Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke kompaktkameraer kan gemme i RAW for~
Fra : HKN

Dato : 27-07-05 15:18

Hej NG,

Ja, efter 1½ år med mit Ixus 400 - som jeg i øvrigt er meget glad for - er
jeg stødt ind i behovet for at kunne gemme i RAW, da jeg ifm med dykning
har
leget en del med kameraet, men savner det at kunne justere på mange flere
områder ved efterfølgende billedbehandling.

Derfor - findes der nogle kompaktkameraer der kan lagre i RAW? Eller skal
løsningen i virkeligheden være et hvilketsomhelst digitalkamera fra 3MP +
UV-hus? Jeg tror ikke jeg får behov/interesse for et SLR, derfor er det
uinteressant i 1. omgang. (også økonomisk - UV-huset er ALT for dyrt!)

Mvh
Henrik

It has removed 104 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Grev Dracula

Dato : 27-07-05 15:34

On Wed, 27 Jul 2005 16:18:27 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>UV-hus? Jeg tror ikke jeg får behov/interesse for et SLR, derfor er det
>uinteressant i 1. omgang. (også økonomisk - UV-huset er ALT for dyrt!)

Olympus C-5060 Wide Zoom eller C-7070 Wide Zoom vil skkert være et
godt bud:

http://www2.olympus.dk/consumer/29_C-5060_WideZoom.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-07-05 16:06

"Grev Dracula" <beta@praxinfo.dk> skrev i en meddelelse
> Olympus C-5060 Wide Zoom eller C-7070 Wide Zoom vil skkert være et
> godt bud:

C-8080 kan også.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : LIV

Dato : 27-07-05 15:39

HKN wrote:

> [...]
> fra 3MP + UV-hus? Jeg tror ikke jeg får behov/interesse for et SLR,
> derfor er det uinteressant i 1. omgang. (også økonomisk - UV-huset er

Canon S45, S50, S60 og S70 kan tage billeder
i RAW format.
De er dog knap så kompakte som Ixus-serien.

Til gengæld er der alle manuelle indstillinger at lege med.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-07-05 16:25

"LIV" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
> Canon S45, S50, S60 og S70 kan tage billeder
> i RAW format.
> De er dog knap så kompakte som Ixus-serien.

Canon G6 kan også.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-05 17:11

HKN wrote:
> Derfor - findes der nogle kompaktkameraer der kan lagre i RAW?

Hvis du vil fortsætte med Canon, så skal du op i Sxx eller Gxx modellerne
for at få mulighed for raw uden at skulle op i dslr.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 28-07-05 20:46

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i melding

> Hvis du vil fortsætte med Canon, så skal du op i Sxx eller Gxx modellerne
> for at få mulighed for raw uden at skulle op i dslr.

Jeg bruker både et S50 og et S70 og er meget godt fornøyd med begge. S70's
28mm vidvinkel er bare deilig !
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no