er rejst på ferie i deres Hjemland
Fra : Jensen

Dato : 27-07-05 13:14

Jeg har kendskab til 2 familier der er flygtet til Danmark, er rejst på
ferie i deres Hjemland, kan det virkelig passe at de kan holde ferie der
og
så havde politisk asyl i Danmark?
Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.
Jeg undre mig bare.
Er det virkelig lovligt?

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside. http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Alucard

Dato : 27-07-05 13:38

On Wed, 27 Jul 2005 14:14:26 +0200, "Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>og
>så havde politisk asyl i Danmark?
>Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.

Er de stadigvæk flygtninge eller er de blevet danske statsborgere...?

Fra : Jensen

Dato : 27-07-05 13:47

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Er de stadigvæk flygtninge eller er de blevet danske statsborgere...?
Danske statsborgere tror jeg.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 14:28

Jensen <borgeh@jensen.mail.dk> wrote:

> "Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Danske statsborgere tror jeg.

Så er der intet at gøre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 14:42

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er der intet at gøre.

Jo -at tænke sig om i fremtiden.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 14:45

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er der intet at gøre.

Jo, at undersøge, om de har fået statsborgerskab på et forkert grundlag.

Malene P

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-07-05 15:05

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, at undersøge, om de har fået statsborgerskab på et forkert grundlag.

Hvorfor skal de overhovedet have dansk statsborgerskab ? Hvorfor ikke
bare opererer med et Green Card system, der gør at man må arbejde i DK
og opholde sig her ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 15:33

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal de overhovedet have dansk statsborgerskab ? Hvorfor ikke
> bare opererer med et Green Card system, der gør at man må arbejde i DK
> og opholde sig her ?

Det er jeg delvist enig i -men her drejer det sig jo tilsyneladende om
nogle, der af uransagelige årsager HAR fået statsborgerskab. Hvis det er
sket på et falsk grundlag, skal det naturligvis kunne fratages -omgående.

Malene P

Fra : Alucard

Dato : 27-07-05 16:39

On Wed, 27 Jul 2005 16:33:03 +0200, "Malene P"

>Det er jeg delvist enig i -men her drejer det sig jo tilsyneladende om
>nogle, der af uransagelige årsager HAR fået statsborgerskab. Hvis det er
>sket på et falsk grundlag, skal det naturligvis kunne fratages -omgående.

Men hvis statsborgerskabet er givet på et reelt grundlag, så er der
vel ingen grund til at "surmule".....

At "Green Card" systemet måske er bedre, er en helt anden snak.....

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 23:48

> Men hvis statsborgerskabet er givet på et reelt grundlag, så er der
> vel ingen grund til at "surmule".....

Det vil vel altid virke mistænkeligt, hvis man kan rejse på ferie i det
land, hvor man påstår at være forfulgt. Og tildelingen af statsborgerskaber
er jo et stort problem i sig selv.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 05:42

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> Det vil vel altid virke mistænkeligt, hvis man kan rejse på ferie i det
> land, hvor man påstår at være forfulgt.

Ikke altid. Eksempelvis kan man være flygtning fra Chile i 70erne. Have
fået børn i Danmark, der er blevet danskere, og selv fået dansk
statsborgerskab. Man kan så sagtens rejse på ferie i Chile, efter at
Pinochet ikke længere er diktator, og demokratiet er genindført, uden at
ønske at flytte tilbage.

Men chilenerne er jo også kristne, ikke muslimer, og har dermed lettere
at blive assimileret ind i det danske samfund.
--
Per Erik Rønne

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 08:00

> [...]
> statsborgerskab. Man kan så sagtens rejse på ferie i Chile, efter at
> Pinochet ikke længere er diktator, og demokratiet er genindført, uden at

Aha -du kan finde ét eksempel. Heureka, så er ferierejser til hjemlandet
lige pludselig intet problem.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 08:59

> [...]

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Aha -du kan finde ét eksempel. Heureka, så er ferierejser til hjemlandet

Ét eksempel? Jeg tror faktisk at vi har modtaget tusindvis af chilenske
flygtninge her i landet. Der er bare ingen problemer med dem; de
problemer der er med indvandrere og flygtninge synes jo hovedsagelig
begrænset til /islamiske/ af slagsen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 28-07-05 09:29

On Thu, 28 Jul 2005 08:59:55 +0200, "Malene P"

>Aha -du kan finde ét eksempel. Heureka, så er ferierejser til hjemlandet
>lige pludselig intet problem.

Hvad med Ex-Jugoslavien..... Forholdene dér har også ændret sig....

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 09:57

> Hvad med Ex-Jugoslavien..... Forholdene dér har også ændret sig....

Ja -de ændrede sig jo ganske kort tid efter, at man fik gennemtrumfet
særloven for bosnierne.

Malene P

Fra : Alucard

Dato : 28-07-05 11:40

On Thu, 28 Jul 2005 10:57:05 +0200, "Malene P"

>Ja -de ændrede sig jo ganske kort tid efter, at man fik gennemtrumfet
>særloven for bosnierne.

Det kan du jo ikke bebrejde bosnierne for

Fra : Malene P

Dato : 28-07-05 11:56

> Det kan du jo ikke bebrejde bosnierne for

Næh -det gør jeg heller ikke. Men kan heller ikke, at jeg skulle have ondt
af dem, når de kun fik opholdstilladelse via at særlov -ikke fordi de var
forfulgt. Og det irriterer mig, at de kan rejse frem og tilbage. Værre er
det dog med libaneserne, der rejste hjem, mens Anker stod og flæbede i
Blågaards Kirke.

Malene P

Fra : Alucard

Dato : 27-07-05 16:35

On Wed, 27 Jul 2005 14:46:41 +0200, "Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk>
wrote:

>Danske statsborgere tror jeg.

Så er sagen jo klar..... Danske statsborgere har ret til at holde
ferie hvor de har lyst....

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 13:50

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Er de stadigvæk flygtninge eller er de blevet danske statsborgere...?

Mange er vel desværre blevet statsborgere -hvilket de så er blevet på et
falsk grundlag og det burde så tages fra dem. Lige som at man naturligvis én
gang for alle burde standse den infame og naive massetildeling af
statsborgerskaber.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 27-07-05 13:47

"Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> så havde politisk asyl i Danmark?
> Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.

Om det er lovligt, ved jeg ikke -men det tror jeg, desværre. Men det kan du
jo spørge dit parti om, som jo har været hovedansvarlig for de forhold, der
hersker omkring de fremmede. Men det er ihvertfald ikke i overensstemmelse
med de intentioner, der blev lagt frem, da den nuværende fremmelovgivning
blev kuppet igennem i 1983. Men eksemplerne på at såkaldte "flygtninge"
rejser hjem, hvor de påstås at være "forfulgt", er jo lige så gammel som den
horrible udlændingelov. Hvis du kunne abstrahere fra en evt rygmarvsrefleks
og kronisk had til Pia Kjærsgaard, kan du jo feks læse hendes ugebrev fra
9/5, hvor hun beskriver nogle af realiterne, der lå bag, da Anker Jørgensen
og andre gloriepudsere stod og flæbede i Blågaards Kirke i 1991:
http://www.danskfolkeparti.dk/ -kig under Pias ugebrev. JP og andre aviser
skrev om det samme dengang, men man valgte alligevel at give
opholdstilladelse til de 321, der dels åbenlyst ikke var forfulgte -og dels
nu har avlet sig til store problemer for det samfund, der var dum nok til at
lukke dem ind. Hvis du ikke tror på Pia -så undersøg det selv og benyt dig
af en enestående chance til at få en skovl under hende. Sagen er iøvrigt
ikke enestående omkring det forhold, at de fremmede -og deres børn- ganske
upåagtet rejser ud og ind af de lande, hvor de påstår at de er forfulgt.

Malene P

Fra : Jim

Dato : 27-07-05 14:06

> [...]
> og
> så havde politisk asyl i Danmark?
> Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.

Ja, for det har Socialdemokraterne været med til at vedtage.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 27-07-05 15:27

> [...]
> og
> så havde politisk asyl i Danmark?
> Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.

Det har vi andre undret os over i mange år. Faktisk er der rigtig mange
danskere der har undret sig over, at det kunne lade sig gøre, og det er
bl.a. en af årsagerne til, at S er kørt ud på et sidespor i dansk politik.

Hilsen Sten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-07-05 22:27

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
> bl.a. en af årsagerne til, at S er kørt ud på et sidespor i dansk politik.

Det der undrer mig at at jeg skal virkelig knokle for at kunne holde
ferie ellers har jeg ganske enkelt ikke råd.

Hvordan de får råd tør jeg slet ikke tænke på.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 22:41

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote in

> Det der undrer mig at at jeg skal virkelig knokle for at kunne holde
> ferie ellers har jeg ganske enkelt ikke råd.
>
> Hvordan de får råd tør jeg slet ikke tænke på.

De lever fedt af kontanthjælp, børnepenge og snyd.

Fra : Peter Bang

Dato : 28-07-05 08:24

AJC <stillvirgin@age42> skrev:
>jesper@gylling.net (Jesper Haaber
>Gylling) wrote in
>@gylling.net:

>De lever fedt af kontanthjælp,
>børnepenge og snyd.

.... og ta'r vores piger og vores arbejde.

Fra : Sten Schou

Dato : 28-07-05 10:36

"Peter Bang (slet I0O6W)" <peterbang@I0O6Wprivat.dk> skrev i en meddelelse

> ... og ta'r vores piger og vores arbejde.

ROFTL...arbejde.....ROFTL

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 06:12

> Det der undrer mig at at jeg skal virkelig knokle for at kunne holde
> ferie ellers har jeg ganske enkelt ikke råd.

Nu er en ejerlejlighed på Strandvejen i Hellerup jo heller ikke helt
billig. De er lidt billigere for en 2,5 værelses lejlighed på 69 m^2 her
i Husum - men du har jo selv valgt det.

2,5 værelser må være nok for en enlig.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-07-05 07:21

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Nu er en ejerlejlighed på Strandvejen i Hellerup jo heller ikke helt
> billig. De er lidt billigere for en 2,5 værelses lejlighed på 69 m^2 her
> i Husum - men du har jo selv valgt det.

Enig, men nu er det en lejelejlighed og priseen pr. måned passer meget
godt med kvm prisen på lejelejligheder i Hellerup.

> 2,5 værelser må være nok for en enlig.

Det er jo hvad jeg har.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 08:12

> Enig, men nu er det en lejelejlighed og priseen pr. måned passer meget
> godt med kvm prisen på lejelejligheder i Hellerup.

Det overrasker mig at man i Gentofte overhovedet /har/ udlejningsboliger
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-05 10:48

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Det overrasker mig at man i Gentofte overhovedet /har/ udlejningsboliger

Man har fx etværelses lejligheder med bad i kælderen, kun adressen er
luksus.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 08:15

> Nu er en ejerlejlighed på Strandvejen i Hellerup jo heller ikke helt
> billig. De er lidt billigere for en 2,5 værelses lejlighed på 69 m^2 her
> [...]

Hvor er det bare socialdemokratisk middelmådighedstænkning,
fordelingspolitik af værste formynderiske skuffe.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 08:59

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvor er det bare socialdemokratisk middelmådighedstænkning,
> fordelingspolitik af værste formynderiske skuffe.

Hov, hov, jeg snakker da ikke om at forbyde enlige i at bo i et
rokokopalæ med fresker på vægge og loft i Frederiksstaden. Hvis de
ellers har råd til det ... jeg gør bare opmærksom på, at hvis man ikke
trods et velbetalt job har råd til ferie, så kunne det skyldes at man
har valgt at bo et særligt dyrt sted.

--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 09:15

> [...]
> ellers har råd til det ... jeg gør bare opmærksom på, at hvis man ikke
> trods et velbetalt job har råd til ferie, så kunne det skyldes at man

Eller plyndres i skat.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 09:55

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Eller plyndres i skat.

Ja, du har jo altid været økonomisk grådig ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 12:15

> Ja, du har jo altid været økonomisk grådig ...

Næ, jeg ønsker blot ikke at finansiere nasserøve.

Og så har pengene det bedst i borgernes lomme, kan slet ikke se hvorfor det
offentlige skal blande sig i alt.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-07-05 16:53

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Og så har pengene det bedst i borgernes lomme, kan slet ikke se hvorfor det
> offentlige skal blande sig i alt.

Det er jo trods alt »det offentlige«, der har udstedt alle dine kære penge.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-07-05 17:15

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Det er jo trods alt »det offentlige«, der har udstedt alle dine kære
> penge.

Hvis ikke vi havde penge kunne vi jo bruge guld som møntfod.

En fordel ville være at du blev tvunget til at arbejde for føden.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-07-05 19:35

> [...]
>
> Hvis ikke vi havde penge kunne vi jo bruge guld som møntfod.
>
> En fordel ville være at du blev tvunget til at arbejde for føden.

Det ville jeg også gerne, hvis der var et arbejde til mig. Det sidste arbejde
fik jeg kun lov til at have i tre måneder. Undskyld mig, at jeg ikke græder over
det.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 20:55

> [...]

> fik jeg kun lov til at have i tre måneder. Undskyld mig, at jeg ikke

Svjf var der tale om et forsøgs-job forud for et eventuelt flex-job. Ja,
jeg kender ikke-fastansatte gymnasielærere, der har fået et sådant job,
enten fordi de blev handicappede med en rest-erhvervsevne, eller fordi
de som efter at de var fyldt 51 gled ud af dagpengesystemet {efterløn
meget tåbeligt fravalgt}. De er meget glade for det.

Men du har fra starten udvist en totalt manglende interesse for jobbet.
Det har du vist her på usenet, og det fremgår også af hvad du skriver
her.

Derfår må du regne med at skulle leve af kontanthjælp indtil du om en 15
år når op på folkepension.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-07-05 07:05

> [...]

> de som efter at de var fyldt 51 gled ud af dagpengesystemet {efterløn
> meget tåbeligt fravalgt}. De er meget glade for det.

Det var et fleksjob på et plejehjem som edb-medhjælper. De havde mere brug for
pasning af de gamle end edb-hjælp. Jeg talte 0,4 stilling i deres budget, og den
omkostning skulle spares, fik jeg oplyst.

> Men du har fra starten udvist en totalt manglende interesse for jobbet.
> Det har du vist her på usenet, og det fremgår også af hvad du skriver
> her.

Nej, jeg opførte mig virkelig pænt og udviste megen energi, når jeg var på selve
jobbet. At jeg så her på usenet fortalt om at jeg glædede mig til at jobbet
ophørte, er så en anden sag. Jeg synes at det er en pestilens at have et job,
men når jeg har et, yder jeg mit bedste.

Med hensyn til fravalg af efterløn, skete det, fordi der ikke er råd til at
betale a-kasse-kontingent og efterlønsbidrag, når man er på kontanthjælp.
Hvorfor kan man forøvrigt ikke nøjes med at betale efterlønsbidrag og ikke
behøve at betale a-kasse-kontingent oven i efterlønsbidraget.

> Derfår må du regne med at skulle leve af kontanthjælp indtil du om en 15
> år når op på folkepension.

Jeg vil så på et tidspunkt til at arbejde mod en pension, mon ikke man finde
noget galt oppe i mit hoved? Så længe min sagsbehandler lader mig være i fred,
vil jeg dog også lade hende være i fred.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 29-07-05 07:26

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Med hensyn til fravalg af efterløn, skete det, fordi der ikke er råd til at
> betale a-kasse-kontingent og efterlønsbidrag, når man er på kontanthjælp.

Man kan faktisk slet ikke få efterløn, hvis man ikke når man fylder 60
er berettiget til arbejdsløshedsdagpenge ...
--
Per Erik Rønne

Fra : AJC

Dato : 30-07-05 00:39

> [...]
> kontanthjælp. Hvorfor kan man forøvrigt ikke nøjes med at betale
> efterlønsbidrag og ikke behøve at betale a-kasse-kontingent oven i

Hmm...jeg er røget på kontanthjælp, men betaler da stadig a-
kassekontingent, fagforeningskontingent og efterlønsbidrag. Det er cirka
3500 kr hver 3. måned. Det har alle råd til.

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-07-05 06:57

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> [...]

> kassekontingent, fagforeningskontingent og efterlønsbidrag. Det er cirka
> 3500 kr hver 3. måned. Det har alle råd til.

Nå da. Jeg beundrer dig for din store viden om andres økonomi
--
NoTrabajo

Fra : AJC

Dato : 30-07-05 08:02

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in news:42eb17bb$0$18648$14726298
@news.sunsite.dk:

> "AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse

> Nå da. Jeg beundrer dig for din store viden om andres økonomi

Det er bare et spørgsmål om prioritering.

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 12:07

> [...]
> kassekontingent, fagforeningskontingent og efterlønsbidrag. Det er cirka
> 3500 kr hver 3. måned. Det har alle råd til.

Hvad betaler du kontingent til a-kasse og fagforening for?
Det hjælper ikke en kæft. Så de penge er da lige ud af vinduet.
Det er vist ikke studenterhuen, der trykker.

J.

Fra : AJC

Dato : 31-07-05 00:40

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote in news:42eb5f6d$0$156
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse

> Hvad betaler du kontingent til a-kasse og fagforening for?
> Det hjælper ikke en kæft. Så de penge er da lige ud af vinduet.
> Det er vist ikke studenterhuen, der trykker.

Hvis der nu lige pludselig sker et mirakel og jeg bliver arbejdsdygtig og
almindelig arbejdsløs, så vil jeg stadig have ret til flere års
understøttelse.

Hvis kommunen bliver rigtig led, kan jeg bare raskmelde mig og modtage
almindelig understøttelse. Det er trods alt et betydelig større beløb end
kontanthjælpen. At jeg ikke har udnyttet dette noget før, er også bevis på,
at det ikke er dovenskab, men sygdom som pt. styrer mit liv.

Endvidere har jeg adgang til fuld hjælp fra min fagforenings sagsbehandlere
og advokater, som jeg bruger i forbindelse med aktuelle ankesager.

Fra : Jim

Dato : 31-07-05 00:49

> [...]
>
> Hvis der nu lige pludselig sker et mirakel og jeg bliver arbejdsdygtig og
> almindelig arbejdsløs, så vil jeg stadig have ret til flere års

Hvis først du er kommet på kontanthjælp, så starter du forfra med at optjene
retten til dagpenge, når du starter på en arbejdsplads.
Der er da ingen årsag til at betale for noget, du alligevel ikke har glæde
af.

> [...]
> på,
> at det ikke er dovenskab, men sygdom som pt. styrer mit liv.

Nej, det kan du ikke.
For så har du ikke optjent nok antal timer i arbejde til at modtage
dagpenge.

> Endvidere har jeg adgang til fuld hjælp fra min fagforenings
> sagsbehandlere
> og advokater, som jeg bruger i forbindelse med aktuelle ankesager.

Det er en dyr hjælp.
Men det er du selv herre over.

J.

Fra : AJC

Dato : 31-07-05 01:16

> [...]
> optjene retten til dagpenge, når du starter på en arbejdsplads.
> Der er da ingen årsag til at betale for noget, du alligevel ikke har

Det er ikke det, min fagforening har fortalt mig. De slog mig op i deres
system og der kunne de se, at hvis jeg blev raskmeldt, ville jeg have ret
til fuld understøttelse i flere år. Inden jeg blev syg, har jeg jo haft
arbejde og har betalt til min fagforening i mange år.

Fra : Jim

Dato : 31-07-05 09:33

> [...]
> til fuld understøttelse i flere år. Inden jeg blev syg, har jeg jo haft
> arbejde og har betalt til min fagforening i mange år.

Jo, men er du ude af arbejdsmarkedet i så og så lang tid, så skal du ud for
at arbejde dig op til dagpengeretten igen.
http://tinyurl.com/8a6ll

Hvis du opfylder disse krav ved at raskmelde dig, så er det rigtigt, hvad du
har fået at vide.
Eller også forsøger man at narre dig til en raskmelding.
En raskmelding er en erkendelse af, at man ikke fejler noget.
Og den er farlig for nogen med en erstatningssag som følge af en ulykke
eller lign.
Og så er dagpengene altså fristende, men katastrofale for den, der lader sig
lokke af sin fagforening.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-05 13:38

Jim <Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote:

> Jo, men er du ude af arbejdsmarkedet i så og så lang tid, så skal du ud for
> at arbejde dig op til dagpengeretten igen.
> http://tinyurl.com/8a6ll

HK giver ganske simpelt fejlagtig information.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-05 13:38

AJC <stillvirgin@age42> wrote:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote in

Det er ganske simpelt forkert. Folk der er røget over på kontanthjælp og
som ikke melder sig ud af a-kassen, kan til enhver tid komme tilbage,
hvis de på et tidspunkt har optjent 962 timer på et år.

Og han er jo ikke engang kommet på kontanthjælp ...

> [...]
> til fuld understøttelse i flere år. Inden jeg blev syg, har jeg jo haft
> arbejde og har betalt til min fagforening i mange år.

Ja, og så er du på sygedagpenge (= arbejdsløshedsdagpenge} og ikke
kontanthjælp {8500 før skat om måneden}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-05 13:38

> [...]

> kassekontingent, fagforeningskontingent og efterlønsbidrag. Det er cirka
> 3500 kr hver 3. måned. Det har alle råd til.

Men du kan ikke få efterløn, medmindre du er berettiget til
arbejdsløshedsdagpenge når du fylder 60. Så først skal du altså
genoptjene dagpengeretten. Men det er måske ikke /helt/ umuligt?

Husk på at du så »kun« skal have optjent 962 timer inden for de sidste
tre år for at genindtræde. Der skal nok være kommuner der kan se
fordelen ved at give kontanthjælpsmodtagere et lille sommerjob, især
hvis kun få timer mangler.

http://www.ma-kasse.dk/Emneindex/Beskaeftigelseskravet
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 00:46

> [...]
> arbejde
> fik jeg kun lov til at have i tre måneder. Undskyld mig, at jeg ikke

Har du overvejet at tage dig sammen i stedet for at ligge samfundet til last
?

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-07-05 06:50

> Har du overvejet at tage dig sammen i stedet for at ligge samfundet til last

Jeg bestiller ikke andet end "at tage mig sammen". Hvis alle skulle til "at
arbejde for føden" i stedet for "at ligge samfundet til last", skulle der
oprettes et stort antal kunstige/offentlige arbejdspladser, og "stakkels
Thorkild" skulle af med endnu flere af sine "kære penge" i skat til at
finansiere dette.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 08:33

> [...]
> oprettes et stort antal kunstige/offentlige arbejdspladser, og "stakkels
> Thorkild" skulle af med endnu flere af sine "kære penge" i skat til at

Kan du ikke blive avisdreng ?

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-07-05 09:26

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke blive avisdreng ?

Han bor mig bekendt i en sjællandsk landsby, uden for HT-området. Mon
ikke aviserne der omdeles af postvæsenet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-05 09:25

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke blive avisdreng ?

De jobs har kineserne overtaget

Nej, vi må have udgivet 1500 nye aviser, så der bliver arbejde til en hær af
avisuddelere.

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-07-05 10:05

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke blive avisdreng ?

»Avisdreng« er et job for 13-17 årige drenge/piger. Hvilket budfirma tror du vil
ansætte en 51-årig falleret civ.ing. som avisbud? Desuden vil det jo heller ikke
ikke være muligt at betale husleje, mad m.v. ud af den løn man vil kunne tjene
som avisbud. Jeg vil gerne påtage mig et normalt arbejde til normal løn i
nærheden af hvor jeg bor, da jeg ikke ejer midler til en flytning.

Var det ikke noget for dig at investere i arbejdspladser med normale løn- og
arbejdsvilkår til alle dem, som du omtaler som nasserøve?

Jeg har forsøgt at "gå så lavt", som at forsøge at blive kassemedarbejder hos
Netto og cafeteriamedhjælper ombord hos Scandlines, men møder her også kun
afvisning. Du bliver nødt til at fortsætte med at betale skat til, at "sådan
nogle" som mig fortsat kan overleve i dette samfund. Jeg ved godt, at du hellere
så os ligge og dø af sult i gaderne - lige et samfund for Thorkild.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-07-05 12:43

> [...]
> som avisbud. Jeg vil gerne påtage mig et normalt arbejde til normal løn i
> nærheden af hvor jeg bor, da jeg ikke ejer midler til en flytning.

Det er da voksne mennesker der deler aviser ud i vort område. Egentlig burde
man trække kontanthjælpen så længe vedkommende havde mulighed for at
bestride et avisjob.

Og jo, en 51 årig motiveret af nød vil sagtens kunne overbevise en
arbejdsgiver.

> Var det ikke noget for dig at investere i arbejdspladser med normale løn-
> og
> arbejdsvilkår til alle dem, som du omtaler som nasserøve?

Jeg tror egentlig først du skal opkvalificere dig til normal løn, hvorefter
du kan søge på lige fod med alle andre. Problemet er du unødigt nasser på
samfundet.

Og skattelettelser skaber netop de jobs du vil evne at bestride, e.g.
havemand, rengøring osv. Om du så gidder er en anden sag, men så må man jo
øge din motivation ved at fjerne din kontanthjælp.

> [...]
> hellere
> så os ligge og dø af sult i gaderne - lige et samfund for Thorkild.

Nu ved jeg ikke om det er "lavt" at være kassemedhjælper hos Netto, du
udviser nærmest en foragt der automatisk udløser en fyreseddel. Igen burde
man øge din motivation ved at presse dig på kontanthjælpen.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-07-05 17:06

> Nu ved jeg ikke om det er "lavt" at være kassemedhjælper hos Netto, du
> udviser nærmest en foragt der automatisk udløser en fyreseddel. Igen burde
> man øge din motivation ved at presse dig på kontanthjælpen.

Du ved lige så godt som mig, at det anses for at være et lavstatusjob at arbejde
"på gulvniveau" i Netto og andre supermarkeder. Jeg ville dog være glad for at
kunne få et sådant job, men det bruger man unge til og ikke en falleret civ.ing.
på 51 år.

Det er ikke min motivation, der skal ændres på, men på arbejdsgivernes
motivation til at ville ansætte folk i min alder.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-07-05 17:33

> [...]
> for at
> kunne få et sådant job, men det bruger man unge til og ikke en falleret

Jeg fatter ikke du tillader dig at udtale dig nedladende om et arbejde på
gulvniveau i Netto, når du end ikke formår at svinge dig op til at bestride
det.

OG nej, det kræver vedholdenhed at bide sig fast i et job fra din situation,
men som skatteborger der finansierer din dovenskab forventer jeg du yder den
indsats.

> Det er ikke min motivation, der skal ændres på, men på arbejdsgivernes
> motivation til at ville ansætte folk i min alder.

Vrøvl, se bare at komme i gang din dovne skid.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-07-05 20:32

> [...]

> men som skatteborger der finansierer din dovenskab forventer jeg du yder den

På et tidspunkt giver man altså op, for der er altså bare ikke et arbejde til
mig. Du bliver nødt til politisk for at arbejde for flere arbejdspladser, og at
arbejdsgiverne skal tage sociale hensyn i stedet for dit evindelige kævleri om
at "du skal bare finde dig et arbejde". Man kan nu en gang ikke finde noget, der
ikke er der.

> Vrøvl, se bare at komme i gang din dovne skid.

Jeg evner det åbenbart ikke, og ingen er forpligtet ud over sine evner.

Tag du og vær glad for, at du selv er tilsmilet af lykken og har fået dig et
(højt betalt) arbejde, i stedet for at træde på os der ligger ned.

Skam dig, Thorkild!
--
NoTrabajo

Fra : AJC

Dato : 31-07-05 00:27

> Tag du og vær glad for, at du selv er tilsmilet af lykken og har fået
> dig et (højt betalt) arbejde, i stedet for at træde på os der ligger
> ned.
>
> Skam dig, Thorkild!

Hørt!

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 22:30

"Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> wrote in news:42e77a9c$0$22186
> [...]

> og
> så havde politisk asyl i Danmark?
> Hvis de kan være i deres hjemland på ferie er de jo ikke forfulgt der.

Det burde det ikke være. Samtidig er der store chancer for, at een eller
begge voksne i familien, er på kontanthjælp. Hvis det er tilfældet, må de
slet ikke forlade Danmark, da de jo altid skal stå til rådighed.

Fra : AlienStranger

Dato : 27-07-05 22:39

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> "Jensen" <borgeh@jensen.mail.dk> wrote in news:42e77a9c$0$22186
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

<snip>
Je nemlig - og den ene af dem er sikkert en voldtægtsforbryder jo , den
anden er helt sikkert en kiosksvindler - og de burde da blot vappes ud af DK
hele bundtet med det samme. De har givetvis også grimme børn.

Fra : AJC

Dato : 27-07-05 23:14

"AlienStranger" <spamproof@spamproof.com> wrote in

> [...]
> anden er helt sikkert en kiosksvindler - og de burde da blot vappes ud
> af DK hele bundtet med det samme. De har givetvis også grimme børn.

Hvis du tror, at det er min holdning, så må du tro om igen!

Fra : AlienStranger

Dato : 27-07-05 23:21

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> "AlienStranger" <spamproof@spamproof.com> wrote in

Ved at være lidt ekstrem påpeger jeg, at der ikke foreligger nok information
om det aktuelle tilfælde til at drage nogen som helst konklusioner - alt
andet er totalt tankespind og udtryk for
vanetænkning/fordomme/ønsketænkning. Kom med noget konkret - alt andet er
sku ikke værd at spilde energi på.