Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon digital kamera?
Fra : Vega

Dato : 24-07-05 21:28

Hej.

Hvilket digital kamera i Canons Powershot serie i dag, svarer til mit gamle
Powershot A70?

Mvh. Vega.

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 24-07-05 22:36

On Sun, 24 Jul 2005 22:28:20 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvilket digital kamera i Canons Powershot serie i dag, svarer til mit gamle
>Powershot A70?

A520, +/- 10.

Fra : Vega

Dato : 24-07-05 23:08

"Rolf Egil Sølvik" <rolfegil@c2i.net> skrev i en meddelelse

> A520, +/- 10.

Glemte så lige at det skal bruge CF kort og AA batterier ligesom mit A70.

Mvh. Vega.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-07-05 00:25

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Rolf Egil Sølvik" <rolfegil@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Glemte så lige at det skal bruge CF kort og AA batterier ligesom mit A70.

Lad være med at hænge dig på kortene, nye kompakte kameraer i dag bruger
næsten allesammen SD da de er mindre og faktisk lige så hurtige og billige.
Og så meget koster et kort altså heller ikke. Sælg evt. dit A70 og dit CF
kort og brug de penge på at købe et SD kort.

Du kan godt få CF kameraer men udvalget er MEGET begrænset i forhold til SD
standarden

Mvh
Simon

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-07-05 07:36

Simon Nielsen wrote:
> Du kan godt få CF kameraer men udvalget er MEGET begrænset i forhold til SD
> standarden

Det er derfor alle dSLR kører med CF?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jakob

Dato : 25-07-05 08:45

In article <42e4885b$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, no@more.spam
says...

> Det er derfor alle dSLR kører med CF?

Det ændrer sig nok :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-07-05 09:45

Jakob skrev:

> Det ændrer sig nok :0)

Er sket: D50

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 25-07-05 09:50

> Er sket: D50

Og Pentax *ist DS og DL

Mvh Jørn

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 25-07-05 09:52

On Mon, 25 Jul 2005 09:44:45 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>In article , no@more.spam says...

>Det ændrer sig nok :0)

Det er her allerede (og bemerk at CF blir slått av SD) :
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7345

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 09:06

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billige. Og så meget koster et kort altså heller ikke. Sælg evt. dit A70
> og dit CF kort og brug de penge på at købe et SD kort.

Okay, så får i hele historien nu.
Jeg har lige været på ferie, hvor jeg var så uheldig/klodset at tabe mit
kamera, så derfor vil jeg meget gerne undgå flere udgifter end nødvendigt.
Jeg har været meget glad for mit A70, og har nu fået øje på A95. Mon ikke
det er det der svare bedst til mit A70?
Det er et krav at jeg kan genbruge CF kort og AA batterier.

Mvh. Vega.

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 25-07-05 11:04

On Mon, 25 Jul 2005 10:06:20 , "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>det er det der svare bedst til mit A70?
>Det er et krav at jeg kan genbruge CF kort og AA batterier.

A75, A80 (OBS! mindre skjerm), A85 og A95 vil alle kunne erstatte
ditt gamle A70 - men alle er gamle modeller.. og noen har vari-angle
LCD, noe som er en definitiv oppgradering!

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 11:25

> A75, A80 (OBS! mindre skjerm), A85 og A95 vil alle kunne erstatte
> ditt gamle A70 - men alle er gamle modeller.. og noen har vari-angle
> LCD, noe som er en definitiv oppgradering!

Kan godt lide det med at man kan rotere med skærmen.

Mvh. Vega.

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-07-05 13:21

> Kan godt lide det med at man kan rotere med skærmen.
>
> Mvh. Vega.

Hej Vega.

Jeg gik selv fra et Canon A70 til et Canon A95.
....de ligner jo hinanden, den drejelige skærm er genial, og kvaliteten
ligeså.
Da jeg købte mit A95, var det pga. de 5,0 mio. pixels, og større billeder
(2594x1944).

Alt i alt er jeg tilfreds.
....og så lige at nævne, lidt flere indstillingsmuligheder på A95 :)
Og som A70 også kunne - fremragende video-optagelse.

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 13:24

> [...]
> ditt gamle A70 - men alle er gamle modeller.. og noen har vari-angle
> LCD, noe som er en definitiv oppgradering!

Hvilken model skal jeg vælge hvis det så skal være en af de nye modeller,
hvis A95 er gammel?
Kan se der er 1x zoom mere på A5xx modellerne?

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 13:38

Jeg har nu fået 1300kr i forsikring for mit A70, så nu skal jeg bare finde
ud af hvilket et jeg skal købe i stedet for, er lidt forvirret på de
forskellige modeller, vil det være dumt at købe A95?
Kan A520 ligeså meget? Det bruger godt nok SD kort, men stadigvæk AA
batterier.

Mvh. Vega.

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-07-05 14:45

Vega skrev:
> [...]
> forskellige modeller, vil det være dumt at købe A95?
> Kan A520 ligeså meget? Det bruger godt nok SD kort, men stadigvæk AA

Jeg har en 520 efter datteren organiserede min 70. Og det er fint med mig.

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 25-07-05 19:21

On Mon, 25 Jul 2005 14:38:18 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>forskellige modeller, vil det være dumt at købe A95?
>Kan A520 ligeså meget? Det bruger godt nok SD kort, men stadigvæk AA

A520 blir lettere å ta med seg, fordi det kun har 2 batterier.
A520 har også litt mer vidvinkel (35mm vs 38mm); samme vidvinkel som
ditt gamle A70.

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 19:36

> A520 blir lettere å ta med seg, fordi det kun har 2 batterier.
> A520 har også litt mer vidvinkel (35mm vs 38mm); samme vidvinkel som
> ditt gamle A70.

Jeg har bestilt et A95 nu, vil gerne ha' med drejelig skærm, og tror jeg
bliver glad for det lige som mit A70.

Mvh. Vega.

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-07-05 19:41

> Jeg har bestilt et A95 nu, vil gerne ha' med drejelig skærm, og tror jeg
> bliver glad for det lige som mit A70.
>
> Mvh. Vega.

Det er jeg sikker på du bliver.
....det gjorde jeg, da jeg skiftede mit A70 ud med mit A95.

God fornøjelse.

Fra : Vega

Dato : 25-07-05 20:04

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg sikker på du bliver.
> ...det gjorde jeg, da jeg skiftede mit A70 ud med mit A95.
>
> God fornøjelse.

Tak, synes det med drejeskærmen, må være meget brugbart. Kan se man kan
vælge at billederne bliver taget i samme opløsning som mit A70 maks. kunne,
det er jo lækkert nok, da det er fint til billeder i 10x15cm.

Grunden til at jeg skifter er fordi jeg tabte mit A70, og når det så skal
være, vil jeg ha' et med drejeskærm.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 26-07-05 11:22

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvilket digital kamera i Canons Powershot serie i dag, svarer til mit
> gamle
> Powershot A70?

Så fik jeg mit A95, det er sgu lækkert. Det er et godt alternativ til mit
A70, og det kostede mig 900 kr.

Mvh. Vega.