Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1.gang digital-køber, hjælp....
Fra : Karin Thomsen

Dato : 27-07-05 15:06

Jeg skal til at købe mit første digitalkamera, har fundet tips på
forbrug.dk, men synes det er lidt af en jungle.
Er der nogle, der vil anbefale et godt kamera i den billige ende? Det
skal bare bruges til alm. familiebilleder mv., så et "bedst til
prisen"-agtigt tip ville være alletiders.

Fra : Brizz

Dato : 27-07-05 16:22

Karin Thomsen (slet AWI5I) wrote:
> [...]
> skal bare bruges til alm. familiebilleder mv., så et "bedst til
> prisen"-agtigt tip ville være alletiders.

Der kan siges mange ting om hvilke kameraer der er bedst til prisen men
mit råd vil være at du kigger gruppen igennem den sidst mdr hvor dette
emne har været vendt flere gange.

Held og lykke

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 15:37

In article <11224733720.585254439835623@dtext.news.tele.dk>,
karint@AWI5Imail.dk says...

1) søg tilbage i denne gruppe med Google's gruppefunktion. Det har været
debateret xxxxxxx gange.

2) For at nogen gider hjælpe bliver du nok nødt til at stille nogle
præcise krav til kameraet eller overveje hvad der betyder noget for dig.
Eksempler at tage stilling til er.

Mærkevære eller ej
lommekamera eller kreativt hobbyredskab
Størrelsen af kameraet
zoom funktion
skal det kunne tage video i høj kvallitet
Størrelsen af skærmen bagpå
Opstartstid
Batteri (genopladeligt eller alm aa)
Batterilevetid
Prisniveu (hvad er dit max)
Indstillingsmuligheder (skal det bare være automatisk eller vil du have
mere kreativ kontrol)

Prioriter ovennævnte lidt og så skal jeg da gerne komme med nogle bud
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Karin Thomsen

Dato : 27-07-05 16:00

Jakob <no@mail.com> skrev:
>In article
><11224733720.585254439835623@dtext.n
>ews.tele.dk>,
>karint@AWI5Imail.dk says...
>
>1) søg tilbage i denne gruppe med
>Google's gruppefunktion. Det har været
>debateret xxxxxxx gange.
>Pyh.. det skinner vist igennem, at jeg er helt ny i det her, men
1) søg tilbage med googles gruppefunktion?
> [...]
>du nok nødt til at stille nogle
>præcise krav til kameraet eller
>overveje hvad der betyder noget for dig.

ikke nødvendigt
>lommekamera eller kreativt hobbyredskab
lommekamera
>Størrelsen af kameraet
handy
>zoom funktion
ca 3xoptisk zoom
>skal det kunne tage video i høj kvallitet
nej
>Størrelsen af skærmen bagpå
hmm..
>Opstartstid
kvikt
>Batteri (genopladeligt eller alm aa)
genopladeligt
>Batterilevetid
>Prisniveu (hvad er dit max)
2500 kr.
>Indstillingsmuligheder (skal det
>bare være automatisk eller vil du have
>mere kreativ kontrol)
en anelse kontrol.
Og mon ikke det skal have compact flash RAM ?

Tak, det er forunderligt at få reaktioner så hurtigt. Wow!
Karin

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 16:26

In article <11224765770.182176237806871@dtext.news.tele.dk>,
karint@mail.dk says...

Ok så kommmer her et par bud som alle nok vil kunne opfylde dine behov

Canon ixus 50

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd400.asp

casio exillim

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Casio/casio_exz57.asp

Nyere udgave

http://www.dpreview.com/reviews/casioz750/

panasonic lumix modellerne

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx7/

Dette her er gennerelle serier af kameraer som generelt har et rigtigt
godt ry.

Derudover er der vist nikon 7900 og et par stykker til. Via de
ovennævnte links kan du finde test og billeder taget med dem så kan du
se om det er noget for dig. Priserne må du selv checke men mener de
fleste af dem kan findes til under 2500, du kan evt overvejer at handle
ved http://www.technikdirekt.de generelt lidt billigere end i DK og de
tager creditcard.

lidt priser derfra

http://shorterlink.com/?6RR5I0 ixus 50

http://shorterlink.com/?22034Y casio exilim

http://shorterlink.com/?D5A4O7 nikon coolpix 7900

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : den ægte fotomand

Dato : 27-07-05 20:14

jeg anbefalede en pige i sidste uge, det kamera, de havde i Aldi. Det lever
op til de krav du har. Det købte hun og det er hun glad for.

Fordelen ved at handle i Aldi er jo også, at hvis ikke du er tilfreds med
varen, kan du levere den tilbage. Se evt mere på Aldi's hjemmeside.

Mvh Per

Fra : Karin Thomsen

Dato : 27-07-05 22:10

den ægte fotomand <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev:
>jeg anbefalede en pige i sidste uge,
> [...]
Det vil jeg undersøge, men er der ikke grund til at være skeptisk
overfor at købe sådan et sted? Man kan jo ikke gå ned og reklamere?

Fra : Morten Bern

Dato : 27-07-05 22:45

Karin Thomsen wrote:
> Det vil jeg undersøge, men er der ikke grund til at være skeptisk
> overfor at købe sådan et sted? Man kan jo ikke gå ned og reklamere?

I ALDI plejer det ikke at være noget problem. Jeg kender flere som har
købt forskelligt udstyr der. Hvis man ikke er tilfreds med det, kan man
få pengene tilbage igen, og ja de har prøvet det

Morten

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 23:35

In article <11224988260.0782133060664734@dtext.news.tele.dk>,
karint@mail.dk says...

> Det vil jeg undersøge, men er der ikke grund til at være skeptisk
> overfor at købe sådan et sted? Man kan jo ikke gå ned og reklamere?

Jeg har haft et kamera fra aldi med på ferie men var ikke tilfreds med
det så jeg afleverede det tilbage og fik pengene retur. Jeg ville dog
til enhver tid vælge et af de kameraer jeg linkede til, men aldi har
markedets bedste garanti, ingen tvivl om det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Karin Thomsen

Dato : 28-07-05 15:42

Jakob <no@mail.com> skrev:
>In article
> [...]
Jeg har tjekket en masse bl.a din? hjemmeside og er nu lun på et
pentaxoptio s5n. Kommentarer ? Bedste pris hos pixmania - hvordan
er de?
Venligst
Karin

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 16:15

In article <11225619340.338000804744258@dtext.news.tele.dk>,
karint@mail.dk says...

> Jeg har tjekket en masse bl.a din?

Nej for dælen da det er ikke min :0), selvom jeg da bruger den ofte.

> hjemmeside og er nu lun på et
> pentaxoptio s5n. Kommentarer ? Bedste pris hos pixmania - hvordan

Puha den kender jeg faktisk overhovedet ikke. Jeg vil sige at jeg synes
generelt at de anmeldelser der er af kameraer på dpreview er ret fair
men kan ikke finde nogen af pentax optio

Casio exilim bruger også pentax linser og kameraet minder vist en del om
disse.

Men ellers ved jeg ikke så meget om den.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Karin Thomsen

Dato : 28-07-05 17:05

Jakob <no@mail.com> skrev:
> [...]
>linser og kameraet minder vist en del om
>disse.
>
>Men ellers ved jeg ikke så meget om den.

Siden jeg fandt var http://www.jakobdam.dk/index.php?
side=202&v=10. Han anmelder kameraer i forskellige prislag.

Fra : Jakob

Dato : 28-07-05 19:56

In article <11225669030.950965933821383@dtext.news.tele.dk>,
karint@mail.dk says...

Den er bestemt ikke fra mig :0)

Dem jeg vil anbefale dig at kigge på er

www.dpreview.com

www.steves-digicams.com

og for oversigt og henvisninger

http://www.dcviews.com/

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 27-07-05 15:42

Hej

Køb et mærke som du kender som fotoudstyr, altså er Canon, Nikon, Olympus,
Pentax osv. gode valg. Lad være med at købe et kamera som hedder noget du
umiddelbart ikke forbinder med foto. Kig på tingene, opstil dine egne behov
(hvor tit skal jeg forstørre billeder større end 10x15 cm, hvor stort skal
kameraet være, skal jeg have muligheder for at indstille ting selv, skal det
være vandtæt , osv). Herefter kan du ret nemt finde det kamera du vil
have...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen