Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma eller Tamron i den billige ende ?
Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 07:13

Jeg er ved at købe et nyt objektiv, også er spørgsmålet, hvad vælger man af
disse 2 til sit 300D ?

Prisen er nogelunde den samme på disse to, men jeg aner ikke hvad jeg skal
vælge.

Skal ikke bruge det til noget specialt, bare sådan allround.

Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro

Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD Macro 1:2

Vil nogle være venlige og komme med et bud, med hvad jeg skal vælge af disse
2.

Renè

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-07-05 08:05

"Renhof" <rene@renhof.dk> wrote in message
> [...]
> vælge.
>
> Skal ikke bruge det til noget specialt, bare sådan allround.

Nej

> Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD Macro 1:2
JA!!!

> Vil nogle være venlige og komme med et bud, med hvad jeg skal vælge af
> disse 2.
Søg efter tidligere post fra mig indenfor de sidste 10 dage, og læs hvorfor
jeg mener du skal vælge Tamron :)

Morten

Fra : News

Dato : 27-07-05 08:34

"Renhof" <rene@renhof.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge.
>
> Skal ikke bruge det til noget specialt, bare sådan allround.

Jeg lurer også lidt på den,
set her:
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php
og her:
http://www.alpafoto.de/
til rimelige priser

Men jeg kan ikke umiddelbart se forskellen på de to
AF 28-300/3.5-6.3 XR LD AD Asph IF Macro
298,-EUR
AF 28-300/3.5-6.3 XR LD DI Asph IF Macro
329,-EUR

Eller bør man gå efter Canon 75-300 IS USM
og evt. ennCanon EF-S 17-85mm IS USM
noget dyrer, men er det det værd?

/Peter

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 08:58

> Eller bør man gå efter Canon 75-300 IS USM
> og evt. ennCanon EF-S 17-85mm IS USM
> noget dyrer, men er det det værd?
>
> /Peter

Hejsa.

Det billigest sted jeg kan finde den i DK er 1598.- Så 117 Euro ( 900.- dk )
kan jeg vidst godt forsøge mig med, damn jeg syntes det er billigt.

Renè

Fra : News

Dato : 27-07-05 09:15

> Hejsa.
>
> Det billigest sted jeg kan finde den i DK er 1598.- Så 117 Euro ( 900.-
> dk ) kan jeg vidst godt forsøge mig med, damn jeg syntes det er billigt.

Hvor finder du den så billigt, og er du sikker på det ikke er "den gamle"?

/Peter

Fra : News

Dato : 27-07-05 09:24

"News" <mail@direkte> skrev i en meddelelse

> "Renhof" <rene@renhof.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du den så billigt, og er du sikker på det ikke er "den gamle"?

Ja, jeg havde da set forkert, du mente jo en:
Tamron 70-300mm LD Macro

så derfor...

/Peter

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 09:25

> Hvor finder du den så billigt, og er du sikker på det ikke er "den gamle"?
>
> /Peter

På det link du selv gav mig ved: Alpafoto

Tamron 70-300mm LD Macro EOS
Tolles Telezoom für alle Canon EOS Kameras mit Macro 1:2

Preis: 117,00 EUR

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-07-05 09:55

Renhof skrev:

> På det link du selv gav mig ved: Alpafoto
>

> Tamron 70-300mm LD Macro EOS
> Tolles Telezoom für alle Canon EOS Kameras mit Macro 1:2
>
> Preis: 117,00 EUR

Helt ærlig - en 3x zoom m. macro til under en tusse på en 6 mp dslr - ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 10:01

> Helt ærlig - en 3x zoom m. macro til under en tusse på en 6 mp dslr - ?

Og hvis en newbie skal forstå denne kommentar, hvad skal han så ligge i den
?

Renè

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-07-05 10:50

Renhof skrev:

> Og hvis en newbie skal forstå denne kommentar, hvad skal han så ligge i den
> ?

Jeg tror du er udmærket klar over at et godt obj. i det område koster
meget mere.

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 10:59

> Jeg tror du er udmærket klar over at et godt obj. i det område koster
> meget mere.

Nå det var sådan det skulle forståes. Men alting kan vel alt fåes dyrere,
ligegyldigt hvad man køber.

Men jeg spurgte jo oxo netop derfor i indlæget, hvad jeg skulle vælge af
disse 2 objektiver, for at der ikke skulle opstå misforståelser med hvad jeg
mente, men alligevel skete det.

Men mange tak for hjælpen i andre, jeg bestiller en Tamron i tyskland, og
ser om det ikke kan klare mine krav!

Renè

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-07-05 11:23

Renhof skrev:

> [...]
> mente, men alligevel skete det.
>
> Men mange tak for hjælpen i andre, jeg bestiller en Tamron i tyskland, og

Det kan den nok.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-07-05 15:10

> Det kan den nok.

Kan være, Renhof prioriterer det at erhverve sig kunnen højere end at skulle
bruge tid på at tjene penge til udstyr?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-07-05 15:23

Jens Bruun skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan være, Renhof prioriterer det at erhverve sig kunnen højere end at skulle
> bruge tid på at tjene penge til udstyr?

Det må du spørge ham om

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-07-05 12:26

Renhof wrote:

> Og hvis en newbie skal forstå denne kommentar, hvad skal han så ligge
> i den ?

Så prøv denne: Hvor smart er det at købe en Ferrari F50 og så hælde 4
billige slidbanedæk på den?

Mon ikke de fleste - også newbees - kan knække den?

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 12:42

> [...]
> billige slidbanedæk på den?
>
> Mon ikke de fleste - også newbees - kan knække den?

Jeg ved ikke hvor smart det er, men skal du over til brugsen, kan den så mon
ikke klare det ?

Renè

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 13:05

In article <42e76f76$0$77660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Så prøv denne: Hvor smart er det at købe en Ferrari F50 og så hælde 4
> billige slidbanedæk på den?

Hvis han ikke har tænkt sig at køre stærkt men bare nyde lyden og
interiøret så er det vel godt nok.

Og så koster 4 dæk til en ferrari vel trods alt heller ikke over en
million :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-07-05 13:43

Jakob wrote:

> Hvis han ikke har tænkt sig at køre stærkt men bare nyde lyden og
> interiøret så er det vel godt nok.

Herre du milde - jeg havde glemt, at jeg lever i en tid, hvor det er
overfladen og udseendet, det handler om - ikke funktionen!

Hvilken idiot kunne dog finde på at købe en Ferrari for ikke at køre stærkt?

> Og så koster 4 dæk til en ferrari vel trods alt heller ikke over en
> million :0)

Øhhh?

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 15:19

In article <42e78168$0$77625$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Herre du milde - jeg havde glemt, at jeg lever i en tid, hvor det er
> overfladen og udseendet, det handler om - ikke funktionen!

Det er da glæden det drejer sig om og udseendet er da en del af
funktionen for en ferrari. Man kan da få en fiat 127 til at køre 200+
det er nok bare ikke det samme :0)

> Øhhh?

AH ok den giver jeg dig, den analogi var nok bedst inden i mit hoved,
pointen var at dæk til en ferrari er væssenligt billigere procentuelt i
forhold til bilen, en proff linser til et kamera ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 27-07-05 18:29

> [...]
> overfladen og udseendet, det handler om - ikke funktionen!
>
> Hvilken idiot kunne dog finde på at købe en Ferrari for ikke at køre

Tjah, hvor stærkt er det nu man må køre på de danske motorveje

Man man selvfølgelig af og til tage en tur syd for grænsen og give den fuld
skrue på autobahn :_)

Mvj Hørn

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-07-05 18:40

Jorn Ostergaard wrote:

> Tjah, hvor stærkt er det nu man må køre på de danske motorveje

Har man råd til en Ferrari har man vel også råd til at betale sig fra det

Men det er måske derfor, der kører så få Ferrarier her til lands.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 28-07-05 22:22

> Har man råd til en Ferrari har man vel også råd til at betale sig fra det
>
> Men det er måske derfor, der kører så få Ferrarier her til lands.

Jaeh det er jo nok det, og så det at kørekortet ryger hvis man kører mere en
70 % for stærk. Det skulle jo være en smal sag at overskride
hastighedsbegræsningen med 70 % på de danske moterveje i en Farrari

Mvh Jørn

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-07-05 10:02

Ole Larsen skrev:

> Helt ærlig - en 3x zoom m. macro til under en tusse på en 6 mp dslr - ?

4x

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-07-05 17:30

In article <42e73901$0$638$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, News wrote:
> [...]
> AF 28-300/3.5-6.3 XR LD AD Asph IF Macro
> 298,-EUR
> AF 28-300/3.5-6.3 XR LD DI Asph IF Macro

Måske er den ene til Nikon eller Sigma, og den anden til Canon ?

> Eller bør man gå efter Canon 75-300 IS USM
> og evt. ennCanon EF-S 17-85mm IS USM
> noget dyrer, men er det det værd?

IS er meget godt hvis du lider af rystede billeder/ikke altid
har lys nok. hvis du kvalitetsmæssigt skal op, så se på noget Sigma EX
eller Canon L.

17-85mm skulle være i kategori med 28-135mm IS USM, som begge skulle
være nogle af de bedre zoom fra Canon. Men de følger slet ikke med L-glas.

Fra : News

Dato : 27-07-05 18:07

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndefdjs.4fe.povlhp@ip101.home.terminal.dk...

> Måske er den ene til Nikon eller Sigma, og den anden til Canon ?

Det ser det ikke ud til, men den er måske nyere (DI),
hvad det så er der er nyt på den.

> IS er meget godt hvis du lider af rystede billeder/ikke altid
> har lys nok. hvis du kvalitetsmæssigt skal op, så se på noget Sigma EX
> eller Canon L.

L-glas koster kassen, mere end jeg har behov for vil jeg tro.

> 17-85mm skulle være i kategori med 28-135mm IS USM, som begge skulle
> være nogle af de bedre zoom fra Canon. Men de følger slet ikke med
> L-glas.

Jeg har set et par sammenligninger, og der er hel klart forskel.
Jeg er lige ved at tro jeg får bedre billeder med mit nuværende Pro1,
med "L"-glas,
end med 20D med Tamron objektiver.

Men det er lidt dyrt at skulle afprøve og evt. erkende det.

/Peter

Fra : Jens Christensen

Dato : 27-07-05 16:44

> [...]
>
> Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro
>
> Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD Macro 1:2
>
> Vil nogle være venlige og komme med et bud, med hvad jeg skal vælge af

Jeg synes du skal smide 2-300 ekstra i bøtten og købe Sigma 4,0-5,6/70-300
APO DG...APO'en er vist en del bedre.
Har selv lige bestilt en! Efter hvad man kan læse rundt omkring, er det et
ganske fornuftigt objektiv til prisen. Hvis du kigger inde på pbase.com, kan
du se billeder taget med begge objektiver. Jeg synes de, der var taget med
Sigma'en var bedst, derfor bestilte jeg den. Kostede 1.685- i DK.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Renhof

Dato : 27-07-05 16:56

> [...]
> kan du se billeder taget med begge objektiver. Jeg synes de, der var taget
> med Sigma'en var bedst, derfor bestilte jeg den. Kostede 1.685- i DK.

Hej Jens.

Ser spændende ud, kan du huske hvor til den pris ?

Renhof

Fra : Jens Christensen

Dato : 27-07-05 20:36

> Hej Jens.
>
> Ser spændende ud, kan du huske hvor til den pris ?
>
> Renhof

Selvfølgelig kan jeg det, jeg ville også ha' skrevet det, men det glemte jeg

http://www.kamerashop.dk/

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-07-05 17:28

In article <fBFFe.14$ZQ.11@news.get2net.dk>, Renhof wrote:
> [...]
>
> Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD Macro 1:2
>
> Vil nogle være venlige og komme med et bud, med hvad jeg skal vælge af disse

Hvor meget under 1000 kr koster de ? Hvis de koste over, så køb et
brugt canon 75-300mm, eller Sigma APO modellen i brugt.