Vi husker lige VILDSUND
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 09:05

Så er det tirsdag onsdag og torsdag det brager løs i Vildsund.

Her byder Vildsund Ungdomsklub og Snedsted Idrætforening velkommen til
Danmarks eneste arrangement som kan benævnes med titlen

SLAGERMUSIK-FESTIVAL

Der bliver sammenlagt 37 timers slagermusik på 3 forskellige destinationer i
forbindelse med Nordvestjyllands største folkefest "Vildsund Heste og
Kræmmermarked"

2 musik-telte og en scene lægger plads til musik fra 3 af danmarks største
og mest populære dansktop-orkestre.

"Kandis" siger godaw i det ene telt hver aften - "Kim og Halløjsovs" sejler
rundt i en gummibåd med en kanariefugl som hedder "Ib" i det andet telt og
hver aften - mens et tredje dansktop-talent giver koncert på svcenen midt
mellem teltene.

Hilsen Åge

PS: Festival-programmet kan ses i en anden tråd - al musik er forøvrigt
gratis (i hvert fald for publikum). Det er noget andet med orkestrene. De
tager vist omkring 40.000 kr. for en aften.
Men arrangørerne plejer at tjene et stort overskud ind via salg af
parkeringspladser, pølser, sodavand, kaffe og hvad ved jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 09:51

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e49b1c$0$2055$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Her byder Vildsund Ungdomsklub og Snedsted Idrætforening velkommen til
> Danmarks eneste arrangement som kan benævnes med titlen

Åge, det er mindre end en uge siden du gjorde opmærksom på det kræmmermarked
her i gruppen.

Stop nu dit spammen gruppen til, ikke?

/Alex

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-05 16:39

Alex Linaa skrev:

>Stop nu dit spammen gruppen til, ikke?

Det er da ikke værre end alle de tråde der kom mht live8 eller Roskilde,
men dem betragtede du ikke som spam....
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 17:02

On 25 Jul 2005 15:39:20 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Det er da ikke værre end alle de tråde der kom mht live8 eller Roskilde,
>men dem betragtede du ikke som spam....

Live8-trådene havde til forskel fra denne en "vinkel", som f.eks.
unplugged eller ej, formål o.s.v.

Denne tråd er en total gentagelse af en anden tråd der er en uge
gammel, som ikke har andet til formål end at gøre reklame. Derfor er
det spam!

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 08:26

> Denne tråd er en total gentagelse af en anden tråd der er en uge
> gammel, som ikke har andet til formål end at gøre reklame. Derfor er
> det spam!
>
> /Alex
______________________

For at gøre Hr. Linå glad

OGSÅ EN ANELSE TÆPPEBANK I VILDSUND
Vi skal jo også være flinke ved Hr. Linå, så det skal også lige fortælles
at der er musik for ham. I "Kim og Hallo"teltet er der faktisk tæppebank med
en mand som hedder "Anders Mikkelsen" hver dag. Det er fra kl. 16 til 18
alle 3 dage.
I "Kandis"-teltet er der tæppebank i pauserne når Kandis skyller en
sodavand ned. Det er med et orkester som hedder "Sos".
Sådan har det altid været, men sjovt er det at se at folkemassen svinder
ind når tæppebanket starter op og folkemassen vender tilbage når
dansktop-musikken fortsætter.
Jeg spurgte en af arrangørerne hvorfor de ikke smed det tæppebank ud,
når i kan se at folk ikke kan lide det. De gav som forklaring at de ligesom
var nødt til at have det med, fordi mange af dem som hjælper med at stille
telte og salgssteder op, godt kunne lide den slags musik. Det var for deres
skyld. "Nårhh ok", sagde jeg så.
Ja sådan er det og det må jo så selvfølgelig være sådan. Og når det kun
er begrænset tilpauserne, så kan folk jo bare købe en varm hund og en
sodavand så længe støjen står på.

Fra : Hej News

Dato : 26-07-05 00:05

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message
> Det er da ikke værre end alle de tråde der kom mht live8 eller Roskilde,
> men dem betragtede du ikke som spam....

Luk nu røven, idiot.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-05 00:14

idioten skrev:

>Luk nu røven, idiot.

Hej idiot

Det gør jeg gerne, lukker du så din eller bliver der ved med at flyde lort
ud af den hver gang du snakker ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : AJC

Dato : 26-07-05 23:30

"Hej News" <hej@news.invalid> wrote in

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message
>
> Luk nu røven, idiot.

Suk!
Jeg tror, at du har hørt for meget ikke-musik, såsom Nik & Jay, LOC,
Jokeren, 50 Cent osv.
Bliv dog voksen!

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-07-05 06:50

AJC wrote:

> Suk!
> Jeg tror, at du har hørt for meget ikke-musik, såsom Nik & Jay, LOC,
> Jokeren, 50 Cent osv.
> Bliv dog voksen!

Spejl!

AJC wrote:
> Alex Linaa <www.linaa.com> wrote in

> Ja, det ligner lort!

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 09:06

> Det er da ikke værre end alle de tråde der kom mht live8 eller Roskilde,
> [...]
_____

Nej det gør Hr. Linå ikke. Derfor synes jeg lige vi skal snuppe lidt
sidste-øjebliks-information inden festen brager løs kl. 18 idag.

VEJEN TIL VILDSUND
A26 går direkte gennem Salling, over Mors og gennem Vildsund, lige ved
Vildsund-broen.

EN LILLE FULDSTÆNDIG MALPLACERET HISTORIE SOM ER TOTALT OT (eller
hvad det hedder)
I går fortsatte jeg videre ad A26 mod Stenbjerg. Talte med en lokal fisker
som sad på en bænk nede på landingspladsen i Stenbjerg Vejret var godt. Det
var vindstille og bølgerne var kun ca. en meter høje (hahahah, denne
bemærkning forstås kun af æ hawboer).
Men det jeg ville frem til var at denne fisker ikke mente at den tysker
vi nok alle har hørt om, slet ikke forulykkede ved Hanstholm og svømmede 30
km. i 17 grader koldt vand, ned til Stenbjergs kyst, henover mere end et
døgn. Det var ud for Stenbjerg Landingsplads at fiskeren og en turist på
klit-vandring så ham og slog alarm til redningsstationen i nabobyen Nørre
Vorupør. Her hev Hr. Baltersen redningsbåden ud af redningshusert, efter at
man lige havde havde opgivet og var ved at låse og slukke redningsstationen.
Men altså, den tysker som blev på den ødelagte båd svømmede iland ved
Lyngby (3 km. syd for Stenbjerg og vvandrede forvirrt rundt mellem marehalm,
klitter og plantage og havnede i Svankjær 7-8 km. fra kysten.
Fiskeren mente altså at den båd har drevet fra Hanstholm og ned til
Lyngby. Han mente at de tyskere var fuldstændig desorienterede om hvor de
var. Da det skete har de været i Stenbjerg-Vorupør-Lyngby-området.
Nå, men det var bare en lille historie som måske kan skærpe interessen
for en tur herop til Vildsund-området. man kan jo kombinere det med en tur
ud til æ haw og se hvad en landingsplads er for noget.
En landingsplads er noget man, i fiskeri-erhvervsmæssig henseende, kun
har i 3 danske fiskerbyer. Fiskeriet foregår på en meget speciel måde. De to
af stederne er i Thy, nemlig i Nørre Vorupør (10 km. fra Vildsund) og Lild
Strand (ved Frøstrup).
Man har et spildhus med en motor og en lang line. Linen går fra
spildhuset og langt ud i vesterhavet hvor der er et tungt anker og et hjul
hvor wieren kører omkring. Man påmonteren wieren fiskerkutteren. Herefter
kan man trække den op at ligge direkte på stranden og man kan også trække
den ud i havet igen. de bliver trukket op på stranden omkring kl. 16 og da
kan man købe friskfangede fisk direkte ved kutterne. Når man er ude at bade
og vandrer rundt på stranden skal man derfor passe på ikke at buse ind i den
ene srtore fiskekutter efter den anden. Sån er det nok ikke ved Hornbæk
strand, hehehe.
Hvis man vil ud at bade i løbet af dagen kan fortælles at
Vorupør-området er
turistcentrum for det nordlige vesterhav. MEN vandtemperaturer er altid den
laveste i vesterhavet om sommeren. Dette skyldes strømforhold og at
vesterhavet
er dybest ud for Thy. Løkken har nok altid 3 grader varmere vand, selv om
det
er nordligere.

VEJRUDSIGTEN FOR THY
Eftermiddagstemperatur: 16 grader - aftentemperatur 14 grader
Badevandstempartur brbrbrb brbrbrb ud for Vorupør: 15 grader

Håber denne historie kan få nogle til at lave en kombineret
festivaldeltagelse og udflugt ud af en tur nordvest på

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 09:06

_____

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 09:06

_____

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 09:27

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e5eceb$0$80868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

SORRY - Der gik helt koks i afsendelsen.

Men det giver mig lejlighed til at rette en fejl. Jeg skrev:
> Fiskeren mente altså at den båd har drevet fra Hanstholm og ned til
Lyngby.

Der skulle stå:
> Fiskeren mente altså IKKE at den båd har drevet fra Hanstholm og ned til
Lyngby.

Denne meddelelse går der ikke koks i

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 09:39

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e5eceb$0$80868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

<klip mere spam>

Du læner dig op ad en klage til din udbyder, med disse fire enslydende
spamindlæg i gruppen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-07-05 09:53

Alex Linaa wrote:

> Du læner dig op ad en klage til din udbyder, med disse fire enslydende
> spamindlæg i gruppen

Såsåså, rolig nu

Enhver kan jo fejle, og jeg tvivler iøvrigt på at spamgraden er så høj
at nogen udbyder vil tage en klage seriøst.

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 11:46

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Enhver kan jo fejle, og jeg tvivler iøvrigt på at spamgraden er så høj
> at nogen udbyder vil tage en klage seriøst.

___

Nej det er klart. Jeg ved ikke hvad der gik galt. Hver gang jeg klikkede
SEND skrev den "kan ikke slettes". Hmmmm. Jeg klikkede send igen. Og igen Og
ige. Det blev den ved at skrive. Men så.... Vruhmmmmm. Så skal jeg saft
suseme love for at den skrev Sender og sender og sender og sender.
"Shittt", sagde jeg til mig selv. Så vidste jeg starks at hr. Linå ville
gå helt grasat og skawe sig. Han sidder her jo for det samme, når han da
ikke lige indlæser og downloader og formaterer og postkasser og hvad ved jeg
og alt det der, som er hans liv.
Nå, har vi varmet biler, scootere og cykler op. Klokken er 6 timer i
18 - Vi må snart have kursen nordvestpå

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 12:30

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e6125b$0$64224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Shittt", sagde jeg til mig selv. Så vidste jeg starks at hr. Linå ville
> gå helt grasat og skawe sig.

Om du havde sendt det en gang eller fire gør ingen forskel. Det er og bliver
spam, og totalt off topic i en musikgruppe at poste kørevejledninger til et
kræmmermarked.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 14:09

> Om du havde sendt det en gang eller fire gør ingen forskel. Det er og
> bliver spam, og totalt off topic i en musikgruppe at poste
> kørevejledninger til et kræmmermarked.

hehe kom igen Åwe'..

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 17:36

> [...]
>
> <klip mere spam>
>
> Du læner dig op ad en klage til din udbyder, med disse fire enslydende

Er det ikke lidt sent, sådan 12 minutter efter, at Åge har undskyldt fejlen.
Men der gik måske koks i din modtagelse ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 12:53

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt sent, sådan 12 minutter efter, at Åge har undskyldt
> fejlen.
> Men der gik måske koks i din modtagelse ...

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er det spam at poste en
kørevejledning til et kræmmermarked i musikgruppen, uanset i hvor mange
eksemplarer.

Men jeg havde faktisk ikke set Åges indlæg, så der må have været knas på
linien.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 13:27

> Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er det spam at poste en
> kørevejledning til et kræmmermarked i musikgruppen, uanset i hvor mange
> eksemplarer.
____

Og uanset det har jeg nu ikke lige specielt talt om kræmmermarkedet, kun at
musikfestivalen finder sted i forbindelse med kræmmermarkedet.

Og uanset (o.s.v.) har denne musikfestival ikke en hylende fis med
kræmmermarkedet at gør. For at kunne skovle klejner ned i kagedåsen afholdes
det af indlysende årsager sammen med kræmmermarkedet.
Det har intet med markedet at gøre. Økonomisk er det "Vildsund
Ungdomsklub" og "Sundny IF (ikke Snedsted IF, undskyld) som står for det. De
har ikke lejet nogen plads hos kræmmerne på nogen måde. Markedets
kontrollanterne har ingen adgang til musikområderne kontrolmæssigt.
Musikfestivalen har deres egne kontrollanter
De taler ikke sammen om noget som helst. De arrangerer det hvert for sig
og har absolut og totalt ingen forbindelse med hinanden. Informationsmæssigt
aner de intet om hinanden. Det ser sådan ud:

VILDSUND HESTE OG KRÆMMERMARKED
Udlejer kræmmerboder - Udlejer stadepladser til heste- og
remarkedet - Booker Nordisk Tivolipark
(Arrangør: Et eller andet fortagende på Sjælland

DANSKTOP-MUSIKFESTIVALEN
Booker musikgrupper til at komme at spille - Lejer og opstiller telte -
Opretter grill- og drikkesalsboder ved musikstederne - Har
parkeringsvagter og opkræver parkeringsafgifter - Dirigerer trafikken

Sådan er det.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 13:27

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e77b78$0$77665$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Og uanset det har jeg nu ikke lige specielt talt om kræmmermarkedet, kun
> at
> musikfestivalen finder sted i forbindelse med kræmmermarkedet.

Og uanset hvor meget du hyler op, så er det spam at starte tre tråde om det
samme inden for en kort periode, alene med det formål at gøre reklame for et
kræmmermarked/festival-etellerandet.
Du støjer ad helvede til Åge, og er igangsætter af en masse mudder i gruppen
med alt dit spammen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-05 17:19

> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:42e77b78$0$77665$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

_____

TO DAGE TILBAGE

..............men uanset det skal vi huske at vi kan nå det endnu. Der er to
dage endnu, onsdag og torsdag i slagermusikkens Mekka, Vildsund.

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 27-07-05 17:22

Alex Linaa wrote:

> Du støjer ad helvede til Åge, og er igangsætter af en masse mudder i gruppen
> med alt dit spammen.

Faktisk støjer Åge ikke alverdens. Hvad der støjer er derimod, når folk
som dig farer op, når Åge lige træder et lille skridt forkert, fordi I
af en eller anden grund bare er nødt til at være på nakken af folk, som
kan lide dansktopmusik.

Jeg synes også, at dansktopmusik er hæsligt, fuldstændig ligesom
dødsmetal også er hæsligt og sikkert også mange andre genrer. Det er der
sikkert mange andre, som er enige med mig i. Alligevel er der jo ikke
nogen, der er på nakken af dem, der godt kan lide den slags musik. Ja,
altså lige bortset fra dem, som kan lide dansktopmusik.

Og når alt kommer til alt, var der for en måneds tid siden blevet postet
indlæg om Roskilde stort set enslydende med Åges indlæg, så havde
ingen brokket sig over det.

Synes du Åge støjer, så sæt en filter på ham, så du slipper for hans
indlæg. Jeg er derimod langt mere generet af den støj, som dine angreb
på Åge medfører.

Tag en tudekiks og slap af. Livet er sgu da for kort til at være sådan
en sur stodder som dig.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 17:01

> [...]
> eksemplarer.
>
> Men jeg havde faktisk ikke set Åges indlæg, så der må have været knas på

Det er lige så meget en musik event, som det er et kræmmer marked.
Så jo, jeg tror faktisk godt, at det kan have sin berettigelse.
Men den kunne nok have været lidt kortere, uden den havde taget skade af det
..

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 08:50

_____

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-07-05 16:39

Åge Halldorsson wrote:
[SNIP]
Nu har du vist promoveret den "festival" nok.
3 tråde om fuldstændig samme emne er lige overdrevet nok.
Selv dem der skulle til/var på roskilde kunne finde ud af at holde det
inde for få tråde, og det er altså en smule større.

-Rune Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 22:04

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har du vist promoveret den "festival" nok.
_____

Arhh ikke helt-

Var lige en tur ve Æ Wejsterhaw i daw. Kom forbi Vildsund. Jeg kunne se at
alt forløber som det skal. Boderne på kræmmermarkedet er rejst. Nordisk
Tivolipark bakser rundt med det sidste. Både Kim Og Hallo`s og ´Kandis`s
telt er rejst. Førstnævnte telt var ikke blæst ud i fjorden i år, men det
kan selvfølgelig nåes endnu.
Der lød lydprøver fra Kims telt, så de er nok ved at stille slagerne på
række til imorgen. Den slager jeg hørte at de havde gang i i eftermiddags
havde en tekst som jeg ikke har hørt før. Teksten lød noget i retning af "En
to tre går det igennem ha looo en to tre en to tre fire - jeg er lige her ja
ja ja ja hallo - det er mig der siger noget her hallo en to tre". Jeg aner
ikke hvad det er for en sang, men det lyder som noget jeg har hørt på P3. Nå
skidt nu med det.

DANSKTOP-FESTIVALEN
Hvis man vil deltage i Vildsund Ungdomsklub og snedsted Idrætsforening
Dansktop-festival (som teknisk set, som en kontrollør fortalte mig idag,
intet har med Vildsund heste og Kræmmermarked at gøre - kun kræmmermarked og
tivoli er fælles) kan jeg lige give et par oplysninger her.

Vildsund er en mellemstor by med ca 500 indbyggere. den ligger lige efter
broen mellem Mors og Thy. Byen har en lille lystbådehavn med plads til ca.
50 både vil jeg tro. Udenfor havnen landes der fisk, hvis det da ikke er
muslinger. Der er et par fiskekuttere hjemmehørende i byen.
Der er en grillbar-spisested lige når man er kommet over broen. Der er
forøvrigt også en kro lige før man kører over broen, altså på Mors-siden. Nå
men i Vildsund er der også campingplads og et Indre missionshotel "Hotel
Vildsund Strand". Øl-forbudet på restauranten er ophævet. Der afholdes
gudstjeneste på restauranten for alle kræmmerne nu i aften. Så kan man jo
bede for et godt marked. Der er en stor Dk-tankstation og en cykelhandler.
Dansktop-festivalen er gratis at deltage i.parkeringsafgift opkræves
over hele byen og pengene går til arrangørerne, ligesom overskuddet ved
salget af spise- og drikkelige varer udenfor teltene også går i kassen hos
"Vildsund Ungdomsklub" (Kim og Hallo) og "Snedsted IF" (Kandis).
Hvis man vil parkere til venstre for broen er det spajderne der
dirigerer dig ind på parkeringsplads nede ved havnen og du giver dem vist en
tier for takken. Herefter går du ind i deres velkomsrttelt hvor de serverer
dig en kop kaffe og et stykke kage i normal vestjydsk størrelse. Det er
guffenuf. Her kan man tage forskellig jakke på og få serveret to gang. UPS
viske ud - viske ud - viske ud.

Vil man købe musik plejer der at være 3 kræmmerboder med musik (næsten ene
slagermusik - stort set intet popRock). Når man kommer i nærheden af teltene
lader den lystige lyd fra dansktop-slagere dig ikke i tvivl om hvor du er på
vej hen. Billigste priser er sidst på aftenen, når kræmmeren er blevet
tilstrækkelig fuld. Du skal bare sige "Det vil jeg sgu ikke give for det
der - jeg vil give dig XXX kr. for 10 af dem der, for de er billigere hos
ham den anden kræmmer lidt længene ned ad "Kandis-vej" - Jeg vil ikke give
en øre mere - nå men farvel.
Så siger kræmmeren: Hov hej nej stop vent vent HIK HIk, du får dem for
XXX kr. HIK.
Så siger du bare OK og betaler. Så er den handel gjort. Senere opdager du at
de faktisk kun var dyrere hos ham den anden længere ned ad "Kandis-vej".
Hahahah. Hvem sagde "Rene ord for pengene?".
Man kan også købe træsko, så man kan spadsere mange gange frem og
tilbage mellem de 3 dansktop-boder og Kandis-teltet og Kim Og hallo-teltet.

PS: 2Kandis-vej", som jeg omtalte, er en vej ved kræmmermarkedet /
Festivalen, som man for et par år siden af en eller anden grund opkaldte
efter efter Kandis. Jeg husker ikke hvorfor. Den har kun navnet i de 3 dage
festivitassen står på.

På gensyn i Vildsund tirsdag, onsdag og torsdag (Musik-halløjet er dagligt
kl. 18-24) - Ialt 36 timers dansktop på 3 dage

Hilsen Åge

Fra : Hej News

Dato : 26-07-05 00:08

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ikke hvad det er for en sang, men det lyder som noget jeg har hørt på P3.

Fuck hvor er du en idiot!

Fra : -V-

Dato : 30-07-05 00:36

Hej News wrote: