Er GarageBand mefødt ...
Fra : Storm

Dato : 26-07-05 20:43

Er GarageBand medfødt i nye G5'ere f.eks.?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-07-05 21:03

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Er GarageBand medfødt i nye G5'ere f.eks.?

Jeps. Indeholdt i pakken iLife.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-07-05 21:54

> Jeps. Indeholdt i pakken iLife.

Eller osse i Panther.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Storm

Dato : 27-07-05 10:41

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Eller osse i Panther.

Er du sikker på det - den var da ikke i min Panther...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-07-05 12:47

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Er du sikker på det - den var da ikke i min Panther...

Har du så ikke fravalgt den i installationen?
Jeg har aldrig brugt andet end Panther, og den var godtnok på min
installations-dvd.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-07-05 15:08

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Har du så ikke fravalgt den i installationen?
> Jeg har aldrig brugt andet end Panther, og den var godtnok på min
> installations-dvd.

Jeg har heller aldrig haft den på installations cd/dvd'en. Hverken
Panther eller Tiger. Kun på cd'erne til en ny iBook fulgte iLife med.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-07-05 16:45

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Jeg har heller aldrig haft den på installations cd/dvd'en. Hverken
> Panther eller Tiger. Kun på cd'erne til en ny iBook fulgte iLife med.

Underligt.
Jeg fik en iBook i december sidste år. I første omgang kunne jeg ikke se
AppleWorks, så jeg geninstallerede den DVD der fulgte med. Der valgte
jeg simpelthen at ALT skulle installeres, og derfor fik jeg AppleWorks,
Garageband etc. installeret.
Jeg tror jeg har alle programmerne fra iLife-pakken, dog ikke i de
nyeste versioner.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-05 23:20

In article <1h0dd5o.xtow1816f4gscN%iSteen@litespam.dk>,
iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) wrote:

> [...]
> Garageband etc. installeret.
> Jeg tror jeg har alle programmerne fra iLife-pakken, dog ikke i de

Nå ja, men så taler du jo også om, at den fulgte med en iBook. Det har
den gjort lige siden den kom frem. Køber man Mac OS X som styresystem
alene følger programmerne fra iLife ikke med. Jeg tror nok, der er en
prøverversion med, men den virker vist kun i 30 dage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-07-05 06:47

> Nå ja, men så taler du jo også om, at den fulgte med en iBook. Det har
> den gjort lige siden den kom frem. Køber man Mac OS X som styresystem
> alene følger programmerne fra iLife ikke med.

Jamen, trådens spørgsmål er altså også om programmet følger med en ny
Mac (G5).

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-05 10:34

In article <1h0efzt.1pmcgwp1hnzs1fN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Jamen, trådens spørgsmål er altså også om programmet følger med en ny
> Mac (G5).

Det er da også rigtigt. Det lader åbenbart til, at iLife følger med alle
Mac-computere nu. Det er noget nyt. Før fulgte den slags programmer kun
med hjemmelinien (iBook og iMac), men ikke med de professionelle (G5 og
PowerBook). Jeg kan se på Apple Store, at iLife altid følger med en Mac
nu.
Jeg svarede mere på Steens påstand om, at iLife følger med
Panther. Det gør det altså ikke. Men det kan da godt være, Steen
underforstået mente, at det var på den installations-dvd, der følger med
en ny Mac. Jeg læste det som om han mente, det fulgte med Mac OS X, men
det kan vel forstås på begge måder.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-07-05 08:24

> Nå ja, men så taler du jo også om, at den fulgte med en iBook. Det har
> den gjort lige siden den kom frem.

Nå, okay.
Jeg troede det var en ganske almindelig Panther der fulgte med min
iBook, da jeg købte den - jeg var ikke klar over, at det var en speciel
iBook-udgave. Beklager misforståelsen.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-07-05 04:43

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Er GarageBand medfødt i nye G5'ere f.eks.?

Det kommer an på hvilken G5 du tænker på. iMac'en har den med (det er en
del af iLife pakken), mens Power Mac'erne ikke har.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-07-05 07:12

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det kommer an på hvilken G5 du tænker på. iMac'en har den med (det er en
> del af iLife pakken), mens Power Mac'erne ikke har.

Joo da.

"In addition, the Power Mac G5 comes with an incredible bundle of
software:
• iLife, which includes the latest versions of iTunes,
iPhoto, iMovie, iDVD and GarageBand
• Art Directors Toolkit X
• GraphicConverter
• Microsoft Office 2004 for Mac Test Drive
• OmniGraffle and OmniOutliner
• QuickBooks for Mac New User Edition
• Zinio Reader"

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Storm

Dato : 27-07-05 12:07

> [...]
> • Art Directors Toolkit X
> • GraphicConverter
> • Microsoft Office 2004 for Mac Test Drive

Man kan måske ikke installere GarageBand hvis der ikke er DVD-brænder på
ens maskine - Panther eller ej?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-07-05 14:53

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> Man kan måske ikke installere GarageBand hvis der ikke er DVD-brænder på
> ens maskine - Panther eller ej?

Sagtens. Man kan også sagtens slette den igen, når det går op for en,
at man kan bruge de 2 GB til ens iTunes samling i stedet

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-07-05 17:09

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Man kan også sagtens slette den igen, når det går op for en,
> at man kan bruge de 2 GB til ens iTunes samling i stedet

Hold da op - fylder den 2gb?
Så tror jeg, min ryger i skraldespanden, jeg har kun 4gb ledig plads
tilbage
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Storm

Dato : 27-07-05 17:47

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Sagtens. Man kan også sagtens slette den igen, når det går op for en,
> at man kan bruge de 2 GB til ens iTunes samling i stedet

Jeg tror mit cd drev på Powerbooken er defekt - det har faktisk aldrig
været glad for at læse DVD - ustabilt da den var ung - og nu vil den
nærmest ikke - som jeg forstår det skal GarageBand installeres fra DVD ?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-07-05 19:02

> [...]

> været glad for at læse DVD - ustabilt da den var ung - og nu vil den
> nærmest ikke - som jeg forstår det skal GarageBand installeres fra DVD ?

Jeps.
<http://www.apple.com/dk/ilife/>

iLife leveres med nye G5.
Ikke med Panther eller Tiger (synes nogle blander tingene noget sammen).

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/

Fra : Storm

Dato : 27-07-05 21:27

> Jeps.
> <http://www.apple.com/dk/ilife/>
>
> iLife leveres med nye G5.
> Ikke med Panther eller Tiger (synes nogle blander tingene noget sammen).

Ja - nu er det (tilsyneladende) lykkedes mig at installere GarageBand på
min Powerbook (klemte på drevet, og stod på hovedet en time), men jeg
kan ikke åbne en .wav fil med den.

Mon den er installeret forkert - eller skal jeg bruge et andet
værktøj...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-07-05 11:17

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> men jeg
> kan ikke åbne en .wav fil med den.

Jeg kan ikke lige huske om Garageband kan importere lyd filer, men under
alle omstændigheder så er Garageband jo ikke en "musikafspiller" - det
har vi jo iTunes til. Garageband er en sequencer som bruges til at
fremstille musik med. (Og at den fylder så mange Gb skyldes de mange
loops (små musik stumper) som medleveres, ikke selve programmet.)

--
Mvh Martin

Fra : Storm

Dato : 28-07-05 20:05

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> fremstille musik med. (Og at den fylder så mange Gb skyldes de mange
> loops (små musik stumper) som medleveres, ikke selve programmet.)

Det er jeg med på, men mit oprindelige spørgsmål udspringer af, at jeg
har brug for at klippe i nogle wav optagelser. Jeg fik i en tidligere
tråd et tip om at det kunne GarageBand. og den mente jeg at jeg havde
eller kunne skaffe.
Vi har ellers også QuickTime Pro på arbejde, men licensen er på ferie.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-07-05 22:04

> [...]

> har brug for at klippe i nogle wav optagelser. Jeg fik i en tidligere
> tråd et tip om at det kunne GarageBand. og den mente jeg at jeg havde

Det er slet ikke et job for Garageband. Du skal i stedet for hente
OpenSource programmet Audacity. Med det kan du klippe i .wav filer (og
mange andre lyd formater.)

http://audacity.sourceforge.net/

--
Mvh Martin

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-07-05 09:40

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Og at den fylder så mange Gb skyldes de mange
> loops (små musik stumper) som medleveres, ikke selve programmet.)

Selve programmet fylder ca 55mb, men det der virkeligt fylder -
lydfilerne, i hvilken mappe befinder de sig?
Jeg kunne godt undvære, at have 1.5gb af lydfiler til Garageband.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 29-07-05 10:06

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Selve programmet fylder ca 55mb, men det der virkeligt fylder -
> lydfilerne, i hvilken mappe befinder de sig?
> Jeg kunne godt undvære, at have 1.5gb af lydfiler til Garageband.

såvidt jeg husker: /Library/Application Support/ GarageBand
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-07-05 14:09

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> såvidt jeg husker: /Library/Application Support/ GarageBand

Uha ja. Der lå 1.81 gb ad diverse små lydfiler. Den plads kan man jo
godt bruge til sjovere ting.
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk