kun den ene vej
Fra : Per Andreasen

Dato : 24-07-05 14:56

Jeg har tre computere, 1 WIN2000 (a) og 2 XPHOME (b og c) , der er sat op i
netværk. Jeg har i den forbindelse et lille irriterende problem. Hvis vi
kalder de tre computere for a, b og c, så kan a og b kommunikere med
hinanden begge veje, c kan kommunikere med a og b, men hverken a eller b får
lov til at kommunikere med c. Hvis jeg forsøger, får jeg meddelelsen:

\\c er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge
denne netværksresource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af,
om du har adgangstilladelse.
Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype
på denne computer.

Jeg har forsøgt mig med "Netværksfejlfinding" uden større succes. Er der
nogen derude, der kan hjælpe mig??

Per
Andreasen

Fra : Joke

Dato : 24-07-05 21:02

"Per Andreasen" <per.andreasen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af, om du har adgangstilladelse.
> Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede

Hej ved ikke om det evt kan hjælpe dig med en net use kommando.

Jeg har samme problem dog til en XP pro og dog ikke hos mig selv.

Men jeg vil prøve at oprette en bruger med kode på den computer der skal
hentes delte filer fra i deit tilfælde C. så vil jeg lave en net use der ser
sådan ud

start>kør>cmd

net use t: \\c\sharenavnet koden /user:brugernavnet

t: = tildeling af drevbogstavet

om det virker ved jeg som sagt endnu ikke men skal forsøges.

Og virker det skal der laves en lille bat fil

Hilsen

Johnny

Fra : Joke

Dato : 24-07-05 21:05

PS. finder du guldægget må du gerne give besked her samme vil jeg gøre.

hilsen

Johnny

Fra : Joke

Dato : 25-07-05 06:55

Fra : Gunnar

Dato : 25-07-05 07:23

">>

Bare et forsigtigt gæt, har du husket at dele drevene?
Gunnar

Fra : Joke

Dato : 25-07-05 09:50

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> ">>
>
> Bare et forsigtigt gæt, har du husket at dele drevene?
> Gunnar

Hos mig er der delete drev og printere dog uden held

Fra : Per Andreasen

Dato : 25-07-05 18:55

Har forsøgt med NET USE commandoen uden held. Jeg har stadig problemer med
tilladelse til den ene computer (c) fra de to andre. Jeg har en fornemmelse
af, at det har noget med TELNET at gøre, fordi jeg i hjælpeprogrammet bliver
guidet ind til TELNET kommandoer og fejl, når jeg søger på fejlmeddelelsen.
Jeg ved det dog ikke med sikkerhed.
mvh Per

Fra : Joke

Dato : 25-07-05 22:14

> [...]
> hjælpeprogrammet bliver guidet ind til TELNET kommandoer og fejl, når jeg
> søger på fejlmeddelelsen. Jeg ved det dog ikke med sikkerhed.

Jeg har selv lige været ude ved kunden lavede om isom skrevet så der ikke
køres med enkel fildeling det gjorde jeg ved at åbne stifinder fanen vis og
fjerne fluebenet (hos mig det første)

Dernæst dele jeg mappen jeg skulle dele.

Lavede password på brugeren eks brugernavn = bruger password = password.

På den home maskine der skullle tilgå xp proen lavede jeg følgende net use
kommando og lagede den i en bat fil der ligger i programmer/start.

net use m: \\pcnavn\mappenavn password /user:bruger

derefter spillede det som det skulle

test evt. din net use i en commandpromt der skulle du gerne få en kommando
udført.

tjek også lige om du kan pige xpen du ikke har tilladelse til.

hvis det ikke hælper må jeg beklage at jeg ikke kan hjælpe dig

Hilsen

Johnny

Fra : Joke

Dato : 25-07-05 22:15

ps. undgå mellemrum i sharenavnet

og så ville det være rart hvis der svares under det man svare på det letter
læsningen

Hilsen

Johnny