Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode gallerier...
Fra : .J.S...

Dato : 26-07-05 03:33

Har i links til gallerier i synes er gode, så frem med dem !

Kunne jeg bare se motiver som ham her ..
http://www.pbase.com/vincentbenoit/

Et par ex :

De lange skygger fra hunden og linierne, meget flot synes jeg.
http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/41945622

http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/38855755

I det hele taget nogle lækre s/h converteringer han laver
http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/41945650

Portrætter
http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/42035628
http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/38907206
http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/32168133

Se også hans Københavns galleri.

mvh/JS

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 06:46

..J.S... skrev:
> [...]
>

> http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/38855755
>
> I det hele taget nogle lækre s/h converteringer han laver

Ja, han er god så jeg forstår din begejstring. Henri Cartier-Bresson
(stavet forkert?) må så lige være dig

På profilen ses et billede af et målsøger analog kamera a la Leica

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-07-05 08:55

Ole Larsen wrote:

> På profilen ses et billede af et målsøger analog kamera a la Leica

Hmm... det er den russiske Leica-kopi, der hedder Zorki-4, og
objektivet er et Jupiter 50/2, det er fræset ud i chromvanadiumstål,
så det kan også bruges til at slå søm i med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-07-05 19:04

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hmm... det er den russiske Leica-kopi, der hedder Zorki-4, og
> objektivet er et Jupiter 50/2, det er fræset ud i chromvanadiumstål,
> så det kan også bruges til at slå søm i med...

.....og når så sømmet er helt inde kan man skrue linsen på igen og tage
nogle aldeles glimrende billeder med omtrent samme skarphed og kontrast
som summicron'en, den er en kopi af.

Fra : .J.S...

Dato : 26-07-05 20:36

> Ja, han er god så jeg forstår din begejstring. Henri Cartier-Bresson
> (stavet forkert?) må så lige være dig

Jo kender ham godt, man kan se nogle af hans billeder her :
http://www.magnumphotos.com/c/htm/TreePf_MAG.aspx?Stat=Photographers_Portfolio&E=29YL53IQ1W7

Så i øvrigt et portræt/interview med manden i TV for nogle måneder siden.
Var naturligvis optaget tidligere da manden jo er død, men ikke for så længe
siden da han var en ældre herre i den udsendelse.

mvh/JS

Fra : ab©

Dato : 26-07-05 08:26

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Kunne jeg bare se motiver som ham her ..
> http://www.pbase.com/vincentbenoit/

Der er da flere gode, men der er da også nogle der ikke burde være med -
f.eks. http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/43364358 og det synes jeg
absolut er synd for helhedsindtrykket.

ab (-c:)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-07-05 08:47

ab© wrote:
> Der er da flere gode, men der er da også nogle der ikke burde være med -
> f.eks. http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/43364358 og det synes jeg
> absolut er synd for helhedsindtrykket.

Pudsigt, for det billede synes jeg er rigtig godt

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : ab©

Dato : 26-07-05 09:32

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> f.eks. http://www.pbase.com/vincentbenoit/image/43364358 og det synes jeg
>
> Pudsigt, for det billede synes jeg er rigtig godt

Begrundelse ? - Lad os få noget billeddebat på bordet - For mig at se er der
tale om et rodet / ligegyldigt motiv - et udsnit, der ikke er begrundet i
noget billedmæssigt - 2 overlappende personer med ryggen til og et stort
intetsigende loft. Alt muligt andet taget fra samme position ville
formentlig have givet et bedre resultat ? At der er tale om "levende
mennesker i bevægelse" begrunder for mig ikke det anderledes klip.

ab (-c:)

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 10:16

ab© skrev:
> [...]
> formentlig have givet et bedre resultat ? At der er tale om "levende
> mennesker i bevægelse" begrunder for mig ikke det anderledes klip.

Omend det ikke er mig du spørger:
Jeg synes det er fint, ikke overvældende, men fint, fordi:

Det er "street-photography" og skal vurderes anderledes end et
portræt/landskab:
Der er et øjeblik, hvor to unge piger går forbi et tilsyneladende
interessant roderi. Den ene klart i egne tanker, den anden drejer sig
for at se roderiet, hvad der måtte være/ske.
En udadvedt og en indadvendt i et tilsyneladende rodet øjeblik. Skildret
med en rigtig til genren velegnet teknik. Og nej, der må imho ikke
skæres tættere.
Fint billede for mig

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-07-05 11:32

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> [...]
> ville formentlig have givet et bedre resultat ? At der er tale om "levende
> mennesker i bevægelse" begrunder for mig ikke det anderledes klip.

Ikke at forglemme at det er kassen i baggrunden, den hvor der står "hayat"
på som er i fokus og ikke pigerne i front

Men ellers syntes jeg ikke motivet er så rodet igen, det er dog ikke mit
favoritbillede.

Mvh
Simon