Automatisk indsættelse af .dk i Firef
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-05 20:39

Mens det virkede fint i tidligere versioner af Firefox, så er det i
version 1.0x ikke muligt at få Firefox til automatisk at indsætte .dk
efter et domæne i stedet for .com.

Jeg har vist fundet de vises sten. Det ser ud som om, det er
nøgleordsfunktionen, der driller. Efter at have slået den fra, er det
muligt at få indsat .dk - i hvert fald hos mig.

Nogen, der gider efterprøve og melde tilbage?

I adresselinjen skrives:
about:config
I søgefeltet skrives keyw
Dobbeltklik på linjen keyword.enabled, så der kommer til at stå false
sidst på linjen i stedet for true.
I søgefeltet skrives: suffix
I dialogboksen skrives: .dk

Prøv at hente et domæne som findes i flere lande ved at skrive
domænenavnet i adresselinjen og trykke på Enter. Prøv fx med:
download

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-05 21:15

Kim Ludvigsen skrev:

>Prøv at hente et domæne som findes i flere lande ved at skrive
>domænenavnet i adresselinjen og trykke på Enter. Prøv fx med:
>download

Download fandt download.dk
yahoo fandt yahoo.dk
idiot fandt idiot.dk (brugte det for at prøve med noget der måske ikke var
så indlysende og som findes med .com også)

Så det ser ud til at det virker
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 21:52

> [...]
> nøgleordsfunktionen, der driller. Efter at have slået den fra, er det
> muligt at få indsat .dk - i hvert fald hos mig.

KLIP

> Prøv at hente et domæne som findes i flere lande ved at skrive
> domænenavnet i adresselinjen og trykke på Enter. Prøv fx med:
> download

Ser også ud til at fungere her. Testet med firefox 1.06 DK.

Hvad er det egentlig for en funktion man deaktiverer?

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-05 22:10

Den 27-07-05 22.51 skrev CS følgende:

> Hvad er det egentlig for en funktion man deaktiverer?

Hvis der ikke eksisterer et domæne med det pågældende navn, søges i
stedet automatisk i Google med Jeg føler mig heldig-funktionen.

Skriver du fx "ludvig" i adressefeltet og trykker på Enter, får du en
side om Ludvig Holberg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-07-05 23:47

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> nøgleordsfunktionen, der driller. Efter at have slået den fra, er det
> muligt at få indsat .dk - i hvert fald hos mig.

Tak for hjælpen Kim.

Det var jo lige det der skulle til. Det kører også fint for mig med
automatisk indsættelse af .dk efter indtastning af et ord i adresselinien.

--
Benny Nissen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-07-05 08:36

[...]

>Jeg har vist fundet de vises sten

blot en kommentar til din ellers så glimrende guide.. ehm.. hvis man
så har fundet en side - f.eks. www.borkopkom.dk - ved at indtaste
'borkopkom' i adresselinien, og prøver at trække favikonet for siden
ned i en mappe (foretrukne), så nægter den.. hvis der derimod STÅR 3xw
samt domæne-endelse på, så er der ingen problemer..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-05 09:05

Den 28-07-05 09.35 skrev Bo Kamp Dudek følgende:

> [...]
> ned i en mappe (foretrukne), så nægter den.. hvis der derimod STÅR 3xw
> samt domæne-endelse på, så er der ingen problemer..

Hmm, det har du da ret i. Det er tilsyneladende et Windowsproblem, i
OS/2 ændres adressen automatisk, når siden er fundet, altså med w'er og
..dk, og så kan man trække. I Windows ændres adressen ikke, og så kan man
ikke trække. Der må være en indstilling et eller andet sted...

Der er dog et par måder at løse problemet på. Hvis adressen er markeret
(altså hvis teksten står i negativ), vil et tryk på Esc få w'erne og .dk
frem. Ellers kan man trykke på F5. Så vidt jeg kan nå at se, ændres
adressen straks ved tryk på Esc, mens et tryk på F5 lige vil få Firefox
til at tjekke, at siden ikke er ændret siden den blev hentet - F5 er
altså et halvt sekunds tid langsommere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Jan Birk

Dato : 28-07-05 09:39

> [...]
> .dk, og så kan man trække. I Windows ændres adressen ikke, og så kan man
> ikke trække. Der må være en indstilling et eller andet sted...

Det samme problem er på linux (FF: 1.0.2)!

/Jan

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-07-05 18:40

[...]

iøvrigt vil jeg da lige nævne, at jeg opfattede din guide lidt
anderledes end virkeligheden er.. du skrev

'I søgefeltet skrives keyw'

- og jeg trykkede ctrl+f for at få min søgebox frem.. bare lige lidt
info, hvis du vil lave det til en officiel guide.. jeg så IKKE filter
som værende det omtalte søgefelt.. :)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-07-05 18:44

[...]

en yderligere kommentar: i ie brugte jeg meget at skrive f.eks. 'tv2'
og så trykke på ctrl+enter, hvilket gav mig 3xW + domæneendelse.. i ff
putter den automatisk .com på.. kan det mon ændres til .dk ?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 19:27

In article <t86ie1dr0jkm2r175biur67t0phev4im84@4ax.com>,
bo@FJERNbodudek.dk says...
> [...]
> og så trykke på ctrl+enter, hvilket gav mig 3xW + domæneendelse.. i ff
> putter den automatisk .com på.. kan det mon ændres til .dk ?

OK nu er jeg sgu forvirret det er da det den her tråd handler om, se
lige 4 beskeder baglæns....................

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-07-05 08:07

[...]

>OK nu er jeg sgu forvirret det er da det den her tråd handler om, se
>lige 4 beskeder baglæns....................

ja og nej.. for i guiden beskrives, hvordan ff automatisk tilføjer
'www' samt '.dk' til det du skriver i adressenlinien, men problemet
er, at den ikke tilføjer dette i adresselinien med kun i søgningen..

atlså, skriver jeg 'bodudek' i adresselinien, så finder den siden, der
ligger på 'www.bodudek.dk' men den skriver det IKKE i adresselinien..
dette giver problemer, hvis man vil tilføje den fundne side til sine
bogmærker.. det kan man nemlig IKKE, når der ikke er 'www' samt
domæneendelse på..

got that?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jakob

Dato : 29-07-05 11:33

In article <j6lje1pq81r4b8p3kknro8p8pf4f9ag05o@4ax.com>,
bo@bodudekFJERN.dk says...

OK det er jeg med på men der er jo en løsning på det også, men ok det
foregår ikke helt automatisk.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-07-05 10:43

Kim Ludvigsen skrev:

>I søgefeltet skrives: suffix

Jeg glemte at fortælle at jeg ved søgning på det også fik en
indstillingsmulighed for "countdownclock.displaySuffix" pga. en extension
jeg engang havde inde.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk