Mondeo 2,0 1998 vs. Primera 2,0 SE 1997
Fra : Per Larsen

Dato : 26-07-05 19:36

Hvilken bil ville i hælde mest til af disse?.

jeg skal ud og købe bil indenfor 1-2 uger og har surfet så meget på nettet
efter biler at mine øjn er helt firkantede. Jeg har haft en Nissan før og
syntes at det var en herlig vogn, men har ingen erfaringer med Mondeo.

Umiddelbart virker Primera 10000-15000kr. dyrer end Mondeo, men udstyr
virker de meget tæt på hinanden.

Hvad syntes i er det bedste valg og vigtigst af alt hvorfor?.

Håber på en masse dejlige svar der kan hjælpe mig med at tage en god
beslutning :).

Hygge-
Per

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 21:44

"Per Larsen" <Dsl89612@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Umiddelbart virker Primera 10000-15000kr. dyrer end Mondeo, men udstyr
> virker de meget tæt på hinanden.

Nissan Primera 2,0i SE
Detaljer Billede

TYPE: Benzin personvogn
ÅRGANG: 12/1996
KILOMETER: 175.000
PRIS: kr 69.900
DØRE: 4
FARVE: Grønmetal
UDSTYR: Airc., el-ruder, alu., vinterhjul, træk, fjernb. c.lås,
airbag, abs, startspærre, tågelygter, servo, CD/radio, læder, indfarvede
kofangere

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-05 22:22

"Per Larsen" <Dsl89612@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil ville i hælde mest til af disse?.

Jeg vil kigge grundigt på Nissan'en. Min familie har kørt Nissan i XX år
uden de store probs., og man høre,læser så meget om Ford's generelle
kvalitets, rust problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 22:41

> uden de store probs., og man høre,læser så meget om Ford's generelle
> kvalitets, rust problemer.

Pjat.
Fiesta nævnes eks. aldrig, så
du generaliserer.
Det handler KUN om
Focus + Mondeo's rustproblemer
pga. en dårlig 3M sealing.
Resten er som andre biler.

Primera/Almera ruster bare for meget
på de nedre regioner af bilerne og har
generelt haft kedelig og anonyme designs
alle dage. Micra er dog nytænkning, men stadig grim.

MEN Primera'en bør kunne fåes for en slik trods alt.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-05 06:26

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Pjat.
> Fiesta nævnes eks. aldrig, så
> du generaliserer.

Nej, Fiesta er jo mere Mazda en Fård ;). Ka er der i mod ren Fård, som
Focus&Mondeo, og den smuldre væk som en gl. Fiat ;). Mht. design er der
mere nytænkning v. Nissan end Fård, de har kørt i samme rille i 10-15 år.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 12:12

> Nej, Fiesta er jo mere Mazda en Fård ;).

A hwa ???
Designet er Fords eget og helt unikt.
Men var der tale om en Mazda 121,
så havde du ret deri, det var en Fiesta i forklædning, ja.

> Ka er der i mod ren Fård, som Focus&Mondeo, og den smuldre væk som en gl.
> Fiat ;).

KA's problem er designet 'forneden', hvor vejskidt
og småsten/grus/sand rasper dørene fri for maling.
Udbedres vha. gennemsigtig gummihud.

> Mht. design er der mere nytænkning v. Nissan end Fård, de har kørt i samme
> rille i 10-15 år.

Hehe ?
Absolut NEJ !
Fords design har altid været unikt, Nissans
altid typisk japansk, bortset fra Primera'en med
bakcamera, som aldrig blev en succes, og Micra'en
som ved gud er rigtig rigtig grim. Havde den så bare
en gennemgående stil som eks. KA, som ikke er
en stor skønhed, men dog har beholdt de rene linjer
hele vejen igennem uden pop som på Micra eks.

OG så var der jo Sierra som var ren space-design
da den afløste Taunus, OG Focus 1 som lagde en
stil og et udtryk, som stadig er helt sin egen.

Og så kører alle Fords modeller fremragende,
lige fra gocarten KA over dynamiske Fiesta-Focus-Mondeo.

Nissan har intet pånær Z350'eren.

-men derfor kan det jo være en god bil
for nogen alligevel.

Fra : Ib Sørensen

Dato : 27-07-05 14:33

Kvalitetsmæssigt er en Primera lysår foran en tilsvarende Ford. Designet er
jo altid en smagssag om man kan li moderen eller datteren, men bilernes
kvalitet kan ikke diskuteres.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 18:33

"Ib Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kvalitetsmæssigt er en Primera lysår foran en tilsvarende Ford.

Hvor dog ?

Interiørkvalitet ?
Køreegenskaber ?
Motormæssigt ?
Nissan har aldrig skabt noget smukt
og fornyende og deres modelprogram
er meget discount-agtigt hvor de
bevidst prøver sig frem med noget
design, der hverken er hoved eller hale i.
jfr. bak-camera primera'en og Micra'en.
2 forskellige formsprog uden identitet
og slægtssamhørighed.

Primera har alle dage været et halvlummert forsøg
på en god mellemklasse bil. Den er dog
så anonym og kedelig, folk går langt uden om dem, så var
der noget at komme efter, så var de nok mere
populære, især blandt yngre bilkøbere.
Hvornår har du sidste set et ungt par med barn i en Almera/Primera ??

Fra : Sorensen

Dato : 27-07-05 19:35

Alle Ford er så ens at du ikke aner om det er en Fiesta Focus el Mondeo du
kommer om ved. Det kan man da kalde discountløsninger og uden mod på at lave
noget anderledes, som Nissan gør idag og enten er man for eller også er man
imod og din holdning kan man vist godt læse.Nu forstår jeg kvalitet på den
måde om tingene er holdbare og der mangler Ford mange mil, førend de kommer
op på siden af alle japanerne. De kan jo ikke engang finde ud af at lave en
bil som kan holde sig rustfri i et helt år, førend der skal nye døre og
klapper i.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 19:55

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave noget anderledes, som Nissan gør idag og enten er man for eller også
> er man imod og din holdning kan man vist godt læse.

Hov stop, man kan klandre Ford for deres dårlige rustbeskyttelse, men ikke
for at de ikke kan tænke anderledes. Deres design har altid været
banebrydende og forud for manges smag. Jeg kan stadig ikke li' mondeo III
eller Focus design.
Discountløsninger kan man vist kun skyde tilbage til køberen som VÆLGER
discount. Ford har som regl altid en Giha model med hele sv*neriet i udstyr
og de er bestemt lækre, som bl.a mondeo Giha er der kælet for alle detaljer
såsom lys i makeup spejlet og andre vanvittige ting.

> Nu forstår jeg kvalitet på den måde om tingene er holdbare og der mangler
> Ford mange mil,

Hvori begrunder du dette?
Hvis vi snakker rust, så har du ret, men Fords Zetec eller Duratec kan
sagtens måle sig med japanere. Jeg ved godt at ADAC kan fremvise tal der
siger Toyota er i front, men det med at Ford er mil efter japanerne, gælder
ikke.

> førend de kommer op på siden af alle japanerne. De kan jo ikke engang
> finde ud af at lave en bil som kan holde sig rustfri i et helt år, førend
> der skal nye døre og klapper i.

Det har du FULDSTÆNDIG ret i, og der er simpelthen noget svineri, når man
tænker på hvor mange penge en bil koster og hvor længe den skal holde i
dette afgiftsplagede land.
Jeg synes endda det er fortjent hvis Ford mister STORE markedsandele pga.
rustproblemerne.....det ville fryde mig.
Ikke at Ford er specielt modvillig for at udbedre deres fejl, men de fejl er
simpelthen så grove for en fabrik der har lavet biler i 100 år. Selvfølgelig
er rustskader heller ikke umulig eller vanvittig dyre at få lavet. Det er
sikkert billigere end at få udbedret skader ved et motorhaveri i en Vectra
pga. tandrem, men de fleste Ford biler fra 90'erne vil ligne rustbunker
allerede efter 12 år i danmark.....og her er det stadig ikke smide væk tid.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 22:47

> [...]
> udstyr og de er bestemt lækre, som bl.a mondeo Giha er der kælet for alle
> detaljer såsom lys i makeup spejlet og andre vanvittige ting.

MEN den første gamle Fiesta med Ghia mærket på behøver IKKE ha' elruder i
for.

> [...]
> sagtens måle sig med japanere. Jeg ved godt at ADAC kan fremvise tal der
> siger Toyota er i front, men det med at Ford er mil efter japanerne,

Focus 2001 var bedre end Toyota iflg. ADAC, og nu er europæerne
begyndt at overhale Toyota og Co.

> Det har du FULDSTÆNDIG ret i, og der er simpelthen noget svineri, når man
> tænker på hvor mange penge en bil koster og hvor længe den skal holde i
> dette afgiftsplagede land.

Det er et 3M problem, og efterfølgende Fords måde at takle
garantiforløbet på. Mondeo'en du køber idag har ikke dêt problem.

> Jeg synes endda det er fortjent hvis Ford mister STORE markedsandele pga.
> rustproblemerne.....det ville fryde mig.

Det sker bare ikke. Der skal mere til. Se Opel, de
er vendt tilbage.

> Ikke at Ford er specielt modvillig for at udbedre deres fejl,

Så problemet er til at overse..

> men de fejl er simpelthen så grove for en fabrik der har lavet biler i 100
> år.

Sådan hænger virkeligheden jo bare ikke sammen.
Hvis Thin Lizzy ikke havde udviklet sig fra dengang
er jeg da sikker på den ville være ret stabil i 2005,
selvom ingen gad købe den.

> [...]
> motorhaveri i en Vectra pga. tandrem, men de fleste Ford biler fra 90'erne
> vil ligne rustbunker allerede efter 12 år i danmark.....og her er det

Netop derfor skal man altid supplere med rustbehandling, og sørge
for man ikke har en 3M-fejlramt årgang.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 23:23

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> MEN den første gamle Fiesta med Ghia mærket på behøver IKKE ha' elruder i
> for.

Nu er der jo også forskel på en bil der er over 25 år gammel og så noget der
er lidt mere nutidig

> Det er et 3M problem, og efterfølgende Fords måde at takle
> garantiforløbet på. Mondeo'en du køber idag har ikke dêt problem.

Nej det er et Ford problem. Det rager kunden O, hvem Ford bruger som
underleverandør til diverse ting. Det sørgelige er at kunden skal opleve at
Ford stort set ikke har udviklet sig mht. rustbeskyttelse i alle årene.

> Det sker bare ikke. Der skal mere til. Se Opel, de
> er vendt tilbage.

Tilbage?
De har her i år fyret så mange i tyskland, at det endda har været oppe i den
tyske regering.

> Så problemet er til at overse..

Nej for ingen aner hvordan resten af bilen er om 10-12 år. Fakta er at Ford
overhovedet ikke har testet holdbarheden på deres rustbeskyttelse, så havde
de for længst fundet de problemer de har sendt videre til kunderne. Det er
en ret simpel test med fugttest/salttåge i 45 dage med varme.

> Sådan hænger virkeligheden jo bare ikke sammen.
'> Hvis Thin Lizzy ikke havde udviklet sig fra dengang
> er jeg da sikker på den ville være ret stabil i 2005,
> selvom ingen gad købe den.

Lad os se om forbrugerne synes at det kan være ligemeget.

> Netop derfor skal man altid supplere med rustbehandling, og sørge
> for man ikke har en 3M-fejlramt årgang.

Min 97' har fået 3 gange og ruster pænt alligevel. Ford har bare ikke styr
på det. Det gavner ikke "os" der har købt tidl. biler at man MÅSKE har fået
mere styr på tingene fra 2004 modellerne.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:25

> Nu er der jo også forskel på en bil der er over 25 år gammel og så noget
> der er lidt mere nutidig

Præcis, men jeg vil helst ha' helhedsindtrykkene med.,o)
Bare en deltalje, ja men alligevel.

> Nej det er et Ford problem. Det rager kunden O, hvem Ford bruger som
> underleverandør til diverse ting. Det sørgelige er at kunden skal opleve
> at Ford stort set ikke har udviklet sig mht. rustbeskyttelse i alle årene.

Nu har japanerne været kendt for stabile underleverandører,
så de europæiske fejl kan måske helt og holdent føres tilbage dertil ?

> Tilbage?
> De har her i år fyret så mange i tyskland, at det endda har været oppe i
> den tyske regering.

Ja, ilf.g Folksam o.a. er Astra i de senere årgange bemærkelsesværdi
fri for rust...så de nåede målet og Opel er idag sikkert et køb på
linje med alt andet.

> [...]
> havde de for længst fundet de problemer de har sendt videre til kunderne.
> Det er en ret simpel test med fugttest/salttåge i 45 dage med varme.

Nej jeg vil også mene, at denne 3M sealing må være brugt
andre steder i dørene.

> '> Hvis Thin Lizzy ikke havde udviklet sig fra dengang
>
> Lad os se om forbrugerne synes at det kan være ligemeget.

Ja, de fleste købere aner garnteret ikke noget om en dårlig sealing
når de står på pladsen og bilen skinner dem i øjnene..

> Min 97' har fået 3 gange og ruster pænt alligevel. Ford har bare ikke styr
> på det.

Jeg føler med dig, men det kan ikke blive Fords problem,
din har fået en billig salgslakering (x3) hos en sidegadevækselerer ?

> Det gavner ikke "os" der har købt tidl. biler at man MÅSKE har fået mere
> styr på tingene fra 2004 modellerne.

Sådan er det jo inden for alt. Selv elektronik osv. Nogle
ting i livet er bare ærgerligt og man kan så vurdere, om
man tør købe et produkt fra samme mærke. Vi har talrige
gange set et problem gå i sig selv ad åre, og fortiden blir' glemt.
Så siger man .."..var det ikke Mondeo'erne som havde et problem
med dørene engang..." ? osv...så jo..Ford For Fremtiden..)

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 10:45

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Ja, ilf.g Folksam o.a. er Astra i de senere årgange bemærkelsesværdi
> fri for rust...så de nåede målet og Opel er idag sikkert et køb på
> linje med alt andet.

Der er bare INTET positivt i at Opel måske har lært at beskytte mod rust nu.
Det gavner jo ikke en meter hos de millioner af bilejere som har en af de
årgange det er galt med. Selv om fabrikkerne nok så stolt kan sige at NU er
deres biler galvaniserede, hvad kan man så bruge det til når man ikke lige
har en bil der er.

> Jeg føler med dig, men det kan ikke blive Fords problem,
> din har fået en billig salgslakering (x3) hos en sidegadevækselerer ?

Nej, men på sigt bliver det alligevel til deres problem, fordi kunderne
komme ikke igen hvis de har haft dårlig erfaring med et mærke.

> [...]
> Så siger man .."..var det ikke Mondeo'erne som havde et problem
> med dørene engang..." ? osv...så jo..Ford For Fremtiden..)

Men elektronik koster sjældent så meget som en bil, derfor har det også en
større betydning end noget billig s/h TV til 95,- fra A-Z. Hvis en bil har
en konstruktionsfejl, så smider man den jo ikke bare ud, men skal måske
døjes med disse problemer i årevis, eller sælge med stort tab.
Jo mere ligeglade fabrikkerne er med det lort de sender ud, jo mere mister
de markedsandele.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 17:23

> Der er bare INTET positivt i at Opel måske har lært at beskytte mod rust
> nu.

Jo. For nye købere er det da meget vigtigt, og jeg
er da glad på Opels veje da jeg synes det er et
gammel velrenommeret mærke som vi nødig
vil miste helt..lige som fiat..trods alt.

> [...]
> årgange det er galt med. Selv om fabrikkerne nok så stolt kan sige at NU
> er deres biler galvaniserede, hvad kan man så bruge det til når man ikke

De fleste skifter jo bil oftere end andre..

> Nej, men på sigt bliver det alligevel til deres problem, fordi kunderne
> komme ikke igen hvis de har haft dårlig erfaring med et mærke.

Jeg tror folk er sværere at rykke ved.
Opel solgte trods alt en del Astra'er
da det sor værdst ud og der kører
også mange nyere Corsa, Astra og nu Vectra'er
rundt i stor stil.

> [...]
> en konstruktionsfejl, så smider man den jo ikke bare ud, men skal måske
> døjes med disse problemer i årevis, eller sælge med stort tab.

Ja så er det jo slem, men det er vist ret sjældent.

> Jo mere ligeglade fabrikkerne er med det lort de sender ud, jo mere mister
> de markedsandele.

Alfa er da gået frem ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 18:30

> De fleste skifter jo bil oftere end andre..

Hmm.....laaaaaangt størstedelen af den danske bilpark er jo over 2-3 år
gammel, så de har jo ingen glæde af de nyeste teknologiske landvindinger som
man siger fabrikkerne laver.

> Jeg tror folk er sværere at rykke ved.
> Opel solgte trods alt en del Astra'er
> da det sor værdst ud og der kører
> også mange nyere Corsa, Astra og nu Vectra'er
> rundt i stor stil.

Overhovedet ikke. Opel har mistet kastrofal mange markedsandele. Det ses
også på den krise som koncernen er i, samt de massefyringer de lige har
været ude i.

> Ja så er det jo slem, men det er vist ret sjældent.

Næh, escort ruster da også som bare...Ka ruster, Focus og mondeo
ligeså.......fiesta gør også.....min mors som jeg servicerer ruster også
pænt og den er heller ikke 10 år endnu.

> Alfa er da gået frem ?

og BMW har meget go vind i sejlene.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:19

> Næh, escort ruster da også som bare...Ka ruster, Focus og mondeo
> ligeså.......fiesta gør også.....min mors som jeg servicerer ruster også
> pænt og den er heller ikke 10 år endnu.

Alle biler ruster, defor er supplerende behandling
altid nødvendig. Så enkelt kan det siges.

http://www.teknologisk.dk/transport/10152

> og BMW har meget go vind i sejlene.

Og 3 serien ruster nu også iflg. nyere undersøgelser.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 22:42

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Alle Ford er så ens at du ikke aner om det er en Fiesta Focus el Mondeo du
> kommer om ved.

Se, dêt 'problem' har eks. Alfa jo haft siden Alfa 145/146
og senest har selv Polo og Golf fået Audis gennemgående
kølerdesign som går 'helt ned'.
Men lidt bekymrende, du har svært ved at se om det er
en Fiesta eller en Mondeo du kommer forbi....

> Det kan man da kalde discountløsninger og uden mod på at lave noget
> anderledes

Du tar' helt fejl. Det er en samhørighed og en ensrettethed
som gir' et familieslægtsskab modellerne imellem. Visse
linjer går igen for at understrege netop dette.

> som Nissan gør idag

Hvad gør de lige idag ?
De prøver sig frem for at finde
deres egen stil, og intet lykkes for dem.
Jeg erindrer ikke hvornår de sidst har
lavet et harmoniskt design.

> og enten er man for eller også er man imod

Præcis, men man kan bare åbne sine øjne,
sammenligne og studere detaljer, så vil du
se forskellen på mærker som HAR fundet
sin stil, og mæker som stadig forsøger sig.

> og din holdning kan man vist godt læse.

Forhåbentlig da. JEG udtrykker mig klart.

> Nu forstår jeg kvalitet på den måde om tingene er holdbare og der mangler
> Ford mange mil, førend de kommer op på siden af alle japanerne.

Du aner ikke hvad du taler om.
B&O blev heller ikke et dårligere mærke/brand
selvom MX8000 tv'et havde en dårlig konstrueret
komponent som blev overophedet, vel ?
(læs: 3M sealingen).

> De kan jo ikke engang finde ud af at lave en bil som kan holde sig rustfri
> i et helt år, førend der skal nye døre og klapper i.

Min er nu snart 20 og har ingen rust i dørene ?

Så igen. Du har ingen anelse om hvad du skriver
og siger, men forsøger blot at puste til
en ild for at få lidt varme/opmærksomhed.

Glem det. Dig og Klaus D er næsten af samme
støbning.)

Alene måden I skriver på er så fuckin' ens og
i udtrykker det samme på et meget lavt niveau.

- kan i hente lidt hjælp hos hinanden
har i jo givetvis opnået det i i bund og grund vil.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 23:20

"Olesen" <n/a> wrote in

> Min er nu snart 20 og har ingen rust i dørene ?

Det skal du kun være glad for - kig på 9/10 andre Sierra'er og de er rustne
op mange steder

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 23:31

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <n/a> wrote in

> Det skal du kun være glad for - kig på 9/10 andre Sierra'er og de er
> rustne
> op mange steder

Enig. Sierra er bestemt ikke kendt for at være rustfri. TALRIGE er blevet
kasseret ved bilsyn pga. rust i vangerne som i hele dens epoke har været en
svaghed, der aldrig blev gjort noget ved.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:18

> Enig. Sierra er bestemt ikke kendt for at være rustfri. TALRIGE er blevet
> kasseret ved bilsyn pga. rust i vangerne som i hele dens epoke har været
> en svaghed, der aldrig blev gjort noget ved.

Jeg gjorde noget ved min, og gav den SUVO i tide...
Så folk, gi' jeres bil en omgang underv behandling,
de har fortjent det.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:17

> [...]
> "Olesen" <n/a> wrote in

> Det skal du kun være glad for - kig på 9/10 andre Sierra'er og de er

Præcis, og de røde lakker er hvide ?
Så folk, kom igang med at pleje jeres biler.
De har fortjent det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 09:57

"Olesen" <n/a> wrote in news:42e8948f$0$23238
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Præcis, og de røde lakker er hvide ?

Ja det er et sørgeligt syn.

> Så folk, kom igang med at pleje jeres biler.
> De har fortjent det.

Enig!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:11

> Præcis, og de røde lakker er hvide ?
> Så folk, kom igang med at pleje jeres biler.
> De har fortjent det.

At DU holder/plejer din bil, fortæller jo intet om bilens, eller mærket for
den sags skyld, generelle kvaliteter. Men det laver du frejdigt konklusioner
om, gang på gang.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 21:12

> At DU holder/plejer din bil, fortæller jo intet om bilens, eller mærket
> for den sags skyld, generelle kvaliteter. Men det laver du frejdigt
> konklusioner om, gang på gang.

En stærk base er altid et godt udgangspunkt, ja.

En gammel bil med færre hulrum pga.
manglende hensyn til Euro Ncap har
af naturlige årsager færre hulrum/samlinger der kan ruste.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 05:36

Olesen skriver:

> [...]
> i udtrykker det samme på et meget lavt niveau.
>
> - kan i hente lidt hjælp hos hinanden
> har i jo givetvis opnået det i i bund og grund vil.

Her, snup en:
http://www.kinagrill.dk/

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:42

> Olesen skriver:

> Her, snup en:
> http://www.kinagrill.dk/

Nå..den sad, for du reagerede.)
Godt så.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-07-05 08:15

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse news:42e7ff8a$0

> B&O blev heller ikke et dårligere mærke/brand
> selvom MX8000 tv'et havde en dårlig konstrueret
> komponent som blev overophedet, vel ?
> (læs: 3M sealingen).

Brum&Overtoner har aldrig været andet en smart design over hylde varer. Så
hvis du bruger dem som forbillede for Fård, er du ved at skubbe dem i
graven, hvis de al'så ikke selv kravler der ned ;).
..

> Min er nu snart 20 og har ingen rust i dørene ?

Hvorfor kun dørene, hvad med resten?. Det er sgu' ikke noget at være stolt
af, det kan en hver bil som der bliver vejligeholdt, matche.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:56

> Brum&Overtoner har aldrig været andet en smart design over hylde varer.

Ork jo. Det er en hel masse andet.
Tekniske kvalitet er iorden og designet ligeså.
Alle andre mærker er først NU begyndt at kikke
på designet som en vigtig del af helheden.
Læg mærke til, selv high-end mærker nu også
kan fjernbetjenes og der er gjort mere ud af designet..

> Så hvis du bruger dem som forbillede for Fård, er du ved at skubbe dem i
> graven, hvis de al'så ikke selv kravler der ned ;).

Det var blot en sammenligning over, at enkelte
fejl ikke sætter mærket som helhed i et dårligt lys,
men der skal mere til.

> Hvorfor kun dørene, hvad med resten?. Det er sgu' ikke noget at være stolt
> af, det kan en hver bil som der bliver vejligeholdt, matche.

Måske. Måske ikke.
(jeg skal iøvrigt ha' ½ behandling igen om 30 dage)..

Fra : Deaster

Dato : 28-07-05 11:17

Olesen wrote:
> [...]
> på designet som en vigtig del af helheden.
> Læg mærke til, selv high-end mærker nu også
> kan fjernbetjenes og der er gjort mere ud af designet..

Det er der nu rigtigt mange high end mærker der har haft min. de sidste 10
år.

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 17:25

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der nu rigtigt mange high end mærker der har haft min. de sidste 10
> år.

Ja, men både du og jeg ved, at remotes har været
dårlig kotume i ægte HIGH-END grej.

Fra : Deaster

Dato : 28-07-05 18:24

> "Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men både du og jeg ved, at remotes har været
> dårlig kotume i ægte HIGH-END grej.

Nope, der er masser af high end grej som har haft fjernbetjeninger i masser
af år, ML, Krell, Boulder, MAC, Accuphase osv.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:12

> Brum&Overtoner har aldrig været andet en smart design over hylde varer.
> Så

Mon ikke du skal holde dig til at udtale dig om biler, for den anden branche
har du tydeligvis hverken erfaringer med, eller viden om.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-07-05 08:58

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Ib Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor dog ?

Ld os dog få nogle tal på banen, TÜV autorapport 2005 siger:

Mondeo 2 syv år gammel

47,3 % uden fejl/mangler
34,6 % med mindre fejl/mangler
18,0 % med alvorlige fejl/mangler
0,1 % trafikfarlige fejl/mangler

0,2 % med rust i bærende elementer

Typiske problemer: tandrem, servo

Primera P11 syv år gammel (otte oplyses ikke og ni år er en anden model P10)

51,7 % uden fejl/mangler
36,2 med mindre fejl/mangler
12,1 % med alvorlige fejl/mangler
0,0 trafikfarlige fejl/mangler

0,3 % biler med rust i bærende elementer

Typiske problemer: Brændstofpumperelæ, elproblemer (ingen tandrem, knastkæde
derimod)

Og til de fluekneppere der vil sige min mondeo/primera lider ikke af den
fejl du nævner: Dette er statistik og siger betydeligt mere om en models
fejlhistorie end et enkelt eksemplar.

Og husk: køb bil med hjernen ikke hjertet. Jeg ser dagligt unge par med børn
i en Primera (arbejder dog ikke på nissanværksted), det er en pålidelig og
økonomisk bil med megen plads som Mondeoen.

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 10:59

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Og husk: køb bil med hjernen ikke hjertet.

Jeg er ikke enig. Man skal gøre begge dele og finde det der matcher bedst.
Hvis det var hjernen så skulle de være en lille potte der kan køre en
million Km på literen og have plads til barnevogn, 4-5 døre i det hele taget
være noget konen har valgt. Hvis bilen betyder noget for en så er det altså
ikke vildt fedt at tosse rundt i en Wagon el.lign.
Man må også godt vælge bil ud fra det som er sjovt og ser godt ud i stedet
for at være drønfornuftig.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-05 15:49

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse news:42e76be8

> Designet er Fords eget og helt unikt.

Der mangler en smiley.

> Men var der tale om en Mazda 121,
> så havde du ret deri, det var en Fiesta i forklædning, ja.

Det er omvendt min ven ;).

> Udbedres vha. gennemsigtig gummihud.

Af hvem, Fård?. Så kan man jo lige så godt lave sin egen, så undgår man alle
de andre "Fiat"/Fård-fejl ;).

> Fords design har altid været unikt,

Nå, vorherrebevars :(.

> OG så var der jo Sierra som var ren space-design
> da den afløste Taunus,

Ja, ret skal være ret, og siden har de ikke præsteret nytænkning. Ren
"hyldevare" som Nissan, på nær kvaliteten, den magter de ikke endnu :(.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 18:57

> Der mangler en smiley.

Du kan nå det endnu

> Det er omvendt min ven ;).

Nej. Mazda 121 var en Fiesta med Mazda label på.

"This version of Fiesta was also sold by Mazda, badged as the Mazda 121 in
Europe and the Mazda Soho in South Africa, although this model was
eventually dropped in the UK. "

og..
"
Later, the Mazda 121 name was used for a subcompact car sold by Mazda. A
version of the original 121 was produced by Kia in South Korea, and sold in
North America, East Asia, and Australasia as the Ford Festiva. It was also
sold in South Korea and other markets as the Kia Pride. In Europe, it was
used for a rebadged Ford Fiesta."

Så Mazda 121 bygger på Fiesta.

> Af hvem, Fård?. Så kan man jo lige så godt lave sin egen, så undgår man
> alle de andre "Fiat"/Fård-fejl ;).

En KA i familien fik det lavet UB, så
kan man tale med sit værksted istedet
for at skrige op, så er der som regel ingen problemer.

> Nå, vorherrebevars :(.

Sikkert. Ford har altid skabt
unikke designs og tør gå
forrest med designløsninger
andre bruger 5-10 år på.

> Ja, ret skal være ret, og siden har de ikke præsteret nytænkning.

What ? New Edge ? Focus ?
Det BURDE sige dig noget eller også
taler vi ikke samme sprog.

>Ren "hyldevare" som Nissan, på nær kvaliteten, den magter de ikke endnu :(.

Fiesta XR2i / Cosworth Escort/Sierra'er i lange baner,
flotte Ghia modeller helt nede fra Fiesta segmentet og op ?
Nej du..der skal mere end en uheldig sealing til før man
kan sige, Ford er dårlig kvalitet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-05 21:34

Olesen skriver:

> Sikkert. Ford har altid skabt unikke designs

Ja, sidste omgang Scorpio, der gjorde bilen usælgelig. Mondeo'en er død
kedelig - helt på højde med en Nissan Primera og Fiestaen ligner en
toyota. Focus'en er den enste der er designmæssigt flot. Og Ka ?? Ja,
den er en Ka, underlig som en Micra eller en anden "microsmart" bil.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 22:31

> Ja, sidste omgang Scorpio, der gjorde bilen usælgelig.

Designet var for amerikansk til europæiske forhold/smag.

> Mondeo'en er død kedelig

Hæ. Du ved jo SLET ikke hvad du taler om.
Nu står det klart for alle og enhver.

> - helt på højde med en Nissan Primera

Haha..*LOL* big time...der er INGEN sammenligning
mod en Mondeo og så Primera'en..hehe..selv salgstallene
taler for sig selv..og helt billig er en Mondeo altså ikke..

> og Fiestaen ligner en toyota.

Ved gud du er et bevidst fjols.
Fiesta'ens rene linjer har INTET med
Toyota at gøre, hverken Yaris/Verso what so ever.
De er lige så grimme og stilforvirrede som den
tidligere MultiPla.

> Focus'en er den enste der er designmæssigt flot.

Ja, den foregående er betydelig mere harmonisk
end den nuværende, men det lægger folk som dig
jo ikke mærke til.

> Og Ka ?? Ja,
> den er en Ka, underlig som en Micra eller en anden "microsmart" bil.

Forskellen er, at KA kører langt bedre end 'det du dêr nævner'.
Det ka' ikke engang du ta' fra den, ærgerligt nok.
Ford leverer tidens mest velkørende biler i alle klasser !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-05 23:18

"Olesen" <n/a> wrote in

> Forskellen er, at KA kører langt bedre end 'det du dêr nævner'.
> Det ka' ikke engang du ta' fra den, ærgerligt nok.

Der tabte du tråden Olesen... KA'en hverken kører eller har kørt godt. Det
er en møgbil af rang... undskyld til de ejere som måtte føle sig stødte.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:17

> Der tabte du tråden Olesen... KA'en hverken kører eller har kørt godt. Det
> er en møgbil af rang... undskyld til de ejere som måtte føle sig stødte.

I skolen, i gamle dage, husker jeg dansktimen, som havde
en lærebog, som hed "Læs & Forstå".

kilde: http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=3317

"Tyskerne har videreført Isigonis geniale opskrift med et hjul helt ude i
hvert hjørne. Det giver optimal kabineplads, og det giver eminente
køreegenskaber. Ka kører som en go-kart: Drej på rattet, og bilen ændrer
kurs uden mindste svaj i karosseriet. Styringen er fast og direkte - også
selv om det eksemplar, vi prøvede, havde servosty-ring (koster 3.800 kr.
ekstra). Og så kan Ka vende helt rundt på under ti meter. Også gear-skiftet
er kontant, så lille Ka kan manøvreres frækt og sportsligt. Den er
fremragende i kurver. Frisk lille motor Motoren er en fin lille 1,3'er,
ydende 60 hestekræfter. Den er ikke ny, men det er insprøjtningssystemet,
som får maskinen til at reagere prompte, og vognen er god for 155 km/t.
Benzinøkonomisk er Ka både god og halvdårlig. Versionen uden servostyring
ruller nemlig to km længere på hver liter end udgaven med hjælpestyring.
Således siger den ny EU-norm for blandet kørsel 16,9 km/l uden servo og 14,9
med, idet man uden servo kan komme op på 20,8 km/l på landevej (18,2 med
servo). Accelerationsmæssigt er den manuelt styrede også lidt hurtigere. Til
gengæld kræves der med servo færre ratomdrej-ninger end uden. Den lille
maskine arbejder forbløffende støjsvagt, nærmest med en symaskinelyd. Eller
også er den bare godt støjdæmpet. Fra karosseri, hjul eller transmission
høres heller ingen støj."

http://www.bilpriser.dk/news.do?NEWSID=930

http://www.kabum.dk/brugtka2%5B1%5D.pdf

http://www.carsurvey.org/model_Ford_Ka.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 09:30

Olesen skriver:

> "Tyskerne har videreført Isigonis geniale opskrift med et hjul helt ude i
> hvert hjørne. Det giver optimal kabineplads, og det giver eminente
> køreegenskaber. Ka kører som en go-kart:

Hvem sagde mascot ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 09:57

"Olesen" <n/a> wrote in

> I skolen, i gamle dage, husker jeg dansktimen, som havde
> en lærebog, som hed "Læs & Forstå".

Det er så længe siden jeg ikke husker det Olesen.

> http://www.bilpriser.dk/news.do?NEWSID=930
>
> http://www.kabum.dk/brugtka2%5B1%5D.pdf
>
> http://www.carsurvey.org/model_Ford_Ka.html

Du kan smide alle de "læs og forstå" links du vil, men det ændrer jo ikke
på det faktum at JEG synes den kører dårligt, sammenlignet med andre biler
i samme prisklasse.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 10:10

> Du kan smide alle de "læs og forstå" links du vil, men det ændrer jo ikke
> på det faktum at JEG synes den kører dårligt, sammenlignet med andre biler
> i samme prisklasse.

Det er faktum den kører godt.
At du ikke kan/vil indse det, gør
ikke bilen ringere..kun dig dummere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 10:50

"Olesen" <n/a> wrote in

> Det er faktum den kører godt.

Synes nogle folk ja. Andre synes, som jeg, den er ringe.

> At du ikke kan/vil indse det, gør
> ikke bilen ringere..kun dig dummere.

Ja fortsæt endelig dine personangreb over til mig...

Olesen find lige kammertonen igen såfremt du ønsker vi to skal være på
talefod.. tak.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 16:37

> "Olesen" <n/a> wrote in

> Synes nogle folk ja. Andre synes, som jeg, den er ringe.

Heldigvis kommer alle positive anmeldelser fra folk
som ofte tester biler og så er det eet fed hvad du synes egentlig.

> Ja fortsæt endelig dine personangreb over til mig...

Whatever. Du er sikkert på samme niveau som Klaus
når det kommer til stykket...

> Olesen find lige kammertonen igen såfremt du ønsker vi to skal være på
> talefod.. tak.

Det skal vi ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 18:20

"Olesen" <n/a> wrote in news:42e8fb7d$0$90559
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Heldigvis kommer alle positive anmeldelser fra folk
> som ofte tester biler og så er det eet fed hvad du synes egentlig.

Det tror du da. Det ændrer da ikke på hvad _jeg_ synes. Drop nu det der
bedrevidende PIS Olesen.. det klær dig ikke.

> Whatever. Du er sikkert på samme niveau som Klaus
> når det kommer til stykket...

Jeg skal ikke vurdere hvad niveau Klaus er på over for dig - over for mig
har han ALTID være reel.

> Det skal vi ikke.

Dit tab. Hvad pokker stikker dig? Jeg har aldrig oplevet dig sådan før..
Geees et humør du er i. Har konen bollet udenom eller noget i den stil for
du er da slet ikke som du plejer. Kom over det og kom igen når du er i
bedre humør.

EOD i denne sammenhæng.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:00

> Det tror du da. Det ændrer da ikke på hvad _jeg_ synes. Drop nu det der
> bedrevidende PIS Olesen.. det klær dig ikke.

Egentlig er det jo ligemeget hvad jeg, du og andre
mener, for Focus + Mondeo blir' ikke dårligere
kørende biler af dên grund heller...det er jo så enkelt.

> Jeg skal ikke vurdere hvad niveau Klaus er på over for dig - over for mig
> har han ALTID være reel.

Vil jeg tro du mener.

> Dit tab. Hvad pokker stikker dig? Jeg har aldrig oplevet dig sådan før..

Jeg aner ikke hvem du er, eller om vi har haft en snak før,
og jeg skylder dig vidst intet ?

> Geees et humør du er i. Har konen bollet udenom eller noget i den stil for
> du er da slet ikke som du plejer. Kom over det og kom igen når du er i
> bedre humør.

Mener ikke der sku' være det mindste i vejen og jeg håber
da du kender tonen i grupperne ?

> EOD i denne sammenhæng.

Ja, løb væk kan han..

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:16

> Heldigvis kommer alle positive anmeldelser fra folk
> som ofte tester biler og så er det eet fed hvad du synes egentlig.

Og ligeså et fedt, hvad de journalister og du mener....

Jeg kan også finde tests af KA, som siger det absolut modsatte...

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 21:23

> Og ligeså et fedt, hvad de journalister og du mener....

Men de generelle toner er og blir' positive.

> Jeg kan også finde tests af KA, som siger det absolut modsatte...

Nej. Det kan du desværre ikke.
Du vil se tests, hvor der nævnes noget
om manglende rustbeskyttelse ab fabrik,
noget med komponenter, som slides
lige vel hurtigt, og dêt er som regel dêt.

Alt andet er overvejende positivt.

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 10:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du kan smide alle de "læs og forstå" links du vil, men det ændrer jo
> ikke på det faktum at JEG synes den kører dårligt, sammenlignet med
> andre biler i samme prisklasse.

Hvad har du ellers prøvet i dén klasse ?
Ka er umådelige grim set udefra, og som Olesen siger har de holdt linien
hele vejen igennem, og lavet kabinen ligeså grim - men af sådan en bette
potte at være, ligger den nu temmelig godt på vejen. Jeg kunne endda sidde
fornuftigt med mine 191cm.
Men eje sådan én grimmer karl - ellers tak.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 11:27

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hvad har du ellers prøvet i dén klasse ?

Ikke så forfærdelig meget.. jeg er mere til de større biler.

Jeg synes bare der er et eller anden lunkent over sådan en KA :/

> en bette potte at være, ligger den nu temmelig godt på vejen. Jeg
> kunne endda sidde fornuftigt med mine 191cm.

Mine stylter kan nu også godt være der :)

> Men eje sådan én grimmer karl - ellers tak.

Godt så :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 11:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ikke så forfærdelig meget.. jeg er mere til de større biler.

Du udtaler dig altså temmelig skråsikkert på et spinkelt grundlag ?!
Jeg prøvede den heldigvis (for Ka'en) inden jeg fik
V6 under foden - ellers havde jeg sgu nok kørt livet af den

> Jeg synes bare der er et eller anden lunkent over sådan en KA :/

Helt enig, jeg bryder mig absolut heller ikke om den, men den kører
altså ikke helt skidt.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 14:12

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e8b79d$0$18650$14726298
@news.sunsite.dk:

> Du udtaler dig altså temmelig skråsikkert på et spinkelt grundlag ?!

I så fald har du misforstået mig. Jeg hverken kan eller vil prøve alle
småbiler, men dem jeg _har_ prøvet, som så ikke er ret mange men det er jo
sagen uvedkommende, der kører KA'en ringest.

Jeg siger ikke den er dårligst af dem alle for det er jeg jo ikke den rette
til qua jeg ikke har prøvet alle - hvilket du heller ikke har (tillader jeg
mig at påstå).

> Jeg prøvede den heldigvis (for Ka'en) inden jeg fik
> V6 under foden - ellers havde jeg sgu nok kørt livet af den

LOL

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 14:25

Martin Johansen [6000] wrote:
> I så fald har du misforstået mig.

Er det i bund og grund ikke det Usenet går ud på ?

> Jeg hverken kan eller vil prøve alle
> småbiler, men dem jeg _har_ prøvet, som så ikke er ret mange men det
> er jo sagen uvedkommende, der kører KA'en ringest.

Så er det jeg tillader mig at så tvivl omkring hvor mange du egentlig
har prøvet - for Ka kører ikke dårligt i forhold til andre biler i den
størrelse.

> Jeg siger ikke den er dårligst af dem alle for det er jeg jo ikke den
> rette til qua jeg ikke har prøvet alle - hvilket du heller ikke har
> (tillader jeg mig at påstå).

Du skrev at den ikke kører godt - det er svært at misforstå. Selvfølgelig
kører den som en spand søm sammenlignet med større klasser, men i
dens klasse, er den ganske velkørende - på en sjov tøseagtig måde.

Jeg har langtfra prøvet alle, men en god håndfuld i den størrelse.
Mine bedsteforældre shoppede bil i den størrelse, og jeg var
selvfølgelig med ude og lege nysgerrig. De endte så med at købe
en Hyundai Getz istedet, da den er nemmere at komme ind i, når man
har fået skiftet stumper rundt omkring på kroppen

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-05 14:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42e8dcc3$0$18644$14726298
@news.sunsite.dk:

> Er det i bund og grund ikke det Usenet går ud på ?

LOL jo :)

> Så er det jeg tillader mig at så tvivl omkring hvor mange du egentlig
> har prøvet - for Ka kører ikke dårligt i forhold til andre biler i den
> størrelse.

OK

> [...]
> kører den som en spand søm sammenlignet med større klasser, men i
> dens klasse, er den ganske velkørende - på en sjov tøseagtig måde.

Tøseagtig :-/ hehe

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 16:48

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, jeg bryder mig absolut heller ikke om den, men den kører
> altså ikke helt skidt.

Jeg synes en 'standard' KA ser forfriskende rap ud.

http://netax.pl/hwm/speedtuning/samochody/ford%20ka/big/ka6.jpg

Og en sort SportsKA er altså også fed at se på...

http://www.km77.com/marcas/ford/ka_03/sportka/0primera/gra/azx2/07.jpg
Ren design !:
http://www.in.gr/auto/parousiaseis/foto_big/ae_Ford_StreetKa_720_08.jpg

OG StreetKA er bare for fed. Tjek lige linjerne
på dette billede..den er jo ganske vellykket.

http://www.autogaleria.pl/tapety/img/ford/ford_streetka_2002_02_m.jpg
http://www.pakwheels.com/wallpapers/cars/ford/Streetka/Ford_SteetKa_UK_Winter_Edition_with_Hard_Top_2003_008_5ZXY.jpg
http://www.99-04.auto2.hu/tesztek/streetka/hatoldn.jpg

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 17:12

Olesen wrote:

> Jeg synes en 'standard' KA ser forfriskende rap ud.

Jeg finder den deform. Hvorfor skal røven være så buttet, men
fronten mere flad ?

> OG StreetKA er bare for fed. Tjek lige linjerne
> på dette billede..den er jo ganske vellykket.

Den ser klart bedre ud end standard. Udbygningen omkring skærmene
og at taget er helt væk pynter - men for mig at se, er den stadig en øjebæ.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:03

> Jeg finder den deform. Hvorfor skal røven være så buttet, men
> fronten mere flad ?

Den er kokett, bagen, og fronten klær'
resten og har det typiske Ford-newedge design.

> Den ser klart bedre ud end standard. Udbygningen omkring skærmene
> og at taget er helt væk pynter - men for mig at se, er den stadig en
> øjebæ.

Den har en speciel egenskab. Den er så gennemdesignet og lavet færdig
at den både frister og gir' en form for respekt på een gang.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:15

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> kilde: http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=3317

At én (eller et par) "motor"journalister skriver en fin artikel om KA'en,
gør det ikke til den evige sandhed.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 21:13

> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> At én (eller et par) "motor"journalister skriver en fin artikel om KA'en,
> gør det ikke til den evige sandhed.

Vi er godt på vej, jfr. en tidligere tråd idag om
de mest reliable biler....,o))

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 23:27

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Forskellen er, at KA kører langt bedre end 'det du dêr nævner'.
> Det ka' ikke engang du ta' fra den, ærgerligt nok.
> Ford leverer tidens mest velkørende biler i alle klasser !

Ja, jeg har prøvekørt en 4-5 Ka' og er hver gang imponeret over hvor smidig
den er, samt at den er rimelig hurtig til at accellerere ved det jeg vil
kalde normal bykørsel. Men den har også STORE problemer med rustbeskyttelsen
som FDM talrige gange har påpeget. Ford har bare ikke vasket ører i lang
tid.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:33

> [...]
> jeg vil kalde normal bykørsel. Men den har også STORE problemer med
> rustbeskyttelsen som FDM talrige gange har påpeget. Ford har bare ikke

FDM er nu bare FDM.
Det er godt nok, men når de snakker om manglende
rustbeskyttelse, så er det når bilerne kommer direkte
fra fabrikken. Igen derfor, bør man undervognsbehandle
sin bil hurtigst muligt hvilket de også påpeger i artiklen.

http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2001/brugtbiltest.pdf

De skriver desuden, at de aldrig har set el-fejl i KA
og interiøeret er meget slidstærkt.

Så bundlinjen må være, at KA er en designerbil med
typiske Ford NewEdge detaljer, ikke værre fejl end
man ellers ser, nærmere FÆRRE når vi snakker el-fel
som er et stort problem idag, specielt i franske og italienske
biler, så rustbehandles den, så er det en rigtig god og
meget velkørende vogn.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 05:27

Olesen skriver:

> Designet var for amerikansk til europæiske forhold/smag.

Men gjorde bilen totalt usælgelig.

Design der taber....

> Hæ. Du ved jo SLET ikke hvad du taler om.

Øøøøh, nåh ?

> Nu står det klart for alle og enhver.

Nej tvært imod.

> Haha..*LOL* big time...der er INGEN sammenligning
> mod en Mondeo og så Primera'en..hehe..selv salgstallene
> taler for sig selv..og helt billig er en Mondeo altså ikke..

Der er tydelig sammenligning. De er lige kedelige at kigge på.

> Ved gud du er et bevidst fjols.
> Fiesta'ens rene linjer har INTET med
> Toyota at gøre, hverken Yaris/Verso what so ever.

Hvem snakkede Yaris. Jeg snakkede om en gammel starlet, smurt hen over
med lidt "fordlygter".

> Ja, den foregående er betydelig mere harmonisk
> end den nuværende, men det lægger folk som dig
> jo ikke mærke til.

Det vil sige at du mere at ford har designet en grimmere bil i den nye
focus ?

> Forskellen er, at KA kører langt bedre end 'det du dêr nævner'.

Og ?
Det var design vi snakkede om her, ikke køreegenskaber.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:42

> Olesen skriver:

> Men gjorde bilen totalt usælgelig.

Den var for dyr og stor for danskerne
og så var bagenden for utradttionelt til
det europæiske marked.

> Nej tvært imod.

Nej lige præcis.

> Der er tydelig sammenligning. De er lige kedelige at kigge på.

Nej, du kan ikke sammenligne de to.
En Primera køber du af nød, en Mondeo
pga. design, anvendelighed, størrelse og
som altid, køreegenskaberne.

> Hvem snakkede Yaris. Jeg snakkede om en gammel starlet, smurt hen over
> med lidt "fordlygter".

Ja, som jeg har sagt før, så har du aldrig
været kendt for at være særlig præcis.

> Det vil sige at du mere at ford har designet en grimmere bil i den nye
> focus ?

Den er mere velkørende, men jeg og de fleste i pressen
mener, at bagpartiet er gået ½ skridt tilbage, ja.

> Og ?
> Det var design vi snakkede om her, ikke køreegenskaber.

Blot for at nævne en meget vigtig fordel.
Design kan ofte diskuteres, det kan perfekte
køreegenskaber som regel ikke.

> Hæ. Du ved jo SLET ikke hvad du taler om.
> Nu står det klart for alle og enhver.

Nu genbruger du mine sætninger, fordi du ved
du er på tyndt vand !
Alle og enhver ved, at Fordbiler kører bedre
end gennemsnittet. Det ser du jo lige fra den
ældre Fiesta, over KA'en (minierne konge køremæssigt)
over Focus og sågar Mondeo..så jo, du ER et fjols.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 09:49

Olesen skriver:

> Den var for dyr og stor for danskerne

Det var forgængeren ikke.....

> og så var bagenden for utradttionelt til
> det europæiske marked.

De designede den ihjæl...

> Nej, du kan ikke sammenligne de to.
> En Primera køber du af nød, en Mondeo
> pga. design, anvendelighed, størrelse og
> som altid, køreegenskaberne.

Mondeo og sublime køreegenskaber er ikke to ting jeg forbinder. De
mondeo's jeg har kørt kører lige så kedeligt som de nissan'er jeg har
været i.

> Ja, som jeg har sagt før, så har du aldrig
> været kendt for at være særlig præcis.

Que ?

> Den er mere velkørende, men jeg og de fleste i pressen
> mener, at bagpartiet er gået ½ skridt tilbage, ja.

Så de har tegnet en grimmere bil - nå ja, det er fords unikke
design..... hvordan var det nu det gik med Scorpio'en..

> Blot for at nævne en meget vigtig fordel.

Du skrev design, det har ikke noget med køreegenskaber at gøre

> Design kan ofte diskuteres, det kan perfekte
> køreegenskaber som regel ikke.

Nej, men her falder ford heller ikke ind i topklassen.

> Nu genbruger du mine sætninger, fordi du ved
> du er på tyndt vand !

Nej, jeg påviser, hvor latterlig du er.

> Alle og enhver ved, at Fordbiler kører bedre
> end gennemsnittet.

Nej, det er noget du tror. Påvis det med læssevis af tests af
uafhængige journalister.

> så jo, du ER et fjols.

Nå, det er det _eneste_ du kan, personangreb. Du er i defensiven, hva
???

Kom igen...

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 10:05

> Mondeo og sublime køreegenskaber er ikke to ting jeg forbinder. De
> mondeo's jeg har kørt kører lige så kedeligt som de nissan'er jeg har
> været i.

Ja, men du er jo også et beviseligt fjols.

> Så de har tegnet en grimmere bil - nå ja, det er fords unikke
> design..... hvordan var det nu det gik med Scorpio'en..

Nej. Jeg og pressen synes designet var
mere heldig i den tidligere Focus. Forskellen
trods alt er til at ta og føle på. Stationcar'en
derimod, er strammet noget op designmæssigt
men har alligevel de basale Focus-detaljer.

> Du skrev design, det har ikke noget med køreegenskaber at gøre

Måske, begge dele er store Ford fordele.

> Nej, men her falder ford heller ikke ind i topklassen.

Jo. De laver nogle af de bedst kørende biler.

> Nej, jeg påviser, hvor latterlig du er.

Så gør det sagligt. Jeg syner kun du støjer.

> Nej, det er noget du tror. Påvis det med læssevis af tests af
> uafhængige journalister.

Du kan ikke finde en negativ test af køreegenskaberne
i NOGEN nyere Ford.

> Nå, det er det _eneste_ du kan, personangreb. Du er i defensiven, hva
> ???
>
> Kom igen...

Ja, for fjolser skal holdes nede. Helt nede og
du er ret medgørlig i dên henseende.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 10:08

Olesen skriver:

> Ja, men du er jo også et beviseligt fjols.

Kom nu ud over dit mudderkastestadie...

> Nej. Jeg og pressen synes designet var
> mere heldig i den tidligere Focus.

Altså er den nye grimmere....

> Forskellen
> trods alt er til at ta og føle på. Stationcar'en
> derimod, er strammet noget op designmæssigt
> men har alligevel de basale Focus-detaljer.

Ja, den ligner efterhånden en mondeo (tatalt kedelig bil).

> Måske, begge dele er store Ford fordele.

Ford og sublime køreegenskaber ????

> Jo. De laver nogle af de bedst kørende biler.

Hvad har du ellers prøvet af biler ?

> Du kan ikke finde en negativ test af køreegenskaberne
> i NOGEN nyere Ford.

Det kan du heller ikke af en VW, derfor laver de ikke sublime
køresmaskiner...

Kom nu med nogle tests der påviser at ford laver biler med sublime
køreegenskaber.

> Ja, for fjolser skal holdes nede. Helt nede og
> du er ret medgørlig i dên henseende.

Nej, du er ude i mudderet og er ved at synke i......

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 16:34

> Olesen skriver:

> Kom nu ud over dit mudderkastestadie...

Nu har du jo trukket mig herned, så lad
os blive her lidt endnu.

> Altså er den nye grimmere....

Nej, anderledes og knabt så banebrydende
som den første, som også er svær at slå.

> Ja, den ligner efterhånden en mondeo (tatalt kedelig bil).

Ja de er kønne begge to.

> Ford og sublime køreegenskaber ????

Korrekt. Du er ved at lære det.

> Hvad har du ellers prøvet af biler ?

Alt muligt. Pressen er heldigvis enig
og så kan du sige hvad du vil..

> Det kan du heller ikke af en VW, derfor laver de ikke sublime
> køresmaskiner...

De sagde, nu den nye Passat er kommet frem, at
den foregående Passat (med 'lexuslygter') var noget
slatten i forhold til den nye..så jo, et kritikpunkt.
Heldigvis for VW er deres køreegenskaber blevet
så meget bedre, selv pressen sige enstemning
at de er sket noget positivt.

> Kom nu med nogle tests der påviser at ford laver biler med sublime
> køreegenskaber.

Søg selv rundt omkring eller bare følg med
hvad der sker på området.

> Nej, du er ude i mudderet og er ved at synke i......

Hehe..ok så sir' vi pels.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 20:54

Olesen skriver:

> Nu har du jo trukket mig herned, så lad
> os blive her lidt endnu.

Nej, jeg står helt tørskoet på land, _du_ svømmer i mudderet. Kom nu op
og argumenter...

> Nej, anderledes og knabt så banebrydende
> som den første, som også er svær at slå.

Altså grimmere....

> Korrekt. Du er ved at lære det.

Hvor har du fundet den historie, underbyg det nu med biltests......

> Alt muligt. Pressen er heldigvis enig

Hvor ?
Vis mig det.

> og så kan du sige hvad du vil..

I lige måde....

> [...]
> slatten i forhold til den nye..så jo, et kritikpunkt.
> Heldigvis for VW er deres køreegenskaber blevet
> så meget bedre, selv pressen sige enstemning

Hvad skrev de om golfen ?

> Søg selv rundt omkring eller bare følg med
> hvad der sker på området.

Jeg har fulgt med og har ikke set specielt positivt omtale af
Fordvogne..... Kom med nogle links.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 21:57

> Olesen skriver:

> Nej, jeg står helt tørskoet på land, _du_ svømmer i mudderet. Kom nu op
> og argumenter...

Har ikke gjort andet, og tilmed forsøgt
at holde dig til sagen.

> Altså grimmere....

Det siger du jo, og det kan jeg vel
ikke ændre på.

> Hvor har du fundet den historie, underbyg det nu med biltests......

Læs du nu bare ALLE de tests der har været
af den nye Mondeo. Det burde være rigeligt,
selv til dig.

> Hvor ?
> Vis mig det.

Læs nu bare Klaus.
Du ærgrer dig jo over, pressen er enig
om Mondeo (og resten af feltets) gode
køreegenskaber.

> Hvad skrev de om golfen ?

At nu var der endelig en ægte GTI
som i gamle dage, og den havde gode
køredynamiske egenskaber, noget som
man må forvente for dên type køretøj.

> Jeg har fulgt med og har ikke set specielt positivt omtale af
> Fordvogne..... Kom med nogle links.

Du blir' ved. Måske nogle af dine 'skulderklapvenner'
kan hjælpe dig lidt på vej, for jeg ser det ikke som
min opgave at fodre dig med almen kendt viden ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 05:13

Olesen skriver:

> At nu var der endelig en ægte GTI
> som i gamle dage,

Hvad skreve de om den _inden GTI'en kom ?

> Du blir' ved. Måske nogle af dine 'skulderklapvenner'
> kan hjælpe dig lidt på vej, for jeg ser det ikke som
> min opgave at fodre dig med almen kendt viden ...

Nej, for du vel kan ikke finde nogle....

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 08:28

> Olesen skriver:

> Hvad skreve de om den _inden GTI'en kom ?

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener dêr,
men det er jo kendt, at Golf GTI ikke har været
ret meget GTI de sidste 10 år, før den nye
200 HK'er nu er kommet.
OG den nye Golf er OGSÅ blevet strammet op.

> Nej, for du vel kan ikke finde nogle....

Din formuleren vakler og dine stavefejl trænger
sig på. Og jo, prøv selv at læse et par tests
af den nye Golf/Passat, og se, hvad de mener
om undervogn nu kontra 'sidste års model'.

Fra : Sorensen

Dato : 28-07-05 05:54

Helt ærlig, kære Olesen, du ser vist ikke andre end Ford biler, når du kører
på landevejen. Du er da helt hjernevasket med Ford. Jeg er selv mekaniker og
har med en del Ford at gøre, men jeg kunne ikke drømme om at købe en selv,
da de er kedelige og ikke særlig holdbare. Og mht salgstal, så er Ford jo
ikke nødvendigvis en bedre bil, fordi de sælger bedre.Kvantitet og kvalitet
er vist ikke det samme. Men slut herfra, vi bliver vist ikke enige om det.
Held og lykke med din næste Ford.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 08:46

> Helt ærlig, kære Olesen, du ser vist ikke andre end Ford biler, når du
> kører på landevejen. Du er da helt hjernevasket med Ford.

Det er der da heller ikke noget galt i

> Jeg er selv mekaniker og har med en del Ford at gøre, men jeg kunne ikke
> drømme om at købe en selv,

Fair nok, jeg har det på samme måde med skoda, lada, seat, fiat

> da de er kedelige og ikke særlig holdbare.

Ford laver også spændende biler. Cosworth, ST-serien, Ghia,.
Holdbarheden er nok lidt subjektivt. De kommer vel kun til dig når de fejler
noget
Byens STØRSTE værksted i Sønderborg er faktisk hos Toyota. Men sådan er der
jo så meget.

> Og mht salgstal, så er Ford jo ikke nødvendigvis en bedre bil, fordi de
> sælger bedre.

Nej men den har altid været efterspurgt og når der kører mange af et
bilmærke, så vil man nok også opleve at der er mange til reparation.

> Kvantitet og kvalitet er vist ikke det samme. Men slut herfra, vi bliver
> vist ikke enige om det. Held og lykke med din næste Ford.

Ford har også deres kvalitetsproblemer. Det samme har andre bilmærker, det
er så bare andre fejltyper, som ikke nødvendigvis er billigere. Listen er
laaaaaang over de fejl der aldrig blev løst.
- Lupo og deres gearkasser
- E-klasse og deres rustproblemer samt dårlige elektroniske bremser
- Volvo og deres automatgearkasser
- Mazda og deres toppakninger
- Ford og deres evige rustproblemer
- Opel og deres tandremme samt rustproblemer
- SAAB og de småting som evig og altid går i stykker
- Citroen og deres hydraulik samt elendige ledningsnet og motorstyring
- Peugeot og deres meget svingende kvalitet
- Fiat og MASSER af fejl
- Rover som altid går i stykker og er dyr i reservedele
- BMW og deres bagbro
- Audi og DYRE reparationer og dem er der mange af.
osv

Jeg synes bare at ret ofte er folk utrolig dårlig til at være ærlige om de
biler de selv har/haft mht. fejl og mangler. Som regl er det altid verdens
bedste bil og man kender INTET til at bilen skulle have sygdomme, fejl og
mangler.....de er som regl også totalt rustfrie, hvad så end ligger i det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:53

> Ford laver også spændende biler. Cosworth, ST-serien, Ghia,.

Hvad har de andre mærker egentlig tilsvarende serier at byde på ??
Sådan i alle prisklasser/modelstørrelser ??
Sej man kan få en Fiesta ST og en Mondeo ST...2 ydergrene
som tilbyder noget helt specielt.

> [...]
> mangler.....de er som regl også totalt rustfrie, hvad så end ligger i det.

Sierras vanger - knastaksler - elfejl på tidligere modeller og rusten
som klares med en gang underv.behdl.

Men sådanne ting finder man jo heldigvis også
på nye biler.

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 10:38

Olesen wrote:

> Hvad har de andre mærker egentlig tilsvarende serier at byde på ??
> Sådan i alle prisklasser/modelstørrelser ??

Opel har OPC der tørrer røv med ST seien fra Ford

De fleste mærker har vel tilsvarende, det er da en nødvendighed
for at være med på markedet.

/Brian - der også har lys ved makeupspejlet - i begge sider

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 17:19

> Opel har OPC der tørrer røv med ST seien fra Ford

Opel Corsa har 175 HK fra en 1600 turbomotor,
Fiesta 150 HK fra en 2.0 standard Duratec motor.
Corsa går 0-100 på 7.9 sekunder, Fiesta 8.4 sek.
Forskellen er til at føle på.

Men Corsa'en kan ikke købes, det kan ST'eren
og til kun kr. 217.866,-

Så deet løber lissom kørt.

Fra : Brian

Dato : 28-07-05 17:42

Olesen wrote:

> [...]
> Corsa går 0-100 på 7.9 sekunder, Fiesta 8.4 sek.
> Forskellen er til at føle på.
>
> Men Corsa'en kan ikke købes, det kan ST'eren

Corsa'en kommer vel - at du ikke ser så mange på gaden, betyder
ikke at de ikke kan købes. Syd for grænsen kører der er del
Astra og især Zafira OPC'er rundt - og der er da vist også et
par Zafira på danske plader.

Så det løb er ligesom kørt - og ST kunne ikke følge med

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:05

> [...]
> ikke at de ikke kan købes. Syd for grænsen kører der er del
> Astra og især Zafira OPC'er rundt - og der er da vist også et

Måske. Men prisen ? Hvad med prisen ?
Kan det halve sekundt også forsvares af
en markant billigere anskaffelsespris ?

> Så det løb er ligesom kørt - og ST kunne ikke følge med

½ sekundt, og uden turbo .... ved godt hvilken
hest jeg holder på, totalt set..

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 11:07

> Hvad har de andre mærker egentlig tilsvarende serier at byde på ??
> Sådan i alle prisklasser/modelstørrelser ??
> Sej man kan få en Fiesta ST og en Mondeo ST...2 ydergrene
> som tilbyder noget helt specielt.

Jep. Så hvis bilerne er kedelige så er det fordi folk selv vælger at de skal
være kedelige. Man kan sagtens så sjove biler, man skal bare betale for det.
Fiesta ST150 er dog ikke mere sindsyg dyr end så mange andre biler, så mon
ikke vi får nogle af dem at se i dk.
Det gode ved Ford er at de har en meget stort udvalg af udstyr til deres
biler, så man kan faktisk få originale sideskørter, spoilere og alverdens
udstyr. Motormæssigt har de også er rimelig udvalg.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:49

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Helt ærlig, kære Olesen, du ser vist ikke andre end Ford biler, når du
> kører på landevejen. Du er da helt hjernevasket med Ford.

Også dêt, men jeg har altid pressen og facts i bagtankerne
når jeg bedømmer noget. Og hidtil har jeg ikke sagt noget
forkert, men 'modstanderne' vil jo så gerne komme til orde..)

>Jeg er selv mekaniker og har med en del Ford at gøre

Ja, man skal jo helst gøre sin hobby til sin levevej.
Er du perlegrusmekaniker og har den samlede
viden/erfaring om Fordbiler med/mod dig ?
At dêt du er mekaniker gør ingen forskel - totalt set.

> men jeg kunne ikke drømme om at købe en selv,

Hehe...nå ok.

> da de er kedelige og ikke særlig holdbare.

Hehe..nå da da man har en smag trods alt ?
Holdbare ? I forhold til hvad måske ?
Det du og andre har i tankerne er KA'ens
stødstangmotor, nogle problemer med Escortens
dørstolper og bagsmæk, og nu 3M sealingen..
Big time science..

> Og mht salgstal, så er Ford jo ikke nødvendigvis en bedre bil, fordi de
> sælger bedre.

De er ihvertfald mere populære og der er sikkert
en helt klar årsag.

> Kvantitet og kvalitet er vist ikke det samme. Men slut herfra, vi bliver
> vist ikke enige om det.

Nej. Men slip fordommene, det hjælper.
Og så burde du i egen og kundernes interesse
finde et andet job.

> Held og lykke med din næste Ford.

Tak i lige måde da..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 09:52

Olesen skriver:

> De er ihvertfald mere populære og der er sikkert
> en helt klar årsag.

Hvilken bil har solgt bedste gennem de sidste år ?

Er det en god eller en dårlig bil ?

Er den bedre end Ford, fordi den sælger bedre ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 10:08

> Olesen skriver:

> Hvilken bil har solgt bedste gennem de sidste år ?

Mondeo lå i toppen i lang tid, og nogen
billigbil er den ikke.

> Er den bedre end Ford, fordi den sælger bedre ?

206 eks. sælges pga. den er en trussemagnet,
dvs. den elskes af kvinder.
Biler sælges af mange årsager, men
der kan ikke rokkes ved de egenskaber
bilerne har.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 10:10

Olesen skriver:

> Mondeo lå i toppen i lang tid, og nogen
> billigbil er den ikke.

Kan du sige Peugout ?

Gør det dem til gode biler ?

> 206 eks. sælges pga. den er en trussemagnet,
> dvs. den elskes af kvinder.

Og en Mondeo ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 16:29

> Olesen skriver:

> Kan du sige Peugout ?

En enig presse siger, den ikke er mekanisk stabil/solid,
men pigerne er vilde med den.

> Gør det dem til gode biler ?

> Og en Mondeo ?

Af forretningsfolk og rige børnefamilier.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 20:56

Olesen skriver:

> En enig presse siger, den ikke er mekanisk stabil/solid,
> men pigerne er vilde med den.

Men da der er solgt mange af den er den kvalitet, det var det du skrev
om mondeoen....

> Af forretningsfolk og rige børnefamilier.

Nej af firmaflådeejere... Rige børnefamilier køber en passat.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:27

> Olesen skriver:

> Men da der er solgt mange af den er den kvalitet, det var det du skrev
> om mondeoen....

Jeg skrev, at de kvaliteter der var i Mondeo
var af en anden karakter, end noget man bare
lige falder pladask for på pigemanêr.

> Nej af firmaflådeejere... Rige børnefamilier køber en passat.

Nej. De køber Mondeo. De vil ha' dynamik samtidig
med de har en familie.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-07-05 00:32

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> En KA i familien fik det lavet UB, så
> kan man tale med sit værksted istedet
> for at skrige op, så er der som regel ingen problemer.

Ja når man laver et dårligt produkt, må man forsøge at "klinke skårene" ;).

og tør gå
> forrest med designløsninger
> andre bruger 5-10 år på.

Designløsninger som ruster væk, falder fra hinanden på ingen tid.

> What ? New Edge ? Focus ?

Jeg taler fremskridt, noget innovativt. Det ser jeg ikke i noget af nævnte,
men jeg er heller ikke til Fård, og bliver det heller ikke.

> Fiesta XR2i / Cosworth Escort/Sierra'er i lange baner,
> flotte Ghia modeller helt nede fra Fiesta segmentet og op ?

Ja og Ka med STOFTAG, P100 en rigtig håndværker-imponator med
hestevogns-mekanik gemt under den fiiine velour..... jow-jow ....... de kan
det der ;)).

Fra : Per Larsen

Dato : 28-07-05 07:06

Heh tråden løb vist lidt af med sig selv.

Pt. må jeg indrømme at Forden virker mest interresant pga. interiør og mit
store korpus. Der mangler Primera'en en hel del.. jeg var faktisk lidt
skuffet over at designet var uændret i forhold til en P10.

Mht. er en 2,0 130hk motor i Primera'en ellers pænt død, men den trækker
jævnt hele vejen, og jeg har afgjort mere fidus til teknikken i Primera.

Men Mondeo'en tiltaler mig mest pga. den ekstra plads der er til mig, og jeg
sidder lidt klemt i en Primera :(.

og ja... Mondeo har mere det der "ny" bil look...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 07:16

Per Larsen skriver:

> Heh tråden løb vist lidt af med sig selv.

Ha, sådan er usenet.

> Mht. er en 2,0 130hk motor i Primera'en ellers pænt død, men den trækker
> jævnt hele vejen, og jeg har afgjort mere fidus til teknikken i Primera.

Primera motoren er måske lidt bedre, generelt er den dyere i
reservedele, men skal der ikke bruges så mange, så.......

> Men Mondeo'en tiltaler mig mest pga. den ekstra plads der er til mig, og jeg
> sidder lidt klemt i en Primera :(.

Så er den jo klar, tag den du kan være i........ ingen tvivl. Der er
sgu ikke meget i at have en "smat" bil man sidder klemt i.

> og ja... Mondeo har mere det der "ny" bil look...

Måske, måske ikke. Personligt syntes jeg at en mondeo er lige så
"spændende" som en primera. Og de "ældre" mondeo har tydeligt slægskab
med sierra

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:37

> Primera motoren er måske lidt bedre,

Måske ? Den er klart ringere.

> Så er den jo klar, tag den du kan være i........ ingen tvivl. Der er
> sgu ikke meget i at have en "smat" bil man sidder klemt i.

Hvorfor ikke ? Hvis det er en Piss-a'n ?

> Måske, måske ikke. Personligt syntes jeg at en mondeo er lige så
> "spændende" som en primera. Og de "ældre" mondeo har tydeligt slægskab
> med sierra

Godt du skrev 'personligt' for mage til vrøvl
skal man lede længe efter fra din side - og dog...

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-07-05 09:43

> [...]
> meddelelse news:42E8782B.A1D0D269@du.kan.finde.den...

> Måske ? Den er klart ringere.

> Hvorfor ikke ? Hvis det er en Piss-a'n ?

Gode saglige argumenter

> Godt du skrev 'personligt' for mage til vrøvl
> skal man lede længe efter fra din side - og dog...

Tjaa du skrev det jo selv

/tue

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 10:04

Olesen skriver:

> Måske ? Den er klart ringere.

Hvordan ?
Forklar, hvorfor ford motoren holder længere og skal serviceres
mindre.

> Hvorfor ikke ? Hvis det er en Piss-a'n ?

Ja, det er klart at du hellere vil sidde klemt inde i en Mondeo, end
behageligt i en Primera. Sådan er du, totalt blind for komfort, bare
det er en ford..

> Godt du skrev 'personligt' for mage til vrøvl
> skal man lede længe efter fra din side - og dog...

Kom nu, at gå ned på mudderkastningsniveauet ses kun, når du er klemt
op i et hjørne.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 11:23

> Og de "ældre" mondeo har tydeligt slægskab
> med sierra

Du må hjælpe mig på vej. Jeg kan ikke se de noget som helst andet end Ford
logoet tilfælles.
Jeg har en rigtig god engelsk bog om hele udviklingen af mondeo.

Jeg kan ikke se en enste del som mondeo deler med Sierra.
- Mondeo trækker på forhjul Sierra på baghjul (når vi ikke medregner 4x4)
- Fuldstændig anden motor i mondeo
- Motor ligger på tværs i mondeo
- airbag, abs (som enkelte sierra dog har), servo som standard (sjældent i
Sierra)
- Andre mål på alle fronter
- Total redesignet bil
- Fuldstændig andre køreegenskaber som klart er bedre i mondeo
- ALT i instrumentpanelet er også redesignet
- Sæder er lavet "dykfrie" så de aldrig skulle kunne blive slappe som i
sierra
- 5 nakkestøtter

Principmæssig har de dog samme gearkasse uden dog at passe over på den anden
model.

Så at mondeo ikke er endt med at hedde Sierra mk3, er helt klar fordi den
intet har til fælles med Sierra. Det er en helt anden bil.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 12:55

Tom skriver:

> Du må hjælpe mig på vej. Jeg kan ikke se de noget som helst andet end Ford
> logoet tilfælles.

Se den fra siden og sammenlign design....

> - Mondeo trækker på forhjul Sierra på baghjul (når vi ikke medregner 4x4)

Det var her ford var foran andre, nu skift til forhulstræk....

> - Motor ligger på tværs i mondeo

Som de som regel gør i forhjulstrukne biler...

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 17:34

> Tom skriver:

> Se den fra siden og sammenlign design....

> Det var her ford var foran andre, nu skift til forhulstræk....

> Som de som regel gør i forhjulstrukne biler...

Se..dette indlæg viser Klaus' måde at skrive på.
Blir' blot dum når han ikke har noget fornuftigt
at levere og det sker oftere og oftere.
Eks. dêt med "..som regel gør i forhjulstrukne biler...",
hvorfor skrive sådan noget ? Det er de fleste her da klar over...men
han ville vel blot sætte et statement af en art nu han ikke ku' andet..
Og så dêt, at "...ford var foran andre....".
De kørte med forhjulstræk på Fiesta 6 år
før der var noget der hed Sierra, så jeg er sikker
på, det var et bevidst valg at lade Sierra køre
med baghjulstræk til det sidste, så den ikke
sku' blive FOR moderne for de ellers konserative
Taunus-kunder....

Næh Klaus D., vil du være med i eliten
så bør du i egen ineteresse ta' dig gevaldigt sammen.
Du falder i gang på gang..

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 18:40

> [...]

> på, det var et bevidst valg at lade Sierra køre
> med baghjulstræk til det sidste, så den ikke
> sku' blive FOR moderne for de ellers konserative

Sierra har SAMME motor som taunus, jeg stoppede endda en taunus motor i min
Sierra og har kun mødt EN mekaniker som kunne se det. Hvad der ellers har
været af gebrug fra taunus aner jeg ikke, da det er lidt før min tid som
husmandsmekaniker.
Har dog læst at Ford bevæggrunde for at vælge en bagskubber til Sierra, var
at den er billigere at producere som bagskubber. I samme bog har jeg også
læst at kunderne stiller krav om forhjulstræk, pga. væsenlig bedre sikkerhed
for "Hr Jensen", så derfor fik mondeo forhjulstræk. Det er også noget med at
effekttabet i en bagskubber er større end i forhjulstrækker.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:23

> [...]
> har været af gebrug fra taunus aner jeg ikke, da det er lidt før min tid

Der var ellers een her i gruppen, som får et par år siden
ellers var godt velbevandret i forskellen på bagtøjet
på Taunus og Sierra.

> [...]
> noget med at effekttabet i en bagskubber er større end i forhjulstrækker.

En baghjulstrækker har altid været dyrere at producere.
Bla. derfor biler idag har forhjulstræk, da der kommer
en 'samlet klump' som skal monteres...det er billigere.
Jeg læste det nu sådan, at Sierra'en beholdt baghjulstrækket
fordi det var billigere end udvikle nyt og der stadig skulle
være noget 'Taunus' tilbage så den ikke afskrækkede
de trofaste købere.

Fra : Peter Weis

Dato : 28-07-05 20:14

Olesen wrote:

> Se..dette indlæg viser Klaus' måde at skrive på.
> Blir' blot dum når han ikke har noget fornuftigt
> at levere og det sker oftere og oftere.

Han begynder da i det mindste ikke på at kalde andre for dumme e.lign.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:23

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Han begynder da i det mindste ikke på at kalde andre for dumme e.lign.

Det gør jeg. Har intet problem med det, sålænge
jeg mener vedkommende er dum og det der
kun kan blive værre..

Fra : Peter Weis

Dato : 29-07-05 15:02

Olesen wrote:

> Det gør jeg. Har intet problem med det ...

Det er nok derfor du har svært ved at trænge igennem med dine synspunkter.

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 15:25

Peter Weis skriver:

> Det er nok derfor du har svært ved at trænge igennem med dine synspunkter.

ROFL...

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 16:45

> Peter Weis skriver:

> ROFL...

Skulderklap.

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-07-05 16:28

Også skrev Vollert

> Det er nok derfor du har svært ved at trænge igennem med dine
> synspunkter.

Jeg forstår dem fint, såå.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 16:45

> Det er nok derfor du har svært ved at trænge igennem med dine synspunkter.

Hvad mener du ?...

Fra : Peter Weis

Dato : 29-07-05 17:17

Olesen wrote:

> Hvad mener du ?...

At du tilsyneladende bestandigt render dig debatmæssige staver i livet
fordi du gerne er en af de første til at kalde din debatmodstander dum
eller lignende skældsord.
Du er ikke slem nok til at være det man kalder en troll, dvs en
provokatør som kun skriver for at provokere. Men jeg spekulerer nogle
gange på om du er en mislykket troll eller om du bare er lidt for hurtig
på aftrækkeren.
Egentlig kan jeg jo være ligeglad og springe de tråde over hvor du
skriver. Men hvis nu du gik og undrede dig over nogle af de reaktioner
du får, så ville jeg da gerne give mit bud på deres årsag. Men jeg skal
gerne undlade at trampe mere rundt i det.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 21:56

> At du tilsyneladende bestandigt render dig debatmæssige staver i livet
> fordi du gerne er en af de første til at kalde din debatmodstander dum
> eller lignende skældsord.

Jeg synes ikke det er et skælsord at kalde een for dum
når jeg finder det nødvendigt.
Man ser folk gøre dumme ting hver dag i trafikken,
og det har ingen herinde svært ved at 'skælde ud over'..
Så for mig er det ligemeget, om jeg møder en 'dum'
i trafikken eller 'herinde'. Det er ikke et spørgsmål om
afstand.
Hvordan folk så opfatter, hvad skal man kalde
det, 'fingeren', er jo op til dem.
I trafikken gives sikkert også en finger eller
trykkes på hornet eller lign., måske uden
modtageren aner hvorfor.
Derfor skal det ikke ta'es så højtideligt, hvis
man blir' kaldt et fjols eller blot 'dum' eller lign.
Det er ren hverdag på forskellige planer.
Men nogle griber helt sikkert chancen til at
føle sig ramt gevaldigt på sjælen, og det kunne
man måske beklage.

> Du er ikke slem nok til at være det man kalder en troll, dvs en

Er jeg blevet kaldt en gang eller to. Som dig, kan man jo
selv bestemme hvor kraftigt ordet/betydningen skal bøjes/tolkes, ja..

> provokatør som kun skriver for at provokere.

Du har heldigvis en opfattelse af tingene, og
det kan jeg kun respektere. Men hvad der
smager godt i din kogebog, behøver ikke
smage godt i min eks.

> Men jeg spekulerer nogle
> gange på om du er en mislykket troll eller om du bare er lidt for hurtig
> på aftrækkeren.

Venter spændt på en konklusion. Det ville være uhøfligt
andet at sidde dig helt overhørig..

> Egentlig kan jeg jo være ligeglad og springe de tråde over hvor du
> skriver.

Det kunne du jo i princippet, men du gør det ikke, og
det er lidt betænkeligt.

> Men hvis nu du gik og undrede dig over nogle af de reaktioner
> du får,

Jeg undres ikke. Jeg forventer da lidt respons, ellers
var usenet jo ikke til noget. Men jeg er ret sikker på,
mennesker opfatter det de modtager forskelligt. Heldig vis da.

> så ville jeg da gerne give mit bud på deres årsag. Men jeg skal
> gerne undlade at trampe mere rundt i det.

Det er sikkert også det nemmeste i det længere løb

Fra : Peter Weis

Dato : 30-07-05 08:14

Olesen wrote:

> Jeg synes ikke det er et skælsord at kalde een for dum
> når jeg finder det nødvendigt.

Sådan bliver det altså ofte opfattet, især af folk som ikke finder det
nødvendigt.
Skriftlige medier, hvor ytringerne i øvrigt gemmes for eftertiden på
Google, fungere lidt anderledes end mundtlige. Derfor gør man klogt i at
moderere sin sprogbrug, i hvert fald hvis man ønsker en dialog.
Man kan tænke hvad man vil, men man gør klogt i at sidde lidt på
hænderne inden man svarer.

> I trafikken gives sikkert også en finger eller
> trykkes på hornet eller lign., måske uden
> modtageren aner hvorfor.

Hvis man får fingeren uden bevidsthed omat have dummet sig, så bliver
man da lidt sur på afsenderen.

> Det kunne du jo i princippet, men du gør det ikke, og
> det er lidt betænkeligt.

I det store hele gør jeg nu. Det er vist sjældent du bidrager med noget
jeg kan bruge. Så det var lidt tilfældigt jeg faldt over din
slagudveksling med Klaus.

> Jeg undres ikke. Jeg forventer da lidt respons, ellers
> var usenet jo ikke til noget. Men jeg er ret sikker på,
> mennesker opfatter det de modtager forskelligt. Heldig vis da.

Joeh, men fik du den respons af Klaus som du ønskede? Synes du selv at
dine "personkarakteriserende" bemærkninger bidrog til at gøre debatten
mere interessant eller konstruktiv?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 13:17

> Sådan bliver det altså ofte opfattet, især af folk som ikke finder det
> nødvendigt.

Ringen er så sluttet og der er ikke mere at gøre ved det.
Man kan af gode grunde ikke vide, hvad og hvordan
folk opfatter. Sådan er det med alt her i livet.

> Skriftlige medier, hvor ytringerne i øvrigt gemmes for eftertiden på
> Google, fungere lidt anderledes end mundtlige.

Hvordan ?
Lyd er luft i bevægelse.
Tekst er lyd i bevælgese, men på papir.
Indholdet er det samme, selvom mimikken
ikke er til stede. Mimik kan også opfattes forskelligt.
Smil aldrig til en hund. Den har en anden opfattelse end dig..

> Derfor gør man klogt i at
> moderere sin sprogbrug, i hvert fald hvis man ønsker en dialog.

Man skal ikke lægge unødig bånd på sine ytringer.
Uanset hvordan de kategoriseres, så vil de alligevel
blive opfattet forskelligt, så skal man mondererer sig
med succes, bør man helt tie.

> Man kan tænke hvad man vil, men man gør klogt i at sidde lidt på
> hænderne inden man svarer.

Nej. Aflevering ved kasse 1 indebærer
de mest oprigtige kommentarer, lige fra hjertet.
Det er jo ikke Ludig Holberg.

> Hvis man får fingeren uden bevidsthed omat have dummet sig, så bliver
> man da lidt sur på afsenderen.

Ja og man kan så sidde i sin uvidenhed og ærgre sig over
man måske ikke fattede hvad der var galt.

> I det store hele gør jeg nu. Det er vist sjældent du bidrager med noget
> jeg kan bruge. Så det var lidt tilfældigt jeg faldt over din
> slagudveksling med Klaus.

Sådan kan man hele tiden opleve noget nyt på nettet
og det er dêt, der gør det så fantastiskt.
Iøvrigt..hvordan kan du vide, jeg sjældent leverer
noget du kan bruge, hvis du 'tilfældigt poppede ind' ??
Er det blot en talemåde, hvor du viser din, hvad skal jeg
kalde det, foragt ? for min type ?
HVIS...så må du gerne være mere direkte fremover
istedet for at forfine dit sprog unødigt.

> Joeh, men fik du den respons af Klaus som du ønskede?

Måske ikke ligefrem som 'ønsket', men næermere
som forventet...og kanonen var kørt i stilling da jeg
skrev første indlæg.,o)

> Synes du selv at
> dine "personkarakteriserende" bemærkninger bidrog til at gøre debatten
> mere interessant eller konstruktiv?

Ja. For jeg finder hurtig ud af, hvad der gemmer sig
under huden på folk, når man træder lidt på dem
og det har jeg det rigtig godt med for så viser
de hvad de reelt indeholder.

Fra : Peter Weis

Dato : 30-07-05 13:45

Olesen wrote:

> Hvordan ?

Alle betoninger og al mimik forsvinder på skrift.

> Man skal ikke lægge unødig bånd på sine ytringer.
> Uanset hvordan de kategoriseres, så vil de alligevel
> blive opfattet forskelligt, så skal man mondererer sig
> med succes, bør man helt tie.

Det forkommermig at være en meget opgivende holdning.

> Ja og man kan så sidde i sin uvidenhed og ærgre sig over
> man måske ikke fattede hvad der var galt.

Og vedkommende som giver fingeren kan sidde og ærgre sig over sin
manglende evne til at kommunikere et budskab.

> Iøvrigt..hvordan kan du vide, jeg sjældent leverer
> noget du kan bruge, hvis du 'tilfældigt poppede ind' ??
> Er det blot en talemåde, hvor du viser din, hvad skal jeg
> kalde det, foragt ? for min type ?

Det kan jeg heller ikke vide. Derfor skrev jeg også "Det er vist
sjældent du bidrager med noget jeg kan bruge". Det lille ord vist
udtrykker et forbehold.
Jeg kender ikke "din type", så den har jeg ingen mening om. Jeg har en
mening om din adfærd i denne sag. Og om ikke andet, har du overfor
demonstreret at selv en omhyggelig formulering ikke er nogen garanti for
præcis kommunikation, hvis meddebattøren ikke læser hvad der står.

Så er du hurtigere end jeg er.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 07:30

> Alle betoninger og al mimik forsvinder på skrift.

Måske meget godt, de vigtigere ting her i livet
også skrives ned, så der intet er at ta' fejl af.

> Det forkommermig at være en meget opgivende holdning.

Nej.

> Og vedkommende som giver fingeren kan sidde og ærgre sig over sin
> manglende evne til at kommunikere et budskab.

Man må sige, at da afregning ved kasse 1 foregår
i samme sekundt, så er budskabet ægte, og har ikke
været gennem slørende filtre.

> Det kan jeg heller ikke vide.

Nej, tænkte det egentlig nok.

> Derfor skrev jeg også "Det er vist
> sjældent du bidrager med noget jeg kan bruge". Det lille ord vist
> udtrykker et forbehold.

Ja, det signalerer noget andet tror jeg. Filtret igen ?

> Jeg kender ikke "din type", så den har jeg ingen mening om.

Lige måde.

> Jeg har en
> mening om din adfærd i denne sag.

Det er også fair nok. Du har givet dig tid
til at sætte dig ind i tingene.

> Og om ikke andet, har du overfor
> demonstreret at selv en omhyggelig formulering ikke er nogen garanti for
> præcis kommunikation, hvis meddebattøren ikke læser hvad der står.

Nej, så kommer ord som fordomme/tidligere erfaring osv. ind i billedet,
og selv et ikke-på-papir-nedskrevet-blink-i-øjet kan
også opfattes forskelligt fra person til person.

Folk er forskellige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-05 20:58

Olesen skriver:

> Du falder i gang på gang..

Nej, _du_ gør.

Kom nu op af dit mudderhul og argumenter for dig.
Kan du se, hvor mange andre der begynder at mene det samme om dig ?

Hvordan vil du tages seriøst efterhånden ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 22:25

> Olesen skriver:

> Nej, _du_ gør.

Aldrig. Det der sker er blot, at du
træder vande og forsøger at sløre
facts og klare kendsgerninger, når
du mister saft og kraft i dine indlæg.
Du starter ellers altid ud højt og flot.

> Kom nu op af dit mudderhul og argumenter for dig.

Har aldrig gjort andet.

> Kan du se, hvor mange andre der begynder at mene det samme om dig ?

Jeg behøver ikke hjælp udefra eller lign.

> Hvordan vil du tages seriøst efterhånden ?

Nå nu begynder du på en ny taktik.
Pladen skulle lige vendes eller ???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-05 05:15

Olesen skriver:

> Nå nu begynder du på en ny taktik.
> Pladen skulle lige vendes eller ???

Gab...... du kan selje i dit eget mudder. Når du engang er kommet i
landt og blevet ren. kan det være at jeg gider at diskutere med dig
igen.

Godnat.

EOD

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 08:26

> Olesen skriver:

> Gab...... du kan selje i dit eget mudder. Når du engang er kommet i
> landt og blevet ren. kan det være at jeg gider at diskutere med dig
> igen.

Du er stolt af dit 'mudderindlæg' tidligere
og bruger det nu til en form for afslutning.
Det er for så vidt fint for mig. Jeg skal
nok kravle ned af din ryg nu..

> Godnat.

Go' morgen.

> EOD

jaja..du er nok frisk når du engang vågner HELT op igen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 09:34

> Ja når man laver et dårligt produkt, må man forsøge at "klinke skårene"
> ;).

Præcis, derfor vi alle venter på næste års model..næste års model..næste
år model..