Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er jeg helt galt på den?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-07-05 21:01

JEg arbejder i det små på at lave en billedserie om Grenaa Fiskerihavn og
livet omkring den.

Jeg prøver at finde min egen stil eller måde at gøre det på.
Jeg har derfor leget med desaturation/saturation. Der er sikkert mange andre
måder at gribe det an på.

Jeg har foreløbigt lavet et enkelt billed færdigt, men jeg ku godt lide at
vide om udtrykket rammer intensionerne.

Billedet skal altså ses som en del af en (ufærdig) serie og ikke som et
enkeltstående billede.

Som kommentar til billedet er det, man ser, være fremherskende på havnen
faktisk de blå gummihandsker!
De er alle vegne! Alle bruger dem.....

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-471

Måske jeg skulle ha nøjes med at saturere lige netop den blå handske.

Jeres bud?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-07-05 21:25

"Frodo Nifinger"
> [...]
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-471
>
> Måske jeg skulle ha nøjes med at saturere lige netop den blå handske.

???.. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 21:28

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-471
>
> Måske jeg skulle ha nøjes med at saturere lige netop den blå handske.

Jeg har ikke noget besvær med at se det som en gyldig del af en serie.
Men måske bliver det svært at passe de kraftige farver ind længere fremme?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-07-05 23:02

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-471
>
> Måske jeg skulle ha nøjes med at saturere lige netop den blå handske.

Hej Jesper.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se det færdige resultat her. Som
enkeltstående billede synes jeg ikke det er noget. Leg med serien, smid den
eventuelt online, så man kan få en idé om, hvor det er du gerne vil hen, så
tror jeg du får mere brugbar information.

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-07-05 12:25

Frodo Nifinger wrote:

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-471
>
> Måske jeg skulle ha nøjes med at saturere lige netop den blå handske.

Dit projekt lyder spændende. Dog ville jeg være betænkelig over at lave en
serie, der er overmættet rent farvemæssigt. Det bliver som at æde sukker - i
meget små mængder er det fint men i store doser får man kvalme. Og en serie
kræver (IMHO) at man har den samme /stil/ gennem serien. Så hvor jeg kunne
forestille mig en hel serie, der kan bestå af desaturerede billeder, er jeg
bange for at kraftigt mættede billeder vil fremstå som et postkortstativ
uden sammenhængskraft.
Det er min opfattelse, at man skal passe på med at tage udgangspunkt i de
enkelte billeder, når man vil lave serier. Jeg ville anbefale at du vender
tingene lidt på hovedet og fra begyndelsen bruger en del krudt på at
planlægge serien (storyboard eller lign.) og så derefter tager billederne,
som du så vælger ud - ikke efter hvor gode de er, men hvor godt de
understøtter serien. Først da, ville jeg fokusere på de enkelte optagelser,
hvor jeg nok bortset fra beskæring, opretning af styrtende linier og
kompensation for belysning ville benytte de samme actions til alle
billederne for at skabe sammenhæng.

vh
Jan

--