Efter tænder...
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 22:12

Hejsa Alle

Vi har lige fundet en bil til kæresten, en Golf II 1.8 fra 87, men den
eftertænder når man slukker den, og den går lidt ujævnt i idle, altså både i
tomgang og hvis man bare køre 50kmt uden at accellere, til gengæld trækekr
den superfint når den får noget pedal.

Jeg har skiftet alle vacuumslanger, og har givet den en kur med ½L
danskvand.
Vacuum slangerne hjalp lidt, men lang fra nok, det er også lidt som om at
den ikke vil falde i rpm når man kobler ud, nogle gange, så hænger den lige
op under 2K rpm, og andre gange falder den pænt ned til 1100 rpm..

I ren tomgang står den meget og "vobler"..

Der er en co2 skrue jeg har leget lidt med, dog uden det store resultat
synes jeg..

Er der en der har en ide om hvorn hulen jeg skal gribe det an ?

Jeg har tænkt mig at checke tændingen imorgen med en pistol, men kan det gi
den eftertænding ?

Mvh
Morten
Golf II GTI 8v '90
Golf II 1.8 '87

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-05 22:56

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har tænkt mig at checke tændingen imorgen med en pistol, men kan det
> gi
> den eftertænding ?

Sagtens, for "høj" tænding kan giver eftert., lige som for hurtig tomgang.
Ifbm. karbu. skulle der være en gummipakning mel den og manifolden, som kan
være utæt og være skyld i falsk luft= underlig motorgang. Og der er også
noget med en vakuum-dåse som kan være utæt, dårlig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 07:01

> Sagtens, for "høj" tænding kan giver eftert., lige som for hurtig tomgang.

Ok, det er jo hurtigt at checke..

> Ifbm. karbu. skulle der være en gummipakning mel den og manifolden, som
kan
> være utæt og være skyld i falsk luft= underlig motorgang.

Er næsten lige blevet skiftet..

> Og der er også
> noget med en vakuum-dåse som kan være utæt, dårlig.

Ja den må være nem at checke, det er bare at sprøjte den ind i dieselstart
)

Mvh
Morten

Fra : Gert

Dato : 27-07-05 09:50

> [...]
>
> Er der en der har en ide om hvorn hulen jeg skal gribe det an ?
>
> Jeg har tænkt mig at checke tændingen imorgen med en pistol, men kan det

min gamle G2 1,8 karburator havde en tendes til at eftertænde hvis jeg havde
kørt med 92 blyfri 1-2 tanke.
kørte jeg med 95 blyfri lavede den aldrig det nummer.

har du set om choker gar en tendens til at hænge lidt ?
og det samme gælder anden spjældet ?

hvordan har tændkabler og dæksel /rotor og tændrør det ?

har du også haft fat i de små vaccum slager der går bag om karburator ?

Mvh
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 10:29

> min gamle G2 1,8 karburator havde en tendes til at eftertænde hvis jeg
havde
> kørt med 92 blyfri 1-2 tanke.
> kørte jeg med 95 blyfri lavede den aldrig det nummer.

Ok, ved jeg jo ikke om der er 92 eller 95 den har i tanken... hehehe

> har du set om choker gar en tendens til at hænge lidt ?
> og det samme gælder anden spjældet ?

Jeg har lidt på fornemmelsen at det er den vacuumdåse der styrer spjældet
det ikke går helt tilbage, den ser beskidt ud.

> hvordan har tændkabler og dæksel /rotor og tændrør det ?

Ved jeg i eftermiddag, men stiller 100% tændingen..

> har du også haft fat i de små vaccum slager der går bag om karburator ?

Jeps, de er ALLE skiftet..

Hehe jeg kan ikke med de kaburatorer, en gti med ins. er vejen frem hehe..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 11:17

> Jeps, de er ALLE skiftet..

Det lyder fuldstændig som om at det er en helt specifik vaccumslange som du
har overset ... nemlig den lille stump der sidder på indsugningsmanifolden,
som går op til en slags vaccumfordeler gren .. den har samme tykkelse som en
lille-finger og er heller ikke meget længere... når du har skiftet den
(revner gerne hele vejen på bagsiden) så kører blien lige pludselig som en
drøm, og bremser meget bedre ;)

mvh

David

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 11:35

> [...]
> lille-finger og er heller ikke meget længere... når du har skiftet den
> (revner gerne hele vejen på bagsiden) så kører blien lige pludselig som en

hmm jeg er ret sikker på at den blev skiftet også, men laver en kigger
senere..

Mvh
Morten

Fra : Gert

Dato : 27-07-05 12:08

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
aldrig det nummer.

> Ok, ved jeg jo ikke om der er 92 eller 95 den har i tanken... hehehe

hmm tjae det er da et forsøg værd at dope den med 95 så

> Jeg har lidt på fornemmelsen at det er den vacuumdåse der styrer spjældet
> det ikke går helt tilbage, den ser beskidt ud.

jamen det kunne det så meget vel være

> Ved jeg i eftermiddag, men stiller 100% tændingen..

oki jamen så må vi se hvad der sker der

> Jeps, de er ALLE skiftet..

ok, der er jo ellers mange så det er nemt at overse en enkelt lille en
min havde os selektiv tomgang en overgang og det var en lang tynd slange
hvor der var slidt et bitte lille hul i

> Hehe jeg kan ikke med de kaburatorer, en gti med ins. er vejen frem hehe..

he he ja jeg er først ved at lære sprøjt at kende, men er PT glad for det

Mvh
Gert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-07-05 21:15

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev >

> jamen det kunne det så meget vel være

Men er den helt tæt? (sug i slangen og hold tungen for, vacuum skal da holde
uden at aftage).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 07:01

Har løst det, jeg skruede på co2 skruen til motoren gik rent, og så
justerede jeg på den skrue der sidder til den store vacuum dåse, så nu går
den 950rpm i tomgang, og plutter ikke når man kører + den slukker uden at
eftertænde..

Mvh
Morten

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 28-07-05 20:25

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> [...]
> tomgang og hvis man bare køre 50kmt uden at accellere, til gengæld trækekr

Havde nøjagtigt den samme fejl et par år tilbage da jeg havde G2 1,6
Den stod og vold-hoppede 30 sek efter powerdown ! -Ret pinligt til syn,
skulle jeg hilse og sige ..

Efter Skift af ALLE vacummslanger... prøvede jeg en masse, bl.a. pulldown
dåse (Sort plast lort til højrebagved) for det kan det ogsåvære, men ;

Det var den metal-vacuumdåse der sidder på siden (venstre side af kabu, når
man står foran køleren) med en lille skubbearm ned til et eller andet
gas-spjæld.
Du skal have kabu af for at afmontere den og så kan du holde en finger for
hullet og hive i stemplet.
Hvis den er god skal den smutte tilbage igen, pga vacuum - Min var det vel
et kæmpe hul i ...
Men næ, hvor er det godt når den er fixet !

vh
Martin Bilgrav