Intro musik til True romance
Fra : Jesper

Dato : 27-07-05 15:40

nogen der kan hjælpe lidt med hvad sangen der spilles i starten og
undervejs i filmen fra 1993 med Slater hedder.

Jeg er ret pjattet med den eucalypsos-musik(stavefejl) og vil gerne
have lidt hjælp til hvor man kan oplysninger om det der bruges i den
film
På forhånd tak.

fut
dk.kultur.film

Fra : Morten Steen

Dato : 27-07-05 16:10

> Jeg er ret pjattet med den eucalypsos-musik(stavefejl) og vil gerne
> have lidt hjælp til hvor man kan oplysninger om det der bruges i den
> film
> På forhånd tak.

http://www.imdb.com/title/tt0108399/soundtrack

Mit gæt er Graceland med Charlie Sexton. Gider ikke lige sætte DVD'en på for
at checke. ;)

Morten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-07-05 16:13

On Wed, 27 Jul 2005 16:40:25 +0200, Jesper <jesperj@it.dk> wrote:

>nogen der kan hjælpe lidt med hvad sangen der spilles i starten og
>undervejs i filmen fra 1993 med Slater hedder.
>
>Jeg er ret pjattet med den eucalypsos-musik(stavefejl)

Det hedder calypso. Eukalyptus er sådan noget, koalabamser spiser.

Musikken kan du se en oversigt over her:
http://us.imdb.com/title/tt0108399/combined

Jeg vil skyde på, at calypsoen er originalmusik af Hans Zimmer,
hvilket i hvert fald dette link kunne tyde på:
http://www.moviemusicuk.us/truerocd.htm

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Bistroist

Dato : 27-07-05 16:16

Jesper wrote:
> [...]
>
> Jeg er ret pjattet med den eucalypsos-musik(stavefejl) og vil gerne
> have lidt hjælp til hvor man kan oplysninger om det der bruges i den

Mon ikke det er denne her, du tænker på:
http://audio.scottobear.com/Hans%20Zimmer%20-%20You%27re%20So%20Cool%20.mp3
Hans Zimmer; You're so cool - vistnok løseligt baseret på noget gammelt
Carl Orff.

Fra : Jesper

Dato : 28-07-05 11:26

On Wed, 27 Jul 2005 17:16:17 +0200, Bistroist <not@bloody.likely>
wrote:

> [...]
>Hans Zimmer; You're so cool - vistnok løseligt baseret på noget gammelt

perfekt. I ved faneme også alt på det her usenet :p

takker

Fra : Geir Friestad

Dato : 28-07-05 16:47

> [...]
| Hans Zimmer; You're so cool - vistnok løseligt baseret på noget gammelt

Stykket av Carl Orff heter "Musica Poetica", og ble brukt i BADLANDS
av Terrence Malick - som TRUE ROMANCE har mer enn bare litt til
felles med...

--
geir@portman.org || gfriestad@gmail.com || www.portman.org
"My readers are intelligent: I don't write for stupid people."

Fra : odg

Dato : 29-07-05 00:39

her er tracklisten fra filmen:
1.    You're So Cool - Hans Zimmer
2.    Graceland - Charlie Sexton
3.    In Dreams - John Waite/Bekka Bramlett
4.    Wounded Bird - Charles & Eddie
5.    I Want Your Body - Nymphomania
6.    Stars at Dawn - Hans Zimmer
7.    I Need A Heart To Come Home To - Shelby Lynne
8.    Viens Mallika Sous Le Dome Edais (from Lakme) - Delibes
9.    (Love Is) The Tender Trap - Robert Palmer
10.    Outshined - Soundgarden
11.    Amid the Chaos of the Day - Hans Zimmer
12.    Two Hearts - Chris Isaak

mvh ole