Danskerne i Egypten
Fra : B. Nice

Dato : 26-07-05 08:08

Er jeg den eneste der sidder tilbage med et lidt lunkent indtryk af os
danskere efter bombningerne i Egypten?

Lad det være slået fast, at jeg har fuld forståelse for, at folk som
har været tæt på begivenhederne har brug for hurtigt at komme hjem og
få bearbejdet deres indtryk.

Men at andre turister i området nærmest står i kø for at komme hjem
igen, primært af frygt for nye angreb, synes jeg er en kedelig og
uheldig udvikling.

Sansynligheden for et nyt angreb er vel ikke meget større end før det
første? Men vi danskere lader os skræmme og råber ad rejseselskabet og
udenrigs-ministeriet hele vejen hjem til vores trygge villavej.

I virkeligheden går vi på den måde terrorristernes ærinde, og lader
lokalbefolkningen i stikken.

Respekt til dem der trodser terroristerne og bliver dernede.

/B. Nice

Fra : jodem

Dato : 26-07-05 10:10

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lokalbefolkningen i stikken.
>
> Respekt til dem der trodser terroristerne og bliver dernede.

Vi er vant til som charterturister at betragte verden som en stor
forlystelsespark, hvor alt er under nøje tilsyn og vores sikkerhed
fuldstændig garanteret. Vi behøver ikke selv at tage ansvar for noget som
helst, og derfor går vi naturligvis i panik, når "the merry go round" løber
løbsk.

Ps. Jeg har fuld forståelse for, at der faktisk er mennesker, der har fået
alvorlige chok, og dem bør charterselskabet så hjælpe til behandling. Men at
evakuere Mellemøsten for turister ?????

Fra : 3W

Dato : 28-07-05 01:43

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
> Ps. Jeg har fuld forståelse for, at der faktisk er mennesker, der har fået
> alvorlige chok, og dem bør charterselskabet så hjælpe til behandling.

Er der ingen grænser for hvad charterselskaberne skal betale til? Jeg
troede, at man købte rejseforsikringer til den slags ting.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-05 07:12

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
>
> Er der ingen grænser for hvad charterselskaberne skal betale til? Jeg
> troede, at man købte rejseforsikringer til den slags ting.

Der findes ingen sådanne rejseforsikringer. Alle forsikringer lægger sig
op ad udenrigsministeriets vurdering, og med mindre der er tale om at
udenrigsministeriet anbefaler evakuering, så vil forsikringsselskaberne
kun betale for hjemtransport af syge mennesker.
--
Per Erik Rønne

Fra : 3W

Dato : 29-07-05 00:50

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> udenrigsministeriet anbefaler evakuering, så vil forsikringsselskaberne
> kun betale for hjemtransport af syge mennesker.

Nå, men hvis ikke udenrigsministeriet anbefaler evakuering, så må folk vel
selv betale hvis de vil hjem. Jeg kan ikke se, at charterselskaberne skal
pålægges endnu flere udgifter for noget de er uforskyldt i.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 02:27

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Nå, men hvis ikke udenrigsministeriet anbefaler evakuering, så må folk vel
> selv betale hvis de vil hjem. Jeg kan ikke se, at charterselskaberne skal
> pålægges endnu flere udgifter for noget de er uforskyldt i.

Enig, hold skatteborgerne udenfor.

Situationen skaber et marked for en ny forsikringstype, hvilket løses af
markedskræfterne.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-07-05 05:06

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Enig, hold skatteborgerne udenfor.

> Situationen skaber et marked for en ny forsikringstype, hvilket løses af
> markedskræfterne.

Næh, forsikringsselskaberne vil /ikke/ gå ind i sådanne
forsikringstyper, da der ikke vil være en objektiv indikation af,
hvornår de skal træde til. Derimod tales der nu om at alle
[charter]rejsende skal pålægges en afgift til en fond, der så skal træde
til. Lige som i dag med konkursramte rejseselskaber, hvor kunderne
ellers ikke ville kunne komme hjem.

--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-07-05 08:24

> [...]
> [charter]rejsende skal pålægges en afgift til en fond, der så skal træde
> til. Lige som i dag med konkursramte rejseselskaber, hvor kunderne

Herre gud, hvorvidt branchen bliver enig eller det sker som
forsikringsordning er mig ligegyldigt, så længe det ikke lægges ind under
det offentlige.

Thorkild

Fra : 3W

Dato : 30-07-05 00:13

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> Næh, forsikringsselskaberne vil /ikke/ gå ind i sådanne
> forsikringstyper,

Virkeligt? Hvad med disse:
http://www.worldtravelcenter.com/eng/information/hla/hla_home.cfm
http://www.totaltravelinsurance.com/travel-insurance-plan.asp?v=184754

Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-05 13:38

3W <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

> [...]

Da sagen var oppe at vende fremgik det klart at ingen af de /danske/
forsikringsselskaber ville gå ind i det, da der ingen /objektiv/ grund
var til evakuering, når ikke udenrigsministeriet ville gå ind.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Nielsen

Dato : 27-07-05 00:17

> [...]
> lokalbefolkningen i stikken.
>
> Respekt til dem der trodser terroristerne og bliver dernede.

Helt enig.

Men det kan da ikke komme bag på folk hvor der er mulighed for terrorbomber.
Det har man kunne følge med i dagspressen i de sidste mange år .
Hvorfor var der ingen turister som skulle evakueres fra London, da bomberne
sprang der ?

Turisterne i Egypten minder mere for mig om massehysteri. Og når de
forlanger at afbryde deres rejse, skal de efter min mening selv betale turen
hjem.
Efter hvad jeg har forstået , så er det nok sidste gang rejseselskaberne har
betalt. Helt iorden.

Boni