Discovery launched
Fra : Tim

Dato : 26-07-05 16:19

Så er der atter gang i den amerikanske rumindustri, med Discovery's tur ud i
kredsløb.

"
»På vegne af de mange millioner af mennesker, der tror på, hvad vi gør; held
og lykke, god vind, og hav det lidt sjovt deroppe«, sagde NASA's ansvarlige
for opsendelsen, Mike Leinbach, ifølge nyhedsbureauet Reuters til
astronauterne få minutter før take off.
"

God vind til amerikanerne.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 16:23

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> God vind til amerikanerne.

Og så må vi jo håbe at astronauterne overlever turen {rumfærgen er som
bekendt defekt}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ingolf

Dato : 26-07-05 16:35

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Og så må vi jo håbe at astronauterne overlever turen {rumfærgen er som
> bekendt defekt}.
> --
> Per Erik Rønne

Hvis de styrter ned, skal det ikke undre mig de giver Iran skylden.

Fra : Rune

Dato : 26-07-05 17:11

> Hvis de styrter ned, skal det ikke undre mig de giver Iran skylden.

Ja for det har de jo gjort så mange gange før.

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 17:24

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvis de styrter ned, skal det ikke undre mig de giver Iran skylden.

Klart... det gjorde de jo både da Challenger og Columbia forulykkede.

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-07-05 19:29

Tim wrote:
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Klart... det gjorde de jo både da Challenger og Columbia forulykkede.

De kædede igen og igen Saddam sammen med 911, så de amerikanske borger
til sidst i alvor troede, det var Saddam selv, der havde stået for det;
men Saddam havde intet med det at gøre, så hvorfor ikke give Iran
skylden, hvis Discovery viser sig lige så upålidelig som de andre
rumfærger og amerikanske præsidenter og deres administrationer i
almindelighed?

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:11

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skylden, hvis Discovery viser sig lige så upålidelig som de andre
> rumfærger og amerikanske præsidenter og deres administrationer i

Ja og havde det stået til venstre fløjen , ja så havde vi stadig kørt rundt
med firekantede hjul.

Boni

Fra : Jim

Dato : 27-07-05 01:19

> De kædede igen og igen Saddam sammen med 911,

Nøjagtig på samme måde, som jeg kan kæde farven på en brandbil sammen med
fiskene i havet.

J.

Fra : NoPasaran

Dato : 27-07-05 15:25

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in news:42e657e8$0$64258
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvis de styrter ned, skal det ikke undre mig de giver Iran skylden.

Ja, for vi ved jo allesammen godt, at det i så tilfælde ville være CIA og
det israelske Mossad som gør det for at miskreditere de fromme muslimer.

--
NoPasaran
De vise diskuterer ideer, de middelmådige holdninger,

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 17:25

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Og så må vi jo håbe at astronauterne overlever turen

Ja da

> {rumfærgen er som bekendt defekt}.

Mener du den sensor de har snakket om, eller...?

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 18:17

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Ja da

> Mener du den sensor de har snakket om, eller...?

Jep. De har jo endnu ikke fundet fejlen.

--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 18:36

> Jep. De har jo endnu ikke fundet fejlen.

Øhh, ok! Det troede jeg da, men har vel egentlig bare ikke hørt mere til
det.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 19:09

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Øhh, ok! Det troede jeg da, men har vel egentlig bare ikke hørt mere til
> det.

Der skal være fire sensorer til i alt fire motorer. Og den ene er altså
fejlbehæftet. Men rumfærgen /skulle/ kunne klare det på kun to sensorer
og altså to motorer. Svjh.

--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 21:32

> Der skal være fire sensorer til i alt fire motorer. Og den ene er altså
> fejlbehæftet. Men rumfærgen /skulle/ kunne klare det på kun to sensorer
> og altså to motorer. Svjh.

Jeg hørte faktisk lige i nyhederne, at rumfærgen var 'i perfekt stand', da
den blev sendt op.

Tim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Jeg hørte faktisk lige i nyhederne, at rumfærgen var 'i perfekt stand', da
> den blev sendt op.
>
> Tim

De har altid været i perfekt stand, indtil noget uventet opstod.

Jeg ønsker dem også held og lykke på rejsen.

Boni

Fra : Alucard

Dato : 26-07-05 22:39

On Tue, 26 Jul 2005 20:08:31 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Der skal være fire sensorer til i alt fire motorer. Og den ene er altså
>fejlbehæftet. Men rumfærgen /skulle/ kunne klare det på kun to sensorer
>og altså to motorer. Svjh.

Den der sensor er 100% i orden nu....

USA har sgu da ikke "råd" til endnu en katastrofe......

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:14

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Der skal være fire sensorer til i alt fire motorer. Og den ene er altså
> fejlbehæftet. Men rumfærgen /skulle/ kunne klare det på kun to sensorer
> [...]

Hvo som intet vover, intet vinder.

Boni

Fra : Lyrik

Dato : 27-07-05 00:22

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Jep. De har jo endnu ikke fundet fejlen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Vil det sige at de ikke har fundet den plade som jeg så faldt af i CNN?

Det er de utroligste ting mennesker vil begive sig ud i for at kunne
registrere at de "har været på ferie"!
Pestsygdomme fra Asien og Afrika, maveforgiftninger og tropiske storme,
oversvømmelser og bombeeksplosioner.

"Vi har været på ferie" lyder det glædestrålende!

Og nu tilsidst: En sightseeingtur på toppen af en 25 år gammel rumraket
fyldt med en million liter eksplosive stoffer!

Tak for kaffe, siger jeg bare...

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 26-07-05 20:13

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Og så må vi jo håbe at astronauterne overlever turen {rumfærgen er som
> bekendt defekt}.

Mon ikke den eller de defekter der fik Columbia til at styrte ned i 1993
er blevet udbedret?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-05 20:58

Jesper wrote:

> Mon ikke den eller de defekter der fik Columbia til at styrte ned i 1993
> er blevet udbedret?

Gudfader, er dèt SÅ lang tid siden?

Sikke dog tiden går!

Nej, vent lidt: Det var altså i 2003!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:06

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Og så må vi jo håbe at astronauterne overlever turen {rumfærgen er som
> [...]

Lyseslukker !!!

Boni

Fra : Peter Bang

Dato : 26-07-05 21:41

> [...]
>
>"
>»På vegne af de mange millioner af
>mennesker, der tror på, hvad vi gør; held

.... og vi takker Tim for opbakningen ... uden ham var vi bombet
tilbage til spørgsmålet om, hvad det er vi egentlig leder efter
derude .......... mere vand?! ... heyyyyyy ..... look!!! I can
flyyyyyyy ......

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 22:01

"Peter Bang (slet UGYUI)" <peterbang@UGYUIprivat.dk> wrote in message

> [...]
> tilbage til spørgsmålet om, hvad det er vi egentlig leder efter
> derude .......... mere vand?! ... heyyyyyy ..... look!!! I can

Du er jo et godt eksempel på, at der er mangel på intelligent liv på jorden,
så hvis de er heldige finder de måske noget derude.

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 26-07-05 23:14

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>>

> Du er jo et godt eksempel på, at der er mangel på intelligent liv på
> jorden, så hvis de er heldige finder de måske noget derude.

Og hvis du rejste til USA lige nu, ville den gennemsnitlige
intelligenskvotient stige i begge lande! .)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-07-05 23:32

"Peter Bang (slet UGYUI)" <peterbang@UGYUIprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage til spørgsmålet om, hvad det er vi egentlig leder efter
> derude .......... mere vand?! ... heyyyyyy ..... look!!! I can

Hvorfor er du altid så negativ?

Du minder en del om AHW, CROC , KIM, ALLAN , osv osv.
Er det jeres livsstil , altid at være negativ?
Det kan man blive syg af.

Prøv bare engang imellem at se lidt positivt på udviklingen i verden, så
tror jeg I vil få det bedre med jer selv og jeres omgivelser.

Boni

Fra : Peter Bang

Dato : 27-07-05 07:42

Bo Nielsen <boni@nospam.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet UGYUI)"
><peterbang@UGYUIprivat.dk> skrev i
>en meddelelse
>xt.news.tele.dk...

>Hvorfor er du altid så negativ?

Forstyrrer jeg dit Lis&Per-univers?

>Du minder en del om AHW, CROC , KIM,
>ALLAN , osv osv.

Hvem?

>Er det jeres livsstil , altid at
>være negativ?
>Det kan man blive syg af.

Sjældent negativ. Dog ofte af en ganske anden opfattele end de
perler du kan præstere.

>Prøv bare engang imellem at se lidt
>positivt på udviklingen i verden, så
>tror jeg I vil få det bedre med jer
>selv og jeres omgivelser.

Har det glimrende. Mine omgivelser har det glimrende.

Fra : kk

Dato : 27-07-05 08:21

"Peter Bang (slet 2V61I)" <peterbang@2V61Iprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> perler du kan præstere.

> Har det glimrende. Mine omgivelser har det glimrende.

Det forekommer besynderligt at det ikke fremgår af tilgængelige oplysninger,
at NASA har spurgt nogle af Jer kloge hoveder til råds, forinden
opsendelsen.
Det må være en fejl.
mvh
kk

Fra : Peter Bang

Dato : 27-07-05 16:21

kk <kru@nospammail.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet 2V61I)"
> [...]

kk?

Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-07-05 10:32

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Så er der atter gang i den amerikanske rumindustri, med Discovery's tur ud
> kredsløb.

Det er godt at se, selvom det er lidt deprimerende at de fortsætter med den
forældede rumfærge i stedet for at udvikle nogen mere moderne rumfartøjer.

Fra : Tim

Dato : 27-07-05 10:49

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message

> Det er godt at se, selvom det er lidt deprimerende at de fortsætter med
> den
> forældede rumfærge i stedet for at udvikle nogen mere moderne rumfartøjer.

Enig, men det er dog stadig det mest avancerede og alsidige transportmiddel
ud i rummet indtil videre.

Det bliver dog spændende at se, når de en dag har udviklet et "rumfly", der
kan lette fra, og lande på en almindelig landingsbane; altså uden ekstra
løfteraketter, men mere som et almindeligt fly.

Næste generation bliver vist principielt ligesom den nuværende rumfærge, med
fastbrændstof løfteraketter.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 27-07-05 11:20

> [...]
> ansvarlige for opsendelsen, Mike Leinbach, ifølge nyhedsbureauet Reuters
> til astronauterne få minutter før take off.

Nu er der jo ikke kun Amerikanere deroppe, og desværre lader det til, at de
får brug for lidt mere end bare god vind!!

Sakset fra Ekstra bladet, og verifericeret på NASA's hjemmeside..
"Små metalstykker løsrev sig, da rumfærgen 'Discovery' tirsdag blev sendt af
sted på den første rummission siden 2003. Derfor arbejder NASA nu på højtryk
for at finde ud af, om 'Discovery' har taget skade eller ej.

NASA havde tirsdag placeret 112 kameraer, der fra forskellige vinkler optog
opsendelsen, og det er disse billeder, der viser de små metalstykker, der
ryger af under opsendelsen."

Der skulle bl.a. være faldet metalstykker fra omkring de forreste
landingshjul.

Men lad os krydse fingrene....

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 28-07-05 02:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu er der jo ikke kun Amerikanere deroppe,

Nope, men det er dog dem der _er_ NASA, og har skudt midler og prestige i
projektet... ikke?

Jeg er godt klar over, at der blandt andre er en japaner, der har fået lov
til at komme med.

> og desværre lader det til, at de får brug for lidt mere end bare god
> vind!!

Hvorfor?

> [...]
> metalstykker, der ryger af under opsendelsen."
>
> Der skulle bl.a. være faldet metalstykker fra omkring de forreste

Som de dog _OGSÅ_ lagde vægt på, er det første gang der har kameraer
monteret (overhovedet) til at følge om der falder noget af under
opsendelsen... og de siger at der _altid_ er faldet noget af.... under
_enhver_ opsendelse.

Men ja, .... lad os krydse fingre Allan.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 28-07-05 09:11

> [...]
> _enhver_ opsendelse.
>
> Men ja, .... lad os krydse fingre Allan.

Absolut, og så ønske en hurtig smertefri tur til mølposen, hvilket også sker
efter denne flyvning.
Programmet *er* for gammelt, konceptet er udviklet i 70'erne og teknologien
er fra 80'erne.

Rumprogrammer som "The Moon, Mars, And Beyond", kan ikke hvile på gammel
teknologi, men kræver innovation og nye teknologier.

--
Allan Riise