Björks nyeste
Fra : Holst

Dato : 27-07-05 21:15

Nogen der har hørt Björks nyeste? Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal
mene. Lidt underligt, at hun selv synger på så få af sangene.

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 22:09

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote in news:42e7eb51$0$202
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nogen der har hørt Björks nyeste? Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal
> mene. Lidt underligt, at hun selv synger på så få af sangene.

Det kan da kun være positivt!

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 27-07-05 22:44

> Det kan da kun være positivt!

LOL!!!!

PS : Helt enig!

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 28-07-05 12:43

On Wed, 27 Jul 2005 23:43:34 +0200, "Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk>
wrote:

>LOL!!!!
>
>PS : Helt enig!

Den her nyhedsgruppe minder snart om en flok teenagere der sidder og sms'er
Boogielisten med beskeder som "Nik & Jay styre!!!1" og "Gu gør de ej, knuz !!!!"

Hvad med lidt argumenter istedet for disse tåbelige ytringer om kunstnere I ikke
kan lide eller ikke forstår.

Men det er nok for meget af forlange.

Fra : AJC

Dato : 28-07-05 18:06

Jesper B. Nielsen <jesper.nielsen@gmail.com> wrote in

> [...]
> de ej, knuz !!!!"
>
> Hvad med lidt argumenter istedet for disse tåbelige ytringer om
> kunstnere I ikke kan lide eller ikke forstår.

Kællingen kan ikke synge!
Er du tilfreds nu?

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 28-07-05 20:47

On 28 Jul 2005 17:05:52 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Jesper B. Nielsen <jesper.nielsen@gmail.com> wrote in

>Kællingen kan ikke synge!
>Er du tilfreds nu?

Ja, det var meget flot. Du er dygtig.

Fra : Thomas

Dato : 29-07-05 00:29

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse

> Kællingen kan ikke synge!
> Er du tilfreds nu?

He he... Det kan hun nu godt... Bare ikke på en måde som
alle bryder sig om

..Thomas

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 29-07-05 01:46

> He he... Det kan hun nu godt... Bare ikke på en måde som
> alle bryder sig om
>
> .Thomas

Hun kan muligvis synge hvis hun gad "nedlade" sig til det, men jeg tror
bedre hun kan lide at være UTROLIG interessant og slikke alle de små klamme
intellektuelle musik-anmeldere i røven - så de får lejlighed til at
"analysere" hendes musik og skrive side op og side ned...og dermed selv
(musikanmelderne) blive lige så "interessante" som den udøvende "kunstner".
Det er ren "Per Kirkeby" eller "Asger Jorn" hvis man skal drage paralleller
til malerkunstens (ligeså) totalt forlorne verden...en verden hvor
kunstneren og kritikeren leger "ping pong" med hinanden og holder noget
falskt og kunstigt i live. Føj for satan! Må jeg be om noget ægte...noget
fra hjertet!

Fra : AJC

Dato : 29-07-05 02:14

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> "ping pong" med hinanden og holder noget falskt og kunstigt i live.
> Føj for satan! Må jeg be om noget ægte...noget fra hjertet!

Hørt!

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 29-07-05 07:48

On 29 Jul 2005 01:13:32 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in

>Hørt!

Jeg synes det er er uhørt.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 29-07-05 07:47

On Fri, 29 Jul 2005 02:46:14 +0200, "Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>kunstneren og kritikeren leger "ping pong" med hinanden og holder noget
>falskt og kunstigt i live. Føj for satan! Må jeg be om noget ægte...noget

Nogle vil have billeder af kronhjorte på væggen. Andre vil gerne udfordres lidt
mere.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 29-07-05 14:00

> Nogle vil have billeder af kronhjorte på væggen. Andre vil gerne udfordres
> lidt
> mere.

Ha!

"Don´t mistake lack of talent for genious" som der engang er blevet sagt!

- men denne verden VIL bedrages, det er der ingen der kan lave om på...det
ved jeg godt.

Fra : AJC

Dato : 29-07-05 23:25

> Nogle vil have billeder af kronhjorte på væggen. Andre vil gerne
> udfordres lidt mere.

Man skal kunne se, hvad et billede forestiller, ellers er det ikke kunst!

Fra : Robert Piil

Dato : 29-07-05 23:49

On 29 Jul 2005 22:25:12 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Man skal kunne se, hvad et billede forestiller, ellers er det ikke kunst!

Nogle gange er kunsten netop at kunne se.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 30-07-05 00:15

> Nogle gange er kunsten netop at kunne se.
> --

Det er bestemt rigtigt! Desværre kan massen netop ikke "se" - og derfor får
Björk eller Per Kirkeby succes.
- Og al god kunst er abstrakt, men det er ikke al abstrakt kunst der er god
(tværtimod)

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-08-05 19:13

Anders C. Nielsen wrote:

> [...]
> Björk eller Per Kirkeby succes.
> - Og al god kunst er abstrakt, men det er ikke al abstrakt kunst der er god

Jeg er ked af at fortælle dig det, men du er al for ensidig i din
tankegang. Det er helt fair at du ikke kan lide Björk, men ting bliver
jo ikke objektivt dårlige bare fordi du ikke kan lide dem. Der findes en
masse intelligente, musikalske mennesker som godt kan lide Björk, og en
hel masse intelligente, musikalske mennesker som godt kan lide Coors
(for nu at tage noget AJC kan forstå). Den ene gruppe har ikke "ret",
mens den anden tager "fejl". Der er sandsynligvis folk der hører til
begge grupper.

Om der så findes folk der af "forkerte årsager" kan lide Björk (eller
Coors), det kan godt være. Men det er ikke alle. Og du kan ikke vide fra
dit eget subjektive ståsted hvad der er hvad. Du kan bare konstatere at
der er nogle mennesker der kan lide noget du ikke kan lide (og som du
ikke kan forstå at de kan lide). Du kan for min skyld sige at folk der
ikke deler din smag, har dårlig smag. Men du kan ikke tillade dig at
beslutte hvad folks årsager er, og at disse årsager er forkerte. Så
snyder du også dig selv.

/David, som har masser af intelligente og musikalske venner som kan lide
ting som han ikke kan forstå hvorfor de kan lide...

Fra : ASKF

Dato : 05-08-05 00:58

David Rasmussen ytrede sig i
<42f25a94$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>(for nu at tage noget AJC kan forstå). Den ene gruppe har ikke "ret",
>mens den anden tager "fejl". Der er sandsynligvis folk der hører til

Mig

- Selvom jeg ikke er videre begejstret for det Björk har lavet de sidste
10 år (føler det mangler sjæl og "nerve" i forhold til tidligere),
alligevel føler jeg hun kan være udfordrende at lytte til.

> [...]
>ikke deler din smag, har dårlig smag. Men du kan ikke tillade dig at
>beslutte hvad folks årsager er, og at disse årsager er forkerte. Så

Flot talt.

>/David, som har masser af intelligente og musikalske venner som kan lide
>ting som han ikke kan forstå hvorfor de kan lide...

Hvis jeg var en af dine venner blev jeg nok inkluderet i den gruppe

Jeg plejer bl.a. at spille noget ældre Eintstürtzende Neubauten for folk
når jeg skal checke deres musikalske grænser.
- Jeg synes selv det er vigtigt at kende folks musikalske grænser i
forskellige retninger, så jeg er i stand til at spille musik ved fester
der kan accepteres af alle (jeg bliver selv aggresiv over at høre Dansk
Top, især Birte Kjær, da jeg føler at den lalleglade tone er en hån mod
enhver form for intelligens; nogle af mine venner har det på samme måde
med Trance eller Death Metal), da det gerne giver den bedste gennerelle
stemning.

En af mine gode venner er vild med noget techno-fussions-jazz, blot
fordi det "udfordrer ham". Jeg kan tåle at lytte til noget af det, men
bliver meget hurtigt træt af det. Han kan der i mod ikke klare andet end
det poppede af mit Goth Metal (han kan godt lide det Doom Metal jeg
har). Blot fordi de growler i nogle numre står han fra.

Andre venner kan ikke forstå at jeg kan lytte til Death Metal, de kan
ikke forstå at rytmen i et nummer ikke er den hurtige bas, tromme eller
guitar, men den meget langsommere variation i styrken eller skiftet
mellem oktaver, som ellers gør at et nummer med 130+ bpm kan have en
rytme der er langsommere end en vals. - Når jeg forklarer det til dem,
får jeg ofte svaret at "musik man skal lære at lytte til ikke er god
musik".

Sjovt at ingen af dem siger det samme om litteratur eller film....

PS. Synes at min sig er meget passende her
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : AJC

Dato : 06-08-05 19:46

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in

> [...]
> sige at folk der ikke deler din smag, har dårlig smag. Men du kan ikke
> tillade dig at beslutte hvad folks årsager er, og at disse årsager er

Flot skrevet og du har ret, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det.

Fra : Max

Dato : 30-07-05 00:01

Hej

> Man skal kunne se, hvad et billede forestiller, ellers er det ikke kunst!

Kunsten har intet med motivet at gøre, kunsten består i
at sælge billedet :)

Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 05-08-05 00:59

Max ytrede sig i <42eab490$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

>Hej

>Kunsten har intet med motivet at gøre, kunsten består i
>at sælge billedet :)

Plejer at sige at "kunsten er at lave noget som andre opfatter som kunst
OG er villige til at betale for".
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : ASKF

Dato : 05-08-05 00:30

Anders C. Nielsen ytrede sig i
<42e97c55$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>kunstneren og kritikeren leger "ping pong" med hinanden og holder noget
>falskt og kunstigt i live. Føj for satan! Må jeg be om noget ægte...noget

Jeg savner også den provokatoriske stil hun havde i Sugar Cubes og de
første par solo plader. Dengang var der ikke tvivl om at hun havde
hjerte og sjæl med i alle sange.

De sidste 10 år har hun udviklet sig til at være hvad jeg vil kalde "en
kunstnerisk krukke", og har godt nok hjernen med i musik kompositionen
og sangen, men har glemt sjælen...
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Holst

Dato : 28-07-05 07:26

Fra : Per Madsen

Dato : 28-07-05 10:09

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote:

> Nogen der har hørt Björks nyeste? Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal
> mene. Lidt underligt, at hun selv synger på så få af sangene.

Dunno...har ikke hørt den....Lidt OT men...Er Björk så skrap med
computere og diverse programmer, at hun selv sidder og laver al
musikken?

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk