camping i tyskland
Fra : S.B.

Dato : 27-07-05 22:53

Nogen der kender en god campingplads ca. 4-500 km syd for grænsen?
Helst en som mine to unger på 8 og 4 også synes om, altså hvor der er noget
for dem at få tiden til at gå med, når man er hjemme på pladsen
Må nok indrømme at jeg er rigtig træt af det danske vejr, straks man går på
ferie starter regnen, så næste år er det sydpå, men gider ikke kører flere
dage i træk for at komme frem

Steen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-07-05 23:53

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Må nok indrømme at jeg er rigtig træt af det danske vejr, straks man går
> på ferie starter regnen, så næste år er det sydpå, men gider ikke kører

Afstanden lyder som om i burde se nærmere på Harzen - dejlig natur nærmest
som bjerge. Nærmest fordi de ikke er så høje
Adskillige flotte og hyggelige gamle byer samt masser af natur at kigge på.
Området har været oppe flere gange herinde i de sidste måneder - prøv at søg
i google.dk - se under grupper. Der burde være mange gode tip at hente der.

Har været der nogle gange for snart en del år siden, men overvejer at tage
derned igen - denne gang med CV - netop pga afstanden.
Det er ikke sydens badestrande men - ud over Sverige og Norge - vel det
tætteste man kan finde af anderledes natur i rimelig afstand fra DK.

Ellers er der jo biltog - men med CV er det vel meget billigere med en
charterferie

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Olesen

Dato : 28-07-05 01:09

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> [...]
> GS500E når vejret spiller
> Volvo når det spilder
>Kan Meget varmt anbefale en der hedder : Sudsee camp.

Ligger ved afkørsel Soltau Sud lige midt imellem hamborg og Hannover. Når du
kommer fra nord skal du til venstre for motorvejen og nogle få km ud ( der
er skilte i vejsiden) derefter til venstre og et par km ud igen. Den er stor
og dejlig ren og pæn med eget vandland, en kunstig badesø på omkring 30.000
m2 og der er ikke mange km til Heide Park.

Mvh

Jens

Fra : T. Hartung

Dato : 28-07-05 16:44

> [...]
> Må nok indrømme at jeg er rigtig træt af det danske vejr, straks man går
> på ferie starter regnen, så næste år er det sydpå, men gider ikke kører

Du må nok indstille dig på noget køren. Vejret nord for alperne er nærmest
som i DK - i Alperne meget lunefuld regn på en side sol på den anden side af
en bjergkam - syd for alperne ja ... Jubiii. ))

....... og så lige min mening om D. .. gider dem bare ikke - De tror de vandt
krigen og alle derfor taler tysk, opføre sig arrogante - taler nedladende og
sure - modtager ikke VISA-kort udover på tankstationer - har
"tissemænd/-koner" på alle "Raststätter" det hedder her i huset ikke
Tyskland men Transitland.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-05 17:16

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> ...... og så lige min mening om D. .. gider dem bare ikke - De tror de
> vandt krigen og alle derfor taler tysk, opføre sig arrogante - taler
> nedladende og sure

Er du sikker på at det ikke er hollændere du har mødt du troede var tyskere?
Hollændere kendes på deres uopdragne børn og deres mangel på respekt over
din matrikel på campingpladsen. Desuden spytter de når de snakker deres
sprog.

- modtager ikke VISA-kort udover på tankstationer -

Hvad modtager de så?
> har "tissemænd/-koner" på alle "Raststätter" det hedder her i huset ikke
> Tyskland men Transitland.

Det sikrer rene toiletter. Mange steder skal du i dag betale ½ Euro, som du
så kan få refunderet i forretningen ved at købe for den.

Vi bruger også tyskland som et transitland, men det er meget forkert. Der er
faktisk mange interessante steder, jeg nævner i flæng:

- Nördlingen, middelalderby anlagt i 12 millioner år gammelt meteorkrater,
30 km i omkreds, et par hundrede meter dybt
- Rigtig mange museer, f.eks. Deutsches Museum i München og
kampvognsudstilling i Münster
- Dachau .. bør ikke glemmes!
- Hitlers ørneborg - bør besøges!
- Dinosaurudstilling i Münchehagen
- diverse automobilfabrikker - de modtager besøgende!
- Landskabet i især sydtyskland er betagende bare du kommer 500 meter væk
fra motorvejen.

> VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU

Hmmm ... det kan man da kalde dobbelt dobbeltmoral :)

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 28-07-05 17:43

> [...]
> tyskere? Hollændere kendes på deres uopdragne børn og deres mangel på
> respekt over din matrikel på campingpladsen. Desuden spytter de når de

hehe - ja dem kender vi også alt for godt - men da de er temmelig nærrige
køre vi lidt længere ned i Italien - så forsvinder de fleste af dem )

> - modtager ikke VISA-kort udover på tankstationer -
>
> Hvad modtager de så?

Euro - prøv at tage ude og spise i D og A modtager ikke VISA fordi de (også)
skal betale gebyr til deres banker.

> Det sikrer rene toiletter. Mange steder skal du i dag betale ½ Euro, som
> du så kan få refunderet i forretningen ved at købe for den.

Har da lige smidt 500 kr i tanken og skal så desuden købe 4 kopper kaffe til
1,5 euro for at få refunderet 0,5 euro ??? nul du!

> faktisk mange interessante steder, jeg nævner i flæng:

jada du har ret - problemet er bare at der alle steder er tyskere!

> Hmmm ... det kan man da kalde dobbelt dobbeltmoral :)

hehe ... njaaa - jeg skrev ikke at de ikke duede til noget - for de er jo
teknisk dygtige - Ortnung muss Sein !!

--
mvh.

T. Hartung