Master and commander - Er det bare mig ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 23:30

Har siddet og genset subject.

Bevares den er da flot lavet, og med en rimelig potent lydside. Men set i et
større perspektiv, så halter historien lidt, eller er det bare mig der ikke
rigtig forstår filmen ?

Noget andet er så at scenerne er tæmmelig krævende hvad angår afspillekæden,
men det burde jo ikke kunne trække en film alene ?

Hvad synes I andre om den ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Morten DH

Dato : 25-07-05 10:16

"Rysz ( 8900 )" <rysz(snabela)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
> Hvad synes I andre om den ?

Jeg er stort set enig, synes den var lang og kedelig... bevares den er da
flot og storslået lavet; men jeg synes bare ikke der var noget der kunne
holde mig bundet til den... og der er ikke fordi jeg er til Buckenheimer
film

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-07-05 16:22

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> [...]
> flot og storslået lavet; men jeg synes bare ikke der var noget der kunne
> holde mig bundet til den... og der er ikke fordi jeg er til Buckenheimer

Jeg har det så fuldstændigt modsat, jeg er fuldstændig fanget af, en ting er
action-delen med kanoner og rigninger og barskt vejrlig og hvad har vi, en
anden ting er jagten på modstanderen hvor man konstant bliver holdt hen i
spænding i bedste Jaws stil, en tredje ting er det der virkelig betager mig
ved M&C, præsentationen af en 200 år gammel britisk søverden med forhold
mellem top og bund ombord, æresbegreber og søregler, sågar de rette
dialekter og gammelt sprog er med (jeg nyder at se filmen med engelske
undertekster). Oveni det foregår der også en mindre filosofisk debat mellem
kaptajnen og lægen, og det gør skidtet til en perfekt film for mig. Jeg ser
den igen og igen, og jeg har ikke kedet mig endnu. Sådan er vi så
forskellige.

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-07-05 16:35

Rysz ( 8900 ) wrote:
> [...]
>
> Noget andet er så at scenerne er tæmmelig krævende hvad angår afspillekæden,
> men det burde jo ikke kunne trække en film alene ?

Jeg synes den er god. Ikke noget helt vildt, men jeg synes det er en
god, solid og spændene historie.

-Rune Jensen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-07-05 19:47

> [...]
> et
> større perspektiv, så halter historien lidt, eller er det bare mig der

Nej, tror ikke den er så svær at forstå, du synes nok bare ikke om den type
film... Jeg synes den var rigtig god, langt over middel...men det afhænger
jo tit af hvad det er man lægger vægt på...

Mvh. Brian

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 25-07-05 21:48

I mine øjne er det en glimrende film. Den kom nogenlunde samtidig med
Pirates of the Caribbean som er en langt mere kulørt og kedelig film.
Master and Commander er langt mere troværdig i sin fortælling om livet til
søs og langt mere spændende. Og især lydbilledet er flot.

Mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 22:33

> [...]
> Pirates of the Caribbean som er en langt mere kulørt og kedelig film.
> Master and Commander er langt mere troværdig i sin fortælling om livet til

Synes også at Pirates of.... var noget overdrevet, men den var vel heller
ikke lavet for at vise livet ombord på fartøj af den art. Synes på en måde
mere den lignede en Disney produktion.

Jeg kan sagtens følge troværdigheden i MaC og kaptajnens personlige
mission, men det er bare som om jeg sidder med en fornemmelse af at "ja så
gik de par timer da" følelse bagefter.

Findes der andre af den type film, altså med gamle træskibe osv.? Kunne godt
tænke mig at bore lidt i, om det er mig den er helt galt med

Mvh
Jan Rysz