Foto
IBM760 5420
Teil 3020
IR foto med digital?
Fra : Falcon

Dato : 24-07-05 11:22

I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
idag hvis det er med digitalkamera? Filter?

mvh Falcon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-07-05 12:15

"Falcon"

> I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
> Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
> idag hvis det er med digitalkamera? Filter?
>
> mvh Falcon

Så er det manden her du skal tjekke:
http://www.naturfotograf.com/

Fra : Falcon

Dato : 25-07-05 17:04

On Sun, 24 Jul 2005 13:14:30 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>"Falcon"

>Så er det manden her du skal tjekke:
>http://www.naturfotograf.com/

Kanon side, takker mange gange.

Falcon

Fra : Klaus Madsen

Dato : 27-07-05 00:18

> Kanon side, takker mange gange.
>
> Falcon

Så tjek lige disse sider der er en masse information om emnet.
http://home.twcny.rr.com/scho/newpics/intro.html

http://home.twcny.rr.com/scho/newpics/intro.html

http://satirist.org/photo/ir/

http://www.atsf.co.uk/ilight/index.html

http://www.pixelagogo.com/Nikon990/Nikon990.html

Jeg har selv taget en del billeder med IR-filter på mit første
digitalkamera.
Du kan evt . se et af dem her:
http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=24&id=1118

Mvh. Klaus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-07-05 12:11

In article <1pq6e1lmc3sc7des49h8mfhij2d54jgtfc@4ax.com>, Falcon wrote:

> I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
> Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
> idag hvis det er med digitalkamera? Filter?

Spørgsmålet har lige været her.
Man køber et Canon 20Da, eller man piller den glasplade der sidder
foran sensoren af, da den stopper næsten alt IR lys.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 24-07-05 17:18

Falcon wrote:

> I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
> Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
> idag hvis det er med digitalkamera? Filter?

Jeg har lige erhvervet mig et brugt Sony DSC-V1, som har to
nat-indstillinger, hvor man kan høre at et filter køres til side. Det
kan tage IR bileder, dog stadig med synligt lys.

Kameraet har en nightframing- og en nightshot-mode. Nightframing er vist
til at få "arrangeret" sit billede, hvorefter blitzen affyres, hvorimod
den ikke affyres i nightshot-mode.

Jeg har ikke studeret disse modes nærmere, så jeg kender dem ikke nok endnu.

/Mogens

Fra : Flemming Thorsager

Dato : 24-07-05 23:36

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
> Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
> idag hvis det er med digitalkamera? Filter?
>
> mvh Falcon

Hej Falcon

Det er ret let at lave i billedbehandling.

Der er en artikel her
http://www.dcmag.co.uk/news/article.asp?SP=634115514424438970484&v=1&UAN=646
og på http://www.focus-silkeborg.dk/ under Artikler -> Billedredigering

mvh
Flemming

Fra : Falcon

Dato : 25-07-05 17:07

On Mon, 25 Jul 2005 00:36:21 +0200, "Flemming Thorsager"
<flemmings@mail.sonofon.dk> wrote:

>Det er ret let at lave i billedbehandling.

> [...]
Har kigget på det, og vil også prøve det af, men jeg vil hellere
prøve med et filter på kameraet, men det ene udelukker jo ikke det
andet

mvh Falcon

Fra : David List

Dato : 30-07-05 08:45

Falcon wrote:

> I de "gode" gamle analoge dage, hvis man ville fotografere med
> Infrared, så købte man en IR film og satte i kameraet, hvad gør man
> idag hvis det er med digitalkamera? Filter?
>
> mvh Falcon

Prøv Google:

http://www.google.dk/search?as_q=&num=10&hl=en&btnG=Google+Search&as_epq=digital+infrared+photography&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

Med venlig hilsen