Alternative trådløse internetforbindelser?
Fra : Anders Jakobsen

Dato : 04-06-01 20:46

Med fare for at blive dømt off topic i en af de mest restriktive danske
grupper, men jeg blev inspireret af snakken om FWA:

Er der nogen, som har nogen idé om at man i Danmark vil/kan/må bruge IEEE
802.11 til at lave W-WAN netværk i tæt befolkede områder? Kan
frekvensområdet (omkring 2,4 Ghz) komme i kambolage med anden brug af det?
Jeg ved nogle trådløse telefoner bruger frekvensbåndet, men er det ikke
bredt nok til at de kan eksistere side om side?

Anders

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-06-01 21:50

Anders Jakobsen wrote:

> Med fare for at blive dømt off topic i en af de mest restriktive danske
> grupper, men jeg blev inspireret af snakken om FWA:

Jeg FUT'er os til dk.edb.netvaerk, som jeg tror er lidt bedre til formålet.

> Er der nogen, som har nogen idé om at man i Danmark vil/kan/må bruge IEEE
> 802.11 til at lave W-WAN netværk i tæt befolkede områder? Kan
> frekvensområdet (omkring 2,4 Ghz) komme i kambolage med anden brug af det?

Der er begrænsninger på hvor meget effekt, man må sende med i det
frekvensområde, så derfor er rækkevidden meget begrænset.

> Jeg ved nogle trådløse telefoner bruger frekvensbåndet, men er det ikke
> bredt nok til at de kan eksistere side om side?

Jo - du kan sagtens have en trådløs telefon og et trådløst netkort samt et
par Bluetooth enheder (som anvender samme frekvensområde) til at fungere
samtidig, men selvfølgelig er der en endelig grænse for den totale samtidige
anvendelse.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-01 21:49

Jeg mener www.intercitynet.dk bruger denne metode...