

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-07-05 16:26

On Thu, 28 Jul 2005 16:35:25 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>Du har ikke læst tegneserien?

Jo, engang for længe siden. Men når HUgo Weaving nu engang står på
rollelisten som V, er det vel ikke nogen hemmelighed lænere.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter G

Dato : 28-07-05 16:46

> Jo, engang for længe siden. Men når HUgo Weaving nu engang står på
> rollelisten som V, er det vel ikke nogen hemmelighed lænere.

Så meget for mit svage forsøg på en vittighed. Min hentydning var til den
betydning V's hemmelige identitet har i tegneserien.

Ud over at det lyder til at Hugo har _stemmen_ til rollen, kunne jeg nu
godt have tænkt mig en ukendt ny skuespiller i den rolle.

Eller James Earl Jones. _Det_ ville have været en ironisk casting :D