/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Europæisk brain-drain til USA
Fra : Martin Kristensen


Dato : 27-07-05 09:44

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389253

Et stigende antal af Europas bedste hjerner foretrækker at tænke store
tanker i USA frem for at blive på det europæiske kontinent.

En årsag kunne være at EU i 2003 kun brugte 1,93% af BNP på forskning og
udvikling, mens USA brugte 2,59% og Japan 3,15%. I stedet vil vi hellere
bruge de offentlige udgifter på landbrugsstøtte og andre bagstræberiske
ordninger.




 
 
Thorkild Poulsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 27-07-05 13:04


"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
news:42e74950$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389253
>
> Et stigende antal af Europas bedste hjerner foretrækker at tænke store
> tanker i USA frem for at blive på det europæiske kontinent.
>
> En årsag kunne være at EU i 2003 kun brugte 1,93% af BNP på forskning og
> udvikling, mens USA brugte 2,59% og Japan 3,15%. I stedet vil vi hellere
> bruge de offentlige udgifter på landbrugsstøtte og andre bagstræberiske
> ordninger.
>

Det er dog kun en dråbe sammenlignet med de enorme overførsler og det
absurde offentlige forbrug, vi smider penge i.

Thorkild


3W (28-07-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 28-07-05 01:48

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
news:42e74950$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389253
>
> Et stigende antal af Europas bedste hjerner foretrækker at tænke store
> tanker i USA frem for at blive på det europæiske kontinent.
>
> En årsag kunne være at EU i 2003 kun brugte 1,93% af BNP på forskning og
> udvikling, mens USA brugte 2,59% og Japan 3,15%. I stedet vil vi hellere
> bruge de offentlige udgifter på landbrugsstøtte og andre bagstræberiske
> ordninger.

Eller kan det være, at EU landene brandbeskatter befolkningen? Forskere er
vel ligeså interesseret i at beholde deres løn, som alle andre borgere.



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 06:12

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> news:42e74950$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> > http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389253
> >
> > Et stigende antal af Europas bedste hjerner foretrækker at tænke store
> > tanker i USA frem for at blive på det europæiske kontinent.
> >
> > En årsag kunne være at EU i 2003 kun brugte 1,93% af BNP på forskning og
> > udvikling, mens USA brugte 2,59% og Japan 3,15%. I stedet vil vi hellere
> > bruge de offentlige udgifter på landbrugsstøtte og andre bagstræberiske
> > ordninger.
>
> Eller kan det være, at EU landene brandbeskatter befolkningen? Forskere er
> vel ligeså interesseret i at beholde deres løn, som alle andre borgere.

I årtier, faktisk siden begyndelsen af 70erne, har der stort set været
ansættelsesstop på landets universiteter. I løbet af få år fik man
nemlig udvidet antallet af lærere kraftigt, så der ikke længere var en
stabil afgang af forskere til pensionen. Det betyder så også at dem der
er der går på pension samtidig.

Meeen, når man ikke kan få universitetslærerjob her i landet, hvad er så
mere naturligt end at man søger mod udlandet, in casu USA?
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 08:19


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0edkn.j4vr1o1bgj68jN%spam@husumtoften.invalid...
> 3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:
>
>> "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
>> news:42e74950$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>> > http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389253
>> >
>> > Et stigende antal af Europas bedste hjerner foretrækker at tænke store
>> > tanker i USA frem for at blive på det europæiske kontinent.
>> >
>> > En årsag kunne være at EU i 2003 kun brugte 1,93% af BNP på forskning
>> > og
>> > udvikling, mens USA brugte 2,59% og Japan 3,15%. I stedet vil vi
>> > hellere
>> > bruge de offentlige udgifter på landbrugsstøtte og andre bagstræberiske
>> > ordninger.
>>
>> Eller kan det være, at EU landene brandbeskatter befolkningen? Forskere
>> er
>> vel ligeså interesseret i at beholde deres løn, som alle andre borgere.
>
> I årtier, faktisk siden begyndelsen af 70erne, har der stort set været
> ansættelsesstop på landets universiteter. I løbet af få år fik man
> nemlig udvidet antallet af lærere kraftigt, så der ikke længere var en
> stabil afgang af forskere til pensionen. Det betyder så også at dem der
> er der går på pension samtidig.
>
> Meeen, når man ikke kan få universitetslærerjob her i landet, hvad er så
> mere naturligt end at man søger mod udlandet, in casu USA?

Nej kære Per, dem der tager til USA er de dygtigste. Der findes en forening
af danskere i udlandet som jeg har tilknytning til. Dem der flytter til USA
har ikke fem potter pis til overs for den formynderiske socialdemokratiske
fordelingspolitik.

Thorkild


Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 08:59

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h0edkn.j4vr1o1bgj68jN%spam@husumtoften.invalid...
> > 3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> >> Eller kan det være, at EU landene brandbeskatter befolkningen? Forskere
> >> er
> >> vel ligeså interesseret i at beholde deres løn, som alle andre borgere.

> > I årtier, faktisk siden begyndelsen af 70erne, har der stort set været
> > ansættelsesstop på landets universiteter. I løbet af få år fik man
> > nemlig udvidet antallet af lærere kraftigt, så der ikke længere var en
> > stabil afgang af forskere til pensionen. Det betyder så også at dem der
> > er der går på pension samtidig.

> > Meeen, når man ikke kan få universitetslærerjob her i landet, hvad er så
> > mere naturligt end at man søger mod udlandet, in casu USA?

> Nej kære Per, dem der tager til USA er de dygtigste. Der findes en forening
> af danskere i udlandet som jeg har tilknytning til. Dem der flytter til USA
> har ikke fem potter pis til overs for den formynderiske socialdemokratiske
> fordelingspolitik.

Mig bekendt flyttede eksempelvis professor David Gress til USA, fordi
han ikke kunne få job på et dansk universitet. Han har så nu fået et
midlertidigt professorat i en dansk provinsby, mens han har orlov fra
sin faste stilling i USA.
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 09:18


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0elze.1bq6nslloglevN%spam@husumtoften.invalid...

>> Nej kære Per, dem der tager til USA er de dygtigste. Der findes en
>> forening
>> af danskere i udlandet som jeg har tilknytning til. Dem der flytter til
>> USA
>> har ikke fem potter pis til overs for den formynderiske
>> socialdemokratiske
>> fordelingspolitik.
>
> Mig bekendt flyttede eksempelvis professor David Gress til USA, fordi
> han ikke kunne få job på et dansk universitet. Han har så nu fået et
> midlertidigt professorat i en dansk provinsby, mens han har orlov fra
> sin faste stilling i USA.

Jeg kender ikke til David Gress' forhold, men han har da sandelig vist at
høre til de bedste, og så tror jeg ikke han har meget til overs for dansk
formynderisk fordelingspolitik.

Danske universiteter er præget af rød 68'er stemning, nepotisme, hvide
sokker og sandaler. Desværre er det ikke kvalitet der styrer
universiteterne.

Thorkild


Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 09:55

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h0elze.1bq6nslloglevN%spam@husumtoften.invalid...

> >> Nej kære Per, dem der tager til USA er de dygtigste. Der findes en
> >> forening af danskere i udlandet som jeg har tilknytning til. Dem der
> >> flytter til USA har ikke fem potter pis til overs for den formynderiske
> >> socialdemokratiske fordelingspolitik.

> > Mig bekendt flyttede eksempelvis professor David Gress til USA, fordi
> > han ikke kunne få job på et dansk universitet. Han har så nu fået et
> > midlertidigt professorat i en dansk provinsby, mens han har orlov fra
> > sin faste stilling i USA.

> Jeg kender ikke til David Gress' forhold, men han har da sandelig vist at
> høre til de bedste, og så tror jeg ikke han har meget til overs for dansk
> formynderisk fordelingspolitik.

David Gress er så stok-konservativ, at han stadig brokker sig over at
eleverne i danske grund- og gymnasieskoler samt på universiteterne siger
»du« og fornavn til lærerne, i stedet for »De« og »hr/fru/frk Jensen«.
Mens lærerne naturligvis burde fortsætte med at sige »du« og fornavn til
deres elever. Sådan var det nemlig i gamle dage.

I øvrigt ser det ud til af David Gress »kun« er lektor:

http://www.hum.au.dk/ckulturf/ckudg/home.htm

Og han er født i 1953, så han må have fået sin studentereksamen
nogenlunde samtidig med at gymnasieeleverne fik lov til at sige du til
deres lærere.

> Danske universiteter er præget af rød 68'er stemning, nepotisme, hvide
> sokker og sandaler. Desværre er det ikke kvalitet der styrer
> universiteterne.

Hvad er der nu galt med hvide sokker og sandaler?
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 13:47


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0eomo.1pjvo05dmiyhvN%spam@husumtoften.invalid...


> David Gress er så stok-konservativ, at han stadig brokker sig over at
> eleverne i danske grund- og gymnasieskoler samt på universiteterne siger
> »du« og fornavn til lærerne, i stedet for »De« og »hr/fru/frk Jensen«.
> Mens lærerne naturligvis burde fortsætte med at sige »du« og fornavn til
> deres elever. Sådan var det nemlig i gamle dage.
>

Vi sang morgensang i gymnasiet, det gør de stadig - på Ribe Katedralskole.

> I øvrigt ser det ud til af David Gress »kun« er lektor:
>

Muligvis, det kan være svært for en begavet borgerlig at stige i rang i det
røde vælde.

>> Danske universiteter er præget af rød 68'er stemning, nepotisme, hvide
>> sokker og sandaler. Desværre er det ikke kvalitet der styrer
>> universiteterne.
>
> Hvad er der nu galt med hvide sokker og sandaler?

Tænkte det nok.

Thorkild


Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 14:08

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h0eomo.1pjvo05dmiyhvN%spam@husumtoften.invalid...

> > David Gress er så stok-konservativ, at han stadig brokker sig over at
> > eleverne i danske grund- og gymnasieskoler samt på universiteterne siger
> > »du« og fornavn til lærerne, i stedet for »De« og »hr/fru/frk Jensen«.
> > Mens lærerne naturligvis burde fortsætte med at sige »du« og fornavn til
> > deres elever. Sådan var det nemlig i gamle dage.

> Vi sang morgensang i gymnasiet, det gør de stadig - på Ribe Katedralskole.

Som gammel spejder har jeg da ikke det fjerneste mod morgensang ...

> >> Danske universiteter er præget af rød 68'er stemning, nepotisme, hvide
> >> sokker og sandaler. Desværre er det ikke kvalitet der styrer
> >> universiteterne.

> > Hvad er der nu galt med hvide sokker og sandaler?

> Tænkte det nok.

Lad os da så få en forklaring. Jeg har dog i dag til et par korte bukser
sandaler på, men uden sokker - er det så i orden?

--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 14:26


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0f0mj.to2ldxke7fvaN%spam@husumtoften.invalid...

>
>> Vi sang morgensang i gymnasiet, det gør de stadig - på Ribe
>> Katedralskole.
>
> Som gammel spejder har jeg da ikke det fjerneste mod morgensang ...
>

Men hvis en anden forsvarer traditioner, så er det forkasteligt ?

>> > Hvad er der nu galt med hvide sokker og sandaler?
>
>> Tænkte det nok.
>
> Lad os da så få en forklaring. Jeg har dog i dag til et par korte bukser
> sandaler på, men uden sokker - er det så i orden?

Det er formildende du ikke benytter hvide sokker. Har du skæg og briller ?

Thorkild



Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 14:47

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h0f0mj.to2ldxke7fvaN%spam@husumtoften.invalid...

> >> Vi sang morgensang i gymnasiet, det gør de stadig - på Ribe
> >> Katedralskole.

> > Som gammel spejder har jeg da ikke det fjerneste mod morgensang ...

> Men hvis en anden forsvarer traditioner, så er det forkasteligt ?

Ikke forstået? Jeg har aldrig haft noget imod at synge, men kan samtidig
ikke finde nogen fornuft i at elever i grundskolen, i gymnasieskolen
eller på universitetet skal sige »De« til læreren, der samtidig siger
»du« til eleverne.

> >> > Hvad er der nu galt med hvide sokker og sandaler?

> >> Tænkte det nok.

> > Lad os da så få en forklaring. Jeg har dog i dag til et par korte bukser
> > sandaler på, men uden sokker - er det så i orden?

> Det er formildende du ikke benytter hvide sokker. Har du skæg og briller ?

Jeg har hverken skæg eller briller. Tidligere brugte jeg kontaktlinser,
men nu har jeg fået bortopereret min nærsynethed.

Hvad er der i øvrigt galt med hvide sokker? Ja, jeg gider altså ikke
rende rundt i begravelsestøj, som nogen forlanger.

--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 16:34


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0f2er.65uckl1vidj21N%spam@husumtoften.invalid...

>> Men hvis en anden forsvarer traditioner, så er det forkasteligt ?
>
> Ikke forstået? Jeg har aldrig haft noget imod at synge, men kan samtidig
> ikke finde nogen fornuft i at elever i grundskolen, i gymnasieskolen
> eller på universitetet skal sige »De« til læreren, der samtidig siger
> »du« til eleverne.
>

Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
dronningen.


> Hvad er der i øvrigt galt med hvide sokker? Ja, jeg gider altså ikke
> rende rundt i begravelsestøj, som nogen forlanger.


Det er yt !

Thorkild


Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 17:42

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h0f2er.65uckl1vidj21N%spam@husumtoften.invalid...

> >> Men hvis en anden forsvarer traditioner, så er det forkasteligt ?

> > Ikke forstået? Jeg har aldrig haft noget imod at synge, men kan samtidig
> > ikke finde nogen fornuft i at elever i grundskolen, i gymnasieskolen
> > eller på universitetet skal sige »De« til læreren, der samtidig siger
> > »du« til eleverne.

> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
> dronningen.

Jeg har aldrig haft lejligheden til at »titulere« hende. Jeg har kun set
hende på afstand, som når hun overværer samme forestilling i Det
kongelige Teater som jeg gør. Så rejser jeg mig op, som også amerikanske
turister gør det.

> > Hvad er der i øvrigt galt med hvide sokker? Ja, jeg gider altså ikke
> > rende rundt i begravelsestøj, som nogen forlanger.

> Det er yt !

Er begravelsestøj yt? Sort habit med lange bukser, hvid skjorte og
slips. Sorte sko og sorte sokker. Jeg troede ellers at det var det du
forlangte at man skulle gå i ...

--
Per Erik Rønne

AJC (28-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 28-07-05 18:35

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote in
news:1h0f9fz.1po51k21d35h8yN%spam@husumtoften.invalid:

>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>> dronningen.
>
> Jeg har aldrig haft lejligheden til at »titulere« hende. Jeg har kun
> set hende på afstand, som når hun overværer samme forestilling i Det
> kongelige Teater som jeg gør. Så rejser jeg mig op, som også
> amerikanske turister gør det.

Hvorfor rejser du dig op?
Er hun da mere end dig?
Jeg var helt sikkert blevet siddende.

Per Rønne (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-07-05 18:59

AJC <stillvirgin@age42> wrote:

> spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote in
> news:1h0f9fz.1po51k21d35h8yN%spam@husumtoften.invalid:

> >> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
> >> dronningen.

> > Jeg har aldrig haft lejligheden til at »titulere« hende. Jeg har kun
> > set hende på afstand, som når hun overværer samme forestilling i Det
> > kongelige Teater som jeg gør. Så rejser jeg mig op, som også
> > amerikanske turister gør det.

> Hvorfor rejser du dig op?
> Er hun da mere end dig?
> Jeg var helt sikkert blevet siddende.

Demonstrativt, som den eneste i teatret? Som Nina Bang der i Det
kongelige Teater træk Stauning i frakkeskøderne, for at få ham til at
sætte sig igen?

Selv SFerne rejser sig op for kongefamilien, når de ved folketingets
åbning træder ind på deres pladser. Enhedslisten holder sig diskret i
baglokalet ...
--
Per Erik Rønne

AJC (28-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 28-07-05 18:37

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
news:42e8fae0$0$50988$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
> dronningen.

Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.


Thorkild Poulsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 28-07-05 18:44


"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
news:42e917d2$0$89273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
> news:42e8fae0$0$50988$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>> dronningen.
>
> Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
> Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.
>

Tjoh, kulturløse idioter gør vel så.

Thorkild


AJC (28-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 28-07-05 19:09

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
news:42e9196b$0$99367$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> news:42e917d2$0$89273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
>> news:42e8fae0$0$50988$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>
>>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>>> dronningen.
>>
>> Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
>> Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.
>>
>
> Tjoh, kulturløse idioter gør vel så.

Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet menneske.
Jeg har lidt ondt af dig.

Alucard (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 28-07-05 21:59

On 28 Jul 2005 18:08:37 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>>>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>>>> dronningen.
>>>
>>> Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
>>> Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.
>>>
>>
>> Tjoh, kulturløse idioter gør vel så.
>
>Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet menneske.
>Jeg har lidt ondt af dig.

Hvad nedværdigende er der ved at opføre sig høfligt overfor andre
mennesker...????

AJC (29-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 29-07-05 00:53

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in
news:pmhie1dbq91kl9a474lpajgq2g73db1i73@4ax.com:

> On 28 Jul 2005 18:08:37 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:
>
>>>>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>>>>> dronningen.
>>>>
>>>> Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
>>>> Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.
>>>>
>>>
>>> Tjoh, kulturløse idioter gør vel så.
>>
>>Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>
> Hvad nedværdigende er der ved at opføre sig høfligt overfor andre
> mennesker...????

Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
dog rejse sig op for Margrethe?
Er hun et bedre mennesker end andre?
Er vi ikke alle lige?

Thorkild Poulsen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 29-07-05 02:20


"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
news:42e96fc4$0$89287$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
> behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
> dog rejse sig op for Margrethe?
> Er hun et bedre mennesker end andre?
> Er vi ikke alle lige?

Må man så klappe af pianisten inden han har rørt klaveret ?

Eller må børn ikke være fan af sportsstjerner, vi skal jo alle være åhhhh så
lige ?

Get a life,

Thorkild


AJC (29-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 29-07-05 03:15

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
news:42e98433$0$71559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> news:42e96fc4$0$89287$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>> behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre.
>> Hvorfor dog rejse sig op for Margrethe?
>> Er hun et bedre mennesker end andre?
>> Er vi ikke alle lige?
>
> Må man så klappe af pianisten inden han har rørt klaveret ?

Ja.

> Eller må børn ikke være fan af sportsstjerner, vi skal jo alle være
> åhhhh så lige ?

Jo.

> Get a life,

I would if I could.

Thorkild Poulsen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 29-07-05 03:31


"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
news:42e99140$0$89220$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
> news:42e98433$0$71559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>
>> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
>> news:42e96fc4$0$89287$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>> Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>>> behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre.
>>> Hvorfor dog rejse sig op for Margrethe?
>>> Er hun et bedre mennesker end andre?
>>> Er vi ikke alle lige?
>>
>> Må man så klappe af pianisten inden han har rørt klaveret ?
>
> Ja.
>
>> Eller må børn ikke være fan af sportsstjerner, vi skal jo alle være
>> åhhhh så lige ?
>
> Jo.
>

Hvordan kan du forsvare man markerer sin respekt i ovenstående tilfælde,
hvis man ikke må overfor dronningen ?

>> Get a life,
>
> I would if I could.

Jammerviolinen og selvmedlidenheden fejler ikke noget.

Thorkild


Alucard (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 29-07-05 02:47

On 28 Jul 2005 23:52:36 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>>>Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>>menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>>
>> Hvad nedværdigende er der ved at opføre sig høfligt overfor andre
>> mennesker...????
>
>Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
>dog rejse sig op for Margrethe?

Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?

>Er hun et bedre mennesker end andre?

Næh.... Hvem siger det...?

>Er vi ikke alle lige?

Nogen er bare mere lige end andre...

AJC (29-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 29-07-05 03:10

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in
news:7f2je1tvatrag97ohpm9g06e6b6sctk476@4ax.com:

> On 28 Jul 2005 23:52:36 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:
>
>>>>Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>>>menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>>>
>>> Hvad nedværdigende er der ved at opføre sig høfligt overfor andre
>>> mennesker...????
>>
>>Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>>behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
>>dog rejse sig op for Margrethe?
>
> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?

Jeg er ikke andet end høflig. Hvis du mødte mig i virkeligheden, ville du
opdage det.
Jeg vil dog aldrig rejse mig op for nogen, som jeg føler ikke fortjener
det.

>>Er hun et bedre mennesker end andre?
>
> Næh.... Hvem siger det...?

Siden du rejser dig op for hende.

>>Er vi ikke alle lige?
>
> Nogen er bare mere lige end andre...

Ja, jeg har selv en ret skæv ryg.

Alucard (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 29-07-05 09:18

On 29 Jul 2005 02:10:21 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>>>Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>>>behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
>>>dog rejse sig op for Margrethe?
>>
>> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?
>
>Jeg er ikke andet end høflig. Hvis du mødte mig i virkeligheden, ville du
>opdage det.
>Jeg vil dog aldrig rejse mig op for nogen, som jeg føler ikke fortjener
>det.

Det er det jeg siger....Høflighed er ikke din stærke side....
Høflighed har ikke noget at gøre med om personen "fortjener" det....

>>>Er hun et bedre mennesker end andre?
>>
>> Næh.... Hvem siger det...?
>
>Siden du rejser dig op for hende.

Din logiske sans er IKKE ret udviklet......

AJC (30-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 30-07-05 00:17

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in
news:l6pje15cfaj894lue1gvtk1gjd7b6m1tea@4ax.com:

> On 29 Jul 2005 02:10:21 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:
>
>>>>Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når
>>>>man behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre.
>>>>Hvorfor dog rejse sig op for Margrethe?
>>>
>>> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?
>>
>>Jeg er ikke andet end høflig. Hvis du mødte mig i virkeligheden, ville
>>du opdage det.
>>Jeg vil dog aldrig rejse mig op for nogen, som jeg føler ikke
>>fortjener det.
>
> Det er det jeg siger....Høflighed er ikke din stærke side....
> Høflighed har ikke noget at gøre med om personen "fortjener" det....
>
>>>>Er hun et bedre mennesker end andre?
>>>
>>> Næh.... Hvem siger det...?
>>
>>Siden du rejser dig op for hende.
>
> Din logiske sans er IKKE ret udviklet......

Hmm..jeg klarer mig ellers ret godt i diverse test.


G B (30-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 30-07-05 00:50

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eab902$0$30303
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hmm..jeg klarer mig ellers ret godt i diverse test.

Det hedder "tests" i pluralis. 03.

--
Med venlig hilsen
GB

AJC (30-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 30-07-05 01:05

G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:42eac0ad$0$5627
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eab902$0$30303
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
>> Hmm..jeg klarer mig ellers ret godt i diverse test.
>
> Det hedder "tests" i pluralis. 03.

Nej.


G B (30-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 30-07-05 02:28

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eac43c$0$30253
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>> Det hedder "tests" i pluralis. 03.
> Nej.

Jo, masturbator. Det HEDDER "tests" i pluralis.

--
Med venlig hilsen
GB

AJC (30-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 30-07-05 04:13

G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:42ead79d$0$175
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eac43c$0$30253
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
>>> Det hedder "tests" i pluralis. 03.
>> Nej.
>
> Jo, masturbator. Det HEDDER "tests" i pluralis.

Nej.

G B (30-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 30-07-05 04:49

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eaf055$0$30226
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>> Jo, masturbator. Det HEDDER "tests" i pluralis.
> Nej.

Nå, du mener måske at det hedder testes? Fordi alså, så snakker vi lissom
forbi hinanden og så'n noget.

--
Med venlig hilsen
GB

Per Rønne (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-08-05 13:38

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eaf055$0$30226
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
> >> Jo, masturbator. Det HEDDER "tests" i pluralis.
> > Nej.
>
> Nå, du mener måske at det hedder testes? Fordi alså, så snakker vi lissom
> forbi hinanden og så'n noget.

http://netdob.asb.dk/netdob/FMPro?-Db=NetDOB.fp5&-Lay=Artikel&-Format=/n
etdob/searchresult.html&-Error=error.html&-Op=equals&SearchField=test&-M
ax=5&-Sortfield=Lemma&-Sortfield=HomIDX&-Sortfield=PolIDX&-SortOrder=asc
end&-Find

Dansk Sprognævn har besluttet at det skal hedde »test« i pluralis -
desværre.
--
Per Erik Rønne

Martin Kristensen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 02-08-05 13:56

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0o8e7.vpf7tx18bch7N%spam@husumtoften.invalid...

> Dansk Sprognævn har besluttet ...

Ja, men fuck de smagsdommere.



Thorkild Poulsen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 29-07-05 03:43


"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message
news:7f2je1tvatrag97ohpm9g06e6b6sctk476@4ax.com...
> On 28 Jul 2005 23:52:36 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:
>
>>>>Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>>>menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>>>
>>> Hvad nedværdigende er der ved at opføre sig høfligt overfor andre
>>> mennesker...????
>>
>>Det er der intet forkert i. Der hvor det bliver sygt, det er, når man
>>behandler et andet menneske, som om det er bedre end alle andre. Hvorfor
>>dog rejse sig op for Margrethe?
>
> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?
>

Jeg vil tro AJC taler under 2 minutters stilhed, hvis han ikke bryder sig
om, eller ikke kender vedkommende.

Thorkild


Alucard (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 29-07-05 09:20

On Fri, 29 Jul 2005 04:43:24 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?
>
>Jeg vil tro AJC taler under 2 minutters stilhed, hvis han ikke bryder sig
>om, eller ikke kender vedkommende.

Det tror jeg også..... Han er så egoistisk at det hele skal dreje sig
om ham og hans mening om andre mennesker.....

AJC (30-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 30-07-05 00:20

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in
news:ahpje11ksmb1c1joij25o2ji76t8c7b0je@4ax.com:

> On Fri, 29 Jul 2005 04:43:24 +0200, "Thorkild Poulsen"
> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
>
>>> Af høflighed, men det er måske ikke din stærke side....?
>>
>>Jeg vil tro AJC taler under 2 minutters stilhed, hvis han ikke bryder
>>sig om, eller ikke kender vedkommende.
>
> Det tror jeg også..... Han er så egoistisk at det hele skal dreje sig
> om ham og hans mening om andre mennesker.....

I tror begge forkert.

G B (30-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 30-07-05 00:51

AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eab9ab$0$30303
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> I tror begge forkert.

Er du Per Erik Rønne, som skriver under pseudonym?

--
Med venlig hilsen
GB

Per Rønne (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-08-05 13:38

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> AJC <stillvirgin@age42> skrev i meddelelsen news:42eab9ab$0$30303
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
> > I tror begge forkert.
>
> Er du Per Erik Rønne, som skriver under pseudonym?

Jeg har endnu aldrig skrevet under pseudonymt - men det ynder du jo selv
....
--
Per Erik Rønne

Thorkild Poulsen (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 29-07-05 00:49


"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
news:42e91f25$0$89282$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
> news:42e9196b$0$99367$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>
>> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
>> news:42e917d2$0$89273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in
>>> news:42e8fae0$0$50988$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>>
>>>> Herre gud, har du ikke andet at hænge dig i. Hvordan titulerer du
>>>> dronningen.
>>>
>>> Man taler vel til hende, som man gør til andre mennesker?
>>> Dvs. er på fornavn, siger "du" osv.
>>>
>>
>> Tjoh, kulturløse idioter gør vel så.
>
> Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet menneske.
> Jeg har lidt ondt af dig.

Ja, og det bliver ikke bedre af jeg klæder mig i smoking.

Thorkild


3W (29-07-2005)
Kommentar
Fra : 3W


Dato : 29-07-05 00:54

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
news:42e91f25$0$89282$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet menneske.
> Jeg har lidt ondt af dig.

Du er ikke særlig gammel, vel?



AJC (29-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 29-07-05 01:11

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in
news:g9qdnQAvwLWQ7XTfRVn-tQ@adelphia.com:

> "AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> news:42e91f25$0$89282$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>> menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>
> Du er ikke særlig gammel, vel?

Jo, hvorfor?

Alucard (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 29-07-05 02:48

On 29 Jul 2005 00:10:50 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>>> Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>> menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>>
>> Du er ikke særlig gammel, vel?
>
>Jo, hvorfor?

Det virker bare ikke sådan....

AJC (29-07-2005)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 29-07-05 03:32

Alucard <alucard44@otmail.com> wrote in
news:7l2je1ddlo5lmc68ig9jq23a5rjfjosdrs@4ax.com:

> On 29 Jul 2005 00:10:50 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:
>
>>>> Tænk at du vil nedværdige dig selv til at slikke røv på et andet
>>>> menneske. Jeg har lidt ondt af dig.
>>>
>>> Du er ikke særlig gammel, vel?
>>
>>Jo, hvorfor?
>
> Det virker bare ikke sådan....

Er det da et krav, at man som voksen skal slikke røv på andre mennesker.
Hvis det er sådan, så vil jeg være barn igen.
Føj, siger jeg bare.

Alucard (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 29-07-05 09:21

On 29 Jul 2005 02:32:22 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>>>> Du er ikke særlig gammel, vel?
>>>
>>>Jo, hvorfor?
>>
>> Det virker bare ikke sådan....
>
>Er det da et krav, at man som voksen skal slikke røv på andre mennesker.

Det er IKKE at "slikke røv" bare fordi man udviser et minimum af
høflighed....

>Hvis det er sådan, så vil jeg være barn igen.

Det er da vist ikke noget problem.... )

Martin Kristensen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 28-07-05 16:31

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h0f2er.65uckl1vidj21N%spam@husumtoften.invalid...

> Hvad er der i øvrigt galt med hvide sokker?

Ifølge Thorkild er det åbenbart hovedårsagen til at europæiske forskere
flygter til USA.



G B (28-07-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 28-07-05 21:37

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen
news:1h0f0mj.to2ldxke7fvaN%spam@husumtoften.invalid:

> Lad os da så få en forklaring. Jeg har dog i dag til et par korte
> bukser sandaler på, men uden sokker - er det så i orden?

Det kommer an på - hvilken slags underbukser har du på?

--
Med venlig hilsen
GB

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste