Hvad købte du, som du var så utilfreds med?
--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse
"Per Falkjær Jensen" <Pefa (at) mail punktum dk> wrote in message
news:42e6ae38$0$64216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Kære NG,
>
> Jeg vil gerne dele mine meget positive oplevelser med at handle med
>
www.technikdirekt.de.
> Efter jeg har haft/afprøvet 6-7 digitale fotoapparater, havde jeg endelig
> besluttet mig for at skifte mit analog SLR kamera ud med et DSLR og med 3
> linser og flash. Et samlet indkøb til kr. 37.000 i Tyskland - og som var
en
> besparelse på kr. 8.000 i forhold til dansk engros-pris!
>
> Når man køber udstyr fra firmaet, skal man godkende 2 erklæringer ifm
> afgivelse af ordre. Den ene er firmaets handelsvilkår og så en anden om,
at
> man har bestilt, at varerne bliver afhentet af et transportfirma. Dette
> regner jeg med er den måde, de fortsat kan sende varer til Danmark med 16%
> moms, selv om deres omsætning må være langt over kr. 250.000, hvor firmaet
> ellers skal opkræve dansk moms, men der er jo tale om en lokal levering,
og
> hvor forsendelsen faktureres særskilt af transportfirmaet.
>
> Da det var første gang, jeg handlede med firmaet, skulle de lige have en
> kopi af mit kreditkort, som jeg sendte dem i en e-mail. Man er velkommen
til
> at dække et par karakterer af tallene, hvis man føler sig usikker ved, at
> fremsende alle karaktererne.
>
> Efter at have ventet en uge, og jeg ikke havde fået besked om, at varerne
> var sendt, ringede jeg til firmaet, og hvor det viste sig, at to af
varerne
> var i restordre. De tilbød straks, at sende hvad de havde og så eftersende
> de to manglende varer. To dage efter havde jeg kameraet og to linser. I
> pakkerne var der vedlagt et dejligt katalog over fototilbehør. 3 dage
senere
> modtog jeg resten.
>
> Jeg fotograferede en del billeder i løbet af week-enden og blev utroligt
> skuffet over resultatet, og jeg er sikker på, at der må have været noget
> galt med apparatet. Dårlige og uskarpe billeder.
>
> Jeg ringede igen til firmaet og de var meget imødekommende. Jeg sendte et
> billede, som jeg ikke mente var af tilfredsstillende kvalitet. Jeg blev
> tilbudt at sende varerne retur til reperation. Dette tilbud tog jeg i
første
> omgang imod, men inden jeg fik det sendt retur ombestemte jeg mig til at
> returnere alle de leverede varer.
>
> Deres handelsbetingelser indeholder to muligheder for returnering; Hvis
> varen er uåbnet eller ikke brugt, refunderes det til købsprisen, og hvis
> varen er brugt og ikke kan sælges som nyt, beregner de sig et fradrag,
> hvilket må siges at være meget rimeligt. Dette skal ske inden for 14 dagen
> efter, man har modtaget varen.
>
> I følge tysk lov skal leverandøren arrangere og betale for returnering af
> varerne, hvis prisen er højere end 44 euro, og det er der jo altid tale om
i
> sådanne forbindelser.
>
> Tre dage efter vi havde aftalt returnering, stod der en mand og ville
> afhente de 2 pakker, som jeg havde modtaget på min arbejdsplads, da dette
> var det nemmeste for mig. En lille uge efter fik jeg en kreditnota, hvor
jeg
> kunne se, at jeg har fået pengene retur.
>
> Jeg har 4 gange ringet til firmaet - og de har hver gang svaret
telefonerne
> med det samme (og hvor gør man ellers de nu om dage), og det har ikke
været
> noget problem at kommunikere med dem på engelsk.
>
> De får hermed min varmeste anbefaling, og for en god ordens skyld oplyse,
at
> jeg ellers intet har med firmaet at gøre - blot en meget tilfreds kunde,
der
> ikke er sikker på, at jeg i Danmark ville have kunne finde samme service.
>
> Mvh - Per
>
>