QTEK erfaring søges..
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 15:09

Hej gruppe, er der nogen her der har erfaring med QTEK 8020 / 8100 som
mobiltelefon ?

Verner

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-05 16:34

"Verner" <Vernerha-på-yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe, er der nogen her der har erfaring med QTEK 8020 / 8100 som
> mobiltelefon ?
>
> Verner

Har selv lige fået en QTek 8080 - og den fungerer udemærket og koster næsten
kun det halve af 8020'eren

men hvis du går ind på http://www.expansys.dk/forumoverviewcat.asp?man=QTEK,
som er det ENESTE support man kan få fra Expansys, vil du nok se at:

1. Ikke alle QTek'er er lige stabile
2. Og hvor vil du liiige få opdateringer til den fra ??? Qtek har ikke nogen
hjemmeside hvor man bare lige stikker ind og henter en opdatering, ligesom
med de mere "anerkendte" mærker.

Hvis jeg selv havde set disse ting før jeg købte min QTek, havde jeg holdt
næsen væk.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : JMo.

Dato : 25-07-05 17:28

Jan Vennike wrote:

> 2. Og hvor vil du liiige få opdateringer til den fra ??? Qtek har ikke
> nogen hjemmeside hvor man bare lige stikker ind og henter en
> opdatering, ligesom med de mere "anerkendte" mærker.

http://www.mywindowsmobile.dk

(men der er vidst noget med at du kun kan bruge dem til terminaler der er
sdistribueret gennem Dangaard - dvs. solgt hos en dansk forhandler)

Fra : BJ

Dato : 25-07-05 17:54

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.mywindowsmobile.dk
>
> (men der er vidst noget med at du kun kan bruge dem til terminaler der er
> sdistribueret gennem Dangaard - dvs. solgt hos en dansk forhandler)

Kan ikke genkende de påståede problemer med ROM-opdateringer.

Jeg har indtil dato modtaget en upåklagelig service fra Dangaard Telecom.

Jeg har købt min Qtek 9090 via TDC Erhverv A/S.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-05 18:50

> [...]
>
> Jeg har indtil dato modtaget en upåklagelig service fra Dangaard Telecom.
>
> Jeg har købt min Qtek 9090 via TDC Erhverv A/S.

Min QTek 8080 er aldrig officielt distribueret i DK - måske den var for
billig

Men når den ikke er kommet til DK, er man lidt på herrens mark, for der er
ikke nogen officiel QTEK hjemmeside, hvor man kan hente
support/opdateringer.

Fra : BJ

Dato : 25-07-05 21:30

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men når den ikke er kommet til DK, er man lidt på herrens mark, for der er
> ikke nogen officiel QTEK hjemmeside, hvor man kan hente
> support/opdateringer.

Det giver næsten sig selv.

Du kunne lige så godt have købt et kamera i østen og så klandre den lokale
importør for ikke at yde support.

Jeg har købt et importeret produkt igennem en af Dangaards forhandlere. Jeg
har derfor fuld support fra Dangaard.

Qtek er blot et navn på linie med Siemens SX66 :

http://communications.siemens.com/cds/frontdoor/0,2241,us_en_0_76051_rArNrNrNrN,00.html

Denne PDA forhandles i verden under mange navne og kan sagtens være
forskellig konfigureret.

Næste version hedder MDA IV og 9090 hedder mda III.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 26-07-05 05:32

> [...]
> forskellig konfigureret.
>
> Næste version hedder MDA IV og 9090 hedder mda III.

Havde jeg købt en Nokia telefon i østen, ville jeg da forvente at jeg kunne
gå ind på Nokia hjemmeside og få support.

I firmaet har vi lige købt 3 HP bærbare og en server i Holland, for der var
de billigst - men vi havde ikke noget problem med at få support fra HP
danmark.

Så derfor ville jeg forvnte at jeg kunne gå på en QTek hjemmeside og få en
eller anden form for support - selvom jeg godt ved at det er HTC der står
bagved og at samme telefon er solgt som SPV 500 (mener jeg) fra Orange,
IMate m.v.

Fra : BJ

Dato : 26-07-05 11:47

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Havde jeg købt en Nokia telefon i østen, ville jeg da forvente at jeg
> kunne gå ind på Nokia hjemmeside og få support.

Qtek markedsføres ikke på samme måde og omfang som eks. Nokia, Sony-Ericsson
osv.

> I firmaet har vi lige købt 3 HP bærbare og en server i Holland, for der
> var de billigst - men vi havde ikke noget problem med at få support fra HP
> danmark.

Qtek markedsføres ikke på samme måde og omfang som HP, IBM osv.

> Så derfor ville jeg forvnte at jeg kunne gå på en QTek hjemmeside og få en
> eller anden form for support -

Hvem ejer Qtek-navnet..?

Da enhederne sælges fra et eller andet centralt hold under dette navn, til
forskellige ditributører som herefter selv må sørge for service mv., ville
jeg heller ikke som lokal forhandler yde service på en andre end mine egne
solgte enheder (hvor min avance og indtjening ligger).

> selvom jeg godt ved at det er HTC der står bagved og at samme telefon er
> solgt som SPV 500 (mener jeg) fra Orange, IMate m.v.

HTC leverer blot "jernet" til kunden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-07-05 09:37

> [...]
> jeg heller ikke som lokal forhandler yde service på en andre end mine egne
> solgte enheder (hvor min avance og indtjening ligger).

Og QTek bliver heller aldrig lige så store - når man ikke kan få en eller
anden form for generel support fra et QTek sted.

Man kunne i det mindste starte med et engelsksproget og så udvide over tid.

Nå - lad det ligge - dem der har købt en QTek 8020 i DK har givet næsten
dobbelt så meget som jeg har givet for min 8080'er - så må jeg leve med den
manglende support og tænke på de mange penge jeg har sparet

Fra : BJ

Dato : 27-07-05 10:02

> [...]

> dobbelt så meget som jeg har givet for min 8080'er - så må jeg leve med
> den manglende support og tænke på de mange penge jeg har sparet

Med alle de penge sparet, har du snildt råd til at henvende dig direkte til
den forhandler/distributør, der er ansvarlig for salget af din Qtek og få
den support du mangler/søger..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-07-05 10:15

> [...]
> til den forhandler/distributør, der er ansvarlig for salget af din Qtek og

Som jeg skrev tidligere i tråden - jeg har "desværre" købt den hos Expansys,
hvor support er en by i rusland. Men det er sådan noget man først finder ud
af bagefter. Jeg vil derfor fraråde alle at købe nogetsomhelst der.

Fra : BJ

Dato : 27-07-05 10:26

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Expansys, hvor support er en by i rusland. Men det er sådan noget man
> først finder ud af bagefter. Jeg vil derfor fraråde alle at købe

O.k.

Du kan ellers blot vente til næste sending kommer hjem.

Måske der så er en ny ROM-software i enheden og du kan så købe en mere
der..

Jeg er nu glad for, jeg har købt min Qtek i Danmark.

Den er blevet opdateret hele 3 gange nu og har seneste ROM i sig: version
Nordic_1.40.551

Jeg må således have sparet flere penge end dig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-07-05 15:00

> [...]
> Nordic_1.40.551
>
> Jeg må således have sparet flere penge end dig..

Nja

Jeg har nu fået min opdateret via Qtek.nu, som er den svenske distributør og
som lægger opdateringerne frit tilgængelige. Godt nok står der at det kun er
til svensksolgte telefoner, men selv Expansys henviser til denne hjemmeside.

Da jeg købte telefonen, var der ikke dansk i - men efter opdateringen fra
qtek.nu, kunne den lige pludselig dansk, så et eller andet sted må Dangaard
jo havde været roddet ind i den ROM.

Så jeg har den nyeste ROM i - men nu, hvor jeg har lidt sjov med en
Bluetooth headset, skal jeg ikke regne med at kunne henvende mig til QTek -
og Expansys svarer ikke på mail eller på spørgsmål i deres support forum

Fra : BJ

Dato : 27-07-05 20:32

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så jeg har den nyeste ROM i -

Fint, fint.

> men nu, hvor jeg har lidt sjov med en Bluetooth headset, skal jeg ikke
> regne med at kunne henvende mig til QTek - og Expansys svarer ikke på mail
> eller på spørgsmål i deres support forum

Hvilke problemer har du..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-07-05 05:07

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Fint, fint.

> Hvilke problemer har du..?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Hvis jeg har begge enheder tændt, fungerer det OK.

Hvis jeg slukker telefon og tænder igen fungerer det OK.

Men hvis jeg slukker headset og tænder igen - så skal enhedrne parres igen.

Jeg har også prøvet at slukke telefon, slukke headset, tænde headset og
tænde telefon - de skal stadig parres

Ikke det store problem - headset'et skal ligge i min bil, så principielt kan
det godt ligge tændt hele tiden. Men det er bare mærkeligt, for andre med
samme headset (Logitech Mobile Freedom) har ikke samme problem med andre
telefon'er, så jeg går ud fra at det er en QTek ting.

Se også tråden jeg startede d. 22/7 ang. det samme problem.

Fra : BJ

Dato : 28-07-05 17:05

> [...]

> med samme headset (Logitech Mobile Freedom) har ikke samme problem med
> andre telefon'er, så jeg går ud fra at det er en QTek ting.

Hmmm ... måske, men Logitech siger noget andet. Jeg anvender en Ericsson HBH
600 headset samt en Aktronix GPS.

Jeg har ingen problemer. Jeg kan også fint slukke for bluetooth på PDA'en og
tænde hele mollevitten igen. Jeg skal ikke parre igen på noget tidspunkt
(naturligvis kun, hvis jeg sletter enheden/enhederne i opsætningen).

> Se også tråden jeg startede d. 22/7 ang. det samme problem.

Den siger jo klart at Logitech ikke skal kunne det.

PS: Herligt med 2 fabrikater/leverandører, så kan de rigtig smide bolden
rundt i manegen..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-07-05 18:39

> [...]
>
> Den siger jo klart at Logitech ikke skal kunne det.
>
> PS: Herligt med 2 fabrikater/leverandører, så kan de rigtig smide bolden

Logitech siger at man ikke kan slukke headset'et, mens et par øvrige brugere
siger at man godt kan.

Så jeg er lidt i syv sind her.

Fra : BJ

Dato : 28-07-05 18:45

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Logitech siger at man ikke kan slukke headset'et, mens et par øvrige
> brugere siger at man godt kan.

Man må gå ud fra, fabrikanten ville garantere at headset´t kunne holde på
koderne, hvis det var tilfældet.

> Så jeg er lidt i syv sind her.

Det er altid ærgerligt ens dimser ikke dur´ som andres, men
fabrikanten/Logitech har jo "talt".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-07-05 20:23

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Man må gå ud fra, fabrikanten ville garantere at headset´t kunne holde på
> koderne, hvis det var tilfældet.

jeps

> Det er altid ærgerligt ens dimser ikke dur´ som andres, men
> fabrikanten/Logitech har jo "talt".

Når min "dims" nu er af samme type/fabrikat", lyder det mærkeligt at de kan
og jeg ikke kan - men da Logitech har talt, må jeg jo tage det med - men
ikke få den byttet, for den er jo ikke defekt og jeg har (desværre) fået
smidt det meste af original emballagen ud - jeg fik det jo til at virke den
først dag og da virkede det jo OK - det var først dagen efter (da
skraldemanden HAVDE været der ) at jeg fandt ud af at jeg havde
problemer

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-07-05 06:15

> [...]

For at gøre det RIGTIG mystisk: Headset'et var løbet tør for strøm i går
aftes - dvs den er slukket på den ultimative måde - så jeg satte den til
opladning og her til morgen kunne telefon og headset stadig snakke sammen
uden at skulle parres først.

Dvs den eneste begrænsning er at jeg ikke må SLUKKE mit headset, men jeg må
godt lade det løbe tør for strøm.

Mystisk.

Fra : BJ

Dato : 29-07-05 09:50

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dvs den eneste begrænsning er at jeg ikke må SLUKKE mit headset, men jeg
> må godt lade det løbe tør for strøm.

Mon så ikke vi kan udelukke fejl på din Qtek..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-07-05 14:22

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Mon så ikke vi kan udelukke fejl på din Qtek..?

> [...]

Joda

Men da Logitech siger det er normal opførsel, vil jeg nok heller ikke få
meget af at aflevere det til reperation

Nå, jeg tror jeg lærer at leve med det.

Fra : BJ

Dato : 29-07-05 14:24

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men da Logitech siger det er normal opførsel, vil jeg nok heller ikke få
> meget af at aflevere det til reperation

Jeg ville nu lade det komme an på en prøve.

> Nå, jeg tror jeg lærer at leve med det.

Du kan også ønske dig en ny fra en anden producent i julegave..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JMo.

Dato : 29-07-05 17:14

BJ wrote:

> Jeg ville nu lade det komme an på en prøve.

Jeg er endnu ikke stødt på et Logitech headset der blev repareret. Men
derimod har jeg set en pæn sjat der blot blev ombyttet til et nyt. (Og det
virker ikke som om de bruger farligt meget tid på at læse fejlbeskrivelsen)

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-08-05 19:13

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Mon så ikke vi kan udelukke fejl på din Qtek..?

> [...]

Var lige forbi min telepusher med headset'et - han kontaktede Logitech, som
aldrig havde hørt om problemet.

Derefter prøvede vi headset'et på en "standard" telefon med BT - og der var
problemet overhovedet ikke. Så det er nu nok QTek'en der driller.

Æv, hvorfor skulle jeg også have sådan et skod apparat

Fra : Brian Olesen

Dato : 30-07-05 11:36

Hej
Er det ikke bare noget så simpelth som at du skal huske at sætte den til at
godkende enheden automatisk?

Mvh. Brian

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-08-05 05:58

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er det ikke bare noget så simpelth som at du skal huske at sætte den til
> at godkende enheden automatisk?
>
> Mvh. Brian

Hvis jeg bevæger mig uden for bluetooth og tilbage igen, så godkender den jo
automatisk.

Og hvis jeg slukker telefonen og tænder den igen, så godkender jo den også
automatisk.

Det er først hvis jeg slukker og tænder headset at det går galt - og hvis
jeg gør det under en af ovenstående "hændelser" så burde det jo ikke være
noget problem - telefonen har jo aldrig opdaget at den har været slukket.
Men det er ligesom at headset'et "glemmer" at det er blevet parret med en
enhed.

Fra : BJ

Dato : 26-07-05 13:38

> [...]

> var de billigst - men vi havde ikke noget problem med at få support fra HP

Prøv at ringe til Siemens i Danmark og spørg dem om de yder support på
Siemens SX66..?

PS: De aner overhovedet ikke, hvad du taler om.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-05 18:48

> [...]
>
> (men der er vidst noget med at du kun kan bruge dem til terminaler der er
> sdistribueret gennem Dangaard - dvs. solgt hos en dansk forhandler)

Og min QTek 8080 er aldrig blevet solgt officielt i DK.

Men sjovt nok, så den opdatering jeg hentede hos den svenske distributør,
www.qtek.nu, har dansk sprog/ordbog og Dangaard navnet er også gemt et eller
andet sted i ROM'en.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 20:37

On Mon, 25 Jul 2005 17:33:59 +0200, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>2. Og hvor vil du liiige få opdateringer til den fra ??? Qtek har ikke nogen
>hjemmeside hvor man bare lige stikker ind og henter en opdatering, ligesom
>med de mere "anerkendte" mærker.

Hvilke opdateringer mener du - der er vel kun tale om en bios opdate i
ny og næ ?

Kører den ikke Windows, så det er Microsoft opdateringer vi taler om ?

mvh

Verner

Fra : BJ

Dato : 25-07-05 21:32

"Verner" <Vernerha-på-yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kører den ikke Windows, så det er Microsoft opdateringer vi taler om ?

En ROM-opdatering kan også gælde andet et selve operativsystemet.

PDA'en består af flere komponenter, hvor komponentleverandøren laver ny og
forbedrede firmware/drivere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Søren B

Dato : 26-07-05 09:51

"Verner" <Vernerha-på-yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe, er der nogen her der har erfaring med QTEK 8020 / 8100 som
> mobiltelefon ?
>
> Verner

Jeg bruger en 8020 som primært telefon og kalender og sekundært tjekke
mails. Jeg er yderst tilfreds med telefon-delen, kalenderdelen er hæmmet af
den lille skærm, men det var jo givet på forhånd. Den fungerer til gengæld
upåklageligt. Mail bruger jeg faktisk mere end jeg ville have troet. Det er
ret lækkert at kunne følge en sag, mens man er ude af huset.

Telefonen er tilpas lille og mulighederne næsten uudtømmelige. Styresystemet
er ikke 100% intuitivt, men jeg regner med at komme efter det i min ferie.

Min varmeste anbefaling.

Mvh

Søren B.