Hvis vi skal tro stupide dansker på userne~
Fra : Rom

Dato : 27-07-05 13:38

Hvis vi skal tro stupide dansker på usernet så er
danske nattklubber et nærliggende mål for en
terroraksjon.

Al Qaida har sett seg lei på danske nattklubber med
østeuropeiske "servitriser". Slik utnyttelse av kvinner
strider med Koranen, hvor det heter at utnyttelse av
kvinner skal skje i slekta

"Svensk synd" er derimot ok ifølge uttalelse fra Bin
Laden, der Sverige nærmest blir gjort til terrorfri sone

"Det (="Western society is decadent and immoral" er "bakgrunn
for London-bombene) er IKKE noget som jeg udelukkende har
fra undersøgelsen men er blot med til at underbygge min mistanke
yderligere om at dette er nogen af de herboende muslimer i
vestens endelige mål ..." [..]
"det er et faktum at muslimer der har en sådan dagsorden findes
også i vesten"

heter det fra representativ? dansk intelligensia - "Torben Østrup"

Kjell

| - Terroraksjon i Norge innen 10-15 år
| http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article576542.ece

- Terroraksjon i Norge innen 10-15 år
Al-Qaida slår trolig til i Norge innen 10 - 15 år. Mest utsatt er jødiske og
amerikanske mål, ifølge en militær forskningsrapport. Selvmordsaksjoner kan
ikke utelukkes, mener terrorekspert.
HAAKON E. H. ELIASSEN
Bergen

Terrormål. "Mangelen på lang erfaring med overvåking, infiltrering og
opprulling av internasjonale terrornettverk kan gjøre amerikanske, israelske
og allierte mål i Norge mer attraktive for terrorister".

Det blir slått fast i en fersk rapport utarbeidet av Forsvarets
forskningsinstitutt (FFI).

- I et 10 - 15 års perspektiv kan vi vente Al-Qaida angrep i Norge. Det mest
sannsynlige er at det knyttes til et amerikansk eller jødisk mål, bekrefter
forsker Brynjar Lia ved FFI.

"En aksjon mot et amerikansk eller israelsk mål i avsidesliggende Norge vil
nok en gang underbygge Al-Qaidas retorikk om at fienden ikke skal føle seg
trygg noe sted", understreker rapporten som er unntatt offentlighet.

Bombemateriale

"Det kan tenkes at utstrakt veibyggings-, anleggs- og jordbruksvirksomhet i
Norge bidrar til en relativt stor tilgjengelighet på materiale til
konstruksjon av store bomber, samt ingredienser til enkle kjemiske våpen".

Det fremgår av rapporten som er utarbeidet på oppdrag for Direktoratet for
sivilt beredskap, Justisdepartementet og Samferdselsdepartementet.

- Sjansene for at det skal skje en terrorhendelse i tiden fremover, er blitt
mye større, fastslår Lia.

Terroreksperten mener den største faren ligger i kreativ bruk av enkle
virkemidler, som kan føre til relativt stor skade. Den mest sannsynlige
trusselen ligger mellom tradisjonell terrorisme og terrorisme med militært
effektive masseødeleggelsesvåpen.

- Hvilket scenario er mest sannsynlig?

- Foruten amerikanske eller jødiske mål i Norge kan man tenke seg skytevåpen
mot fly under landing eller avgang. Man kan tenke seg lastebiler med farlig
last som gift eller brennstoff mot utvalgte mål, sier Lia, som leder
TERRA-prosjektene (Terrorisme og asymmetrisk krigføring) ved FFI.

Han mener mål mot allmennheten i Norge er mindre sannsynlig fordi dette ikke
har noen symbolsk verdi. Lia utelukker ikke selvmordsaksjoner fra Al Qaida,
som er omtrent den eneste gruppen som gjennomfører slike angrep
internasjonalt.

Lastebilbomber

"Spesielt bekymringsfullt er terrorgruppers bruk av selve transportmidlet
som våpen". FFI-rapporten slår fast at transportsektoren er den delen av
sivil infrastruktur som er desidert mest utsatt for terroraksjoner. Al-Qaida
har flere ganger brukt bil- og lastebilbomber for å ramme utpekte mål.

- Al-Qaida er mer kreative og har et langt farligere adferdsmønster enn
tradisjonelle grupper. Dette med lastebiltransport og farlig last tror jeg
er en ting som er aktuelt. Vi må derfor få tiltak som reduserer faren for at
dette blir brukt som bomber her i landet, sier Lia.

Turistmål

Ifølge FFI-rapporten vurderer trolig Al-Qaida et meget bredt spekter av
aksjonstyper mot USA og dets allierte. Dette betyr at flere deler av den
norske transportsektoren kan bli berørt. Når det gjelder turistnæringen i
Norge vil trolig "cruiseskip med amerikanske og/eller israelske turister
være de mest utsatte terrormålene."

Den 21. mai sørget uttalelser fra Osama bin Ladens øverste rådgiver Ayman al
Zawahri for at Norge havnet på topp-fire-listen over terrormål for Al-Qaida.
Lia ser for seg mange mulige mål.

- Sabotasjeaksjoner mot sårbare knutepunkter i togtrafikken, slik som broer
og tunneler, der effekten av angrepene økes ved at hjelpemannskapene blir
angrepet ved ulykkesstedet, er også mulig, sier Lia.

Hverken den israelske eller den amerikanske ambassade ønsker å kommentere
rapporten. PST bekrefter overfor Aftenposten at kontra-terrorvirksomhet og
fokus på masseødeleggelsesvåpen, er intensivert betydelig den senere tid.
PST vil ikke kommentere rapporten.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 27-07-05 21:55

Det som er sikkert er at Danmark er sannsynligvis verdens farligste reisemål
akkurat nå hvis man kun tar utgangspunkt i terrorfare:

- Danskene er for tiden kanskje Europas mest rasistiske folkeslag, i hvert
fall hva hat mot muslimer angår, og landet har nylig innført en del lover
som oser av rasistisk hat mot kulturen og identiteten til 1,3 milliarder
mennesker. Dessuten finnes det visst ingen grenser for hva slags motbydelig
bæsjebrun gørr danske politikere kan tillate seg å lire av seg om sine nye
muslimske landsmenn og deres kultur.
- Danmark er av Bush sine mest trofaste rævslikkere under korstoget i Irak
- Det er ikke til å stikke under en stol at det er forholdsmessig langt
flere radikale fundamentalistiske ekstremistmuslimer i Danmark enn i de
fleste andre vestlige land

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 22:19

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message
> [...]
> - Det er ikke til å stikke under en stol at det er forholdsmessig langt
> flere radikale fundamentalistiske ekstremistmuslimer i Danmark enn i de

Danmark er som bekendt et af de *mindst* racistiske folk i Europa, iflg alle
foretagne undersøgelser. Kun fordi man har indført selvcensur i Norge og -
især - Sverige, så kan det udefra se ud som om danskerne er mere kritiske
over for indvandrere som ikke vil integreres. Vi har da også mere end
dobbelt så mange muslimer som man har i Norge, så alene af den grund fylder
de mere i medierne og i landskabet. Jeg kom lige hjem fra Spanien i går, og
jeg så fem gange så mange kvinder med tørklæde på de første fem minutter i
Kastrup, end jeg havde set på hele opholdet i Spanien, - man føler ikke man
er i Danmark, hvis det ikke vrimler med tørklædekvinder.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 27-07-05 22:45

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> med tørklæde på de første fem minutter i Kastrup, end jeg havde set på
> hele opholdet i Spanien, - man føler ikke man er i Danmark, hvis det ikke

Du var vel neppe i Madrid, antar jeg? Sikkert heller på et av Spanias
feriesteder?

Jeg tror kanskje ikke det er på Samsø at mesteparten av muslimene i Danmark
bor. Eller?

Geir Hongrø

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 06:42

> [...]

> feriesteder?
>
> Jeg tror kanskje ikke det er på Samsø at mesteparten av muslimene i Danmark

Næh, der bor fortrinsvist i ghettoer af socialt boligbyggeri. Og går i
mere eller mindre Dänenreinen folkeskoler.

I Gjellerupparken i Århus har man så fået den første danskerfrie
folkeskole. Ikke ét dansk barn går på skolen, hvor man har måttet hyre
en imam til at holde orden - en imam som insisterer at pigerne skal gå
med tørklæde, og allerhelst burqa.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 08:23

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

> Du var vel neppe i Madrid, antar jeg? Sikkert heller på et av Spanias
> feriesteder?

Barcelona og en mindre by noget syd for byen.
Jeg så præcis fem kvinder med tørklæder, mens der var lige så mange i flyet
på vej hjem, og i lufthavnen en 20-30 stykker, inkl en helt i sort med kun
en sprække til øjnene. Det slår jo en, når man fx i flyet ser nogle sorte
dansktalende kvinder i flotte klæder, et par vietnamesiske dansktalende
kvinder i flot tøj, - og så dem der absolut skal gøre opmærksom på deres
religion ved at gå i nonnedragter.

> Jeg tror kanskje ikke det er på Samsø at mesteparten av muslimene i
> Danmark bor. Eller?

Nej, der er kun 10% muslimer

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 22:40

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> [...]
> jeg havde set på hele opholdet i Spanien, - man føler ikke man er i
> Danmark, hvis det ikke vrimler med tørklædekvinder.

Ja, er det ikke dejligt?
Her hvor jeg bor, bliver jeg vækket tidligt hver morgen af en unge, som
råber "Ana".
Tit får jeg angsttilfælde, da jeg tror, at jeg befinder mig i Tyrkiet.

Heldigvis er familien med den skrigende unge på en lang ferie i hjemlandet
(det er de hver sommer). Det sjove er, at jeg ikke troede, at man måtte
holde ferie eller rejse ud af landet, når man er på kontanthjælp?

Fra : Snuden

Dato : 29-07-05 19:42

On 27 Jul 2005 21:39:50 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Heldigvis er familien med den skrigende unge på en lang ferie i hjemlandet
>(det er de hver sommer). Det sjove er, at jeg ikke troede, at man måtte
>holde ferie eller rejse ud af landet, når man er på kontanthjælp?

De må tage på al det ferie de vil, men de mister mig bekendt retten
til kontanthjælp så længe de er væk. En forudsætning for kontanthjælp
er at man står til rådighed for arbejdsmarkedet (formelt set), og det
gør man ikke når man holder ferie.
--
Snuden

Fra : AJC

Dato : 30-07-05 00:43

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

> [...]
> til kontanthjælp så længe de er væk. En forudsætning for kontanthjælp
> er at man står til rådighed for arbejdsmarkedet (formelt set), og det

Er du virkelig så naiv, at du tror på, at de giver kommunen besked, om at
de lige rejser på ferie i deres hjemland i en måneds tid?

Fra : Snuden

Dato : 30-07-05 22:25

On 29 Jul 2005 23:42:40 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

>Er du virkelig så naiv, at du tror på, at de giver kommunen besked, om at
>de lige rejser på ferie i deres hjemland i en måneds tid?

Næ, men det var heller ikke det du spurgte om.
--
Snuden

Fra : AJC

Dato : 31-07-05 01:05

> Næ, men det var heller ikke det du spurgte om.

Ok, point taken.

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-05 22:56

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Danskene er for tiden kanskje Europas mest rasistiske folkeslag, i hvert
> fall hva hat mot muslimer angår, ...cut the crap!
++++++++++++++++++++++++++++
Om du tror at du bliver populær hos muslimerne med dit røvslikkeri, så tager
du helt og aldeles fejl!
Ateisterne er de som muslimerne hader allermest. De bliver simpelt hen dræbt
i en muslimsk stat!
Så det du anbefaler er dit eget selvmord!
Tyg lidt på den "Quisling"!

Jens

Fra : Geir Hongrø

Dato : 28-07-05 01:00

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i melding

> [...]
> tager du helt og aldeles fejl!
> Ateisterne er de som muslimerne hader allermest. De bliver simpelt hen

Hverken Norge eller Danmark blir noensinne en muslimsk stat.

Geir Hongrø

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 06:42

Geir Hongrø <geirhong@nospamonline.no> wrote:

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i melding

> Hverken Norge eller Danmark blir noensinne en muslimsk stat.

Kun hvis vi selv forhindrer det gennem en tilstrækkelig restriktiv
udlændingepolitik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Geir Hongrø

Dato : 28-07-05 10:06

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i melding

> Kun hvis vi selv forhindrer det gennem en tilstrækkelig restriktiv
> udlændingepolitik.

Uansett hva vi gjør så skjer ikke det. Det blir aldri så mange muslimer her
at de vil kunne innføre en muslimsk stat. Særlig ikke tatt i betraktning at
de fleste muslimer i Vesten er imot en muslimsk stat i den forstand.

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 08:26

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i melding

> Hverken Norge eller Danmark blir noensinne en muslimsk stat.

Hvorfor dog ikke det? Islamforskeren Bernard Lewis går ud fra som givet, at
Europa har muslimsk flertal før århundredeskiftet. Der er du jo så godtnok
død, men andre mennesker lever jo måske i Norden, hvis ikke hele verden er
blevet screwed up til den tid. Dine børnebørn kan få fornøjelsen.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 28-07-05 10:09

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> Hvorfor dog ikke det? Islamforskeren Bernard Lewis går ud fra som givet,
> at Europa har muslimsk flertal før århundredeskiftet.

Han er useriøs, og blir sablet ned av alle seriøse forskere. En hatefull
rasist som kaller seg "forsker" er det ingen grunn til å ha tillitt til.

Dessuten er det ikke slik at alle muslimer vil ha et terrorregime basert på
sjaria. De fleste muslimer er faktisk imot et slikt regime, selv om noen av
dem kanskje vil ha mildere og mer moderate varianter av sjaria implementert
i lovverket (litt på samme måte som kristelige partier i Europa
implementerer en del kristendom i politikken sin)

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 10:29

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i melding

> Han er useriøs, og blir sablet ned av alle seriøse forskere. En hatefull
> rasist som kaller seg "forsker" er det ingen grunn til å ha tillitt til.

Du kan aldrig have læst noget af ham, mere mainstream end ham kan man ikke
blive.

> [...]
> implementert i lovverket (litt på samme måte som kristelige partier i
> Europa implementerer en del kristendom i politikken sin)

Det ville sgu da være en katastrofe, hvis muslimer ville have et
terrorregime indført, - selv "milde" varianter af sharia er altid
kvindeundertrykkende og homofobe, for at tage to sikre områder. Du mener at
kristne partier vil have indført fx lettere adgang til indvandring, - som
det danske kristelige parti, og det er sådan ca det samme som at ville have
love som diskriminerer kvinder? Vi HAR jo iøvrigt allerede indført, at man
skal vende den anden kind til, og erklære sig selv skyldig i alverdens
ulykker, så de kristne har fået indført hvad de vil.
Iøvrigt finder indvandrere hurtigt ud af at arbejde med "det er vores skyld
alt sammen" systemet, iflg fx den tyrkiske kulturforsker Mehmet Necef i
Danmark. Ideen med at alting er andres skyld, er fuldstændig ukendt i
Tyrkiet, skriver han, men på det punkt virker integrationen perfekt i løbet
af kort tid.

Fra : Maz Spork

Dato : 28-07-05 13:56

Knud Larsen wrote:
> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> Du kan aldrig have læst noget af ham, mere mainstream end ham kan man
> ikke blive.

Prøv at google ham, Knud. Der er masser af referencer til videnskabelig
uredelighed, endda udmærket dokumenteret. Næh, han har tabt sin troværdighed
for længe siden.

Han modtog fx en dom i Frankrig for holocaustbenægtelse mv i en artikel i Le
Monde. Retten sagde efterfølgende, at

Whereas, even if it is in no way established that he pursued a purpose alien
to his mission as a historian, and even if it is not disputable that he may
maintain an opinion on this question different from those of the petitioning
associations, the fact remains that it was by concealing elements contrary
to his thesis that the defendant was able to assert that there was no
"serious proof" of the Armenian genocide; consequently, he failed in his
duties of objectivity and prudence by expressing himself without
qualification on such a sensitive subject; and his remarks, which could
unfairly revive the pain of the Armenian community, are tortious and justify
compensation under the terms set forth hereafter;

og det fik historikeren til at skrive i sit universitetsblad, at

The court ruled that while it was "in no way established" that I had
"pursued a purpose alien" to my "mission as a historian," I was at fault in
not having cited, in the course of the interview, "elements contrary to my
thesis" and had thus "revived the pain of the Armenian community." For this
I was ordered to pay one franc in damages to each of the two plaintiff
parties as well as a contribution to their costs.

Prøv lige at overveje lødigheden hos sådan en mand en gang til. Ham skal du
sgu ikke stole på, hvis du vil tages alvorligt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 15:59

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> [...]
> du
> sgu ikke stole på, hvis du vil tages alvorligt.

Det viser da at han ihvertfald ikke er imod islam eller muslimer, og hans
artikel, i et amerikansk magasin, om islam, fra for 15 år siden, er da noget
af det mest velafbalancerede, man kan finde.

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 16:23

> [...]

noget
| af det mest velafbalancerede, man kan finde.

Jeg tolker "... det mest velafbalancerede, man kan finde" slik at du
har lest en mengde med artikler om islamisme, og finner at denne
var mye bedre enn gjennomsnittet (ellers blir jo innholdet her helt tomt)

Kjell

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 22:14

"Rom" <nospam@please.com> wrote in message

> [...]
> har lest en mengde med artikler om islamisme, og finner at denne
> var mye bedre enn gjennomsnittet (ellers blir jo innholdet her helt tomt)

Jeg har formodentlig ikke læst mere end et par tusind artikler om det
specifikke emne, om islam som sådan har jeg læst langt flere end 10.000
tekster.

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 22:46

> [...]

| Jeg har formodentlig ikke læst mere end et par tusind artikler om det
| specifikke emne, om islam som sådan har jeg læst langt flere end 10.000

Ok. Da har du vel dannet deg en holdning til islam?
Jeg går ut fra av disse 10.000 sidene er fag, og ikke hobby.

Kjell

Fra : G B

Dato : 28-07-05 23:35

"Rom" <nospam@please.com> skrev i meddelelsen

> Jeg går ut fra av disse 10.000 sidene er fag, og ikke hobby.

Har du f. eks. læst Ibn Warraq?

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-05 09:16

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Rom" <nospam@please.com> skrev i meddelelsen

Ikke fag, - interesse i hvad den religion, som bliver vores skæbne,
indeholder og indebærer.

> Har du f. eks. læst Ibn Warraq?

For længe siden, - og den bog han har redigeret: "What the Quaran really
says" med mange forskeres undersøgelser af Koranen og af inskriptioner på
sten i området osv.

Fra : G B

Dato : 28-07-05 23:35

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> om islam som sådan har jeg læst langt flere end
> 10.000 tekster.

Det tar sgu heller ikke ret lang tid her i gruppen.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-05 09:18

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det tar sgu heller ikke ret lang tid her i gruppen.

Nej, hvis de skal med i beregningen, - iøvrigt er det vel et par år siden,
jeg havde 10.000 tekster, som var væsentlige nok til at blive gemt.

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 28-07-05 17:01

Knud Larsen wrote:
> [...]
> Necef i Danmark. Ideen med at alting er andres skyld, er fuldstændig
> ukendt i Tyrkiet, skriver han, men på det punkt virker integrationen

Du skal ikke høre på den såkalte kulturforskeren M. Necef.
Tyrkia har som kjent ikke gjort annet de siste 50 åra enn å hevde at _alt_
er kurdernes feil.
--
-mvh Rune Mikalsen-
Også jeg virusscanner med NIS 2005.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 17:14

"Rune Mikalsen" <rune.mikalsen@monet.no> wrote in message

> Du skal ikke høre på den såkalte kulturforskeren M. Necef.

Nu har jeg fulgt Mehmet Necef i flere år og beundret hans saglighed, hvorfor
er det lige du mener man ikke skal lytte til ham ?

Thorkild

Fra : Rune Mikalsen

Dato : 28-07-05 17:47

Thorkild Poulsen wrote:
> Nu har jeg fulgt Mehmet Necef i flere år og beundret hans saglighed,
> hvorfor er det lige du mener man ikke skal lytte til ham ?

Beklager. Det var et stygt sleivspark på tastaturet. Necef er utvilsomt en
klok mann.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 28-07-05 21:04

> Det ville sgu da være en katastrofe, hvis muslimer ville have et
> terrorregime indført, - selv "milde" varianter af sharia er altid
> kvindeundertrykkende og homofobe, for at tage to sikre områder.

Det er kristendom også. For ikke å snakke om at flere av de mest
innvandringsfiendtlige partiene i vestlige land er svært homofobe og
likestillingsfiendtlige.

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 22:17

> [...]
>
> Det er kristendom også. For ikke å snakke om at flere av de mest
> innvandringsfiendtlige partiene i vestlige land er svært homofobe og

Så den norske og danske almindelige politik er kvindeundertrykkende og
homofob? Det er nu ellers den man sammenligner den islamiske med, og finder
de nævnte fejl ved islam.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 29-07-05 00:12

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> Så den norske og danske almindelige politik er kvindeundertrykkende og
> homofob?

Carl I. Hagen har nettopp gått hardt ut mot Europride her hjemme, fordi han
ser ingen grunn til å "feire" at man er homofil. Han er dessuten en
likestillingsfiende som er motstander av alle mulige kjønnskvoteringstiltak
for å få flere kvinner inn i toppjobber.

Geir Hongrø

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-05 09:21

> [...]
> likestillingsfiende som er motstander av alle mulige
> kjønnskvoteringstiltak for å få flere kvinner inn i toppjobber.

Men han tegner vel ikke hele Norges politik? I ethvert land vil der være
mørkemænd, forskellen er på lande, som er helt i deres vold, og så sekulære
og frittænkende samfund som vores. Vi fik Indre Mission nedkæmpet for ca 100
år siden i Danmark, nu får vi så udefra en religionsvariant, som er endnu
mere rigid, end de nogenside var, - det er nærmest tragisk.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 29-07-05 21:17

> "Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> wrote in message

> Men han tegner vel ikke hele Norges politik?

Nei, men hans holdninger er ganske typiske for de i Norge som er mest
skeptiske til innvandrere.

Geir Hongrø

Fra : G B

Dato : 29-07-05 23:07

"Geir Hongrø" <geirhong@nospamonline.no> skrev i meddelelsen

> Nei, men hans holdninger er ganske typiske for de i Norge som er mest
> skeptiske til innvandrere.

Som dig?

GB

Fra : Isachsen

Dato : 28-07-05 12:37

Geir Hongrø wrote:
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i melding

> Hverken Norge eller Danmark blir noensinne en muslimsk stat.

Noe lignende var det sikkert mange som sa på 900-1000-tallet også: Norge
blir aldri en kristen stat.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 28-07-05 21:06

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Noe lignende var det sikkert mange som sa på 900-1000-tallet også: Norge
> blir aldri en kristen stat.

Hvis muslimene har så gode argumenter at de klarer å omvende folk som fra
før er kristne så er vel neppe det noe stort problem. Men jeg tviler...

Kun bæsjebrune nazirasister tror at innvandring i seg selv vil kunne
islamisere Europa.

Geir Hongrø

Fra : Erik Naggum

Dato : 28-07-05 00:42

* Rom @2005-07-27 12:37Z
> Hvis vi skal tro stupide dansker på usernet

Hvor er dette «usernet»?

Erik Naggum 2005-208-85309 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org
Member of AAAS.org, ACM.org, AMS.org, AMSTAT.org, IMSTAT.org, MAA.org,
NYAS.org and APS (at PSQonline.org). | See http://skepdic.com/nocebo.html
The wisdom of the nocebo effect: That fear of harm is by itself harmful.

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 08:12

"Erik Naggum" <erik@naggum.no> skrev i melding
| * Rom @2005-07-27 12:37Z
|
| Hvor er dette «usernet»?

Referanse ble oppgitt nederst i toppinnlegget.

Kjell

Fra : Erik Naggum

Dato : 28-07-05 12:04

* Rom @2005-07-28 07:12Z
> Referanse ble oppgitt nederst i toppinnlegget.

Siden du ikke svarer på det du blir spurt om: Hvor er dette «usernet»
som du snakker om? Du tar feil av noe veldig elementært, og dette er en
test på om du klarer å finne ut av dette på egen hånd eller ikke. Hvis
du ikke klarer å finne ut av det på egen hånd, må det få betydning for
det andre som renner ut av deg uten kvalitetskontroll.

Erik Naggum 2005-209-39683 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org

Fra : Rom

Dato : 28-07-05 12:45

"Erik Naggum" <erik@naggum.no> skrev i melding

| * Rom @2005-07-28 07:12Z
|
| Siden du ikke svarer på det du blir spurt om: Hvor er dette «usernet»
| som du snakker om?

Det heter vel "usenet". Ikke et ord jeg bruker, men jeg var usikker
på om "nyhetsgrupper" også brukes på dansk.

Kjell

Tips:

Avoid getting flamed

It turns out there is such a thing as a stupid question. It's the one that
gets asked right after someone answered it for the 100th time in a newsgroup
discussion. Most discussion forums have a Frequently Asked Questions (FAQ)
section where commonly asked questions are posted and answered. You'll
likely want to read this first upon entering a new group, to ensure your
question isn't treated like spam (junk mail). Spammers frequently receive
flame mail (heated retorts of a personally demeaning nature) directing them
to please read the FAQ. One way to find the FAQ, is to enter "faq" and the
name of the discussion forum in search box. You should get back a list of
results containing the FAQ if one exists.

Fra : Erik Naggum

Dato : 28-07-05 23:28

* Rom @2005-07-28 11:44Z
> Det heter vel "usenet".

Bingo! Du reddet deg i siste runde og vinner en flodhest.

Erik Naggum 2005-209-80875 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org

Fra : G B

Dato : 28-07-05 23:47

Erik Naggum <erik@naggum.no> skrev i meddelelsen news:cp2or2-i84.ln1
@news.naggum.no:

> Bingo! Du reddet deg i siste runde og vinner en flodhest.

Ægte, eller kun virtuel?

GB

Fra : Erik Naggum

Dato : 29-07-05 00:41