CounterStrike CZ
Fra : JMN

Dato : 24-07-05 17:24

Hej

Far & søn har langt om længe fået købt CZ, et til hver.

Vi vil nemlig gerne spille mod hinanden. Vi har tilmeldt os
Steam uden problemer.

Problemet er vi ikke ved hvordan vi får sat et spil op som vi begge er med
i, meget gerne med bots.

Når jeg læser manualen siger noget med change game, multiplayer m.m.

Det kan vi slet ikke finde.

På Steam, under server,ser jeg på LAN, men der er ikke noget.

Vi er lidt forvirret og håber en kan hjælpe os, step-by-step.

vh.
JMN

Fra : Grunt

Dato : 24-07-05 19:44

On Sun, 24 Jul 2005 18:24:11 +0200, "JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>
>Det kan vi slet ikke finde.
>
>På Steam, under server,ser jeg på LAN, men der er ikke noget.

Det er fordi det hedder "new multiplayergame", som hosten (spillerværten) skal
starte for at lave et lokalt spil. Der er lidt at skrive og sætte hvorefter der
trykkes på start.
Når værten er startet kan client finde værten under lan i funktionen "find
server".

Fra : JMN

Dato : 24-07-05 20:37

Hej Grunt

Tak for svar.

Ærligt er det, at vi ikke er så gode til det her.

Kan du være lidt mere præcist hvor og hvordan m.m.?

vh,
JMN

Fra : Grunt

Dato : 24-07-05 23:16

On Sun, 24 Jul 2005 21:36:55 +0200, "JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote:
in dk.spil.computer
>Hej Grunt
>
>Tak for svar.
>
>Ærligt er det, at vi ikke er så gode til det her.
>
>Kan du være lidt mere præcist hvor og hvordan m.m.?

Det er jo lidt svært når man ikke ved hvad der sker på din skærm og hvornår.
Du må skrive om hvad du laver hvornår og hvor du sidder fast.
Når du starter et myltiplayerspil får du en masse muligheder og jeg ved jo ikke
hvad du vil, men jeg synes det blot er at vælge noget og til sidst trykke på
start, så skulle spillet starte med et vidue du trykke ok til og dernæst et nyt
vindue hvor du vælge "side". Er du kommet så langt tror jeg den anden computer
kan se dit spil under lanfanen.(vælger først "find server" ude i startbilledet).

Fra : Jasp

Dato : 26-07-05 15:38

Hej JMN.

Jeg har faktisk lidt af samme problem! Jeg tror at I skal spille LAN, men
det er vist noget med et kabel mellem jeres to computere! Det fede er vel,
at man burde kunne koble på via alm. net forbindelse (bredbånd). Har lagt et
spørgsmål ud her i gruppen! Underligt at der ingen grundige vejledninger
findes nogle steder til os "almindelige" ikke nørder!

Jasp