Skifte pdf reader i Firefox, hvordan ??
Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 11:22

Jeg har forgæves forsøgt at få firefox til at bruge foxit pdf reader til
at åbne pdf dokumenter med istedet for den laaaaaaaaaaaaangsomme acrobat
som irreterer mig vanvittigt. Når jeg kigger i pluginlisten er der et
"foxit" symbol over pdf pluginet, og jeg har den som default for
systemet. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor det stadig er acrobat der
anvendes og jeg vil MEGET gerne vide hvordan jeg kan lave om på det.....

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Janus

Dato : 26-07-05 13:16

Jakob wrote:
> [...]
> systemet. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor det stadig er acrobat der
> anvendes og jeg vil MEGET gerne vide hvordan jeg kan lave om på det.....

Hmm, det kan være Acrobat Reader plug-in'et er installeret... Options >
Downloads > Plug-Ins > fjern markeringen ved PDF-dokumentet

Ved ikke om det virker, men vel et forsøg værd.

Vh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Janus

Dato : 26-07-05 13:20

Janus wrote:

> Hmm, det kan være Acrobat Reader plug-in'et er installeret... Options >
> Downloads > Plug-Ins > fjern markeringen ved PDF-dokumentet
>
> Ved ikke om det virker, men vel et forsøg værd.
>

> Vh Janus

Ja, ok.. jeg læste for hurtigt. Du HAR jo allerede rodet derinde.. Sådan
går det, når man laver speed reading :)

/janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-05 13:51

Jakob skrev:

>Jeg har forgæves forsøgt at få firefox til at bruge foxit pdf reader til
>at åbne pdf dokumenter med istedet for den laaaaaaaaaaaaangsomme acrobat
>som irreterer mig vanvittigt.

Ikke just det du spørger om, men jeg benytter Acrobat version 5.
Den er hurtig.

Cirka hver 13. gang skal man lige bekræfte at det ikke gør noget
at det ikke er den sidste nye, det er eneste ulempe. Rent
praktisk fortæller den at der er funktioner i filen som man ikke
skal forvente virker, men jeg har ikke set nogen reelle problemer
endnu.

Er det version 6 du har?

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 17:38

In article <tacce196vceh1ljripbtc4nhj3gvsod1fc@news.stofanet.dk>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Er det version 6 du har?

Lige præcis, kombineret med en ældre bærbar og meget hyppig hentning af
pdf filer er det møj irreterende. Jeg har fundet foxit pdf reader og den
åbner en pdf fil øjeblikkeligt, temmelig imponerende og derfor havde jeg
et håb om at den kunne bruges sammen med firefox.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 26-07-05 16:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det version 6 du har?

Version 7.0 er betragtelig hurtigere end 6.0. Hvis ikke man vil det kan
man via nedenstående link få en opskrift på at forøge hastigheden i 6.0.

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-07-05 17:00

Carl Drud skrev:

>kan man via nedenstående link få en opskrift på at forøge hastigheden i 6.0.

Øh ... hvor?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 17:39

In article <1x7gc2dclgrt7.dlg@cd.dyndns.dk>, carl.drud@myrealbox.com
says...

> Version 7.0 er betragtelig hurtigere end 6.0. Hvis ikke man vil det kan
> man via nedenstående link få en opskrift på at forøge hastigheden i 6.0.

Ok det vil jeg kigge på men jeg ville foretrække at kunne bruge foxit
reader, hurtigere kan det simpelthen ikke blive, den åbner stort set
øjeblikkeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 26-07-05 17:01

Peter Loumann wrote:

> Øh ... hvor?

Ups, beklager. Her:

http://www.theinquirer.net/?article=9896

Carl

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 17:43

In article <1a1wn0wrmoe3j.dlg@cd.dyndns.dk>, carl.drud@myrealbox.com
says...
> Ups, beklager. Her:
>
> http://www.theinquirer.net/?article=9896

Øhhh ikke megen opskrift her, andet at jeg bliver bekræftet i at den er
langsom, er der noget jeg misser ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mikkel U.

Dato : 26-07-05 18:31

Jakob wrote:
> In article <1a1wn0wrmoe3j.dlg@cd.dyndns.dk>, carl.drud@myrealbox.com
> says...

> Øhhh ikke megen opskrift her, andet at jeg bliver bekræftet i at den er
> langsom, er der noget jeg misser ??

http://gemal.dk/blog/2003/11/18/slow_acrobat_reader/index.html

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-05 18:01

Jakob skrev:

>den laaaaaaaaaaaaangsomme acrobat

Hvorfor afinstallerer du så ikke acrobat, når nu den er så langsom ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 19:16

In article <xn0e57p60lakzz004@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> Hvorfor afinstallerer du så ikke acrobat, når nu den er så langsom ?

Fordi den har den ene fordel at skriften står langt pænere på den tft
skærm der er på min bærbare. Foxit ser ret grim ud med mindre man zoomer
ind.

Derfor vil jeg gerne have mulighed for at bruge den i nogen sammenhænge.
Jeg har som sagt foxit som systemdefault men det hjælper ikke ved
browsing her er det stadig acrobat som bliver brugt.

Det er ikke en brugbar løsning for mig at hente filerne ned på
skrivebordet og åbne dem herfra med foxit da det ødelægger mig
arbejdsflow.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-07-05 18:19

Jakob <no@mail.com> posting:

>som irreterer mig vanvittigt. Når jeg kigger i pluginlisten er der et
>"foxit" symbol over pdf pluginet, og jeg har den som default for
>systemet. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor det stadig er acrobat der

Er der overhovedet et plug-in for "foxit"? Det ser ikke sådan ud if.
<http://www.foxitsoftware.com/bbs/showthread.php?p=58>.
Hvis der ikke er et plugin, er du vel nødt til at starte programmet
"eksternt".
Jeg kunne ikke selv lige finde det i ff, men jeg går så ud fra, man
kan vælge dette fra en dialog i stil med følgende fra Opera:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/foxit-ikkeplugin.png

--
What is life, except excuse for death,

----===== http://www.better-browser.info =====----

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 19:18

In article <hhrce19lcq7p3u8kq1raqqt5osmid6i4ok@dtext.news.tele.dk

> Er der overhovedet et plug-in for "foxit"? Det ser ikke sådan ud if.
> <http://www.foxitsoftware.com/bbs/showthread.php?p=58>.

Jamen det var lidt det jeg var på jagt efter

> Hvis der ikke er et plugin, er du vel nødt til at starte programmet
> "eksternt".

Hvis det kan ske automatisk er det fint hvis jeg skal til at gemme
filerne først og åbne manuelt dur det ikke

> Jeg kunne ikke selv lige finde det i ff, men jeg går så ud fra, man
> kan vælge dette fra en dialog i stil med følgende fra Opera:
> http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/foxit-ikkeplugin.png

Den mulighed er der såvidt jeg kan se ikke i firefox, de eneste jeg har
fundet er mulighed for at vælge pdf plugin fra, det vil jeg da lige
prøve igen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-05 20:34

Jakob skrev:

>Den mulighed er der såvidt jeg kan se ikke i firefox, de eneste jeg har
>fundet er mulighed for at vælge pdf plugin fra, det vil jeg da lige
>prøve igen.

og hvis du vælger pdf-plugin fra vil du få mulighed for at vælge hvad der
skal gøres med pdf-filer (det gjorde jeg i hvert da jeg lige prøvede) og
så valgte jeg "Åben med" FoxitReader(Standard) og så åbner de
(pdf-filerne) i FoxitReader i en seperat proces og ikke i samme vindue som
FF

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 22:41

In article <xn0e57t4oqqrmz000@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> og hvis du vælger pdf-plugin fra vil du få mulighed for at vælge hvad der
> skal gøres med pdf-filer (det gjorde jeg i hvert da jeg lige prøvede) og

Hej Ivan, tak for tippet, det var også det jeg kom frem til og jeg tror
det bliver den løsning i første omgang.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 26-07-05 20:50

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Jamen det var lidt det jeg var på jagt efter

Lidt diskussion om samme emne (tysk):
http://www.chip.de/c1_forum/thread.html?bwthreadid=830024

Der findes et alternativ til Foxit, nemlig Brava! Reader:
http://www.snapfiles.com/get/bravareader.html

- og tilhørende Firefox plug-in:
http://www.infograph.com/plugin.htm

Håber det hjælper dig.

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 22:42

In article <42e693cd$0$630$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> Der findes et alternativ til Foxit, nemlig Brava! Reader:
> http://www.snapfiles.com/get/bravareader.html

Hej John, tak for de informationer det vil jeg kigge nærmere på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 26-07-05 18:36

Jakob wrote:

> Øhhh ikke megen opskrift her, andet at jeg bliver bekræftet i at den er
> langsom, er der noget jeg misser ??

Næh, kun at jeg ikke er ved mine fulde fem i dag

Det skulle have været det her link:

http://www.theinquirer.net/?article=11041

Carl

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 20:07

In article <j7mq78r50we6.dlg@cd.dyndns.dk>, carl.drud@myrealbox.com
says...

Ok vil lige sige at jeg nu har testet det og det har hjulpet en del
omend den stadig ikke er så hurtig som foxit.

Tak for hjælpen til alle.

--
Venlig hilsen

Jakob