Bedste bilkøb til ca. 700 km om u
Fra : Martin

Dato : 24-07-05 23:06

Hvis man som jeg kører ca. 700 km om ugen hvilken prisklasse skal man se
efter.

Jeg formoder ikke at en bil til ca. 30.000 kan klare det ret længe uden
problemer... eller... ?

Formoder at jeg skal op i 100.000+ klassen.
Hvad er jeres erfaringer?

Mvh
Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-07-05 23:58

> Jeg formoder ikke at en bil til ca. 30.000 kan klare det ret længe uden
> problemer... eller... ?

Købte engang en Vectra til 35.000 kroner - den har nu kørt 320.000 km,
hvoraf jeg har kørt de seneste 120.000 km.

Den har ikke haft et akut problem een eneste gang - og har aldrig tøvet med
at starte.

Den har kørt med klampen i bund fra Italien flere gange.

Det kommer med andre ord an på, hvilken bil og hvilken motor, man taler om.

Ofte er rusten gamle bilers værste fjende - dette gælder især gamle
Vectra´er.

/Jan Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 25-07-05 03:39

> Formoder at jeg skal op i 100.000+ klassen.
> Hvad er jeres erfaringer?

Køb en diesel af nyere årgang - Skoda Octavia eller lign.

--
Mvh/TK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-07-05 07:56

> Køb en diesel af nyere årgang - Skoda Octavia eller lign.

En - en helt ny Fabia 1,4 TDi behøver ikke være så dyr om måneden, hvis man
betaler den over lang tid.

Samtidig skal man såp ike bøwle med reperationer konstant..

/Jan W Nielsen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 25-07-05 08:03

> En - en helt ny Fabia 1,4 TDi behøver ikke være så dyr om måneden, hvis
> man betaler den over lang tid.
>
> Samtidig skal man såp ike bøwle med reperationer konstant..
>
> /Jan W Nielsen

Hej,

Det ville Jeg også vælge, hvis størrelsen passer. Vi har Skiftet en Escort
Benzin ud med en Octavia Diesel, og det koster det samme pr, md. Octavian
betales bare over længere tid. Vi kører ca. 45.000 km om året, og vi kan se
at brændstofregningen er halveret.

Carsten

Fra : Martin

Dato : 25-07-05 08:29

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> betales bare over længere tid. Vi kører ca. 45.000 km om året, og vi kan se

Ville en Golf trendline/vivaldi fra 2003 være et godt køb?
Det er en disel (TDI)og har kørt ca. 160.000.

Koster ca. 170.000.

/Martin

Fra : Zeki

Dato : 25-07-05 10:43

"Martin" <dsdddd@wdeqde.com> wrote in message

> Formoder at jeg skal op i 100.000+ klassen.
> Hvad er jeres erfaringer?

Jeg kører også 7-800 km om måneden og har ALDRIG givet mere end højest 20K
for de biler jeg har kørt rundt i. I februar sklite jeg mig af med en Toyota
Camry fra '88, som havde kørt fejlfrit i de 3 år jeg havde den (solgte den
billigt pga rust). Nu har jeg en Toyota Carina fra 1991 som jeg købte for
13K, som i et halvt år ikke har givet mig nogle problemer, udover lidt
"hosten" som blev løst ved at udskifte benzinfiltret..

Jeg foretrækker at købe kontant og billigt og skifte dem ud efter nogle år,
i stedet for at sidde dyrt i en nyere bil. Hellere betale ca 500 kroner for
at komme fra A til B om måneden med lidt mindre komfort/køreglæde, end at
skulle slippe over 2K hver måned i en årrække pga lån (+ udbetaling). På den
anden side, hvis jeg havde meget langt til arbejde og kørte mere end 1500 km
om måneden, ville jeg måske overveje at bevæge mig op i en højere
prisklasse.

mvh
Zeki

Fra : Brian

Dato : 25-07-05 11:47

Zeki wrote:

> Jeg kører også 7-800 km om måneden

<Snip-snap>

> På den anden side, hvis jeg havde
> meget langt til arbejde og kørte mere end 1500 km om måneden, ville
> jeg måske overveje at bevæge mig op i en højere prisklasse.

Så prøv at læse overskiften på mandens spørgsmål igen

/Brian

Fra : Zeki

Dato : 25-07-05 12:04

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Så prøv at læse overskiften på mandens spørgsmål igen

Og du kan så passende læse hele indlægget, hvor der bl.a står "Hvad er jeres
erfaringer?"

Derudover burde det være rimeligt tydeligt at jeg sværger til Toyota. De
holder og kan "klare det ret længe" (hvad jo er hvad han spørger ind til)

Det er min erfaring.

Mvh
Zeki

Fra : J.L.

Dato : 25-07-05 14:03

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> holder og kan "klare det ret længe" (hvad jo er hvad han spørger ind til)

.......... Men hvis du læste overskriften så ville du kunne se at Martins
kørselsbehov er fire gange så stort som dit ca 700 km om UGEN og ikke om
måneden !, men OK ..... du indrømmer at hvis han har et kørselsbehov på mere
end 1500 km om måneden, så ville du også forfalde til en dyrere bil !!!
....... og derfor behøver du vel ikke at komme med erfaringer på væsentligt
billigere biler.

Mvh Johnny

Fra : Jacob Madsen

Dato : 25-07-05 19:13

Hej

Det er jo helt afgørende hvad man lægger vægt på. En ny bil er jo heller
ikke gratis at vedligholde. Den SKAL til dyre service for at holde prisen.

Jeg køre 70000 km om året og har gennem tiden prøvet mig lidt frem. Den
totalt set billigste bil jeg havde var en Golf II, 1,6 D uden turbo. Jeg gav
17k for den (da var det en 1,3 benzin), købte en rådden 1,6D for 5000 med
alt muilgt gejl og fede sæder. Lagde motoren over i den første, skiftede
stuen ud med alt det fede. Kørte 120000 km i den og solgte den for 27000.
Den kostede mig kun brændstoffet. De få reparationer der var (en ny
vacuumpumpe, nye bremser og støddæmpere) belv tjent ind via mit gode
handelstalent.
Nu er det jo ikke os alle der har de muligheder, men jo nyere og jo dyrere
bil vi køber desto større er værditabet!
En Golf til 170000, som i dag har kørt 160000 - ja, den har jo så kørt knap
200000 om et år og er vel faldet i værdi til omkring 130-140000 - dvs at den
har kostet 30-40000 + vedligehold osv.

Der findes mange biler i 20-30000 kr. klassen som jeg tude løbe an med med
det kørselsbehov.
Har fx. lige købt en Saab 9000 til konen til kr. 9000. Den skal køre 1-2000
om måneden og det kan den fint klare.

Men er du "mister safe" - så køber du en bil som du tror er i orden og som
kan holde til den er betalt uden at have mistet hele sin værdi.

Hvis du derimod vil køre billigt, så køber du en billig bil - Eks. en Toyota
uden for meget rust.

Hilsen Jacob

Fra : Zeki

Dato : 26-07-05 07:43

Ups...du/I har fuldstændig ret! Om ugen naturligvis. Hvorfor jeg insisterer
på at læse det som "om måneden" er sikkert fordi jeg tog den røde i stedet
for den blå pille

Fra : Ham Selv

Dato : 25-07-05 19:24

"Martin" <dsdddd@wdeqde.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer... eller... ?
>
> Formoder at jeg skal op i 100.000+ klassen.

Købte en sierra fra 85 til 12.500.- Og har de sidste 1½ år trillet godt
70.000km
ENste der har været med den er: Kul og batt smuttede sidst på vinteren
og sidst på sommeren sidste år røg der er køler slange (mørnet op) også
fik den 4 nye tændrørskabler lige inden vinteren

Starter 1. gang hver morgen
OZ3BTO

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-07-05 10:43

> [...]
> problemer... eller... ?
>
> Formoder at jeg skal op i 100.000+ klassen.

Hej

Min kone overtog i april '04 en Kadett 1.6i '91 med dengang 220.000 på
klokken. Markeds(købs)prisen for sådan én er vel ca. 20.000,- hos en
forhandler. Siden da har den kørt ca. 400-500 km om ugen. Den har kørt 15-16
km/l, bruger ikke nævneværdigt med olie (< 1 liter siden overtagelsen), og
har startet _hver_ morgen uden problemer. Reparationerne har været generator
(mistede pludseligt evnen til at lade) til ca. 2.000,- (original Bosch;
inkl. montering); bremseklodser + afdrejning af skiver (da den smed
belægningen på den ene klods! Av!) til 1.000,-; fastgroet visker til 260,-.
Derudover fik den 4 stk. Michelin Alpin vinterdæk + fælge til 3.500,- (da
den kørte rundt på (trods alt nye) sommerdæk, og vi bor lidt ude på landet,
hvor snedriverne bliver _meget_ høje!). Sidst, men ikke mindst fik den lavet
rust for knap 8.000,- (de for Kadett'er sædvanlige bagerste skærmkanter,
bagerste skørter + bunden af A-stolperne), så den kunne gå igennem syn
forleden (uden andre anmærkninger end en positionslys-pære, der var sprunget
på vej ud til synshallen!).

Summa sumamrum: Lægger man diverse udgifter sammen, har bilen været ret dyr
per km. set isoleret over det forgangne år - men det er min klare
forventning, at den "spiller" (krydser lige fingre) uden nævneværdige
(ekstra)udgifter de næste par år (og skulle så gerne gå gennem syn om 2 år;
måske med lidt nye bremserør foran).

Den har i øvrigt fået Pava regelmæssigt frem til '99 (og alle service er
overholdt) - så det har effektivt holdt rusten væk (nå ja, jeg ofrede lige
et par 100,- på en gang Dinitrol, da synsmanden påpegede et par steder
(bl.a. forreste bærearmes befæstigelse på karrosseriet), hvor den _måske_
kunne få problemer til næste syn, hvis ikke der blev forebygget mod
yderligere angreb).

Hvis jeg skulle ud og have et billigt og rimeligt stabilt transportmiddel
(men uden ABS, ESP, TCS osv.!), ville jeg overveje sådan en Kadett (hvis man
kan finde et velholdt eksemplar uden for meget af bilens fjende nr. 1:
RUST!).

PS! Pas på, hvis du kigger på Kadett'ens afløser Astra'en - de er jo kendt
for grufulde problemer med tandremmen!!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-07-05 17:16

> PS! Pas på, hvis du kigger på Kadett'ens afløser Astra'en - de er jo kendt
> for grufulde problemer med tandremmen!!

Kun med 16V-motorerne.

/Jan W Nielsen