Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixma printer spørgsmål
Fra : noone

Dato : 27-07-05 10:08

Hej i gruppen,

Jeg overvejer at købe mig en fotoprinter, og jeg vakler mellem enten en
ip5000 eller en ip8500.
Jeg har hørt at ip8500 skulle have den bedste udskriftkvalitet af de to, men
jeg har set en test af den på et engelsk site, hvor de klagede over at
hudtonerne blev alt for rødlige, og det var ikke noget de kunne fjerne ved
at ændre printerindstillingerne..

Er der nogen der har erfaringer med de to modeller, vil jeg meget gerne høre
fra jer.

mvh
Bent Lauritsen

PS den test jeg læste var vistnok lavet på en af de første modeller - kan
det tænkes at der er kommet en nyere printerdriver siden??

Fra : PMH

Dato : 27-07-05 11:15

one@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen,
>
> Jeg overvejer at købe mig en fotoprinter, og jeg vakler mellem enten en
> ip5000 eller en ip8500.

Hej

Da jeg skulle vælge gjorde jeg det, at jeg bestilte prøveprint
fra Canons hjemmeside. Jeg uploadede et billede, og valgte
hvilke printere jeg ville have et prøveprint fra.

Efter 3 dage modtog jeg billederne med posten, og kunne
derefter sammenligne kvaliteten.

Jeg vil gå ud fra at Canon stadig tilbyder denne service.

Mvh
PMH

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-07-05 11:02

"noone" <noone@nowhere.com> wrote in message
> [...]
>
> PS den test jeg læste var vistnok lavet på en af de første modeller - kan
> det tænkes at der er kommet en nyere printerdriver siden??

Jeg ahr set en test hvor de sammenligenede 8500'eren med Epsons topmodel, og
der var resultatet at Epson var klart den bedste, med farver og tone osv.
Der var ikke stor forskel til Canon men de beskrev at Canon have lidt
problemer med at farverne blev for varme. Jeg prøvede så at lave en udprint
på IP4000 hvor jeg lige satte farverne i driveren til normal og ganske
rigtigt kom der for røde hudfarver, men det har jeg altså indstillet væk
igen så jeg får farverne som de skal, så det kan man altså godt.

Mvh
Simon

Fra : newbie@news

Dato : 27-07-05 18:44

> [...]
> at ændre printerindstillingerne..
>
> Er der nogen der har erfaringer med de to modeller, vil jeg meget gerne

Hej
Jeg har en pixma IP5000 og jeg er ovenud tilfreds med den.
Læs evt. anmeldelserne fra nogle køber på IP5000
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104166
og IP8500 er der desværre ikke nogen som har anmeldt/købt.
hilsen nybie