/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
TechnikDirekt.de - et godt sted at handle
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-05 22:42

Kære NG,

Jeg vil gerne dele mine meget positive oplevelser med at handle med
www.technikdirekt.de.
Efter jeg har haft/afprøvet 6-7 digitale fotoapparater, havde jeg endelig
besluttet mig for at skifte mit analog SLR kamera ud med et DSLR og med 3
linser og flash. Et samlet indkøb til kr. 37.000 i Tyskland - og som var en
besparelse på kr. 8.000 i forhold til dansk engros-pris!

Når man køber udstyr fra firmaet, skal man godkende 2 erklæringer ifm
afgivelse af ordre. Den ene er firmaets handelsvilkår og så en anden om, at
man har bestilt, at varerne bliver afhentet af et transportfirma. Dette
regner jeg med er den måde, de fortsat kan sende varer til Danmark med 16%
moms, selv om deres omsætning må være langt over kr. 250.000, hvor firmaet
ellers skal opkræve dansk moms, men der er jo tale om en lokal levering, og
hvor forsendelsen faktureres særskilt af transportfirmaet.

Da det var første gang, jeg handlede med firmaet, skulle de lige have en
kopi af mit kreditkort, som jeg sendte dem i en e-mail. Man er velkommen til
at dække et par karakterer af tallene, hvis man føler sig usikker ved, at
fremsende alle karaktererne.

Efter at have ventet en uge, og jeg ikke havde fået besked om, at varerne
var sendt, ringede jeg til firmaet, og hvor det viste sig, at to af varerne
var i restordre. De tilbød straks, at sende hvad de havde og så eftersende
de to manglende varer. To dage efter havde jeg kameraet og to linser. I
pakkerne var der vedlagt et dejligt katalog over fototilbehør. 3 dage senere
modtog jeg resten.

Jeg fotograferede en del billeder i løbet af week-enden og blev utroligt
skuffet over resultatet, og jeg er sikker på, at der må have været noget
galt med apparatet. Dårlige og uskarpe billeder.

Jeg ringede igen til firmaet og de var meget imødekommende. Jeg sendte et
billede, som jeg ikke mente var af tilfredsstillende kvalitet. Jeg blev
tilbudt at sende varerne retur til reperation. Dette tilbud tog jeg i første
omgang imod, men inden jeg fik det sendt retur ombestemte jeg mig til at
returnere alle de leverede varer.

Deres handelsbetingelser indeholder to muligheder for returnering; Hvis
varen er uåbnet eller ikke brugt, refunderes det til købsprisen, og hvis
varen er brugt og ikke kan sælges som nyt, beregner de sig et fradrag,
hvilket må siges at være meget rimeligt. Dette skal ske inden for 14 dagen
efter, man har modtaget varen.

I følge tysk lov skal leverandøren arrangere og betale for returnering af
varerne, hvis prisen er højere end 44 euro, og det er der jo altid tale om i
sådanne forbindelser.

Tre dage efter vi havde aftalt returnering, stod der en mand og ville
afhente de 2 pakker, som jeg havde modtaget på min arbejdsplads, da dette
var det nemmeste for mig. En lille uge efter fik jeg en kreditnota, hvor jeg
kunne se, at jeg har fået pengene retur.

Jeg har 4 gange ringet til firmaet - og de har hver gang svaret telefonerne
med det samme (og hvor gør man ellers de nu om dage), og det har ikke været
noget problem at kommunikere med dem på engelsk.

De får hermed min varmeste anbefaling, og for en god ordens skyld oplyse, at
jeg ellers intet har med firmaet at gøre - blot en meget tilfreds kunde, der
ikke er sikker på, at jeg i Danmark ville have kunne finde samme service.

Mvh - Per



 
 
Hans Kruse (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 26-07-05 23:48

Hvad købte du, som du var så utilfreds med?

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Per Falkjær Jensen" <Pefa (at) mail punktum dk> wrote in message
news:42e6ae38$0$64216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Kære NG,
>
> Jeg vil gerne dele mine meget positive oplevelser med at handle med
> www.technikdirekt.de.
> Efter jeg har haft/afprøvet 6-7 digitale fotoapparater, havde jeg endelig
> besluttet mig for at skifte mit analog SLR kamera ud med et DSLR og med 3
> linser og flash. Et samlet indkøb til kr. 37.000 i Tyskland - og som var
en
> besparelse på kr. 8.000 i forhold til dansk engros-pris!
>
> Når man køber udstyr fra firmaet, skal man godkende 2 erklæringer ifm
> afgivelse af ordre. Den ene er firmaets handelsvilkår og så en anden om,
at
> man har bestilt, at varerne bliver afhentet af et transportfirma. Dette
> regner jeg med er den måde, de fortsat kan sende varer til Danmark med 16%
> moms, selv om deres omsætning må være langt over kr. 250.000, hvor firmaet
> ellers skal opkræve dansk moms, men der er jo tale om en lokal levering,
og
> hvor forsendelsen faktureres særskilt af transportfirmaet.
>
> Da det var første gang, jeg handlede med firmaet, skulle de lige have en
> kopi af mit kreditkort, som jeg sendte dem i en e-mail. Man er velkommen
til
> at dække et par karakterer af tallene, hvis man føler sig usikker ved, at
> fremsende alle karaktererne.
>
> Efter at have ventet en uge, og jeg ikke havde fået besked om, at varerne
> var sendt, ringede jeg til firmaet, og hvor det viste sig, at to af
varerne
> var i restordre. De tilbød straks, at sende hvad de havde og så eftersende
> de to manglende varer. To dage efter havde jeg kameraet og to linser. I
> pakkerne var der vedlagt et dejligt katalog over fototilbehør. 3 dage
senere
> modtog jeg resten.
>
> Jeg fotograferede en del billeder i løbet af week-enden og blev utroligt
> skuffet over resultatet, og jeg er sikker på, at der må have været noget
> galt med apparatet. Dårlige og uskarpe billeder.
>
> Jeg ringede igen til firmaet og de var meget imødekommende. Jeg sendte et
> billede, som jeg ikke mente var af tilfredsstillende kvalitet. Jeg blev
> tilbudt at sende varerne retur til reperation. Dette tilbud tog jeg i
første
> omgang imod, men inden jeg fik det sendt retur ombestemte jeg mig til at
> returnere alle de leverede varer.
>
> Deres handelsbetingelser indeholder to muligheder for returnering; Hvis
> varen er uåbnet eller ikke brugt, refunderes det til købsprisen, og hvis
> varen er brugt og ikke kan sælges som nyt, beregner de sig et fradrag,
> hvilket må siges at være meget rimeligt. Dette skal ske inden for 14 dagen
> efter, man har modtaget varen.
>
> I følge tysk lov skal leverandøren arrangere og betale for returnering af
> varerne, hvis prisen er højere end 44 euro, og det er der jo altid tale om
i
> sådanne forbindelser.
>
> Tre dage efter vi havde aftalt returnering, stod der en mand og ville
> afhente de 2 pakker, som jeg havde modtaget på min arbejdsplads, da dette
> var det nemmeste for mig. En lille uge efter fik jeg en kreditnota, hvor
jeg
> kunne se, at jeg har fået pengene retur.
>
> Jeg har 4 gange ringet til firmaet - og de har hver gang svaret
telefonerne
> med det samme (og hvor gør man ellers de nu om dage), og det har ikke
været
> noget problem at kommunikere med dem på engelsk.
>
> De får hermed min varmeste anbefaling, og for en god ordens skyld oplyse,
at
> jeg ellers intet har med firmaet at gøre - blot en meget tilfreds kunde,
der
> ikke er sikker på, at jeg i Danmark ville have kunne finde samme service.
>
> Mvh - Per
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste