Det er jødernes skyld
Fra : Mr. D

Dato : 24-07-05 12:42

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-05 14:27

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull
&cid=1122085380681

Og da en interviewet »ekspert« hævder at der ikke er jødiske turister
ved Sharm el-Sheik, så:

http://www.berlingske.dk/grid/udland/artikel:aid=605148

- der er hundreder af dem ...
--
Per Erik Rønne

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 24-07-05 16:25

Det er klart, at det er landbrugets skyld.

Moderne terrorisme er udpræget storby- eller byterrorisme, og det er
klart, at der må være en dybereliggende årsag til, at landbruget så
godt som aldrig bliver ramt af terrorisme . . .

Steen Hjortsø

P.S.
Undtagen da den amerikanske statsterrorisme ville bombe Vietnam tilbage
til stenalderen, der blev landbruget fan'me ramt, så det battede. En
anden ting var så, at den amerikanske civile offentlighed af en eller
anden grund ikke eller kun i ringe omfang sammenlignet med reaktionen
den 11. september 2001 var forstenet af rædsel, over at deres egen
regering overhovedet kunne få sig til det svineri.

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-05 16:39

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ... igen
>
> http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1122085380681
>
> Simon
+++++++++++++++++++++++++++++
Det er nu ikke disse "evigt uskyldige stakler" per definition som jages men
pakistanere!

Jøderne som altid skal have en portion "Ih! hvor har vi ondt af os selv"!
Kan godt slappe af efter min mening!

Mistanken flakser hid og did, fakta står tilbage.

Og jeg synes ikke "Shylock" har krav på noget flæsk i den anledning!

Hilsen
Jens

Fra : Ingolf

Dato : 25-07-05 18:37

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mistanken flakser hid og did, fakta står tilbage.
>
> Og jeg synes ikke "Shylock" har krav på noget flæsk i den anledning!

.... er du klar over at også Jøderne også blev dømt som ohavsmanden der stod
bag pesten. Jeg har diskuteret med mange Israelre or kristne, og svaret er
det samme. Af en eller ande grund tror de fleste jjøder" på at de bliver
skånet. Fordi de mener at AIDS kun rammer dem på stoffer og de svageste.
Tænk sig!!!! DEt er der nogen der tror på idag, Sålænge Afrika Sulter, er
der penge at tjene, og det er ALT hvad det drejer sig om for vesten.

Fra : konrad

Dato : 26-07-05 09:40

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ... igen

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1122085380681

Jeg troede det var pakistanernes skyld? Men det er der jo heller ikke rigtig
nogen, der har haft lyst til at stille spørgsmålstegn ved...Det virker som
om ingen rigtig ved noget som helst, og skylden vanen tro placeres hos
forskellige grupper, afhængig af politisk observans og politisk
upportunitet.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 11:14

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]

> om ingen rigtig ved noget som helst, og skylden vanen tro placeres hos
> forskellige grupper, afhængig af politisk observans og politisk

Jeg kan ikke se at det på /nogen/ som helst måde skulle være i Israels
interesse at destabilisere Ægypten; i øvrigt var det ved det foregående
terrorangreb i Taba ved den israelske by Eilath fortrinsvist israelere
der blev ramt.

Jeg tror såmænd heller ikke at det er den pakistanske regering der står
bag, men nok at det er al-Qaeda folk med tilknytning til pakistanske
madrasa'er. Som det var tilfældet i London.
--
Per Erik Rønne

Fra : konrad

Dato : 26-07-05 11:29

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se at det på /nogen/ som helst måde skulle være i Israels
> interesse at destabilisere Ægypten;

Ejheller her. Kan heller ikke se hvad det skulle være i Pakistans interesse
for.

>i øvrigt var det ved det foregående
> terrorangreb i Taba ved den israelske by Eilath fortrinsvist israelere
> der blev ramt.

Sikkert.

> Jeg tror såmænd heller ikke at det er den pakistanske regering der står
> bag, men nok at det er al-Qaeda folk med tilknytning til pakistanske
> madrasa'er. Som det var tilfældet i London.

Og det er jo lige netop den form for "logik" der antagelig er baggrunden for
at egypterne melder ud som de gør, og en logik der i øvrigt matcher
zionist-hadernes logik. Det er nøjagtig samme form for ræsonnement der
ligger bag, og det var det, jeg syntes er lidt "morsomt". Ligesom talrige
egyptiske "sikkerhedseksperter" sikkert kan finde masser af mening i at give
de onde zionister skylden, kan "vi" sidde heroppe og finde masser af mening
i at give "pakistanere" skylden, for i begge tilfælde vil "konklusionen" jo
bekræfte den forudintagede verdensforståelses-"logik" der ligger bag. Med
andre ord : Komplet værdiløs analyse.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 11:32

> [...]

> bekræfte den forudintagede verdensforståelses-"logik" der ligger bag. Med

For at sige det kort: vi kan kun /formode/ at der kan være et pakistansk
link {ikke styret af regeringen} til terrorangrebet. De sidste meldinger
fra Ægypten tyder dog /ikke/ på det. Så mon ikke angrebet er
»hjemmegroet«?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 15:59

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
> om ingen rigtig ved noget som helst, og skylden vanen tro placeres hos
> forskellige grupper, afhængig af politisk observans og politisk

Myndighederne i Egypten forsøgte først den med pakistanere, men den "bed"
ikke rigtigt på manden på gaden, så nu går man over til den gamle
velafprøvede med at beskylde jøder for ubehageligehederne, den slår aldrig
fejl.

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 26-07-05 10:56

Det er næppe forkert, at der er et særlig malignt, hadefuldt
anti-vestligt fokus i Pakistan. Men det er der også andre steder i den
muslimske verden og i øvrigt også udenfor denne.

Men det nytter nok ikke rigtig noget, at du bliver fornærmet over, at
det globale samfund befinder sig i et vadested for tiden, og at en del
af os - for want of a better vision, i nogle år og så næppe længere
- ikke rigtig kan blive kloge på, om det nu er kalifatet, mor,
paradiset med alle de dejlige jomfruer, eller hvad ved jeg, vi gerne
vil tilbage til - eller om vi måske trods alt hellere vil fremad.

Steen Hjortsø

Fra : konrad

Dato : 26-07-05 11:13

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
Det er næppe forkert, at der er et særlig malignt, hadefuldt
anti-vestligt fokus i Pakistan. Men det er der også andre steder i den
muslimske verden og i øvrigt også udenfor denne.
---------
Min pointe var, at den med pakistanere jo ædes råt, medens der himles op når
de lige så absurde zionist-påstande kommer på bordet.

--------
[...]
-------

Tror ikke rigtig der er særlig mange der har gjort sig særlig meget klart om
hvor noget som helst skal gå hen. Jeg synes der er fatal mangel på
konsistens og overordnet vision.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 11:29

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Min pointe var, at den med pakistanere jo ædes råt, medens der himles op når
> de lige så absurde zionist-påstande kommer på bordet.

Nu var der jo rent faktisk et pakistansk »link« til bomberne i London.
Selvmordsbomberne var pakistanske 2. generationsindvandrere, som havde
været på pakistansk madrasa. Og Osama bin Laden befinder sig efter alt
at dømme i grænselandet mellem Pakistan og Afghanistan.
--
Per Erik Rønne