Bleeder
Fra : Holst

Dato : 25-07-05 09:11

Jeg ser normalt ikke voldsomt mange danske film, men i ny og næ smutter
der jo en enkelt dansk film med. Forleden så jeg Nicolas Winding Refns
'Bleeder', som jo efterhånden er en gammel film.

Jeg synes at erindre, at den dengang fik meget rosende omtale. Men jeg
synes da bestemt ikke, at den var noget særlig. Historien er tynd, men
bevares, det er jo langt fra den første film, som har en tynd historie,
men en god instruktør plejer så at kunne løfte en film op på andre
områder. Det synes jeg bare slet ikke sker med Bleeder. Personerne er
karikerede, og man kommer aldrig rigtig under huden på dem.

Eller det bare mig ...?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-05 12:02

> [...]
> områder. Det synes jeg bare slet ikke sker med Bleeder. Personerne er
> karikerede, og man kommer aldrig rigtig under huden på dem.

jeg husker det omvendt.

At Bleeder fik nogle hak - folk forventede mere fordi Pusher netop fik
rigtig god omtale og er en fantastisk film - kan osse være mig der husker
forkert, men jeg er enig med dig mht. filmens kvaliteter.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Holst

Dato : 25-07-05 12:28

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> rigtig god omtale og er en fantastisk film - kan osse være mig der husker
> forkert, men jeg er enig med dig mht. filmens kvaliteter.

Ja, det kan da også være, at jeg husker forkert. Pusher har jeg heller
ikke set. Men Bleeder var da godt nok ikke noget særligt.

Fra : Peter Heide

Dato : 25-07-05 15:04

> Ja, det kan da også være, at jeg husker forkert. Pusher har jeg heller
> ikke set. Men Bleeder var da godt nok ikke noget særligt.

Absolut ikke enig med nogen af jer: filmen er efter min
mening een af det bedste danske film.

Historien er fri for ALT overflødigt fedt. Der er simpelthen
ikke en falsk tone i den film. Jeg har svært ved at se hvilke
danske film der overgår den. Men hvis man er til fnidder-
fnadder: "åhh, vi er så følsomme, dybe og livet er så
svært så svært" film. Så kan jeg godt se Bleeder ikke lige
er sagen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-05 16:46

> Historien er fri for ALT overflødigt fedt. Der er simpelthen
> ikke en falsk tone i den film. Jeg har svært ved at se hvilke
> danske film der overgår den.

Hans egen Pusher er et meget godt bud.

Men hvis man er til fnidder-
> fnadder: "åhh, vi er så følsomme, dybe og livet er så
> svært så svært" film. Så kan jeg godt se Bleeder ikke lige
> er sagen.

det giver da ingen mening?
Bleeder er da netop en film hvor livet er svært, så den slags fnidder
fnadder er jo så lige dig

Fra : AJC

Dato : 25-07-05 15:03

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote in news:42e49e8f$0$51073
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> områder. Det synes jeg bare slet ikke sker med Bleeder. Personerne er
> karikerede, og man kommer aldrig rigtig under huden på dem.

Sådan er det med danske film og serier.
At folk gider spilde deres tid på at se lortet, undrer mig en del.
Men igen, folk lytter jo også til Nik & Jay, LOC, Jokeren osv.