Hva' gør vi nu??
Fra : Mads Jensen

Dato : 04-06-01 21:32

..... lille du.

Nu er jeg ikke lige normal skribent i denne gruppe, men normal skabskikker.

Problemet er nok bare et typisk teenage-problem. ... Jeg er 18.

Nu lykkedes det så endelig at finde en pige som jeg VIRKELIG godt kunne
lide. For at komme med en kort version af hele historien: I starten virkede
det temmelig håbløst, så begyndte vi at snakke sammen, også begyndte vi at
snakke om at vi skulle lave noget sammen. Jeg ringede en dag for, at
invitere hende med til en koncert, svar: "Jeg skal altså godt nok noget
andet i aften" . Nå!. "Men jeg ville ellers gerne". Okay, så ringede
jeg weekenden efter og så blev det rent faktisk til noget. Vi gik ud og tog
senere om til mig. Vældig hyggeligt - der skete bare ikke en skid. .
Pigen: "Men vi skal da gøre det igen." Igen okay, jeg ringede 4-5 dage
efter og fik at vide, at hun havde travt med at skrive en opgave. "Men i
næste uge". Ugen efter - idag: Jeg ringede, men hun havde travlt med at læse
til eksamen. Pigen: "Men i næste uge".

Og det var så det.

Men hva' gør vi nu?? Det skal lige siges, at de gange vi mødtes har det
virket meget lovende... , men bare ikke blevet til noget. Men egen 'plan'
er, at jeg vil ringe en gang til og hvis jeg bliver afvist igen, vil jeg
sige "at vi bliver nød til lige at mødes" og så 'kaste håndklædet i ringen'.
Jeg har ikke så meget at tabe ved det ....vel??

Gode råd?? Et eller andet??

Mads J.

Fra : Chokmah

Dato : 04-06-01 21:48

"Mads Jensen" <madd@ready.dk> skrev i en meddelelse
> .... lille du.

> Nu lykkedes det så endelig at finde en pige som jeg VIRKELIG godt kunne
> lide.

skide godt

> [...]
tog
> senere om til mig. Vældig hyggeligt - der skete bare ikke en skid. .

hvad gik denne ingenting med -hvad skulle der være skete der hvor der
ingenting skete ?

> [...]
> efter og fik at vide, at hun havde travt med at skrive en opgave. "Men i
> næste uge". Ugen efter - idag: Jeg ringede, men hun havde travlt med at

ja ... det er jo eksamentid tror jeg ... men hun priouterede ikke i dit
favør ...hwa så ?

> Og det var så det.

Øhh ha ?

> Men hva' gør vi nu?? Det skal lige siges, at de gange vi mødtes har det
> virket meget lovende... , men bare ikke blevet til noget.

jamne hvad er det det skal blive til ?

> [...]
ringen'.
> Jeg har ikke så meget at tabe ved det ....vel??

jamen du har jo endnu ikke formuleret et ønske skal i kysse flette petti rør
gå rundt i gummi & læder eller bare bolle og ?

> Gode råd?? Et eller andet??

ja hvis du skirver hvad du gerne vil.
MvH
Bo

Fra : Mads Jensen

Dato : 04-06-01 21:59

> hvad gik denne ingenting med -hvad skulle der være skete der hvor der
> ingenting skete ?

Okay, for at undgå indpakningen.... (mer' eller mindre). Jeg er totalt
forelsket i denne pige. Jeg kunne enormt godt forestille mig, at have hende
som kæreste med 'hvad det nu indebærer". Ikke nødvendighvis seksuelt - lige
med samme. Bare en kæreste, som man kunne kysse, gå ture med, holde i håndes
osv.

Men mit hel har aldrig været stort på dette område.....

Skulle man købe 10 roser, tage der ud, sige 'sådan er det' og så lade det
bære eller briste?

Mads-

Fra : Peter

Dato : 05-06-01 00:31

"Mads Jensen" <madd@ready.dk> wrote in

> [...]
>
>Men mit hel har aldrig været stort på dette område.....
>
>Skulle man købe 10 roser, tage der ud, sige 'sådan er det' og så lade

Mads, jeg siger bare GO FOR IT...kast håndklædet i ringen, giv hende 10
røde roser og et stort smækkys, do what ever you intend to do...og tænk
IKKE på RISIKOEN...lev livet.

Jeg selv havde også dengang i din alder en helt utrolig frygt for at blive
afvist, derfor fandt jeg først min første rigtige kæreste én en del år
senere, så nogle gange kan jeg godt fortryde at jeg var så tilbageholdende.

Jeg vil sige, selvom du måske skulle blive afvist, så rejser vi os jo alle
op igen og livet går videre...og samtidig får du hurtigere vished og
klarhed over om hun er interesseret i dig.

Just do it!

regards,
Peter

Fra : Chokmah

Dato : 06-06-01 02:12

"Peter" <pete@cybernetFAKE.com> skrev i en meddelelse

> Mads, jeg siger bare GO FOR IT...kast håndklædet i ringen, giv hende 10
> røde roser og et stort smækkys,

ahh der ville jeg jo nok først lige se hvad hun siger til roserne :) ?

> do what ever you intend to do...og tænk
> IKKE på RISIKOEN...lev livet.

unægteligt en prisværdig egenskab , det store vedlags fri spørgs mål er om
man er en støbning der kan bære det negative KAN komme af initeritivet.

> [...]
> afvist, derfor fandt jeg først min første rigtige kæreste én en del år
> senere, så nogle gange kan jeg godt fortryde at jeg var så

ak ja fortryd ikke - jeg var simpelthænd for stiv af syre og sprut til at
mærke åget af slige indre restriksioner - hvad der i mangt et hendsende gav
et ...tilsigtet resultat .... men set i bag spejlet , så vil det sgu nok
være noget trist noget at gøre statestik over- jeg gik hemnings løst efter
alt af kvinde køn - egendomeligt nok så gik det vist bedst når man var flov
for kapital og måtte forene det praktiske med det lyst betonede ; altså på
en og samme tid prøver at komme i bukserne på fruen timmeret i mens man
skulle platte hende for noget mjød -& ildvand.

> Jeg vil sige, selvom du måske skulle blive afvist, så rejser vi os jo alle
> op igen og livet går videre...og samtidig får du hurtigere vished og
> klarhed over om hun er interesseret i dig.

ja det gør vi da med tiden men jeg kan da godt huske da min teenage love
forlod mig efter et år - det var sgu da ved at ta livet af mig .men et eller
andet sted skal tingen jo starte ...når man skal overvinde sin egen indre
Børge før han bliver for permanet og flytter ind som permanet defaitist.

> Just do it!

ja prøv.
mvh
Bo

Fra : Chokmah

Dato : 06-06-01 01:37

> [...]
lige
> med samme. Bare en kæreste, som man kunne kysse, gå ture med, holde i

Nå men det lyder sgu da meget fornuftigt ...ny lyder hun jo detsvære ikke
til at være ude af kontrol for at få en sådan relation op at stå - men på
den anden side så - har hun jo gerne ville et eller andet , med den tur til
koncert mener jeg det var ?

> Men mit hel har aldrig været stort på dette område.....

Ohh helved du er 18 år - når det virker af meget 17 år efter er det fordi
man har glemt de 12 -13 år der sneg sig ind i mellem hvor man var kanpt så
heldig om det var i selve forholdet eller fordi et sådant ikke eksisterede -
det kan så være hvad det er :) Fay weldon skrev noget som jeg læste for
mange år siden som bed sig fast i mig som well nok kan køres på begge køn :
enhver kvinde er som skabt til at få sine børn når hun er 18 problemet er
bare at hun skal være 40 - før hun ved med hvem :)

> Skulle man købe 10 roser, tage der ud, sige 'sådan er det' og så lade det
> bære eller briste?

tjjaaa det ku du måske nok ... nu kender jeg ikke lige omtalte kvindes
karekter nogen er wilde med det andre bliver mistænk somme har arldrig
rigtigt prøvet det med roserne .
men du kunne da sætte dig ned og snakke med hende og foreligge hende sagen
som den er , da du mener at du før lidt mixt signaler , hvorfor du gerne vil
benytte lejligheden til at melde ud at sådan har du det - hvad hun siger til
det ?
hvis det så ikke lige var hvad det skulle være hvad hun havde i tankerne så
sig at du ikke bør bebrejdes for at have go smag.
men så igen hun ku jo komme med en posiktiv tilkende givelse - men ellers
trust me der kommer andre !
MvH
Bo

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 04-06-01 21:44

> Nu er jeg ikke lige normal skribent i denne gruppe, men normal
skabskikker.

Nå ja det går nok

> Problemet er nok bare et typisk teenage-problem. ... Jeg er 18.

Jo det kender vi vist alle til..............

> [...]

ringen'.
> Jeg har ikke så meget at tabe ved det ....vel??

Det må jeg nok sige nej til, jeg kan jo ikke vide hvordan situationen ser
ud, men du skal følge det som du føler sker inde i dig selv, og det har du
jo givet udtryk for
Jeg må da lige tilføje at der er 1½ million kvinder derude, så find da en
som også er interreseret i dig..........
for F, du er kun 18 med hele livet foran dig, helt seriøst.........

> Gode råd?? Et eller andet??

Håber det kunne hjælpe dig lidt
ellers skriv igen

MVH
Thomas V.

Fra : Chokmah

Dato : 05-06-01 01:44

"THOMAS VESTERGAARD" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som også er interreseret i dig..........
> for F, du er kun 18 med hele livet foran dig, helt seriøst.........

jamen jeg har da indtryg af at den unge mand tager det meget seriøst - jeg
læser hans indlæg som en hvis desperation restløshed over en noget ikke
nærmer defineret kulmination på den ellers gunstieg situation - hun vil
trods alt noget om end hun er i noget tids nød.... priouteringes fortsand ?

> Håber det kunne hjælpe dig lidt
> ellers skriv igen

Ja det håber jeg da også
MvH
Bo

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-01 16:10

Mads Jensen wrote:
[...]
> Men hva' gør vi nu?? Det skal lige siges, at de gange vi mødtes har det
> virket meget lovende... , men bare ikke blevet til noget. Men egen 'plan'

Hvad mener du med "blevet til noget"? Forventer du at pigen skal hoppe
i seng med dig, 1-2 uger efter at I er begyndt at gå ud sammen? Måske
er hun en *anden* slags pige end dem du er vant til at nedlægge...

> er, at jeg vil ringe en gang til og hvis jeg bliver afvist igen, vil jeg
> sige "at vi bliver nød til lige at mødes" og så 'kaste håndklædet i ringen'.
> Jeg har ikke så meget at tabe ved det ....vel??

Det er da en udmærket taktik, at droppe en pige hvis hun giver ind-
tryk af at være ligeglad med dig. Altså mht. at mødes og tilbringe
tid sammen med dig.

Men lige nu, hvor det er eksamenstid, er et åndssvagt tidspunkt at
implementere en sådan taktik, så jeg synes du bør give pigen
masser af snor frem til starten af sommerferien og så et par uger
mere. Hvis hun så stadig ikke har haft tid til dig, så spilder hun
din tid og *så* dropper du hende.

> Gode råd?? Et eller andet??

Et godt råd? Okay. Lægt mindre vægt på sex.

Selvfølgelig skal du med tiden forsøge at snuse dig frem til om
pigen har fået den skøre ide at hun kun skal være din veninde og
altså slet ikke har nogen forestilling om at på et eller andet
tidspunkt skal I a' med tøjet og øve jer i at lave børn. Men det
skal du først snuse dig frem til senere, ikke lige nu - og heller
ikke i slutningen af denne måned.

Et andet godt råd: Skid højt og flot på hvad pigen siger til dig.
Ord er billige. Vær ligeglad med om hun siger at hun godt kan
lide dig. Læg i stedet mærke til om hun viser at hun godt kan
lide dig. Og brug især den bedste målestok for den slags: dit
armbåndsur. Mål på hvor meget tid hun ender med at tilbringe
sammen med dig (husk at tage højde for at hun i perioder kan
have vigtigere ting at tage sig for, f.eks. eksamener). Jo mere
tid hun giver dig, jo mere seriøs er hun. Langvarige telefon-
samtaler kan være belastende, men medregn dem alligevel. Giv
dem evt. halv vægt i dine beregninger. Hvis du konstaterer at
for hver uge der går, tilbringer I mere og mere tid sammen,
så peger pilen i den rigtige retning. Husk også ikke at
forvente for meget i starten. Se på tendensen, ikke den
aktuelle situation.

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 11-06-01 16:20

Hejsa Mads

Da det ikke er så forfærdelig mange år siden jeg var på din alder, vil jeg
lige tage mig den frihed at give dig mit råd.

Jeg synes ideen med roserne er okay, det er der en del piger der falder for.
(Altså det med den romantiske type) Men du skal jo ikke gøre det, med mindre
det er sådan du føler for at gøre, hvis du fx. slet ikke er typen der giver
blomster, er der jo ingen grund til at lægge ud med at give indtryk af at
være det.

Men min pointe: Lad hende vide, hvordan du har det. Skriv, mail, ring eller
fortæl hende face 2 face at du er totalt pjattet med hende, og du godt kunne
tænke dig at finde ud af om jeres forhold kunne blive til mere end venskab.
Giv hende derefter tid til at overveje hvordan hun har det med den
nyerhvervede viden (hvis ikke hun havde gættet det på forhånd, -kvinder har
det jo med at fornemme den slags)

Nu er det smarte jo så: Bolden er på hendes banehalvdel (for at bruge udtryk
som jeg tror alle fyre kan forholde sig til) og udspillet er hendes. Er hun
interesseret skal hun nok lade dig vide det, og er hun ikke, finder du også
ud af det.

Men held og lykke med det
Kram fra Anita