Browser + K750i hjælp (lang) !
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 15:45

Hej gruppe.

Har lige fået en K750i som jeg er monsterglad for.
Jeg har dog et enkelt (irriterende, ikke livsvigtigt) problem med den.
Jeg kan ikke få den til at gå på nettet selv.

Jeg er telmore kunde og har fulgt deres (tdcs) vejledning til gprs, og
det virker på den måde at jeg sagtens kan gå på nettet via den mobile
fra min bærbare, men får en fejl ala "Kommunikationsfejl - Kontakt din
udbyder .." når jeg forsøger at bruge telefonens browser. Forbindelsen
bliver oprettet (tror jeg) - ikonet for gprs vises, men får som sagt
bare omtalte fejl, når jeg forsøger at hente en side. ikke engang SEs
egen side der ligger som bogmærke kan den hente.

Så troede jeg det måske kunne være en fimwareopdatering der skulle til -
og gik frejdigt ind og hentede den specielle USB driver, men magter ikke
rigtig at få den installeret, da min pc win XP SP2 påstår at der ikke
foreligger nogen information om hardwaren i driveren
(EPI-etellerandet.inf). Desuden er jeg ikke helt sikker på hvilken af de
4 enheder K750i kommer ind med, som driveren skal bruges til, der er
både noget modem, noget devicemanagement, og memorysticken + en mere ???!??
Jeg troede selv det var den device manager - men det var nogo, prøvede
derefter alle de andre men der ville den heller ikke bruge driveren
Hvor skal den så installeres ?

Det kan også være det slet ike har med firmwaren at gøre, men at der
måske SKAL oprettes en wap profil selvom man kun vil bruge browseren til
html?? Men nu er jeg der hvor jeg skyder totalt i blinde - og kunne godt
bruge et vink fra nogen der er klogere end mig.

PFT.
Jon

--
Der er ikke "SPAM" i mailadressen.

MVH. Jon Mørch

Fra : Anders Lund

Dato : 24-07-05 16:10

Jon Mørch (5592) wrote:
> [...]
> rigtig at få den installeret, da min pc win XP SP2 påstår at der ikke
> foreligger nogen information om hardwaren i driveren

Har du læst manualen til hvordan du skal installere softwaren på din
computer?

> [...]
> Jeg troede selv det var den device manager - men det var nogo, prøvede
> derefter alle de andre men der ville den heller ikke bruge driveren

Installerede du først den medfølgende software og satte så telefonen til
bagefter?
Læste du vejledningen til hvordan du installere de specielle USB driver?
(Sluk telefonen, sæt den til computeren, holde C nede osv. ?).

> [...]
> html?? Men nu er jeg der hvor jeg skyder totalt i blinde - og kunne godt
> bruge et vink fra nogen der er klogere end mig.

Gik du ind på www.telmore.dk, loggede ind, valgte ekstra services,
valgte GPRS, trykkede Ny opsætning...., trykkede Vejledning for
opsætning...., valgte den korrekte telefon, trykkede fortsæt, og gik ind
i Telefonmanualer under punktet Internet via GPRS?

Det virkede i hvert fald for mig. Fik også installeret WAP via GPRS med
tilsendte SMS.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 17:17

>Anders Lund wrote:
> Har du læst manualen til hvordan du skal installere softwaren på din
> computer?

Ja.

> Installerede du først den medfølgende software og satte så telefonen til
> bagefter?

Ja har alt andet til at virke, sync, kalender mv. - dog over bluetooth.

> Læste du vejledningen til hvordan du installere de specielle USB driver?
> (Sluk telefonen, sæt den til computeren, holde C nede osv. ?).

Jeps, nu prøvet på 2 forskellige pcer (XP home/Pro - begge med SP2) -
den skriver stadig at den angivne placering ikke indeholder information
om min hardware, nægter at installere den og vender tilbage til at man
kan vælge en placering hvor driveren ligger

> [...]
> i Telefonmanualer under punktet Internet via GPRS?
>
> Det virkede i hvert fald for mig. Fik også installeret WAP via GPRS med

Ja gprs virker jo. når jeg bruger mobilen som modem for den bærbare.

forbindelsen oprettes jo også i det andet tilfælde, jeg kan bare ikke
hente data ned til tlf. browser.

Skal man bruge wap for at det virker? Ellers har jeg nemlig aldrig
kunnet se fidusen i wap, og ønsker ikke at installere alt muligt
skrammel (pardon my french) som jeg alligevel IKKE skal bruge

Jeg er kun interesseret i at oprette en wap gprs profil på telefonen
hvis det løser problemet ellers er jeg helst foruden.

/jon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-05 18:26

Jon Mørch (5592) skrev:

>Skal man bruge wap for at det virker?

Jeg har en T610 og en K700i. Min internetprofil er "TDC GPRS" -
ikke noget med WAP. Jeg har ikke haft de beskrevne problemer med
nogen af telefonerne.

Du har vel tilmeldt dig til GPRS i din Telmoreopsætning?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 22:29

> [...]
> nogen af telefonerne.
>
> Du har vel tilmeldt dig til GPRS i din Telmoreopsætning?

Har heller aldrig haft problemer med det før (har også en t610 samt 2
stk t68i). Men ingen af disse har haft html browser, så det var jo det
jeg gerne ville have til at virke. Nuvel det fik jeg ikke. Til gengæld
kom jeg efter møje og besvær igennem Sony Ericssons Update service (lad
os bare sige det var en FEJL 40 - DOH!!!!) for endelig at finde ud af at
min tlf havde seneste firmware - altså ikke der problemet var. Jeg
prøvede så at hente en wap opsætning fra telmore, som fint fik mig på
nettet(mobil.dr.dk, mobil.tv2.dk o.l.), men da jeg skulle ind og hente
en ringetone hos SE - bad den mig om at kontakte min udbyder for at få
understøttet html i min browser altså nogo der heller.

Nu gider jeg ikke mere, hehe og html i min mobillos bliver heller ikke
denne gang. eg tvivler på at det kan lade sig gøre på nuværende
tidspunkt, da det ikke er til at finde noget der decideret beskriver
html i browser, hverken hos tdc eller telmore.

Takker meget for hjælpen alligevel