Ny hundehandler :-( på banen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-07-05 08:37

Nogle af jer kender siden www.kattehandel.dk og billederne/forholdene det
sted holder/avler katte under, nu
har damen også slået sig på hundehandel og der er ingen grund til at tro at
hundene vil have bedre forhold end dem hun har budt/byder sine katte. Hos
hende handler det udelukkende om at tjene mest muligt uanset hensynet til
dyrene. Damen annoncere pt. i DBA, Gul & Gratis, Dyrenettet og Papkassen,
hun bruger gerne forskellige navne, som regel byerne Langå, Silkeborg og
Hammel og har en stribe forskellige tlf-numre, lige nu sælger hun schæfere
og en enkelt labrador. Jeg skulle måske tilføje at damen IKKE har sine
tilladelser iorden.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : MGA

Dato : 27-07-05 17:44

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.katteansvar.dk
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Føj, jeg har lige siddet og glædet mig over at vi ikke har nogen puppymills
i DK og hvad ser jeg? Din post.... =(
Hvad kan man gøre ved dette om noget?

Mette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-07-05 18:29

Hej Mette

Der ligger nogle anmeldelser hos politiet, for bl.a vanrøgt, men tingene
tager jo tid i systemet

Så det man umiddelbart kan gøre er at advare vidt og bredt, så folk ikke
overlader deres hunde til hende, eller køber hunde fra hende. Det kan være
utroligt svært at gennemskue hende, hun har vist i katteverden at hun ikke
viger tilbage for at franarre folk deres dyr, under falske navne og
forudsætninger.

Fra : Robert Andersen

Dato : 27-07-05 23:07

> Føj, jeg har lige siddet og glædet mig over at vi ikke har nogen
> puppymills i DK og hvad ser jeg? Din post.... =(

Da vi kikkede efter vores første hund stødte vi på en "hundehandler" der
havde et samarbejde med en anden "hundehandler". De skiftedes til at køre
til østeuropa en gang om måneden og hentede 20-40 hunde (tit hele kuld fra
"hvalpefabrikker") som de solgte gennem den blå avis.. om det er juridisk
lovligt ved jeg ikke, men rent moralsk synes jeg det er forkasteligt, og man
aner intet om forældrene eller hvilke forhold de har haft de første 6-7-8
uger.

/Robert

Fra : x Vuf x

Dato : 27-07-05 23:47

On Wed, 27 Jul 2005 18:43:47 +0200, "MGA" wrote:

>Føj, jeg har lige siddet og glædet mig over at vi ikke har
>nogen puppymills i DK og hvad ser jeg? Din post.... =(

Så har du ikke set ordentligt efter! Råavlere har vi
nemlig masser af. Også i DKK-regi!

>Hvad kan man gøre ved dette om noget?

Ja, det er det evige spørgsmål...

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-05 01:00

x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote:

> Så har du ikke set ordentligt efter! Råavlere har vi
> nemlig masser af. Også i DKK-regi!

hvad er en "råavler" ... og har du eksempler ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : x Vuf x

Dato : 28-07-05 21:43

On Thu, 28 Jul 2005 01:59:31 +0200, thomas@elements.dk wrote:

>hvad er en "råavler" ... og har du eksempler ?

En råavler er en Puppymill! Eller hundefabrik.
Ja, der er masser af eksempler, men hvorfor
skal jeg blive ved med at give jer dem?
Kan I ikke selv se jer omkring?
Den største hundefabrik jeg har set (desværre først efter
at den var ophørt), var kennel Morning Flower på Tåsinge!