Lars Barfoed og politisk tonedøvhed
Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 17:56

Sidste år kom Kristian Thulesen Dahl med en udtalelse om at Lars Barfoed
var politisk tonedøv. Onde tunger har så sagt at det var for at lukke
munden på ham, at han blev gjort til fødevareminister, efter Henriette
Kjær.

Med beslutningen om at forurentet kød kan rengøres og derefter sælges
til forbrugerne som »fersk kød«, uden særlig anmærkning, synes Kristian
Thulesen Dahls »diagnose« at blive bekræftet. Men her til sidst har han
så åbenbart fået hjælp, så kødet alligevel bliver mærket.

Dansk Supermarked og Co-op Denmark har dog allerede meddelt, at de slet
ikke vil forhandle det {vel nok med undtagelse af under mærket
»hundefoder«}.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoPasaran

Dato : 26-07-05 18:34

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> [...]
> Thulesen Dahls »diagnose« at blive bekræftet. Men her til sidst har han
> så åbenbart fået hjælp, så kødet alligevel bliver mærket.

Så er det slut med at købe hakket kød...
Ad, siger jeg bare.

--
NoPasaran

Fra : Jesper

Dato : 26-07-05 20:29

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
>
> Dansk Supermarked og Co-op Denmark har dog allerede meddelt, at de slet
> ikke vil forhandle det {vel nok med undtagelse af under mærket

Nu er det jo velkendt at supermarkederne hakker deres ferske kød på
sidste salgsdato for så at kunne sælge det med en ny sidste salgsdato.
Jeg tror ikke at halskødet er ringere end det og dyrelægene har sagt god
for det, det er ikke forurenet.
Men det er kritisabelt at ministeren tillader kødet uden en
mærkningspligt.

Når kødet er mærket, så kan forbrugen så købe halskødet for selv at
spise det eller til Fido, det er op til forbrugeren.

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-07-05 21:00

> [...]
>
> Når kødet er mærket, så kan forbrugen så købe halskødet for selv at
> spise det eller til Fido, det er op til forbrugeren.

Det kan de også nu, derfor er det en svinestreg at det skal i samme fryser
som menneske føde.

Kurt

Fra : Tina T.

Dato : 26-07-05 21:04

> [...]
> for det, det er ikke forurenet.
> Men det er kritisabelt at ministeren tillader kødet uden en

Det BLIVER mærket, desuden er der ikke noget i vejen med kødet rent
sundhedsmæssigt, det er mere tanken der får det til at vende sig i mange,
hvilket jeg personligt ikke forstår, er der nogen der tænker på hvor æg har
været?

Tina T.

Fra : Allan Knaap

Dato : 26-07-05 22:10

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sundhedsmæssigt, det er mere tanken der får det til at vende sig i mange,
> hvilket jeg personligt ikke forstår, er der nogen der tænker på hvor æg

Ja, for ikke at nævne den danske folkespise, den røde pølse. Slagterens svar
på bagerens studenterbrød.

Men hvis man er så forfærdet over at skulle spise hakket kød der kommer fra
halsen på en ko, skal man nok tage godt med dansk produceret kød med på
ferien. Men der er det måske blot en spændende lokal kulinarisk oplevelse.

Mon ikke det er ugens "forargelses indslag" ?. Næste uge er der sikkert en
ny chokerende nyhed vi kan blive forarget over. Hvad skulle man da ellers
tale om i frokoststuen og hos den lokale frisør.

Allan Knaap

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-05 21:08

Jesper wrote:

> [...]
>
> Når kødet er mærket, så kan forbrugen så købe halskødet for selv at
> spise det eller til Fido, det er op til forbrugeren.

SSSSSHHHHHHHHHH! Hys!

Hold nu for Guds og vor andres skyld op med at snakke om dèt der
beskidte halskød, for så får vi bare Bo Warming provokeret til nye
"eksperimenter" udi fortæring af fordærvede fødevarer og dertil hørende
"beskrivelser" i 8 tråde involverende hans abnorme
sammensværgelsesteorier omhandlende "Den Store Stygge Og ONDE
Hygiejnekonspiration"! Forudsat at han altså er i stand til at overleve
en butoxinforgiftning? Hmmmm....Nej, det ville jo næsten være for ondt
at prøve at fremprovokere staklen til at tage livet af sig selv på dèn
smertefulde måde...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:53

meddelelse news:42e6981c$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> en butoxinforgiftning? Hmmmm....Nej, det ville jo næsten være for ondt
> at prøve at fremprovokere staklen til at tage livet af sig selv på dèn

Indtil videre har du da gjort hvad du kunne.

Boni

Fra : Peter Bang

Dato : 26-07-05 21:34

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev:
>Sidste år kom Kristian Thulesen
>Dahl med en udtalelse om at Lars Barfoed
> [...]

Nu tilhører Lars Barfoed jo den udøvende del i den sådan
nogenlunde tre-delte magtfordeling. Lovgivning bliver jo til
blandt almindeligt dødelige ... Thuesen-Dahl indregnet ... hvad er
det nu partiet hedder ???

Må jeg i øvrigt byde på en frankfurter? .... knust orne-pik i
naturtarm!? ....

Kom nu ind i kampen .............

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:55

"Peter Bang (slet 78FZ7)" <peterbang@78FZ7privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det nu partiet hedder ???
>
> Må jeg i øvrigt byde på en frankfurter? .... knust orne-pik i

Gjorde det ondt ?

Boni

Fra : Leo

Dato : 27-07-05 09:03

Nu er den omtalte "forurening" jo ikke en egentlig forurening - og strengt
taget er der vel ikke den store forskel på at vaske blod ud af kød, og så at
skylle det færdigstegte kød under den varme hane for at vaske fedtet af, som
den efterhånden halvrunde fr. Larsen anbefaler.
Kimtallet i halskød er også generelt acceptabelt.

Når det så er sagt, så giver jeg ikke fem potter for COOPs og DSs
forsikringer om ikke at ville sælge det. Det ryger direkte i
nationalpølserne og ud i grillpakkerne.

De falske miner er let gennemskuelige, når de samme forretninger uden skam
sælger maskinudbenet fjerkrækød i deres "kyllingepølser", der også er noget
hundeæde.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-05 09:16

Leo <fupkonto@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> skylle det færdigstegte kød under den varme hane for at vaske fedtet af, som
> den efterhånden halvrunde fr. Larsen anbefaler.

Jeg tror nu nok at der er forskel mellem af »vaske« et stykke kød, og så
at »vaske« hakket kød. Der kan næppe være meget smag tilbage efter sådan
en omgang.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-05 13:31

Blindet smagspanel ka ikke afgøre om halskød

Giv det bedst tænkelige smagspanel og de mest opreklamerede kokke bind for
øjnene - men så går gassen af journalist-nyheden. Så får vi folkeoplysning
i stedet for overtro og snobberi. Med de normalt tillavede, gennemstegte
madretter vil ingen kunne smage om halskød eller brystkød.
Min kones kattes mad er ofte så god, at jeg stjæler fra skålen - der er ikke
noget "affaldskød" ved, at at anti-naturvidenskabelige rutiner gjorde
halskød til hundemad..

Bo Warming cand.scient. kemigymnasielærer, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000