Applets i IE
Fra : [m.t.]

Dato : 04-06-01 21:57

Hej Gruppe,

Jeg håber, at der findes en venlig sjæl herinde, som gider at hjælpe mig.

Jeg er ved at lave en applet, som skal testes fra en webserver ( den får
overført nogle parametre dynamisk ) - og så er jeg _vildt_ irriteret over,
at IE cacher appleten i løbet af hele browsersessionen - dvs. en Ctrl+R
(forced reload) reloader godt nok hele siden, men det applet der vises er
det applet, den har loaded sidste gang.

Jeg kan ikke se nogen steder i IE, at man kan slå "applet caching" fra, så
det eneste jeg kan finde på er at "snyde" browseren ved at få den til at
tro, at det er en forskellig applet, den loader hver gang:

- I selve applet tag har jeg sat klassenavnet også til at være dynamisk :
<applet code="serveapplet.php?<?php print time(); ?>">, men det vil den
ikke, da IE automatisk tilføjer .class til aller sidst, hvis det.

Er der nogen, der ved om man på nogen måder kan tvinge browseren til at
refreshe hver gang uden at skulle lukke den ned ?

---
/m.

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 04-06-01 23:39

[m.t.] wrote:

> overført nogle parametre dynamisk ) - og så er jeg _vildt_ irriteret over,
> at IE cacher appleten i løbet af hele browsersessionen - dvs. en Ctrl+R

[...]

hvorfor bruger du ikke bare en "rigtig" browser til at teste med ?
Der er så mange udmærkede derude. For den sags skyld er Appletvieren
ikke så tosset at teste applets med... så kan du jo altid lige
kompabilitetschecke til sidst.

mvh. Esben

Fra : [m.t.]

Dato : 05-06-01 00:16

"Esben Mose Hansen" <esbenSLETMIG@oek.dk> wrote in message
> [m.t.] wrote:

> hvorfor bruger du ikke bare en "rigtig" browser til at teste med ?

:) VM til min mozilla strejker lidt på det sidste (win32), så det... Sagen
er, at kunden (det er en freelance opgave) har det krav, at det skal køre i
IE, og er ligeglad med andre browsere osv. - dvs. hvis man nu var "on the
dark side", kunne man endda bruge microsoft java-extensions ;)

> Der er så mange udmærkede derude. For den sags skyld er Appletvieren
> ikke så tosset at teste applets med... så kan du jo altid lige
> kompabilitetschecke til sidst.

True, true. Men når man kommer til selve udviklings IDE, så er der intet der
kan måle sig med Visual Studio

/m.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-01 00:21

Esben Mose Hansen wrote:

> [...]
> Der er så mange udmærkede derude. For den sags skyld er Appletvieren
> ikke så tosset at teste applets med... så kan du jo altid lige

Hent HotJava browseren fra Sun. Genial at teste applets i.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~ravn

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 06-06-01 11:49

I din HTML fil skriver du i headeren:

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-store">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

Det burde gøre det

Klaus Hebsgaard

Fra : norgaards

Dato : 12-08-01 15:46

Suns java plug-in HTML-converter for explorer kan downloades fra:
http://java.sun.com/products/plugin/features.html

Mvh
John