Religion.....
Fra : Muddley

Dato : 24-07-05 07:30

Er jeg den eneste som synes at religion er det værste her på jorden.?

Jeg er ikke racist, men jeg hader den muslimske tankegang med at vi i Vesten
er umoralske og
derfor naturligvis skal dø....?

Jeg synes muslimer er de værste racister ligenu, selvfølgelig skal man ikke
generalisere, men
ifølge en 'poll' i England er 25 % af muslimerne enige med de terrorister
som bombede undergrunden for en uge siden....

Jeg forstår ikke den kristne tro som siger at Gud skabte det hele for 3700
år siden. Hvad så med fossiler som er skabt for millioner af år siden.?
Hvorfor tro på sådan en gang lort at en eller anden Gud har skabt det hele
og er åhh så barmhjertig..

Jeg har selv fornylig mistet kære venner. Netop derfor er jeg tæt på at
brække mig over religion.

Hilsen Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-05 08:44

Muddley <kvn62@mail.dk> wrote:

> Jeg forstår ikke den kristne tro som siger at Gud skabte det hele for 3700
> år siden.

Søndag den 23. oktober 4004 fKr, klokken 9:00. Så det bliver altså 2005
- -4004 - 1 = 6006 år siden ...

http://www.lhup.edu/~dsimanek/ussher.htm

Og der var tale om den irske ærkebiskop James Usshers beregninger fra
1701. Og derudover siger »den kristne tro« ikke at Gud skabte det kele
på det tidspunkt. Paverne har i øvrigt anerkendt Big Bang som skabelsen
for omkring 12 milliarder år siden, og man skal nok lede længe før man
finder en folkekirkepræst, der deler Usshers vrangforestillinger.

Allerede kirkefaderen Augustin {354-430 eKr} mente at Bibelens
skabelsesberetninger skulle opfattes /allegorisk/. Så grundlæggende
skyldes din mangel på forståelse af den kristne tro, at du har
vrangforestillinger af indholdet af samme tro;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ingolf

Dato : 24-07-05 10:28

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> for omkring 12 milliarder år siden, og man skal nok lede længe før man
> finder en folkekirkepræst, der deler Usshers vrangforestillinger.

Kirken har haft en mærkværdig måde at tilpasse sig nye facts, som de før i
tiden slog mennesker ihjel for, i Guds navn. Alle der sagde jorden var
flad.. af med hovedet! Alle der sagde at jorden ikke var centrum i
solsystemet.. af med hovedet! Hekse? hvor? Brænd dem!
Vores egen kirke har været ligeså fanatisk.. heldigvis kom de ud af deres
fanatisme.. da kirken selv havde anerkendt visse videnskaber, der pegede i
andre retninger. Og kirken var stort set ikke andet end mafia-agtig
forretning før Martin Luther trådte til i 1520.
Al religion har altid haft til formål at styre mennesker. Gad vide hvormange
mennesker der havde været her idag uden religion?

Så fornylig denne dokumentar... ret så interressant.
"Exposing the Deceptions About the Origins of Modern Religions" (1995)

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-05 11:40

Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Kirken har haft en mærkværdig måde at tilpasse sig nye facts, som de før i
> tiden slog mennesker ihjel for, i Guds navn. Alle der sagde jorden var
> flad.. af med hovedet!

Ja, jeg kan kun sige at du har en noget unuanceret opfattelse af
virkeligheden.

I øvrigt har kirken hele tiden været klar over at Jorden var rund. Det
fremgår af middelalderlige dokumenter, og også af rigsæblerne, der er
runde som netop jordkloden.

Kirken overtog det verdensbillede, der var videnskabens, da den blev
til. Det vil sige at man med Eratosthenes vidste at kloden var rund, og
hvor stor den var {dermed vidste man også at Columbus ikke med sin flåde
ville kunne nå Indien; man vidste jo ikke at det amerikanske
dobbeltkontinent eksisterede, så han skulle jo efter Atlanterhavet sejle
gennem Caraibien og Stillehavet, en sejlads mange gange længere end han
havde vand og mad til}. Man overtog også Ptolemaios forestilling om
Jorden som universets centrum; man kendte til det heliocentriske
verdensbillede, som Aristarchos 100 år før Ptolemaios havde opstillet,
men det var jo netop forkastet af videnskaben - og generelt var det ikke
noget der spillede nogen større rolle.

Idéen om at middelalderen troede på en flad jord er i bund og grund
opstået i 1700-tallet. Lige som omdøbningen af Imperium Romanum i dets
sidste 1000 år til »Byzans«, et ord der skulle vise Vesteuropas foragt
for det gamle kejserrige med hovedstad i Konstantinopel.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-05 15:02

Per Rønne wrote:
> [...]

Du ville vel vist egentlig have skrevet: "Alle der sagde at Jorden var
RUND...", selv om det - som Per Erik Rønne så smukt forklarer - er en
temmelig grov vulgarisering, der ganske som den populære term "Mørk
Middelalder" er opfundet senere af selvindbildt "oplyste" - men ikke
desto mindre også på SIN måde temmeligt "idelogisk" intolerante! -
mennesker i 1700-tallet.

Desuden synes du desværre at købe den overfladiske generalisering at
"religion er roden alt ondt", som Muddley billigt fremfører.

Det er imidlertid en ret letgennemskuelig løgn: Tag bare et kig på
sidste århundrede, hvor totalitære politiske ideologier har formået at
slå henved en kvart milliard mennesker ihjel, hvilket formodentlig er
mere end alle religioner tilsammen nogensinde har kunnet præstere -
trods ellers ivrige anstrengelser.

Hvis man desuden er Evolutionstilhænger, kan man jo passende studere
dyr, der slår hinanden ihjel i simpel territorialkamp...

Organiseret vold og krig går længere tilbage end religion, ja faktisk
endnu længere tilbage end selve Menneskeheden...

Anders Peter Johnsen

Fra : Muddley

Dato : 24-07-05 19:30

meddelelse news:42e39f2a$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Desuden synes du desværre at købe den overfladiske generalisering at
> "religion er roden alt ondt", som Muddley billigt fremfører.

Cool nok at du synes min måde at fremføre mine synspunkter er 'billig', men
det er dog det jeg mener.
De verdenskrige vi har haft det sidste århundrede er selvfølgelig
forfærdelige hændelser, men
at religion kan være med til at styre folks liv, samt at få personer, som er
forblændede af
et had som er 'middelalderligt' er sygt.
Jeg tror på det bedste i alle mennesker, på nær de som lader sig styre af
politik, men ikke mindst
lader sig styre af religion. GUD-ALLAH-MUHAMMED eller hvad de hedder
allesammen eksisterer
ikke, har aldrig gjort det og eksisterer kun fordi vi mennesker åbenbart er
så primitive at
vi skal have noget at tro på.

I min verden er det pisseligemeget om folk tror at jorden er rund.
I min verden kan man tro på Allah eller Gud.
Man kan holde med Brøndby eller FCK. Det der er vigtigt er at man
respekterer hinanden og
behandler sin næste som man selv vil behandles.

Og ja Anders du har ret i dine anskuelser.
Vi er langt hen ad vejen dyr.

Fra : Tim

Dato : 24-07-05 22:23

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

snip

> Så grundlæggende
> skyldes din mangel på forståelse af den kristne tro, at du har
> vrangforestillinger af indholdet af samme tro;-(.

Sludder Per. Han skriver vel blot, at det er tåbeligt at sætte sin lid til
noget, som ingen nogensinde har kunnet bevise eksisterer.

Deri kan man sgu' kun give ham ret.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-05 03:06

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Sludder Per. Han skriver vel blot, at det er tåbeligt at sætte sin lid til
> noget, som ingen nogensinde har kunnet bevise eksisterer.

Han skriver direkte at »den kristne tro siger at Gud skabte det hele for
2700 år siden«, hvilket er direkte forkert.

> Deri kan man sgu' kun give ham ret.

Og du synes så ikke at forstå at Homo sapiens biologisk set er et
religiøst dyr, og at det tilsyneladende fravær af religion blot medfører
en /anden/ tro. Som den på store, gudelignende førerfigurer som Lenin,
Hitler, Stalin og Mao.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 25-07-05 09:10

> Han skriver direkte at »den kristne tro siger at Gud skabte det hele for
> 2700 år siden«, hvilket er direkte forkert.

Det er forkert ja, men kun i forhold til en historie, skrevet i en tyk
jumbobog. Ikke i forhold til virkeligheden.

I virkeligheden blev jorden skabt for ca. 4½ mia. år siden, og ikke af en
gammel skægget herre, der sad på en sky, der endnu ikke eksisterede.

> [...]
> religiøst dyr, og at det tilsyneladende fravær af religion blot medfører
> en /anden/ tro. Som den på store, gudelignende førerfigurer som Lenin,

Det betyder altså ikke at der eksisterer en gud, endsige at jorden blev
skabt af en skægget mand.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-05 10:15

> [...]

> I virkeligheden blev jorden skabt for ca. 4∏ mia. år siden, og ikke af en
> gammel skægget herre, der sad på en sky, der endnu ikke eksisterede.

Intet tyder på at Jorden blev »skabt«, hvis man betragter det hele ud
fra en naturvidenskabelig synsvinkel. Den er blevet til som følge af de
grundlæggende naturlove. Derimod kan man sagtens argumentere for at
verdensaltet, universet, er blevet »skabt« ved Big Bang.

> Det betyder altså ikke at der eksisterer en gud,

Naturligvis ikke - blot at Homo sapiens har et biologisk betinget
religiøst behov.

> endsige at jorden blev skabt af en skægget mand.

Kun barnlige sjæle og vittighedstegnere har den misopfattelse, der i
bund og grund bunder på Michelangelos fresko af Adams skabelse i Det
sixtinske Kapal.

--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 25-07-05 15:05

On Mon, 25 Jul 2005 11:14:33 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Naturligvis ikke - blot at Homo sapiens har et biologisk betinget
>religiøst behov.

Sikke en gang vrøvl, du må gerne forklare hvor den biologiske
betingede religiøsitet er placeret i kroppen. Fantasier er uden
interesse.

>Kun barnlige sjæle og vittighedstegnere har den misopfattelse, der i
>bund og grund bunder på Michelangelos fresko af Adams skabelse i Det
>sixtinske Kapal.

Religiøse er barnlige sjæle der ikke tør stå på egne ben.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-05 15:59

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Sikke en gang vrøvl, du må gerne forklare hvor den biologiske
> betingede religiøsitet er placeret i kroppen. Fantasier er uden
> interesse.

I hjernen, naturligvis.

> Religiøse er barnlige sjæle der ikke tør stå på egne ben.

Man finder religiøse forestillinger hos Homo sapiens uanset hvor langt
man går tilbage i forhistorien. Ja, selv hos Homo neanterthalensis ser
man begravelsesritualer. Hos Homo sapiens ser man fra starten
billedkunst, knyttet til artens i begyndelsen animistiske religion.

Nutidens såkaldte ateister har så erstattet en egentlig religiøs tro på
en tro på en idé eller en mand. Som Hitler, Stalin, Lenin eller Mao.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 25-07-05 21:15

On Mon, 25 Jul 2005 16:58:40 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>I hjernen, naturligvis.

Sikke et ikke svar.

> [...]
>man begravelsesritualer. Hos Homo sapiens ser man fra starten
>billedkunst, knyttet til artens i begyndelsen animistiske religion.

Du tror da vist at alt kan henføres til religion. Blev du hjernevasket
som lille?

>Nutidens såkaldte ateister har så erstattet en egentlig religiøs tro på
>en tro på en idé eller en mand. Som Hitler, Stalin, Lenin eller Mao.

Ja alle der tror kan åbenbart ikke forstå at andre ikke er født med
samme handicap.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 07:23

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Sikke et ikke svar.

Du forestiller dig vel ikke at det kunne ligge i venstre lilletå?

> Du tror da vist at alt kan henføres til religion. Blev du hjernevasket
> som lille?

Jeg har ikke skrevet at alt kan henføres til religion. Det jeg skriver
er at Homo sapiens i sin udviklingshistorie har udviklet anlæg for
religion - et sådant kan ikke konstateres hos andre arter. I øvrigt blev
jeg ikke hjernevasket som lille.

> Ja alle der tror kan åbenbart ikke forstå at andre ikke er født med
> samme handicap.

Du kan så ikke se at også du tror på noget, som en politisk ideologi.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 26-07-05 15:31

On Tue, 26 Jul 2005 08:22:59 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Du forestiller dig vel ikke at det kunne ligge i venstre lilletå?

Næh men måske en henvisning til lægevidenskabelig litteratur der
støtter din påstand.

> [...]
>er at Homo sapiens i sin udviklingshistorie har udviklet anlæg for
>religion - et sådant kan ikke konstateres hos andre arter. I øvrigt blev

Du nævner kunst, begravelser etc. Det behøver sandelig ikke være
religiøsitet.

>Du kan så ikke se at også du tror på noget, som en politisk ideologi.

Uha-da bare jeg selv vidste hvilken ideologi jeg så går og tror på.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 16:14

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Uha-da bare jeg selv vidste hvilken ideologi jeg så går og tror på.

Multikulturalismen?

Her er en bid fra "jernesalt", han har nogle gode artikler på Nettet, her
lidt fra en anmeldelse af Kaare Bluitgens bog:

"Dette er ikke en sekundær, men faktisk en central indvending mod Bluitgen,
fordi hans uvidenhed om disse psykologiske sammenhænge tydeligt ligger bag
hans egen tro på venstrefløjen og hans afsky for højrefløjen og derfor også
er hovedårsagen til, at man roligt kan spå, at han ikke får ret meget ud af
sin appel til venstrefløjen om nu langt om længe at forstå de farer ved den
muslimske verdensplan, som højre- og midterfløjen i dansk politik for længst
har indset og taget konsekvensen af.
Venstrefløjen har aldrig tillagt det åndelige nogensomhelst forståelse eller
eksistensberettigelse. Man har på marxistisk vis holdt sig til det
økonomiske og sociale og betragtet alt det kulturelle og religiøse som en
såkaldt 'overbygning', som naturligvis kunne give sine dyrkere visse
adspredelser, fornøjelser og illusioner, men som egentlig ikke har nogen
eksistentiel betydning eller kan aftvinge nogen respekt. Og man har slet
ingen forståelse kunne vise for den folkelighed der er knyttet til det
åndelige.

Derfor kan venstrefløjen og dele af den liberale eller 'radikale' midterfløj
dyrke universelle menneskerettigheder, universel tolerance og globalisme på
højt intellektuelt og abstrakt plan, dvs totalt løsrevet fra al forankring i
det folkelige, nationale og personlige. Derfor kan de tro på det abstrakte
multikulturelle samfund, mens Bluitgen dog mere eller mere nødtvunget er
blevet klar over at denne tro er tro på balkanisering, dvs splittelse.

Resultatet har vist sig katastrofalt hvad angår troen på det socialistiske
idealsamfund, opgøret med det kapitalistiske samfund, flirten med den
antikapitalistiske terrorisme, men aktuelt først og fremmest i troen på en
absolut tolerance og humanisme over for ekstremister der åbenlyst udnytter
de vestlige demokratiers frihed til at kæmpe for udemokratiske og
intolerante fundamentalistiske styreformer af værste skuffe. "

Fra : Croc®

Dato : 27-07-05 18:47

On Wed, 27 Jul 2005 17:13:39 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>de vestlige demokratiers frihed til at kæmpe for udemokratiske og
>intolerante fundamentalistiske styreformer af værste skuffe. "

Jeg "troede" ellers at du var den sidste der havde behov for
kassetænkning, og dermed trang til at pådutte folk "religiøsitet"

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-05 20:26

> On Wed, 27 Jul 2005 17:13:39 +0200, "Knud Larsen"
> <larsen_knud@hotmail.com> wrote:
>

> Jeg "troede" ellers at du var den sidste der havde behov for
> kassetænkning, og dermed trang til at pådutte folk "religiøsitet"

Jeg pådutter ikke noget, men hvis man skal gå ind på tanken om at
multikulturlismetro også er en tro, så spørger jeg om du kunne vedkende dig
en sådan, - måske er det helt hen i skoven?

Jeg vedkender mig selv at være for dogmatisk på samme måde som en Bluitgen,
troens betydning er langt mere kompliceret, end vi normalt vil eller kan,
inddrage her, og der findes jo som bekendt masser af utrolig begavede
mennesker`, som er troende, og troende på en måde, som kun er positiv for
andre mennesker. Jeg ville ønske, at man bare kunne vedtage at religion
altid er af det onde, og noget som burde bekæmpes, men så nemt er det jo
desværre ikke.

Fra : Croc®

Dato : 28-07-05 17:16

On Wed, 27 Jul 2005 21:25:53 +0200, "Knud Larsen"

>Jeg pådutter ikke noget, men hvis man skal gå ind på tanken om at
>multikulturlismetro også er en tro, så spørger jeg om du kunne vedkende dig
>en sådan, - måske er det helt hen i skoven?

Der er masser af fornuft i i ovenstående, det er ideen om at man skal
indpasses i en kasse der byder mig imod.

> [...]
>andre mennesker. Jeg ville ønske, at man bare kunne vedtage at religion
>altid er af det onde, og noget som burde bekæmpes, men så nemt er det jo

I tråden hvor jeg spørger Per om han er "hjernevasket" er det jo netop
fordi at det er uforståeligt at et menneske der tænker rationelt på
andre områder, helt skruer hjernen fra når talen falder på religion.

Religioner er hverken gode eller onde, problemerne opstår når de
tolkes i en ond sags tjeneste, af mennesker der er indoktrineret til
at lade deres overtro stå som den skinbarlige sandhed.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 09:31

> Sikke et ikke svar.

> Du tror da vist at alt kan henføres til religion. Blev du hjernevasket
> som lille?

Uanset om I er enige eller ej, er du sgu' en nar Croc. Ligesom Kim, kan du
ikke svare folk du er uenig med, uden at svine dem til.

Du er et lille menneske på alle måder..

Tim

Fra : Croc®

Dato : 26-07-05 15:35

On Tue, 26 Jul 2005 10:30:51 +0200, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Uanset om I er enige eller ej, er du sgu' en nar Croc. Ligesom Kim, kan du
>ikke svare folk du er uenig med, uden at svine dem til.

Ikke fordi du fortjener noget svar, da du aldrig har evnet debat, men
der foregår absolut ingen tilsvining af personen Per i mit indlæg, og
jeg tvivler sandelig på at Per opfatter det sådant. Jeg tydeliggør at
jeg ikke har nogen respekt for hans påstande, som ikke er
verificerbare, men bare tomme fraser om en skjult religiøsitet som
fremsættes på samlebånd af religiøse mennesker, og det er helt fair at
vise ens egen holdning, det er vel det en debat går ud på.

>Du er et lille menneske på alle måder..

Heldigvis ikke i nærheden af dit niveau.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 26-07-05 16:12

> Ikke fordi du fortjener noget svar,

Så lad dog være din klovn... LOL altså

> da du aldrig har evnet debat, men
> der foregår absolut ingen tilsvining af personen Per i mit indlæg, og
> jeg tvivler sandelig på at Per opfatter det sådant.

Han er vist bare flink nok til at overhøre dine stupide kommentarer "Blev du
hjernevasket som lille?".

En vaskeægte Kim Larsen kommentar.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-05 16:22

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Han er vist bare flink nok til at overhøre dine stupide kommentarer "Blev du
> hjernevasket som lille?".

Jeg lagde skam godt mærke til den, og kom med en benægtelse. Jeg er godt
klar over at det var ment som starten på en mudderkastningstråd ... men
det gider jeg bare ikke.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 24-07-05 08:45

"Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor tro på sådan en gang lort at en eller anden Gud har skabt det hele

Jeg kan så godt forstå, at du føler dig en anelse forvirret.
Det er jeg også, når du skriver at man i den kristne tro beskriver at alt
blev skabt for 3700 år siden.
Specielt når vi ved, at vi har haft en istid for bare 12 - 15.000 år siden.
Hvem skabte så den?
Nå, men her er et link til al det, den opfundne gud ikke har skabt.
http://hjem.get2net.dk/lars_skipper/for_fossiler_dk.htm
Ham Lars Skipper har for meget fritid.. ;0)

> Jeg har selv fornylig mistet kære venner. Netop derfor er jeg tæt på at
> brække mig over religion.

Jeg plejer gerne at sige, at religion er for de, som ikke har andre
forklaringer på det, jeg kalder for en del af livet.
Den muslimske tro, for religion er sgu så meget sagt, er for de, som ikke
tør være mennesker, men hellere vil indskrænke deres og andres liv for at
tilgodese noget, de i bund og grund ikke tør gå imod.
For tænk nu, hvis det var sandt, hvad koranen beskrev. Så ville de gå glip
af deres 72 rosiner og det evige liv hos allah. Og det ville jo være en
katastrofe.
Men alene det at de tror på, at der ikke sker det samme for muslimer som for
kristne eller ikke troende, når de dør, det er for mig uforståeligt.
Vi bliver jo ale født med røven bar, så må vi vel også ende på samme måde
allesammen, nogen mere naturligt end andre.
Og det er vel det, der i bund og grund skiller os ad. Måden vi lever på og
måden vi kommer herfra på.
Kristne tilbeder livet, medens muslimer tilbeder døden. Jeg er glad så længe
jeg har det sjovt, medens jeg lever, og helst tjener kassen samtidig.. ;0)
Men jeg glemmer ikke at behandle mine nærmeste med respekt og gengælder
disses ditto.
Jeg er heller ikke racist, men behøver jeg at acceptere folk, som vil mig og
mine til livs, alene af den grund, at vi ikke er muslimer.
Hvis islam ikke indeholdt sine menneskefjendske befalinger og vejledninger,
ville vor verden se meget anderledes ud.

Men vil du ikke lige linke til det sted, som fortæller, at den kristne tro
baseres på bl.a. at den såkaldte Vorherre har skabt det hele for kun 3700 år
siden?

At muslimer tænker, som de gør, bunder vel i, at de ikke tør tænke en
selvstændig tanke, hvis de da overhovedet er i stand til det.
Hvis man skal have en bog til at forklare, hvorledes livet skal leves, så
lever de jo ikke. De gør vi andre til gengæld.
Jeg kunne indskrænke definitionen på forskellen mellem kristne og muslimer
til, at kristne lever for deres gud, medens muslimer hellere går i døden for
deres gud.
Men hvad, det ved jeg jo ikke en kæft om, da jeg jo ikke er kristen, men
blot tror på mig selv. Men da jeg ikke ser mig selv som guddommelig, så kan
man vel ikke kalde mig religiøs.
Jeg kan da ikke komme uden om, at jeg opfatter mig selv som både materiel og
spirituel altså åndelig, men det lægger jeg intet religiøst i. Ingen
halleluja her.
Jeg får knopper at religiøs fanatisme, når religionen er fordømmende. Det
betyder ikke, at man ikke kan fordømme islam, da islam absolut har sine
skyggesider, som bliver efterlevet til sit fulde.
Men når der er så mange negative sider ved islam, så forstår man jo ikke,
hvorledes 1,3 mia. af jordens befolkning kan stå inde for den ideologi.
Men det har måske noget at gøre med, at de ikke tør forlade ideologien af
frygt for at blive slået ihjel. Og alene af den grund vil jeg tillade mig at
fordømme islam til mine dages ende.

J.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-07-05 10:30

"Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse news:42e3357e$0$2332$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er jeg den eneste som synes at religion er det værste her på jorden.?

Nej bare rolig, du vil finde 'brothers in arms' over hele verden, hvis største
drøm er at udslætte de store dogmatiske religioner med udspring i mellemøsten,

The 'Fightclub' Network har et slogan
"Neither law, property nor religion
can be imposed on man as they annihilate
him by depriving him of his most precious right.

They are assassins on whom we have sworn to wreak vengeance.
They are enemies against whom we have declared war to the death.

of these three enemies, it is on Religion that we must
concentrate our most deadly attacks."

Jeg er enig med målet, da jeg har et beslægtet spirituelt
udspring som 'The Brothers' i fightclub'en, det er bare trist
at den nye verdens religion skal bygges på bunker af afsjælet
kroppe.

>Hvorfor tro på sådan en gang lort at en eller anden Gud har skabt det hele og er åhh så barmhjertig..

Hvem siger også at det er en barmhjertig Gud.
Vi opretter vel ikke et langbrug for at hygge om dyrene,
men fordi at deres kroppe udgør en ernæringskilde.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/matrix/TheRealMatrix.htm

Når ja, vi er i dk.politik,

Jan Rasmussen

Fra : Lyrik

Dato : 24-07-05 11:23

"Jan Rasmussen" <1@2.1> skrev i en meddelelse
> [...]
> udspring som 'The Brothers' i fightclub'en, det er bare trist
> at den nye verdens religion skal bygges på bunker af afsjælet
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du mener vel efter et par møder i fightklubben?
Jesus sagde at vi skulle elske og hjælpe hinanden. Hvad er forkert ved det?

Hilsen
jens

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-07-05 12:16

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:dbvq66$ucn$1@newsbin.cybercity.dk...

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++

> Du mener vel efter et par møder i fightklubben?

Ahvar?

> Jesus sagde at vi skulle elske og hjælpe hinanden. Hvad er forkert ved det?

Intet, Jesus var sikkert en 'Fed fyr' der efter lange studier i østen
opnåde en stor spirituel viden, hans budskab fejler intet, bare ærgeligt
at det bliver fedet ind i så meget crap. specielt holdningen
'Vi har ret, alt andet er djævlens værk.' finder jeg usmagelig.

Og det bliver ikke bedere af falske oversættelser.
http://www.lds-mormon.com/lucifer.shtml

Jan Rasmussen

Fra : Kim2000

Dato : 24-07-05 11:39

> Hvorfor tro på sådan en gang lort at en eller anden Gud har skabt det
> hele og er åhh så barmhjertig..
>
> Jeg har selv fornylig mistet kære venner. Netop derfor er jeg tæt på
> at brække mig over religion.

Der er intet usammenhængende mellem eksistensen af Gud og videnskabens
fakta. Gud ved jo alt, derfor kan man også sagtens se Gud som urmageren,
der skabte det hele (big bang) og derefter vidste at mennesket skulle
komme til en erkendelse af hans eksistens og ellers kun griber ind når
det er ved at gå helt galt.

Men ingen kan overbevises om Gud, da man netop ikke kan bevise Guds
eksistens handler det om at tro - at turde tro, at turde acceptere der
er ting vi mennesker ikke forstår. Men det som muslimer tror på
(koranen) har intet at gøre med Gud. Koranen er skrevet af en
handelsmand i 600 tallet, der ægtede og havde samkvem med en lille pige,
så muslimerne er forvildede folk, der blev forført af en falsk "profet".
Det de tilbeder kunne ligeså vel være en mælkekarton...

mvh
Kim

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 24-07-05 13:17

Kim2000 skrev i meddelelsen ...

>(koranen) har intet at gøre med Gud. Koranen er skrevet af en
>handelsmand i 600 tallet, der ægtede og havde samkvem med en lille pige,

Handelsmand ?

Mandens erhverv var landevejsrøver.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-07-05 23:43

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Handelsmand ?
>
> Mandens erhverv var landevejsrøver.

Muhamed giftede sig med en rig enke og overtog dermed hendes
karavaneforretning. I den periode kan Muhamed godt kaldes handelsmand.
Senere blev han krigsherre, hvilket gav endnu bedre udbytte.

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans